Ostin aamulla 3 pulloa siideriä vauva mukanani. Myyjä pyöritteli silmiään. Tuli paha mieli :(
Kävin tänään vaunulenkin ohella kaupassa. Tein ostoksia, mukaan lukien kolme pullollista siideriä illan pikkujouluihin. Mukana oli vaunuissa 10 kk ikäinen vauva. Kassalla maksaessani, myyjä katsoi siidereitäni, pyöritteli silmiään ja tuhahti. Kello oli vasta 9.30. Tuli todella paha mieli ja pikkujoulufiilis poissa. Myyjä varmaan luuli minua päihdeäidiksi, koska ostin aamulla alkoholia. Mitä mieltä olette tapahtuneesta?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Olen 26 v. Ja kassa vaikutti noin viisikymppiseltä. Ap
Selittääkin jo jotakin. Kassa riutui vihdevuoden kynsissä kokien milloin, kuumia ja milloin kylmiä aaltoja sekä ehkä riutuen hieman puutteessaankin.
Äijänsä oli tietysti löytänyt itselleen nuoremman ja ehkä halukkaammankin neitosen.
Nuoret naiset kun osaa antaa arvon hieman kypsemmillekin herrasmiehille, toisin kuin samaa ikäluokkaa miehen kanssa olevat naiset, jotka pitävät miehiään lähes jonkinlaisena vitsinä ja vitsailun aiheena.
Nyt hyvä ihminen poistat ajatuksistasi nuo myyjän ilmeet ja eleet ja keskityt hauskaan iltaan. Hyvää pikkujoulu iltaa 😊
Voi olla kateuttakin mukana. Nuorelle naiselle aina helppoa olla kateellinen. Tai sitte myyjällä vaan huono päivä. Tietää, miten helposti eleillään voi aiheuttaa toiselle häpeää. Väärin toimittu, mutta älä ap välitä!
Hauskaa iltaa ap! Unohda katkera nainen!
Mitä väliä? Mä olen käynyt alkossa alle 1v. kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kateuttakin mukana. Nuorelle naiselle aina helppoa olla kateellinen. Tai sitte myyjällä vaan huono päivä. Tietää, miten helposti eleillään voi aiheuttaa toiselle häpeää. Väärin toimittu, mutta älä ap välitä!
Miksi vanhemmat naiset olisivat kateellisia nuorille? Se nuoruus on jo koettu. Tämä on asia joka aina jaksaa hämmästyttää, kaiken leimaaminen kateudeksi
Vieläkin muistan, kun 80-luvulla ostin raskaana ollessani kaljaa - appiukolle. Aika kamalaa. Se oli aikaa, jolloin Pohjois-Suomessa oli kuntia, joissa ei myyty mitään alkoholia kaupoissa.
Luulen että tulkitsit hieman omiasi. Ja vaikka myyjä olisi mynnistellytkin, mitä sitten. Hän ei sinun asioistasi tiedä. Vaikka eläisit miten, aina jollain on tuhistavaa.
Alkoholin välittäminen alaikäiselle on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin muistan, kun 80-luvulla ostin raskaana ollessani kaljaa - appiukolle. Aika kamalaa. Se oli aikaa, jolloin Pohjois-Suomessa oli kuntia, joissa ei myyty mitään alkoholia kaupoissa.
Miksi juuri sinun "piti" - raskaana ollessasi - ostella appiukollesi kaljaa? Jos appiukon edes enää "piti" kaljoitella niin miksei (vätys?) saanut kaljojaan itse hankittua?
Ikivanha aloitus taas kerran nostettu, mutta ihan oikein, kun saa palautetta tekemisestään, kun ei itsellä näytä olevan järjen hiventä päässään. Ja vielä "paha mieli", mitä tämä ap on, 2 v.?
No ei kyllä myyjänä kassalla kiinnosta yhtään mitä kuka ostaa. Ostaa sitten kaljaa tai viiniä tai jotain vaikka kuinka paljon ja kuinka suuren lapsilauman mukana ollessa . Ainoastaan se merkitsee että ikä riittää ja että ei ole päihtynyt. Laki kieltää silloin myymisen .
Minun äiti osti 5 pulloa kossua kun olin pieni ja myyjä ei katsonut lainkaan. Minun äiti oli 2 vuotta kännissä ja välillä 2 viikkoa pois kotoa. Selvisin hengissä kuitenkin.
Ei ole. Tarjoaminen toiselle täysi-ikäiselle on sallittua, eikä juomia suinkaan ole pakko juoda: Voihan sen pullon sisällön kaataa paistin kanssa uuniin tai vaikka viemäriin ja itse pullon tunkea persuksiin tai askarrella siitä hassun koristeen ikkunalaudalle. Nämä käyttötarkoitukset ovat täysin laillisia eivätkä kuulu sen kummemmin alkon kuin ruokakaupan myyjällekään.