Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!
En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.
Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.
Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.
Kommentit (1660)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, miksi ihminen, joka ei jaksa ihmisten seuraa, tulee kertomaan asiasta keskustelupalstalle.
Tämä keskustelupalsta on tarkoitettu erakoille.
Saan täältä samaa kuin kirjoista.
T. No 965
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, miksi ihminen, joka ei jaksa ihmisten seuraa, tulee kertomaan asiasta keskustelupalstalle.
Vaikka olenkin erakko niin tykkään silti lukea ketjuja ja pohdiskella ihmissuhteita ja ihmisten välistä vuorovaikutusta. Kirjoittelen myös mielellään vaikka whatsappissa lähimmäisten kanssa. Kasvotusten en jaksa ihmisten seuraa. Harvan kanssa synkkaa niin hyvin, että jaksan tuhlata voimiani sellaiseen. Miksi ei vaan voi hyväksyä erilaisia tarpeita olla sosiaalisessa kanssakäymisessä/ei olla sosiaalisessa kanssakäymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä tuntee itsensä oikein seurapiiri ihmiseksi.
Hei, nyt kehiin niitä etätyöehdotuksia erakolle. Ei haittaa jos vaatii lyhyen koulutuksen. Saatan vielä toteuttaa jos oikein hyvä tulee vastaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Hei, nyt kehiin niitä etätyöehdotuksia erakolle. Ei haittaa jos vaatii lyhyen koulutuksen. Saatan vielä toteuttaa jos oikein hyvä tulee vastaan ;)
Mullekin!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita lehtiin juttuja. Tai esim. matkasivustoille esittelyjä kotiseutusi parhaiten varjelluista nähtävyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin!
Olisipa...
Olen aina ollut ihmisläheisestä työssä, harrastuksissa olen ihmisten kanssa, opiskeluissa on ihmisiä, kotona on mies, matkustelen ja siellä on ihmisiä jne. Mutta en vasn koskaan ole tykännyt ihmisistä. Silti olen yksin ihmisten ympäröimänä.
Olen niin harmissani, kun olen elämässäni tehnyt niin paljon vääriä valintoja. Elämäni olisi paljon paremmin, jos olisin ollut aina erakkona. Minulla on ollut ikäviä kavereita. On ollut huonoja parisuhteita. Olen opiskellut väärälle alalle. Teen työtä, josta en tykkää. Olisin aina tajunnut olla yksin. Elänyt vain itselleni. Olen nyt jotenkin rikkoutunut. Kokoan itseäni yksi ollessa ja hiljaisuudessa. Onneksi on oma asunto, jotenkuten sen saanut hankittua ja on pysyvä lepopaikkani. On minulle tärkein ja rakkain asia maailmassa. Kotioven suljettuani saa paha maailma jäädä ja sinne en ketään kaipaa pilaamaan elämääni.
Paljon helpommalla pääsee ja paljon onnellisempi on erakkona. Ihmisten kanssa tulee vain ongelmia ongelmien perään. Kotikin saa olla siinä kunnossa, kun on, ei tarvi turhia kiillottamisia, kun ei kukaan käy. Vapaa-aika rentoutuu paljon paremmin, kun on yksin. Käyttää vapaa-aikansa ja rahansa itselleen. Käy vaikka hierojalla, jalkahoidossa, kasvohoidossa tms. Sen sijaan, että on ihmisten kanssa. Lukee kirjaa tai katsoo telkkaria ja nauttii niiden seurasta. Viettää omaa ihanaa aikaa hiljaisuudessa ja rauhassa, antaa mielen ja sielun levätä, ei vaikeita ihmissuhdekiemuroita. Syö hyvin, nukkuu paljon, saunoo ja ui ihmisten seuran sijaan. Ihmisten kanssa olo on minulle välttämätön paha ja vain minimisosiaalisuus. Yksinolo on vaan niin huikeata❤️
Ärsyttää kaikki ihmiset. Saan raivokohtauksia, kun joudun olemaan tekemisissä niiden kanssa. Oma koti ja yksinolo parasta. Töissä on pakko käydä. Muuten ei ihmisiä millään muotoa.
Olen muuten tyytyväinen erakkona, mutta pelkään jääväni lopullisesti syrjään työelämästä. Olen ollut kotona vuoden ajan.
Muutamat kommentit täällä loppupäässä, ihan kuin minun kirjoittamia! Jotenkin en jaksa edes puhelimessa puhua, mieluummin kirjoittelen läheisten kans kuulumiset whatsapissa. Onneksi ovat ymmärtäneet kun olen joskus sanonut heille että en jaksa jutella puhelimessa, kirjoitellaan mieluummin. En itekään ymmärrä miten se phuminen on niin rasittavaa. No aikuiset lapseni kyllä muutenkin käyttävät vaan whatsappia, lähinnä sukulaiset joskus yrittävät soitella.
Elämässäni on ollut muutama tragedia joitten seurauksena ennen ulospaäin suuntautunut iloinen , pirteä minä , muutuin hiljaiseksi ja araksi erakkoluonteiseksi minuksi. Kaikki perhejuhlat ym kissanristiäiset ovat kauhistus, stressin aihe jo kuukausia ennen ko. tapahtumaa.
Niin että jotain hyvää edes tässä korona-ajassa on se että hyväksyttävä tekosyy kieltäytyä kutsuista ja käpertyä vaan omaan pikku pesäänsä hyvän sarjan tai kirjan parissa! :) Tsemppiä kaikille meille erakoille!
Muutamat kommentit täällä loppupäässä, ihan kuin minun kirjoittamia! Jotenkin en jaksa edes puhelimessa puhua, mieluummin kirjoittelen läheisten kans kuulumiset whatsapissa. Onneksi ovat ymmärtäneet kun olen joskus sanonut heille että en jaksa jutella puhelimessa, kirjoitellaan mieluummin. En itekään ymmärrä miten se phuminen on niin rasittavaa. No aikuiset lapseni kyllä muutenkin käyttävät vaan whatsappia, lähinnä sukulaiset joskus yrittävät soitella.
Elämässäni on ollut muutama tragedia joitten seurauksena ennen ulospaäin suuntautunut iloinen , pirteä minä , muutuin hiljaiseksi ja araksi erakkoluonteiseksi minuksi. Kaikki perhejuhlat ym kissanristiäiset ovat kauhistus, stressin aihe jo kuukausia ennen ko. tapahtumaa.
Niin että jotain hyvää edes tässä korona-ajassa on se että hyväksyttävä tekosyy kieltäytyä kutsuista ja käpertyä vaan omaan pikku pesäänsä hyvän sarjan tai kirjan parissa! :) Tsemppiä kaikille meille erakoille!
Sorry lähti kahteen kertaan toi edellinen. Oli joku katkos yhteyksissä ja kehotti lähettämään uudelleen, no tuli sitten tuplana... !
Olen pettynyt ihmisiin. Miten onkin ihmisissä niin paljon ilkeyttä, julmuutta, pahansuopaisuutta jne. En nuorena tajunnut, millaisia ihmiset ovat. Luulin, että kaikki ovat yhtä kilttejä kuin olen itsekin. Nyt olen pettynyt lähes kaikkiin. Lapsenomainen elämäniloni on kadonnut. Vaikka asiani ovat ihan ok. Jatkuvasti saan ilkeyttä ihmisiltä osakseni.
Tämä keskustelupalsta on tarkoitettu erakoille.