Miettikää juopot mitä ihan oikeasti teette lapsillenne henkisesti yms
Kukaan ei tykkää juopoista vanhemmista. Miksi siis juotte lastenne nähden? Ajatelkaa vähän kun teidän käytös yhtäkkiä muuttuu humalatilan tason muuttuessa. Miten lapsi tämän voi ymmärtää? Hoette samoja asioita ja hoipertelette kotona?
Olkaa edes juomatta lasten nähden. Juokaa itsenne sitten vaikka hengiltä kun lapset muuttaneet pois kotoa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä nyt jo vittu päähäsi jankkaaja. Alkoholismissa ei ole mitään positiivista tai puolusteltavaa. Silloin sitä voi jopa ymmärtää, jos alkoholistilla on halua lopettaa ja hän tekee aktiivisesti jotain sen eteen. Muulloin päihderiippuvuus on sairasta itsekkyyttä.
Vedä ittes narun jatkoksi.
En todellakaan vedä, enhän ole päihderiippuvainen. Jätän nuo hommat niille ja muille mt-ongelmaisille.
Painu sitten vittuun
Kaksi mustavalkoista vaihtoehtoa, päähäntaputtelu ja paapominen (mitä sitten tarkoittaakaan) tai se jo miljoona kertaa toimimattomaksi todettu.
Hakekaa juoppojen lapset itsellenne terapeutti jostain ammattilaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä nyt jo vittu päähäsi jankkaaja. Alkoholismissa ei ole mitään positiivista tai puolusteltavaa. Silloin sitä voi jopa ymmärtää, jos alkoholistilla on halua lopettaa ja hän tekee aktiivisesti jotain sen eteen. Muulloin päihderiippuvuus on sairasta itsekkyyttä.
Vedä ittes narun jatkoksi.
En todellakaan vedä, enhän ole päihderiippuvainen. Jätän nuo hommat niille ja muille mt-ongelmaisille.
Painu sitten vittuun
Vaadi itsellesi parempaa hoitoa.
Ei kukaan jassa vartoo niin kauan.
Heikot sortuu elontiellä jätkä senkin porskuttaa.
Jos haluan jonkun niin hyvän vihriän immeisten neuvoja niin pyydän niitä kyllä :
Siis ihan oikeasti, senkin hjöpönassut ja kannabiksen pössyttelijät, tekopyhät 💩
Vierailija kirjoitti:
Kaksi mustavalkoista vaihtoehtoa, päähäntaputtelu ja paapominen (mitä sitten tarkoittaakaan) tai se jo miljoona kertaa toimimattomaksi todettu.
Eikö sen juopon pitäisi mielummin terapeutti hankkia? Sehän se enemmän hoidon tarpeessa on. Toki juoppojen uhrit tarvitsevat myös tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen juopon pitäisi mielummin terapeutti hankkia? Sehän se enemmän hoidon tarpeessa on. Toki juoppojen uhrit tarvitsevat myös tukea.
Kyllä pitäisi.
Ei ole kukaan sanonut missään vaiheessa ettei alkoholisimi olisi hankala asia. Tai että se olisi hyvä asia, tai ettei siihen kannata apua hakea.
Kun ette ymmärrä lukemaanne, niin syökää paskanne.
Minä en muuten tunne tuollaisia ihmisiä kohtaan mitään sympatiaa, ketkä eivät halua kuin väittää vastaan.
Jatkakaa tuota samaa linjaanne ja tulkaa sitten vaikka vuoden päästä kertomaan kuinka monta juoppoa saitte paranemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi.
Ei ole kukaan sanonut missään vaiheessa ettei alkoholisimi olisi hankala asia. Tai että se olisi hyvä asia, tai ettei siihen kannata apua hakea.
Minä en muuten tunne tuollaisia ihmisiä kohtaan mitään sympatiaa, ketkä eivät halua kuin väittää vastaan.
Jatkakaa tuota samaa linjaanne ja tulkaa sitten vaikka vuoden päästä kertomaan kuinka monta juoppoa saitte paranemaan.
Kerrotko sitten mikä on sinun mielestäsi paras keino saada juoppo paranemaan? Mitä neuvoisit alkoholistien läheisille tai juopolle itselleen?
Ole jo hiljaa, koska sulta puuttuu omakohtainen tunnekokemus asiasta. Ei kiinnosta yhtään, että olet lukenut joitakin kirjoja ja tavannut paljon ihmisiä. Joskus on vaan viisaampaa olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää sekin kun jos tiedän että alkoholismi on sairaus ja se ei käskemällä parane, ja sen tässä kerron, niin syytetään että minä olen joku juoppo.
Tai että en voi mistään mitään tietää kun en ole itse juoppo tai kotonani ei juotu.
Inhottaa YKSINKERTAISET ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi.
Kerrotko sitten mikä on sinun mielestäsi paras keino saada juoppo paranemaan? Mitä neuvoisit alkoholistien läheisille tai juopolle itselleen?
Sen pitää lähteä juopon itsensä aloitteesta.
Ei ole mitään keinoa saada juoppoa paranemaan.
Voi kuitenkin tehdä juopon olon pahemmaksi ja antaa hänelle syitä juoda enemmän.
Ette voi pakottaa millään keinoin ketään paranemaan.
Voitte hakea itsellenne apua.
En minä sille voi mitään että niin se vain on että mikään käskeminen ja kieltäminen eivät oikeasti saa juoppoa tuntemaan itseään arvokkaaksi ihmiseksi ja sitten ottamaan apua vastaan.
Eiköhän kaikissa tuollaisissa tunnesairauksissa (alkoholismi, riippuvuudet, anoreksia, ahmimishäiriö) ole taustalla joku trauma, häpeää tms. johon on opittu lääkkeksi ottamaan tuhoava käytösmalli.
Se sairas häiriöksi oleva ihminen kyllä ihan varmasti osaa hävetä itseään ilmankin toisten syyttelyäkin.
Häpeä ja itsensä arvottomaksi ja epäonnistuneeksi pahaksi ja kelvottomaksi kokeminen, ei oikein saa hakeutumaan minnekään hulluustohtorille. Siitä ei pääse mihinkään.
Juoppo kyllä tietää että on muiden silmissä kelvoton. Sitä ei tarvitse hieroa heidän naamaansa.
Eikä se ole mitään päähän taputtamista ja alkoholismin ihannointia jos näin totean.
Juopot juovat juhlapäivinä ilmeisesti siksi, koska niihin tilanteisiin liittyy miin paljon odotuksia ja traumoja.
Ei se auta jos ei juo lasten nähden. Jos on juoppo niin on juoppo, riippumatta siitä juoko lasten nähden vai ei. Se sama uhka ja epävarmuus leijuu koko ajan ilmassa: onko se juoppo perheenjäsen nyt selvä/kännissä/krapulassa/morkkiksessa/raivona/mukavana/järkevänä/hiljaisena/puheliaana/ilkeänä/itkuisena/puhuuko pehmoisia.. Ei voi koskaan tietää.
Eikös juoppoja paspota ihan tarpeeksi. Eikös se nainenkin joka ajoi rattijuoppona tytön kuoliaaksi saanut just lievennystä tuomioon kun on tämä alkoholismisairaus.
Taidan hankkia itselleni alkoholististatuksen..,voinkin törppöillä sitten miten sattuu. Puhua mitä sattuu, tuhlata perheen rahat, pilata lasteni elämä yms.
Ei tarvii ottaa vastuuta mistään kun olen se suvun juoppo!!!!
Ps. Anoppi on näitä alkoholisuvakjeja...oli mukavaa kun 70-vuotias mummo ui naku-uinnin kännissä juhannuksena ja sammui sitten alasti jonnekin. Onneksi tajusimme lähteä ajoissa pois lasten tähden. Muut lapsenlapset olivat kyllä paikalla...
On se kyllä hirveää kun lapsi ymmärtää, että pitää huolehtia ja olla aikuinen vanhemmalleen, joka haluaa juoda.
Eikös joku alkoholistin lapsi sanonut, että isä on kuin perheen lemmikki - se on vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ole jo hiljaa, koska sulta puuttuu omakohtainen tunnekokemus asiasta. Ei kiinnosta yhtään, että olet lukenut joitakin kirjoja ja tavannut paljon ihmisiä. Joskus on vaan viisaampaa olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää sekin kun jos tiedän että alkoholismi on sairaus ja se ei käskemällä parane, ja sen tässä kerron, niin syytetään että minä olen joku juoppo.
Tai että en voi mistään mitään tietää kun en ole itse juoppo tai kotonani ei juotu.
Inhottaa YKSINKERTAISET ihmiset.
En ole hiljaa.
Tunnen juoppoja läheisesti , vaikkeivat he olekaan juuri omat vanhempani.
Sinulla ei ole mitään oikeutta vaijentaa minua vaikka olisit kuinka juopon lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös juoppoja paspota ihan tarpeeksi. Eikös se nainenkin joka ajoi rattijuoppona tytön kuoliaaksi saanut just lievennystä tuomioon kun on tämä alkoholismisairaus.
Taidan hankkia itselleni alkoholististatuksen..,voinkin törppöillä sitten miten sattuu. Puhua mitä sattuu, tuhlata perheen rahat, pilata lasteni elämä yms.
Ps. Anoppi on näitä alkoholisuvakjeja...oli mukavaa kun 70-vuotias mummo ui naku-uinnin kännissä juhannuksena ja sammui sitten alasti jonnekin. Onneksi tajusimme lähteä ajoissa pois lasten tähden. Muut lapsenlapset olivat kyllä paikalla...
No mitä sitten ehdototat.
Mikä se sinun ratkaisusi sitten on?
TOIMIVA SELLAINEN!
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisuvakki.
Voi jumalauta teitä ihmisraasuja.
Poijan kaverin vanhemmat ovat alkoholisteja ja poika on hoitanut ja huolehtinut vanhemmistaan. Kiva poika kumminkin. Niin ujo ettei kyllä uskalla parisuhteeseen vaikka on ihan komea...vissiin aikoo huolehtia vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisuvakki.
Voi jumalauta teitä ihmisraasuja.
On se hyvä, että tajusit asian ytimen...mitä siitä, että 70-vuotias lasten mummo viuhahtaa koko suvun edessä...,kännissä.
Taitaa ketju hiipua kun ihmiset niin kännissä...ja sitten känniläiset on haukkumassa kännipäissään kateuden kohteitaan...
Ihan kuin mun näppikseltä.
T: Se juoppohullun lapsi.