Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
41/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

72

Minulla on epäilty aspergeria. Kerran psykologi ehdotti sitä.

Vierailija
42/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

82 pistettä ja ei aspergeria, jota en epäillytkään. Testin tekemiseen käytin aikaa n. 13 minuuttia, mutta en kokenut että olisin kauheasti joutunut vatvomaan ja miettimään vastauksia. Kahta vastausta palasin muuttamaan. Tein testin kyllä puhelimella, ja koska tästä sivusta ei kunnollista mobiilisovellusta ollut, oli vastaaminen siksi hitaampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

115 tuli minulle. Aika monta ihmeellistä kliseitä siinä, jotka eivät sovi ainakaan tuntemiini aspergereihin. Tykkäätkö järjestää esineitä riveihin tms.

Vierailija
44/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kriteereillä tulee asperger-diagnoosi aikuiselle?

Entä lapselle? Kuinka pienestä lapsesta sen jo näkee?

Vierailija
45/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

81

Vierailija
46/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 110

Oon kyllä aina epäillyt että olisi mutta tuon mukaan ilmeisesti ei :)

Vierailija
47/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 35 sekuntia ja testipistemääräsi on 126 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Mut mä oon aika introvertti ja muuten vaan jotku tietyt luonteenpiirteet "aspergermaisia". Oma äiti ja sisko välillä heittäny jotain läppää tosta. Mut oon kyl aika varma että ei mulla oo!

48/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 2 minuuttia 14 sekuntia ja testipistemääräsi on 83 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Olisin voinut kuvitella muuta. Tosin arkuus ja naiivius ei ole sama asia kuin Aspergers.

Vierailija
49/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kriteereillä tulee asperger-diagnoosi aikuiselle?

Entä lapselle? Kuinka pienestä lapsesta sen jo näkee?

aikuiselle pitää käydä monissa haastatteluissa ja testeissä + vanhemmat haastatellaan ja käydään koko elinikä läpi ja katsotaan, onko siellä oireita. 

Mitä itse olen ymmärtänyt, Aspergerin oireet voi nähdä jo vauvaikäisellä, mutta diagnoosia ei kai tehdä ennen kuin on 6-10 vuotta tai johonkin sinnepäin. 

Vierailija
50/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

139 pistettä tuli. Olen kai sitten asperger.

Vierailija
51/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

91

Vierailija
52/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos 73 ja minulla ei siis ole aspergeria. En sitä tosin epäillytkään. Yksin ja yksinäisyydessä eläjä olen nykyään, mutta se on täysin oma valinta.

Vierailija
53/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 2 sekuntia ja testipistemääräsi on 132 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Ei ole diagnoosia, eikä sellaista kai kannata hankkiakaan.

Vierailija
54/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

83 ja tiesinkin ettei ole aspergeria, aika paljon kyllä vaikeuksia ihmissuhteissa mutta ne johtuu intrtoverttiydestä, ujoudesta ja epävarmuudesta.

Mulla sama.

Vierailija
55/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

86 pistettä.

Veljelläni on diagnosoitu asperger, itsessäni en samoja piirteitä kovin paljon näe, kuten testikin nyt näytti.

Vierailija
56/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

146, olen vain jokseenkin epäsosiaalinen. Yritin joskus hakeutua tutkimuksiin sulkeakseni esim. aspergerin pois mutta minua ei ymmärretty, tuputtivat vain jotain masennuslääkitystä. En juuri poistu kotoa joten ihan sama.

Vierailija
57/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

69

Vierailija
58/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 110, eli ei ole aspergeria. Mulla on kyllä sen piirteitä, oon innostunu usein yhdestä asiasta ja luennoin siitä paljon muille (niin paljon että muut ei kestä). Rakastan kielioppia ja matematiikkaa, ja tylsiä koulutehtäviä välttelin viimeseen saakka. Viihdyn parhaiten yksin ja muiden seurassa vedän aina jotain eri roolia, ja jos joskus sattuu niin, että oon kahvilla kaverin A kanssa, ja paikalle yllättäen saapuu kaveri B (joka ei tunne A:ta), menen sekaisin. Ihmiset on kuvaillu mua oudoksi, mutta toisaalta mua ei kyllä ikinä oo kiusattu. Myöskään katsekontaktia en välttele. Pisteeni testistä on kuitenkin suht korkeat, joten sen ja omien pohdintojeni perusteella oon semiaspergeri

Vierailija
59/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

83 ja tiesinkin ettei ole aspergeria, aika paljon kyllä vaikeuksia ihmissuhteissa mutta ne johtuu intrtoverttiydestä, ujoudesta ja epävarmuudesta.

Sama juttu. Pisteitä 87. Nettitestit antavat vain suuntaa parhaimmillaan, ei niiden pohjalta kannata mitään itsediagnoosia tehdä.

Vierailija
60/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 minuuttia 12 sekuntia 116 pistettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme