Jouduin pakkohoitoon väkivaltaisen ex-miehen takia, miten täältä pois?
Ex-mieheni on piinannut minua ja lapsiamme jo vuosikausia (erosimme n. 4 v . sitten). Hän uhkailee, kiristää, stalkkaa, kontrolloi, kiusaa mm. toistuvilla yksinhuoltajuus-hakemuksilla (meillä on yhteishuoltajuus). Avioliittomme aikana hän oli hyvin väkivaltainen lopussa. Tein kerran rikosilmoituksen, mutta peruutin sen kun hän painosti ja uhkaili niin kovasti. Sitten päätin lähteä suhteesta. Tämä siis taustana tilanteelle, joka kärjistyi nyt perjantaina. Mies tuli hakemaan lapsia viikonlopuksi. Hän käyttäytyi todella uhkaavasti ja oli ilmeisesti alkoholin vaikutuksen alainen. Kieltäydyin antamasta hänelle lapsia siinä tilanteessa. Mies löi nuorempaa lastani silmieni edessä ja kaappasi heidät autoonsa. Minä soitin poliisille. Mustamaija tuli kotiimme, ja kun selitän tilannetta poliiseille he ottivat yhteyden ex-mieheeni. Puhelunkeskustelun päätteeksi poliisit sanoivat, että viemme sinut nyt päivystykseen. Luulin vielä tässä vaiheessa, että kyse on jostain rutiinista... Kyselin vain missä lapset ovat ja että heidät pitää saada turvaan. Päivystyksessä selitin lääkärille tilanteesta ja olin ihan romahtamispisteessä, sanoin että lapset pitää saada haettua turvaan. Järkytykseni oli käsittämätön, kun lääkäri tuli kertomaan että minut siirretään psykiatriselle osastolle ja minut on otettu johonkin mielenterveyslain mukaiseen tarkkailuun pakkohoitoon!!! Olen täällä nyt siis ollut 2 yötä, enkä tiedä miten pääsen pois. Olen mielestäni ihan järjissäni paitsi suunnattoman paniikissa lasteni puolesta, mitä kukaan ei tunnu ymmärtävän. Ex-mieheni on taitava manipuloija ja hän oli kertonut lääkärille, että olen ollut psykoottinen ja väkivaltainen useasti!! Tämä on ihan täyttä valhetta. Pääsin nyt ensimmäistä kertaa nettiin vähäksi aikaa. Sisareni yrittää auttaa ja tehdä jotain, mutta sain soittaa vain yhden puhelun ja en tiedä mitä hän pystyy tekemään. Pelkään lasteni puolesta ihan hirveästi, en uskalla kuvitella mitä ex voi vielä tehdä. Jos jollakin olisi neuvoa miten tällaisesta tilanteesta voisi päästä pois? Minulla ei ole mitään tietoa millä perusteella minut on pakkohoitoon määrätty, olen yrittänyt kysyä mikä minulla on, mutta mitään tietoa ei kerrota.
Kommentit (115)
Älä puhu MITÄÄN ILMAN ASIANAJAJAA EDES LÄÄKÄRILLE! Sanot vaan rauhallisesti että tarviit oikeuspuolustajan ensin ja se on sun oikeutesi.
ÄLÄKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OTA MITÄÄN LÄÄKETTÄ. Jos otat se tulkitaan myöhemmin oireista johtuvaksi - NOITTEN MIELESTÄ SYY ON SINUSSA AINA sillä reagoit muka heikosti psyykelläsi .
Pidä meidät ajantasalla ! Annetaan tukea ! Hali ja voimia. Viedään mediaan vaan tämä revohka kunhan pääset pois?
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä.
Olen saanut asioita eteen päin tänään ja sain itselleni lakimiehen, joka selvittää lasten tilannetta yhdessä viranomaisten kanssa. Sain myös tavata sosiaalityöntekijän joka oli asiallinen. Hoitajat ja lääkäri eivät vieläkään tunnu uskovan minua. Lausunnossa lukee, että tarkkailuun otettiin koska tuo esille psykoottista kauhua entistä puolisoa kohtaan ja alkanut kirkua ja riehua lasten isän hakiessa sovitusti lapsia tapaamiseen (ei pidä paikkansa!!) ym. Huomenaamulla tapaan vielä lääkärin ja hän päättää pääsenkö pois, uskoisin ja toivon että pakko täältä on päästä pois, koska en kyllä ole mikään ns. hullu. Mutta vaikeaa tää on. En ole koskaan ollut sairaalassa joten en tiedä mitään mistään käytännöistä tai kuinka kuuluisi olla, täällä minulle sanottiin että saan olla puoli tuntia tai tunnin internetissä kunhan pysyttelen yhteisessä tilassa jossa hoitaja valvoo koko ajan. Puheluita saan edelleen vain yhden päivässä.
Se sossu toimii noitten piikkiin älä luota liikaa. Käytä vain omia aivojasi . Ne lässyttävät että saavat luottamaan ja sitten huomaat kertoneesi papereista sellaista joka kävi itseäsi vastaan.
Pysy erittäin siistinä ja rauhallisena. Älä tee mitään . Jos joku tulee tönimään älä reagoi. On käynyt niin että mieshoitajat piirittävät provotakseen . Käänny poispäin.
Jos tapaat lääkärin sanot vaan asiallisesti että sinulla on lakimies ja se riittää. Noissa laitoksissa lääkäri on ylilääkärin alainen eli se luultavimmin yrittää pitää sut sisällä . Siksi älä missääntapauksessa valita mitään niille. Ole muka tyytyväinen ja tyyní. Silloin niitten on pakko kirjata ulos. Syö normisti nuku normisti. Älä poikkea mitenkään tapetista.
Tarkkailu tarkoittaa että sinua tarkkaillaan.
Onpa kummaa. Mun täysin seko kaverini ei meinaa millään joutua pakkohoitoon. Jatkuvasti vapaana ja sekona.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummaa. Mun täysin seko kaverini ei meinaa millään joutua pakkohoitoon. Jatkuvasti vapaana ja sekona.
Sinähän kauniisti puhut kaveristasi, oikein olet ykkösystävä!
Alussa jo virhe: poliisilla ei ole valtuuksia toimittaa ketään tarkkailuun. Se tapahtuu ambulanssikyydillä, johon lanssihenkilökunta voi pyytää poliisilta virka-apua jos kuljetettava esim. Väkivaltainen.
Toinen virhe tarinassa on että puhelinkeskustelun perusteella ei tehdä tark.lähetettä, vaan lähettävän lääkärin on tavattava potilas.
Tarkkuutta provoihin!
Vituttaa kyllä että se ukko pääsi taas jälleen kerran kuin koira veräjästä ja nainen saa mielisairaan tittelin. Ap ne yrittivät samaa prinsessa Dianalle kun ukko petti sanoin puolustusministeri Soames tvssä "Diana on mielisairas! "
Älä usko niitten diagnooseja luemmehan täällä että olet ihan tavis vaan. Ne diagnoosit loukkaavat todella paljon ja Dianakin oli aivan raivoissaan ja syystä.
Et ole ensimmäinen etkä viimeinen jolle ne tekee tätä.
Jeesus sanoi : ne tulevat tekemään tämän teille minkä he tekivät minulle!
Hali!
Vierailija kirjoitti:
Alussa jo virhe: poliisilla ei ole valtuuksia toimittaa ketään tarkkailuun. Se tapahtuu ambulanssikyydillä, johon lanssihenkilökunta voi pyytää poliisilta virka-apua jos kuljetettava esim. Väkivaltainen.
Toinen virhe tarinassa on että puhelinkeskustelun perusteella ei tehdä tark.lähetettä, vaan lähettävän lääkärin on tavattava potilas.
Tarkkuutta provoihin!
Suksi sinä kuule pois nyt ! Näillä ei ole mitään sääntöjä kuin omansa se tiedetään nämä toimivat lain yläpuolella ja tekevät sitä siksi että äijäkultti. Näitä viedään ja tuodaan ihan mistä ja miten vain . On nähty monta kertaa.
Tässä on nyt se ongelma, että vaikea tääll palstalla tietää, että oletko oikeasti seonnut ja harhainen vai etkö ole, tuskin sitä itsekkään tiedät.
"Hulluuden" yksi suurin ongelma on se, ettei hullu koskaan ymmärrä olevansa hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tahdonvastaisessa tarkkailussa ja pääset sen ajan päätyttyä pois. ellei pakkohoidon kriteerit täyty.
Kauanko tämä tarkkailu voi kestää? Eikö ole mitään keinoa päästä pois tarkkailusta? Minun kuuluisi olla kotona lasteni kanssa huolehtimassa heistä, ja miettiä miten voisin pitää heidät ja itsenikin turvassa ex-mieheltä. -ap
En muista oliko se 3 vaiko 4 päivää, mutta ei sen kauempaa. Sä voit soittaa poliisille ja tehdä rikosilmoituksen. poliisin kuuluu asia tutkia ja tuossa tilanteessa tehdä myös lastensuojeluilmoitus.
Sairaalassakin on sosiaalityöntekijä jonka puoleen voit kääntyä.
Ok, kiitos neuvoista!! Olen pyytänyt useaan kertaan saada soittaa poliisille, koska mieheni tosiaan löi nuorinta, mutta minua ei uskota. Hoitaja ja lääkäri sanoivat, että lapseni ovat tapaamissopimuksen mukaisella tapaamisella isänsä luona ja isä on vakuuttanut, että kaikki on hyvin ja voi huolehtia lapsista niin kauan kuin olen sairaalassa (tapaaminen olisi siis päättynyt tänä iltana). Olen yrittänyt selittää asiaa myös mahdollisimman rauhallisesti, että taustalla on pitkään jatkunut häirintä ja väkivaltainen suhde, mutta eivät nämä ota tosissaan. En kykene rauhoittumaan, koska pelkään vain mitä ex tekee lapsille!! Hän on todella arvaamaton. Hän on mm. kaksi kertaa siepannut lapset, mutta onnistunut luikertelemaan siitä pois kaiken maailman selityksillä. Nettiaikani on kohta lopussa. Ystäväni lupasi tulla huomenna käymään, ja yrittää selvittää mitä voisi tehdä. Ex ei vastaa puheluihin. Koulussa vanhemman lapseni opettaja tietää tilanteen ja on hyvin ymmärtäväinen minua kohtaan, yritän saada häneenkin yhteyden huomenna jos vain saisin soittaa enemmän. -ap
nettiaika? Tee netissä lastensuojeluilmoitus omista lapsistasi, rikosilmoitus poliisille jne äläkä vauvapalstalla käytä aikaa
Mehän ei tiedetä, mitä exä oli puhelimessa sanonut poliiseille. Eikä tiedä ap varmaan itsekkään. Todennäköisesti, että ap an raivohullu ja löi lasta ja on vaaraksi itselleen ja muille yms kaikkea paskaa voi keksiä lisää.
Ap - kirjoitustyylisi on tuttu. Siis trolli.
Olet aikaisemminkin tehnyt näitä paniikkialoituksia...
Mikset saa rauhoittavia jos olet paniikissa...provo
Siis todella tyhmä provo. Ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia ja joku viitsii provoilla.
Masentunutta siskoani ei otettu mihinkään "pakkohoitoon". Pyytämällä saatiin osastolle - kotilomalla tappoi itsensä.
Älä viitsi leikkiä joulun alla tollaselle asialla.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkuutta provoihin!
Tarkkuutta lukemiseen, ihan selvästihän ap kertoo että hänet vietiin päivystykseen, ja siellä psykiatri määräsi tarkkailuun. Olen sairaalassa akuutissa töissä ja usein, poliisi tuo päivystykseen ihmisiä, jotka eivät ole fyysisesti siinä kunnossa että lanssia tarvitsisivat. Päivystyksessähän heidät sitten arvioidaan, onko jotain tarvetta hoitoon ja millaiseen. Ei poliisi sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkuutta provoihin!
Tarkkuutta lukemiseen, ihan selvästihän ap kertoo että hänet vietiin päivystykseen, ja siellä psykiatri määräsi tarkkailuun. Olen sairaalassa akuutissa töissä ja usein, poliisi tuo päivystykseen ihmisiä, jotka eivät ole fyysisesti siinä kunnossa että lanssia tarvitsisivat. Päivystyksessähän heidät sitten arvioidaan, onko jotain tarvetta hoitoon ja millaiseen. Ei poliisi sitä tee.
Ei nykypäivänä pääse pakkohoitoon, vaikka olisinitsetuhoinen. Miksei ap ole saanut rauhoittavia? Siis törkeä provo ja tämä viesti johon vastasin taitaa olla myös ap:n kynästä...
Kyllä ne lapset isällään pärjää ja kun pääset pois niin selvitä asia poliisin tai muiden kanssa.
Vähän kyllä tarinasi ontuu..,veivät noin vain?
Ja kirjoitat yllättävän hyvin ollaksesi jossain paniikissa yms.
Kolme vuorokautta on tarkkailujakso. Sen jälkeen voi jatkaa tahdonvastaista hoitoa jos lääkäri sitä mieltä on että kriteerit täyttyy. Nyt rauhoita itsesi keinolla millä hyvänsä, et pääset kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuorokautta on tarkkailujakso. Sen jälkeen voi jatkaa tahdonvastaista hoitoa jos lääkäri sitä mieltä on että kriteerit täyttyy. Nyt rauhoita itsesi keinolla millä hyvänsä, et pääset kotiin.
Siis outoa kun ei ole lääkitys päällä? Ja just toi, että viety tosta vain. Eikö ollut muka mitään neuvottelumahdollisuutta kun poliisit tuli? Täh?
Ap taitaa vastailla itse itselleen...
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Ei kyllä pääse noin helposti hoitoon. Keskustelu lääkärin kanssa ja sitten kassillinen lääkkeitä.
Ap täällä.
Olen saanut asioita eteen päin tänään ja sain itselleni lakimiehen, joka selvittää lasten tilannetta yhdessä viranomaisten kanssa. Sain myös tavata sosiaalityöntekijän joka oli asiallinen. Hoitajat ja lääkäri eivät vieläkään tunnu uskovan minua. Lausunnossa lukee, että tarkkailuun otettiin koska tuo esille psykoottista kauhua entistä puolisoa kohtaan ja alkanut kirkua ja riehua lasten isän hakiessa sovitusti lapsia tapaamiseen (ei pidä paikkansa!!) ym. Huomenaamulla tapaan vielä lääkärin ja hän päättää pääsenkö pois, uskoisin ja toivon että pakko täältä on päästä pois, koska en kyllä ole mikään ns. hullu. Mutta vaikeaa tää on. En ole koskaan ollut sairaalassa joten en tiedä mitään mistään käytännöistä tai kuinka kuuluisi olla, täällä minulle sanottiin että saan olla puoli tuntia tai tunnin internetissä kunhan pysyttelen yhteisessä tilassa jossa hoitaja valvoo koko ajan. Puheluita saan edelleen vain yhden päivässä.