Miettikää juopot mitä ihan oikeasti teette lapsillenne henkisesti yms
Kukaan ei tykkää juopoista vanhemmista. Miksi siis juotte lastenne nähden? Ajatelkaa vähän kun teidän käytös yhtäkkiä muuttuu humalatilan tason muuttuessa. Miten lapsi tämän voi ymmärtää? Hoette samoja asioita ja hoipertelette kotona?
Olkaa edes juomatta lasten nähden. Juokaa itsenne sitten vaikka hengiltä kun lapset muuttaneet pois kotoa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on ollut haudassa kohta kymmenen vuotta, en usko, että pistää pahakseen mun juomista.
Ja mun 75v äiti on juoppohulluna pöpilässä. Kertaakaan en ole käynyt katsomassa, enkä mene. Kiitos siitä, että pilasi mun lapsuuden (sis. joulut) juomisellaan. Harmi, että 70-90-luvulla sossut eivät olleet niin aktiivisia kuin nykyään, vai oliko niitä ollenkaan. Meilläkin kävi poliisit moneen kertaan, mutta siellä minä vain elin, alkoholistiäidin kanssa.
Ainiin, mutta sehän on sairaus, ja lässyn lässyn.
Eikö kukaan voinut vain sanoa hänelle ettei joisi?
Ajattele jos joku olisi vain käskenyt olla juomatta?
Harmi kun kukaan ei kieltänyt juomasta tai käskenyt raitistumaan.
Jos joku olisi vain älynnyt kertoa hänelle, niin hän ei olisi juonut.
KYLLÄ SE TAITAA IHAN SAIRAUS OLLA, LÄSSYTTÄJÄT!
Eikö sairauksiin sitten kuulu hakea apua?! Etenkin jos on lapsia. Miten sairas ihminen voisi muka huolehtia lapsista?
Kieltääkö syöpää sairastavakin sairautensa, pakoilee lääkäreitä ja valehtelee olevansa terve? Sehän vasta olisikin fiksua käytöstä!
Alkoholismi ei ole sairaus. Se on pohjatonta itsekkyyttä ja hedonismia. Hyvä, jos se tappaa, koska alkkis ihminen on järjetön taakka lapsilleen, joka saa tämän ns. sairautensa varjolla pilata viattomien lastensa elämän. Terveisin kahden työssäkäyvän alkoholistin lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on ollut haudassa kohta kymmenen vuotta, en usko, että pistää pahakseen mun juomista.
Ja mun 75v äiti on juoppohulluna pöpilässä. Kertaakaan en ole käynyt katsomassa, enkä mene. Kiitos siitä, että pilasi mun lapsuuden (sis. joulut) juomisellaan. Harmi, että 70-90-luvulla sossut eivät olleet niin aktiivisia kuin nykyään, vai oliko niitä ollenkaan. Meilläkin kävi poliisit moneen kertaan, mutta siellä minä vain elin, alkoholistiäidin kanssa.
Eikö sairauksiin sitten kuulu hakea apua?! Etenkin jos on lapsia. Miten sairas ihminen voisi muka huolehtia lapsista?
Kieltääkö syöpää sairastavakin sairautensa, pakoilee lääkäreitä ja valehtelee olevansa terve? Sehän vasta olisikin fiksua käytöstä!
Kuuluu.
Osa hakee, osa ei.
Osa hyötyy avusta ja osa ei.
Ketään ei voi auttaa, jos toinen ei itse halua parantua.
Kyllä minäkin haluaisin että ihmiset hakisivat itselleen apua.
Tiedän kumminkin ettei minun käskemiseni oikein vaikuta mitään.
Itselläni on ollut masennusta, johon olen hakenut apua, koska itse halusin.
Kuitenkin jos joku käskee ja komentaa alentavasti (minua tuntematta, ja vain siksi että kirjoitan eriävän mielipiteeni jostain) Mene hoitoon syö lääkkeesi tms. Koen sen kaikkea muuta kuin avuliaana ja minua auttavana kommenttina.
"MENE HOITOON!" "Hakisit apua itsellesi" ovat minun mielestäni sellaisia kommentteja joiden en usko ketään kannustavan ja auttavan.
En usko että juopoksi haukkuminen ja moralisointi auttavat ketään.
- Raitis ihminen joka ei yhdenkään lapsen joulua pilaa
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi ei ole sairaus. Se on pohjatonta itsekkyyttä ja hedonismia. Hyvä, jos se tappaa, koska alkkis ihminen on järjetön taakka lapsilleen, joka saa tämän ns. sairautensa varjolla pilata viattomien lastensa elämän. Terveisin kahden työssäkäyvän alkoholistin lapsi
Sinun kannattaisi etsiä väittämällesi jotain lähdettä ja todistetta.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
http://www.terve.fi/alkoholismi/alkoholismi
Ettet vain itse olisi ITSEKÄS, kun haluat toisia projisoida itsekkäiksi.
Ne alkoholistit joita minä tunnen, ovat toisia auttavia, empaattisia ja avuliaita ihmisiä.
Ovat tunnollisia ja kaikkea muuta kuin itsekkäitä.
Heillä on sairaus.
Tunne-elämän sairaus.
Eivät halua kenellekään pahaa, tai ole pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä ensimmäisessä lauseessasi.
Se on totta että alkoholisti on taakka lapsilleen.
Alkoholisimi on sairaus vaikka jankkaisit maailman tappiin asti.
Vedä nyt jo vittu päähäsi jankkaaja. Alkoholismissa ei ole mitään positiivista tai puolusteltavaa. Silloin sitä voi jopa ymmärtää, jos alkoholistilla on halua lopettaa ja hän tekee aktiivisesti jotain sen eteen. Muulloin päihderiippuvuus on sairasta itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistetäänkö syöpäsairaita itsekkäiksi ja pahoiksi ihmisiksi.
Syöpähän on yleisesti hyväksytty sairaus.
Saako syöpäsairas kuulla samanlaista komentelua ja syyllistämistä kuin alkoholisti.
Eihän syöpää tarvitse hävetä.
Ei kai kukaan salailisi alkoholismiaan ellei se olisi HÄVETTÄVÄKSI määritelty epäsairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne alkoholistit joita minä tunnen, ovat toisia auttavia, empaattisia ja avuliaita ihmisiä.
Heillä on sairaus.
Tunne-elämän sairaus.
Ei, ei pahoja. Huvikseen ne poliisitkin meillä kävi. Se, että äiti piti puukkoa kurkullani, rikkoi ikkunoita/ovia. Ei se pahuutta ollut; äidillä oli vain paha olla, ja sitä piti ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vedä nyt jo vittu päähäsi jankkaaja. Alkoholismissa ei ole mitään positiivista tai puolusteltavaa. Silloin sitä voi jopa ymmärtää, jos alkoholistilla on halua lopettaa ja hän tekee aktiivisesti jotain sen eteen. Muulloin päihderiippuvuus on sairasta itsekkyyttä.
Vedä ittes narun jatkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on sairaus.
Tunne-elämän sairaus.
Ei, ei pahoja. Huvikseen ne poliisitkin meillä kävi. Se, että äiti piti puukkoa kurkullani, rikkoi ikkunoita/ovia. Ei se pahuutta ollut; äidillä oli vain paha olla, ja sitä piti ymmärtää.
Mene terapiaan.
Vittu miten tyhmiä voi ihmiset olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on sairaus.
Tunne-elämän sairaus.
Sanoiko kukaan hänelle ettei saa tehdä niin.
Senhän olisi teidän mukaanne pitänyt auttaa ja hän olisi sitten lopettanut juomisen.
Ettekö vaan KÄSKENEET.
Eikö kukaan käskenyt ja kieltänyt.
Sehän auttaa kun kerran toinen on paha ja itsekäs.
Miksette käskeneet?
Mikähän se on kun täällä jotkut yrittää jotenkin taputella näitä juoppoja päähän. Joo sairaus tai ei, mutta pitäkää turpanne kiinni jos ette oikeasti ole koko ikäänne ole vanhemman ryyppäämistä katsonut. Se on aina se kalja ensin. Ei lapset, mikään heihin liittyvä ei esim. harrastukset tai ruoka, vaan se kalja. Ja itsekurin puutetta, yleensä sairaat hakee hoitoon, mutta alkoholistit vaan selittelee ja piilottelee tekemisiään. En halua, että omat lapseni joutuisivat koskaan kokemaan sitä, mitä minä koin.
Ai niin ja välit katkes lopullisesti, kun muutin kotoa. En ole sylkäissytkään sinne päin lähtöni jälkeen.
Enemmän ja jämäkämmin pitää itsekkäitä ja pahoja juoppoja Käskeä ja Kieltää.
Heille pitää Kertoa että ovat pahoja ja itsekkäitä.
Sitten he alkavat miettiä kuinka pahoja ovat, ja sitten hakevat apua ja paranevat.
Kaikki on ratkaistu.
Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten he alkavat miettiä kuinka pahoja ovat, ja sitten hakevat apua ja paranevat.
Kaikki on ratkaistu.
Helppoa.
Tuo tuottaa tulosta yllättävän usein! Hyvä vinkki! Päähän taputtelu ja juomisen mahdollistaminen ei muuten auta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se on kun täällä jotkut yrittää jotenkin taputella näitä juoppoja päähän. Joo sairaus tai ei, mutta pitäkää turpanne kiinni jos ette oikeasti ole koko ikäänne ole vanhemman ryyppäämistä katsonut. Se on aina se kalja ensin. Ei lapset, mikään heihin liittyvä ei esim. harrastukset tai ruoka, vaan se kalja. Ja itsekurin puutetta, yleensä sairaat hakee hoitoon, mutta alkoholistit vaan selittelee ja piilottelee tekemisiään. En halua, että omat lapseni joutuisivat koskaan kokemaan sitä, mitä minä koin.
Ai niin ja välit katkes lopullisesti, kun muutin kotoa. En ole sylkäissytkään sinne päin lähtöni jälkeen.
Se ei ole mitään päähän taputtamista jos sanoo tosi asiat.
Ei se auta jos kaikki kuorossa käskevät ja kieltävät.
PIdä itse oma turpasi kiinni jos et ymmärrä lukemaasi.
Sinäkin voisit mennä hoitoon, eli terapiaan ulisemaan. Näyttää että olet UHRIUTUNUT.
Miksi luulet että alkoholistit piilottelee? Mikä luulisist että piilotteluun ja salailuun on syy?
Oleko koskaan yrittänyt ymmärtää miksi ihmiset juovat vai haluatko vain kynsin hampain pitää kiinni omasta totuudestasi.
No pidä vaan ja laita sormet korviin. Auttaa varmasti tosi paljos.
Kyllä sen jokainen tietää että lapset kärsivät jos juoppovanhemmat riehuvat.
Ei sitä ole kukaan kieltänytkään, miksi kuvittelette niin.
Menkää alkoholistien lapset oikeasti terapiaan itse.
Olette sen tarpeessa, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä ittes narun jatkoksi.
En todellakaan vedä, enhän ole päihderiippuvainen. Jätän nuo hommat niille ja muille mt-ongelmaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on ratkaistu.
Helppoa.
Tuo tuottaa tulosta yllättävän usein! Hyvä vinkki! Päähän taputtelu ja juomisen mahdollistaminen ei muuten auta ollenkaan.
MIKÄ PÄÄHÄN TAPUTTELU?
Sekö jos toteaa ettei kometelu auta= päähän taputtelu
Tosi asian sanominen, alkoholismi on sairaus= päähän taputtelu
Ap, ohjeistuksesi tuskin osuu oikeaan osoitteeseen. Epäilen, että tosi juopot tuskin ovat kiinnostuneita lukemaan vauvapalstaa. Voi täällä joku pikkutissuttelija viettää aikaansa.