Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä
Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.
Tässä testi:
Kommentit (566)
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 51 sekuntia ja testipistemääräsi on 66 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
Asperger testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 . Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!
83, olen olettanut, että voisin olla hiukan. Tykkään esim. lukea samoja kirjoja uudestaan, ehkä montakin kertaa. Jos innostun jostain, teen sitä suorastaan kaiken aikaa, kunnes yhtäkkiä kiinnostus lopahtaa kuin seinään. Olen mustavalkoinen ajatuksiltani ja suorasukainen puheissani. Voin loukata ajattelemattomuuksissani, mutta en koskaan tietoisesti tai tarkoituksella.
98 pistettä ajassa 3:17, ei aspergeria. Mutta olen erittäin introvertti ja mielestäni monet kysymykset mittasivat sitä.
101 ja ei Asperger mutta en ole mikään seurallinenkaan
Testipistemääräsi on 141 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma. Diagnoosi löytyy joten ei yllättänyt.
Olen tehnyt tuon testin aikaisemmin ja sain siitä 140 pistettä. Tein sen mun teinityttöni toiveesta, kun hän tokaisi, että "äiti, sä oot varmaan joku aspergeri". Testin tekemiseen meni yli 10 minuuttia, kun mun tapana on aina pohtia ja vääntää ja pyöritellä vaihtoehtoja. Mihinkään gallupeihinkaan en osaa vastata suoralta kädeltä, vaan vatvon ihan liikaa vaihtoehtoja.
Kun katsoo, mitä muita testejä sivustolla on, niin ei kannata ottaa kovin vakavasti.
Sanotaanhan testin yhteydessä, ettei testi vastaa lääketieteellistä diagnoosia.
Oma vastaukseni oli vähän alle sata. Muutama kysymys oli sellainen, etten voinut tietää, mitä minun kuuluisi siihen vastata, sillä en tiedä, mitä ihmiset puhuvat minusta selkäni takana. Vastasin siis sen mukaan, mitä ihmiset ovat uskaltautuneet päin naamaa sanonaa. (olen kamalan pelottava ;))
105 pistettä. En kuitenkaan itsessäni tunnista Aspergeriä, vaikka isälläni se oli ja lapsellani on epäilys jostain autismin kirjon häiriöstä. Minä olen vain introvertti.
"Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 30 sekuntia ja testipistemääräsi on 91 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa."
En ole ajatellutkaan että olisi vaikka kyllähän sitä on joskus itsessään epäillyt.
Sain 109 pistettä, ei aspergeria.
Vierailija kirjoitti:
Sain 120 pistettä. Olen joskus miettinyt onko minulla asperger (tai ainakin niitä piirteitä jonkin verran).
Olisi kiva kuulla, jos täällä on naisia, joilla on diagnosoitu asperger. Miten teillä asperger ilmenee ja millaisia vaikeuksia se aiheuttaa päivittäiseen elämään?
Mulla sama juttu ja samat pisteet:
"Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 2 sekuntia ja testipistemääräsi on 120 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille.
Asperger testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 . Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!"
Mitään ei ole koskaan diagnosoitu, mut oman 2v lapsen (hänelläkään ei mitään ole diagnosoitu) myötä olen lukenut tästä vähän ja miettinyt, voisiko mulla olla tämä. Oon 35, aina ollut aika hiljainen oudossa porukassa tai jos on paljon väkeä. Koulussa olin kiusattu, mut aina oli silti se "paras kaveri" tai ainakin joku kaveri. Viihdyn hyvin itekseni, tietokoneella, kuunnellen musiikkia. Oon aika herkkä, "luen ihmisiä", on sanottu verbaalisesti lahjakkaaksikin joskus ja puheliaaksikin (jos tuun jonkun kans hyvin juttuun), saatan olla aika hölöttäjäkin, jos seura on oikea. :-) Toisaalta itsestä tuntuu usein, että en osaa puhua: joko en keksi puhuttavaa, puhun hölmöjä tai muuten vain ei puhe luista (siis ihan oikeasti tuntuu että kieli ei taivu ja puhun töks töks).
Oon herkkä äänille, tuntoaisti on tosi herkkä/jopa liiankin herkkä, on vaikeuksia tiettyjen ruokien ja suutuntumien kanssa. On aina ollut aika kömpelö enkä ikinä pitänyt joukkuepeleistä. Olin aina koulussa se vika, joka valittiin joukkueeseen ja joukkueet tappeli kumman on pakko ottaa mut, kun kukaan ei ois halunnut mua omaansa.
Mulla on tiettyjä kiinnostuksen kohteita, joihin saatan uppoutua toden teolla tai uppoutuisin mielelläni, jos vain voisin. Nykyään ei aina voi, vaikka mieli tekisi...
Ois kans kiva kuulla muista, joilla on oikeasti diagnosoitu asperger tms. En tiedä, onko tää vain "normaalia omalaatuisuutta" vai voiko olla jotain muutakin? Silloin kun minä olin pieni, olin vain "ujo ja kovin rauhallinen". Poika tuntuu olevan myös kuin äitinsä...
Miespelko :D kirjoitti:
70 pistettä ja en ole burgeri. Sen jo tiesinkin. Lievästi masentunut ja yksinäinen korkeintaan.
71 ja muuten sama.
112. Lapsellani on Asperger, minulla bipo.
93 ja testin mukaan ei ole. Minulla on joskus se todettu yhden psykiatrin toimesta (hänen pomonsa oli eri mieltä ja sanoi että oireeni johtuvat masennuksesta ja vauvana saadusta hyvin lievästä aivovammasta). Isäni vannoi että minulla on se mutta nykyään hänkin myöntää ettei pysty näkemään aivojeni sisälle mikä minussa on "vikana".
Asperger ei ole hyvä leima, se saattaa aluksi "selittää" asioita ja aiheuttaa helpotusta mutta ajan kuluessa kun lääkärit eivät ota sinua todesta kun huomaavat masennus ja asperger-diagnoosin niin sitä on saanut kyllä katua.
Jos se toinen osapuoli on silloin asperger?