Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin pakkohoitoon väkivaltaisen ex-miehen takia, miten täältä pois?

Vierailija
11.12.2016 |

Ex-mieheni on piinannut minua ja lapsiamme jo vuosikausia (erosimme n. 4 v . sitten). Hän uhkailee, kiristää, stalkkaa, kontrolloi, kiusaa mm. toistuvilla yksinhuoltajuus-hakemuksilla (meillä on yhteishuoltajuus). Avioliittomme aikana hän oli hyvin väkivaltainen lopussa. Tein kerran rikosilmoituksen, mutta peruutin sen kun hän painosti ja uhkaili niin kovasti. Sitten päätin lähteä suhteesta. Tämä siis taustana tilanteelle, joka kärjistyi nyt perjantaina. Mies tuli hakemaan lapsia viikonlopuksi. Hän käyttäytyi todella uhkaavasti ja oli ilmeisesti alkoholin vaikutuksen alainen. Kieltäydyin antamasta hänelle lapsia siinä tilanteessa. Mies löi nuorempaa lastani silmieni edessä ja kaappasi heidät autoonsa. Minä soitin poliisille. Mustamaija tuli kotiimme, ja kun selitän tilannetta poliiseille he ottivat yhteyden ex-mieheeni. Puhelunkeskustelun päätteeksi poliisit sanoivat, että viemme sinut nyt päivystykseen. Luulin vielä tässä vaiheessa, että kyse on jostain rutiinista... Kyselin vain missä lapset ovat ja että heidät pitää saada turvaan. Päivystyksessä selitin lääkärille tilanteesta ja olin ihan romahtamispisteessä, sanoin että lapset pitää saada haettua turvaan. Järkytykseni oli käsittämätön, kun lääkäri tuli kertomaan että minut siirretään psykiatriselle osastolle ja minut on otettu johonkin mielenterveyslain mukaiseen tarkkailuun pakkohoitoon!!! Olen täällä nyt siis ollut 2 yötä, enkä tiedä miten pääsen pois. Olen mielestäni ihan järjissäni paitsi suunnattoman paniikissa lasteni puolesta, mitä kukaan ei tunnu ymmärtävän. Ex-mieheni on taitava manipuloija ja hän oli kertonut lääkärille, että olen ollut psykoottinen ja väkivaltainen useasti!! Tämä on ihan täyttä valhetta. Pääsin nyt ensimmäistä kertaa nettiin vähäksi aikaa. Sisareni yrittää auttaa ja tehdä jotain, mutta sain soittaa vain yhden puhelun ja en tiedä mitä hän pystyy tekemään. Pelkään lasteni puolesta ihan hirveästi, en uskalla kuvitella mitä ex voi vielä tehdä. Jos jollakin olisi neuvoa miten tällaisesta tilanteesta voisi päästä pois? Minulla ei ole mitään tietoa millä perusteella minut on pakkohoitoon määrätty, olen yrittänyt kysyä mikä minulla on, mutta mitään tietoa ei kerrota.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niiltä lapsilta ole kysytty omaa versiota tapahtumista?

Vierailija
102/115 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisivat hiljentää AP:n tai sitten itse vaan kyllästyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu noita diagnooseja lätkitään ja lopun ikää jahdataan jostakin pienestä häiriöstä, kun tulee jotain henkilöiden välisiä ristiriitoja tai on ollut olemassa pidempään mitenkään mitään selvittämättä tai näitä edes yrittämättä ratkaista. Sitten niille, jotka pyytävät apua ongelmiinsa, ei resursseja riitä.

Sanoudu vain irti Suomi-nimisestä yhtiöstä tai tee ainakin mahdollisimman paljon vahinkoa sille, jos alkavat vainoamaan. Nin minä olen tehnyt. Pakkohoidot ja monitoroinnit eivät nimittäin nykyään lopu siihen, että tapaamisista ja lääkityksestä irti pääset.

Vierailija
104/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Porvoosta päivää! Jos yhden humalaisen miehen kanssa käydyn puhelun perusteella ihminen (jolla ei ole edes minkäänlaista mt-ongelmataustaa) vietäisiin tosta vaan suoraan pakkohoitoon, niin täällä olisi puoli Suomea pakkohoidossa milloin kenenkin naapurin/teinin/exän/anopin/oppilaan puhelinsoiton perusteella.

Todellisuudessa pakkohoitoon on aivan uskomattoman vaikea saada vaikka tarvetta olisi.

Kaikkea te uskotte.

Joopa joo. Minä todellakin uskon. Meininki on kuulemma sellainen, että jos tarvitsisit apua, et saa, mutta kaikki muut toki otetaan sinne kiusattavaksi. Sadismia, sairasta, pahaa. Jäänne jostain ennen keskiaikaa meidän yhteiskunnassamme, häpeäpilkku ja ihmisoikeusloukkaus.

Vierailija
105/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap kävi lopulta?

Vierailija
106/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. RAUHOITU. Varmasti siis 100% varmasti ymmärrät sen olevan etusi mukaista.

2. Tee yhteistyötä hoitavan lääkärin kanssa.

3. Hanki hyvä lakimies

Vierailija
107/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei ole mitenkään ainutlaatuista. Väkivaltaiset ihmiset leimaavat eksänsä mielenvikaisiksi, se on klassikko. Ihmettelen toistuvasti tätä: kyllä, ihminen voi pelätä 'hysteerisesti' entistä puolisoaan. Millä logiikalla tämä pelko väännetään pelkääjän viallisuudeksi? Eikö kenellekään tule mieleen selvittää, että miksi uhri pelkää?

Vierailija
108/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole jo rauhoittunut, vuodelta 2016. Paska provo, jonka nosti...niin kuka? Alkaa m-kirjaimella.

Vierailija
109/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei mielenterveysdiagnoosin jälkeen enää normaaleja kansalaisoikeuksia ole. Ei ole normaalia terveydenhuoltoa, ei poliisin palveluita, ei normaalia työympäristöä, ei normaaleja ihmissuhteita, ei vapautta tai yksityisyyttä - enemmän tai vähemmän, mutta kuitenkin selvästi. Muutaman vuoden vankeuskin on parempi kuin vakavamman mielenterveysdiagnoosin saaminen. Välttäsin kallonkutistajia enemmän kuin malariaa tai lievää syöpää. Jos satut sellaisen saamaan, niin kannattaa harkita poismuuttoa.

110/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakkohoitoon joudu pelkästään jonkun toisen puheiden perusteella, jotain muuta on pitänyt tapahtua.

Käsittääkseni vain oikeus voi määrätä pakkohoitoon.

Vierailija
111/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa lukea ilman kappalejakoa tuota litaniaa.

Vierailija
112/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus mihin höpöpuheisiin täällä monet lankeaa. Ihan taitavasti kyllä laadittu. Mutta kukaan ei joudu pakkohoitoon toisen puheiden takia, muuten minäkin olisin ollut siellä. Ja varmasti moni muu.

113/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäinen henkilö voidaan toimittaa ja määrätä tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon vain, jos seuraavat kolme edellytystä vallitsevat samanaikaisesti:

1. Henkilön on oltava mielisairas eli psykoottinen.

2. Henkilö on mielisairautensa hoidon tarpeessa siten, että hänen hoitoon toimittamatta jättämisensä   pahentaisi hänen mielisairauttaan, vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan tai vakavasti   vaarantaisi muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta.

3. Mitkään muut käytettävissä olevat mielenterveyspalveluiden vaihtoehdot eivät sovellu käytettäviksi tai       ovat hoidollisesti riittämättömiä.

Vierailija
114/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä yli 5vuotta vanha case ole jo hautautunut…

Vierailija
115/115 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Täysi-ikäinen henkilö voidaan toimittaa ja määrätä tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon vain, jos seuraavat kolme edellytystä vallitsevat samanaikaisesti:

1. Henkilön on oltava mielisairas eli psykoottinen.

2. Henkilö on mielisairautensa hoidon tarpeessa siten, että hänen hoitoon toimittamatta jättämisensä   pahentaisi hänen mielisairauttaan, vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan tai vakavasti   vaarantaisi muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta.

3. Mitkään muut käytettävissä olevat mielenterveyspalveluiden vaihtoehdot eivät sovellu käytettäviksi tai       ovat hoidollisesti riittämättömiä.

Mitenhän nuo kriteerit ihan _todellisuudessa_ täyttyvät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi