Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin pakkohoitoon väkivaltaisen ex-miehen takia, miten täältä pois?

Vierailija
11.12.2016 |

Ex-mieheni on piinannut minua ja lapsiamme jo vuosikausia (erosimme n. 4 v . sitten). Hän uhkailee, kiristää, stalkkaa, kontrolloi, kiusaa mm. toistuvilla yksinhuoltajuus-hakemuksilla (meillä on yhteishuoltajuus). Avioliittomme aikana hän oli hyvin väkivaltainen lopussa. Tein kerran rikosilmoituksen, mutta peruutin sen kun hän painosti ja uhkaili niin kovasti. Sitten päätin lähteä suhteesta. Tämä siis taustana tilanteelle, joka kärjistyi nyt perjantaina. Mies tuli hakemaan lapsia viikonlopuksi. Hän käyttäytyi todella uhkaavasti ja oli ilmeisesti alkoholin vaikutuksen alainen. Kieltäydyin antamasta hänelle lapsia siinä tilanteessa. Mies löi nuorempaa lastani silmieni edessä ja kaappasi heidät autoonsa. Minä soitin poliisille. Mustamaija tuli kotiimme, ja kun selitän tilannetta poliiseille he ottivat yhteyden ex-mieheeni. Puhelunkeskustelun päätteeksi poliisit sanoivat, että viemme sinut nyt päivystykseen. Luulin vielä tässä vaiheessa, että kyse on jostain rutiinista... Kyselin vain missä lapset ovat ja että heidät pitää saada turvaan. Päivystyksessä selitin lääkärille tilanteesta ja olin ihan romahtamispisteessä, sanoin että lapset pitää saada haettua turvaan. Järkytykseni oli käsittämätön, kun lääkäri tuli kertomaan että minut siirretään psykiatriselle osastolle ja minut on otettu johonkin mielenterveyslain mukaiseen tarkkailuun pakkohoitoon!!! Olen täällä nyt siis ollut 2 yötä, enkä tiedä miten pääsen pois. Olen mielestäni ihan järjissäni paitsi suunnattoman paniikissa lasteni puolesta, mitä kukaan ei tunnu ymmärtävän. Ex-mieheni on taitava manipuloija ja hän oli kertonut lääkärille, että olen ollut psykoottinen ja väkivaltainen useasti!! Tämä on ihan täyttä valhetta. Pääsin nyt ensimmäistä kertaa nettiin vähäksi aikaa. Sisareni yrittää auttaa ja tehdä jotain, mutta sain soittaa vain yhden puhelun ja en tiedä mitä hän pystyy tekemään. Pelkään lasteni puolesta ihan hirveästi, en uskalla kuvitella mitä ex voi vielä tehdä. Jos jollakin olisi neuvoa miten tällaisesta tilanteesta voisi päästä pois? Minulla ei ole mitään tietoa millä perusteella minut on pakkohoitoon määrätty, olen yrittänyt kysyä mikä minulla on, mutta mitään tietoa ei kerrota.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisaresi tai joku muu läheisistä ei ole olut yhteydessä sinuun kuin puhelimitse?

Vierailija
2/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sisaresi tai joku muu läheisistä ei ole olut yhteydessä sinuun kuin puhelimitse?

Sisareni asuu 400 km päässä. Sain soittaa vain yhden puhelun eilen (sisarelleni) ja yhden tänään (edelleen sisarelleni). Sisareni on kyllä yrittänyt tavoittaa muita lähipiirini ihmisiä, mutta koska en saa soittaa tai ottaa vastaan kuin puhelun per päivä tämä on aika hankalaa. Nyt kun pääsin nettiin olen ottanut yhteyttä ystäviini ym. jos joku voisi auttaa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sattunu porvoossa, niin lopeta muiden syyttely. Hyväksy itsesi ja hoida itsesi kuntoon. Kyllä se elämä siitö sitten jatkuu.

Vierailija
4/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisareni asuu 400 km päässä. Sain soittaa vain yhden puhelun eilen (sisarelleni) ja yhden tänään (edelleen sisarelleni). Sisareni on kyllä yrittänyt tavoittaa muita lähipiirini ihmisiä, mutta koska en saa soittaa tai ottaa vastaan kuin puhelun per päivä tämä on aika hankalaa. Nyt kun pääsin nettiin olen ottanut yhteyttä ystäviini ym. jos joku voisi auttaa. -ap

Miten sitä perustellaan että et voi soittaa enempää?

Vierailija
5/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kannattaisi vaan syödä ne neuroleptit..

Vierailija
6/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeiten pääset pakkohoidosta pois ottamalla vastaan sinulle kohdistetut toimenpiteet ja kirjautumalla sitten ulos.

Jälkikäteen yhteys kunnan oikeusavustajaan, jonka välityksellä huoltajuuskiistan selvittely. Avustaja pitää huolen, että lasten hyvinvoinnin kannalta oleelliset faktat tulevat esitetyiksi.

Vierailija
7/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis tahdonvastaisessa tarkkailussa ja pääset sen ajan päätyttyä pois. ellei pakkohoidon kriteerit täyty.

Vierailija
8/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä perustellaan että et voi soittaa enempää?

Kysyin sitä. Hoitaja sanoi, että se on lääkärin päätös ja johtuu siitä, että olen niin kiihtyneessä tilassa. Myönnän olevani kiihtynyt, koska pelkään aivan h****tin paljon lasteni puolesta!!! Siskoni ei ole saanut yhteyttä ex-mieheeni, joten en tiedä yhtään missä kunnossa lapset ovat. Mies on uhkaillut, että jos ei saa lapsia itselleen, pitää huolen etten minä ainakaan saa heitä. Jos minulla olisi edes jotain näyttöä siitä, että mies on ollut väkivaltainen minua ja lapsia kohtaan, mutta typeryyksissäni en silloin aikoinaan pitänyt kiinni rikosilmoituksesta. Nyt on vain sana sanaa vastaan ja kukaan ei usko minua (paitsi lähipiirini). -ap

Vierailija
9/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaiseen pakkohoitoon pidä olla useamman lääkärin lausunto ennenkuin ihminen saadaan ilman omaa halua pitää lukkojen takana eli on joko itselleen tai muille vaarallinen.   Soita  jollekin henkilölle joka tuntee sinut ja asuu lähellä.  Kai siellä käydä voi.   Tee valitus tästä kun pääset pois.   Oletko ollut aikaisemmin hoidossa?

Vierailija
10/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis tahdonvastaisessa tarkkailussa ja pääset sen ajan päätyttyä pois. ellei pakkohoidon kriteerit täyty.

Kauanko tämä tarkkailu voi kestää? Eikö ole mitään keinoa päästä pois tarkkailusta? Minun kuuluisi olla kotona lasteni kanssa huolehtimassa heistä, ja miettiä miten voisin pitää heidät ja itsenikin turvassa ex-mieheltä. -ap

Vierailija
11/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollaiseen pakkohoitoon pidä olla useamman lääkärin lausunto ennenkuin ihminen saadaan ilman omaa halua pitää lukkojen takana eli on joko itselleen tai muille vaarallinen.   Soita  jollekin henkilölle joka tuntee sinut ja asuu lähellä.  Kai siellä käydä voi.   Tee valitus tästä kun pääset pois.   Oletko ollut aikaisemmin hoidossa?

En minä tiedä, yksi lääkäri minut tänne määräsi (joku päivystävä psykiatri ilmeisesti). Olen koko ajan luullut, että pääsen ihan kohta pois. Huomenna soitan jollekin, joka voisi tulla käymään. En ole koskaan ollut sairaalassa hoidossa. Työterveyslääkäriltä sain kyllä burn out -diagnoosin, keskellä avioeroa ja pahinta huoltajuuskiistaa. Mitään mt-lääkkeitä en ole koskaan syönyt eikä määrätty, paitsi nyt jotakin josta en edes tiedä mitä ne ovat!!! Hoitajat vain sanovat että "tässä on tarvittavat lääkkeesi". Olen ihan pöyristynyt, koska kukaan ei usko tai edes mieti, että voisi olla sellainen vaihtoehto että ex-mieheni on oikeasti väkivaltainen manipuloija, joka yrittää saada lastemme huoltajuuden itselleen tällä keinolla. Voitte varmaan arvata kuinka hyvät mahdollisuudet minulla jatkossa on, kun olen ollut pakkohoidossa? -ap

Vierailija
12/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotain soittamaan hätänumeroon ja selittämään tilanteen. Kerro miten miehesi löi lasta.. Onko tuo oikeasti totta että hän löi lastanne?? Aivan kauheaa... Oletko selittänyt tilannetta siellä. OIetko kertonut todellisen huolesi lapsiesi turvallisuudesta jollekkin hoitajalle siellä. Yritä selittäää rauhallisesti ja asiallisesti!!!

Vierailija
13/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noin vähästä joudu pakkohoitoon?

Jos totta niin jankkaa totuus perille. Yritä hillitä itsesi ja vaikuttaa normaalilta. Yksi narsistien eduista on se, että kohde on piinattu niin epätasapainoiseksi että se loistaa, kun taas itse narsisti vaikuttaa tasapainoiselta.

Yritä löytää edes yksi henkilö joka uskoo sinua. Kerro että mies löi lasta. Kerro että jos jotain sattuu, vastuu on virantekijöillä jotka eivät uskoneet sinua.

Vierailija
14/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaikka yhteyttä sosiaalitoimistoon!!

Vierailija
15/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin virhe psykiatrisessa hoidossa on  kiihtyä siellä tai olla kiihtyneessä mielentilassa.

Vierailija
16/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse pikku Eerikasta, niin ehkä alkaa tapahtumaan!!! Onko teillä jo omaa sosiaalityöntekijää? Ota huomenna yhteys sinne, tai soita sossun kriisipuhelimeen.

Vierailija
17/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tämä tarkkailu voi kestää? Eikö ole mitään keinoa päästä pois tarkkailusta? Minun kuuluisi olla kotona lasteni kanssa huolehtimassa heistä, ja miettiä miten voisin pitää heidät ja itsenikin turvassa ex-mieheltä. -ap

En muista oliko se 3 vaiko 4 päivää, mutta ei sen kauempaa. Sä voit soittaa poliisille ja tehdä rikosilmoituksen. poliisin kuuluu asia tutkia ja tuossa tilanteessa tehdä myös lastensuojeluilmoitus.

Sairaalassakin on sosiaalityöntekijä jonka puoleen voit kääntyä.

Vierailija
18/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne lääkärit on sulle sanonu ku oot selittäny tilanteen? Koita ihan rauhassa selittää koko tilanne vaikuttamatta epätasapainoiselta hullulta niin ne ottaa sut tosissaan.

Vierailija
19/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Porvoosta päivää! Jos yhden humalaisen miehen kanssa käydyn puhelun perusteella ihminen (jolla ei ole edes minkäänlaista mt-ongelmataustaa) vietäisiin tosta vaan suoraan pakkohoitoon, niin täällä olisi puoli Suomea pakkohoidossa milloin kenenkin naapurin/teinin/exän/anopin/oppilaan puhelinsoiton perusteella.

Todellisuudessa pakkohoitoon on aivan uskomattoman vaikea saada vaikka tarvetta olisi.

Kaikkea te uskotte.

Vierailija
20/115 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista oliko se 3 vaiko 4 päivää, mutta ei sen kauempaa. Sä voit soittaa poliisille ja tehdä rikosilmoituksen. poliisin kuuluu asia tutkia ja tuossa tilanteessa tehdä myös lastensuojeluilmoitus.

Sairaalassakin on sosiaalityöntekijä jonka puoleen voit kääntyä.

Ok, kiitos neuvoista!! Olen pyytänyt useaan kertaan saada soittaa poliisille, koska mieheni tosiaan löi nuorinta, mutta minua ei uskota. Hoitaja ja lääkäri sanoivat, että lapseni ovat tapaamissopimuksen mukaisella tapaamisella isänsä luona ja isä on vakuuttanut, että kaikki on hyvin ja voi huolehtia lapsista niin kauan kuin olen sairaalassa (tapaaminen olisi siis päättynyt tänä iltana). Olen yrittänyt selittää asiaa myös mahdollisimman rauhallisesti, että taustalla on pitkään jatkunut häirintä ja väkivaltainen suhde, mutta eivät nämä ota tosissaan. En kykene rauhoittumaan, koska pelkään vain mitä ex tekee lapsille!! Hän on todella arvaamaton. Hän on mm. kaksi kertaa siepannut lapset, mutta onnistunut luikertelemaan siitä pois kaiken maailman selityksillä. Nettiaikani on kohta lopussa. Ystäväni lupasi tulla huomenna käymään, ja yrittää selvittää mitä voisi tehdä. Ex ei vastaa puheluihin. Koulussa vanhemman lapseni opettaja tietää tilanteen ja on hyvin ymmärtäväinen minua kohtaan, yritän saada häneenkin yhteyden huomenna jos vain saisin soittaa enemmän. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi