Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille miehen koulutus on kaikki kaikessa?

Vierailija
09.12.2016 |

Miksi naisille miehen koulutus on kaikki kaikessa? Itse olen ollut 8 kertaa eri treffeillä ja aina tullut torjutuksi kun olen kertonut, että olen käynyt vain peruskoulun. En jaksanut mennä lukioon tai amikseen koska koulunkäynti ei koskaan kiinnostanut. Olen ihan ok työssä ja palkka on suht hyvä, mutta tämäkään ei edes riitä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole kaikki kaikessa. Minä välttelen koska mitä koulutetumpi, sitä kusipäisempi. Sinussa ap on se vika että sanot periaatteessa olevasi laiska. Eli naiset ajattelevat että olet laiska sängyssä, laiska kotitöissä ja koska laiska työnteossa niin köyhä myös.

En tiedä sinun koulutustasi, ikääsi tai sukupuoltasi, mutta niistä riippumatta sinä olet kusipää. Eipä tässä muuta.

Vierailija
42/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki kaikessa =D

T. Akateeminen puumis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska (koulutettujen) naisten pitää saada sellainen mies, jonka myös heidän tuttavapiirinsä hyväksyy. Naiset eivät tätä tietenkään myönnä, mutta parisuhteiden asiantuntija, tutkimusprofessori Osmo Kontula sanoo kuten asia on.

"Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa.

- Muiden naisten mielipide painaa paljon ja kouluttamatonta miestä ei oikein hyväksyttäisi, sanoo Kontula."

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoil…

No kyllä minä myönnän. Minulle on tärkeää että mies tulee toimeen kavereitteni, perheeni ja sukuni kanssa. Eikä se yleensä ole miehillekään yhdentekevää miten tyttöystävä/puoliso tulee tuttavapiirin kanssa toimeen. Valtaosa korkeakoulutetuista miehistä avioituu korkeakoulutettujen naisten kanssa.

Voi olla, että suurin osa korkeakoulutetuista miehistä avioituu korkeakoulutettujen naisten kanssa (lähde?), mutta siihen vaikuttanee paljon sosiaaliset ympyrät. Korkeakoulutetut miehet pyörivät "samoissa piireissä" korkeakoulutettujen naisten kanssa, joten se vaikuttanee aika paljon. Eikä miehille tietenkään ole yhdentekevää naisen koulutus, mutta kuten Osmo Kontulakin totesi, se ei ole ehdoton vaatimus samassa mittakaavasa kuin naisille.

En tiedä kuka on Osmo Kontula, enkä ymmärrä miksi hänen sanomisillaan olisi niin paljon painoarvoa että ne pitää nostaa jalustalle.

Vierailija
44/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on vain tekosyy, ei kannata uskoa. Itse olen dippainssimies eikä naiset siltikään lämpene

Vierailija
45/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus kertoo miehen sinnikkyydestä ja ahkeruudesta, tärkeää monelle naiselle.

Ja työnteko ei kerro sitten sinnikkyydestä ja ahkeruudesta? Milloin kirjan lukeminen on ollut arvostetumpi teko kuin se että on tehnyt raskasta työtä?

ap

No minä ainakin olen koko pienen ikäni arvostanut enemmän kirjan lukemista kuin viikon, kuukauden tai vuoden työntekoa. Työtä on pakko tehdä, henkiset arvot ja elämykset tekevät elämästä elämisen arvoista.

Vierailija
46/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopiston käynyt ja kouluttaudun vielä työni ohessa lisää. Koulutus on minulle merkki siitä, että ihminen kykenee työskentelemään tavoitteidensa eteen pitkäjänteisesti. Hän ei luovuta, vaikka välillä arki olisikin tasaista puurtamista. Hän nauttii uuden oppimisesta ja osaa perustella mielipiteensä muutenkin kuin "no musta tuntuu siltä/toi on vaan tyhmää". Usein koulutetut ihmiset osaavat nähdä omaa lähipiiriä kauemmaksi. Koulutetut ihmiset näkevät yleensä selkeämmin oman mahdollisuutensa vaikuttaa elämäänsä, eivätkä ulise kuinka elämä kohtelee kaltoin "vaik mitään en oo tehny". Nämä piirteet ovat minulle miehessä tärkeitä ja usein ne liittyvät koulutuksen arvostamiseen. Kouluja käynytkin voi toki suhtautua opiskeluun, itsensä kehittämiseen ja työelämään penseästi, mikä on yhtä iso turn off kuin laiskuuttaan koulujen käymättömyys.

N26

Vierailija
47/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tää häiritsee niin kovasti. Tottakai nainen korkeakoulutettuna hän toivoo, että hänellä olisi yhteistä miehen kanssa. Todennäköisesti samantasoisesti koulutetun kanssa voi keskustella syvällisiä, harrastukset tai elämänodotukset ovat samanlaisia. Kolmekymppinen uraohjusnainen usein vasta suunnittelee perheen perustamista ja lasten hankintaa, kouluttautumattomalla lapset on luultavasti tullut hankittua jo parikymppisenä. Usein miesten korkeakoulutus korreloi korkean palkan (perheen elättäminen) kanssa.

Vierailija
48/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin yli 20 vuotta sitten baarissa. Molemmat oltiin opiskelijoita, minä amk:ssa, mies opistossa. Kaikki mätsäsi tosi hyvin yhteen ja siitä se sitten lähti. 22 vuotta myöhemmin, mies tienaa 90k/€ vuodessa ja minä edelleen sen rupiset 30k/€. Tuloja ja tulevaisuuden suunnitelmia ei silloin baaritiskillä kyselty eikä ajateltu sen suuremmin ja maailma muuttuu. Älkää olko ennakkoluuloisia. Sivistystä ja koulutusta saa hankittua muutenkin.

Vierailija
49/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma ei ollut se koulutus..

Vierailija
50/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukija kirjoitti:

Veikkaan että sivistymättömyys ennemminkin.

Vierailija
51/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslukija kirjoitti:

Veikkaan että sivistymättömyys ennemminkin.

Itse veikkaan ulkonäköä. Sillä on naisille nähtävästi tosi paljon merkitystä

Vierailija
52/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, etten voi sietää TYHMIÄ miehiä! Jos miehellä ei ole yleissivistystä, miten nykyajan kouluja käyneet naiset jaksavat olla tällaisen Taunon kanssa? Korkeasti koulutetut naiset ja kouluttamattomat miehet eivät kohtaa enää Suomessa ja tämä alkaa olla jo ongelma.

Mutta tuo ei ole koko totuus. Minä olen tutkitusti huippuälykäs, mutta loppuunsaatettuna on vain ylioppilastutkinto ja naisille olen wt-joukkoa. Enkä puhu nyt mistään mensa-rajojen ylityksistä, vaan aivan korkeimmista älykkyysosamääristä.

Mihin käytät älykkyyttäsi?

Minulle ei riitä pelkästään älykkyys, vaan minulle on tärkeää myös se, että sitä älykkyyttä käyttää viemään maailmaa/ihmiskuntaa eteenpäin. Se on seksikästä. Eniten v******a lahjojen tuhlaus.

Vierailija
53/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti kannattaa tehdä mahdollisimman paljon yleistäviä johtopäätöksiä naisista sillä perusteella, että on peräti kahdeksan kertaa käynyt treffeillä! Se se vasta fiksun ja sivistyneen mielikuvan miehestä antaa!

Vierailija
54/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava juttu on kärjistetty, mutta mieti, mitä yhteistä seuraavilla henkilöillä voisi olla?

Nainen, 30 v.

-sinkku, ei lapsia

-asuu kerrostalossa suuressa kaupungissa, jonne lähti opiskelemaan

-maisteri, koulutusta vastaavassa työssä, työ tärkeä osa elämää

-matkustelee, osaa sujuvasti paria eri kieltä

-harrastaa juoksemista, joogaa ja klassikkokirjojen lukemista

-haluaa pitää kropastaan huolta liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla

-baariin lähtiessään juo pari lasillista viiniä

-ystävät tärkeitä, ystävien kanssa keskustellaan ja harrastetaan yhdessä

-kiinnostunut politiikasta/ympäristöasioista tms

-tulevaisuuden haaveissa uran luominen, omistusasunto ja vakaa parisuhde (ehkä lapsia)

Mies, 30 v.

-eronnut, kaksi lasta exän luona

-asuu vanhemmilta perityssä omakotitalossa maaseudulla, asunut samassa talossa aina

-peruskoulun käynyt, fyysisessä vuorotyössä, työ "pakollinen paha"

-matkustellut viimeksi v.2009, kävi Teneriffalla, ei osaa vieraita kieliä käytännössä lainkaan

-harrastaa vanhojen autojen rassaamista ja pleikkarin pelaamista

-ei välitä juuri liikunnasta, ruokavaliossa ei juurikaan kasviksia, tupakoi säännöllisesti

-baariin lähtiessä juo halvinta kaljaa tai vetää kotona perseet yksin/kaverien kanssa

-lähtee kaverien kanssa ulos kun huvittaa tai vietetään päivä pleikkaria pelaten ja kaljaa juoden

-politiikka yms ei kiinnosta, ei äänestä vaaleissa

-tulevaisuuden haaveissa elämä perheen kotitilalla, saa olla itse "perheen pää" ja vaimo hoitaa lapsia kotona

Nämä esimerkit ovat vähän stereotyyppisiä, mutta mitä yhteistä kyseisillä henkilöillä pidemmän päälle on? Vaikka huumorintaju natsaisi, olisi arki luultavasti hyvin haastavaa erilaisten arvojen ja tulevaisuuden suunnitelmien suhteen.

Vierailija
55/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, etten voi sietää TYHMIÄ miehiä! Jos miehellä ei ole yleissivistystä, miten nykyajan kouluja käyneet naiset jaksavat olla tällaisen Taunon kanssa? Korkeasti koulutetut naiset ja kouluttamattomat miehet eivät kohtaa enää Suomessa ja tämä alkaa olla jo ongelma.

Mutta tuo ei ole koko totuus. Minä olen tutkitusti huippuälykäs, mutta loppuunsaatettuna on vain ylioppilastutkinto ja naisille olen wt-joukkoa. Enkä puhu nyt mistään mensa-rajojen ylityksistä, vaan aivan korkeimmista älykkyysosamääristä.

Mihin käytät älykkyyttäsi?

Minulle ei riitä pelkästään älykkyys, vaan minulle on tärkeää myös se, että sitä älykkyyttä käyttää viemään maailmaa/ihmiskuntaa eteenpäin. Se on seksikästä. Eniten v******a lahjojen tuhlaus.

Voisitko ottaa ruman ja lihavan miehen, joka käyttää älykkyyttään uusien hoitomuotojen kehittämiseen?

eri

Vierailija
56/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairaanhoitaja ja mieheni on autoasentaja (amisto taso). Hyvin meillä menee vaikka tienaankin naisena enemmän

Vierailija
57/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mummoni painotti (kuten oli painottanut aikanaan omille tyttärilleen), että tytöille tärkeintä on koulutus. Ei ole koskaan tarvinnut olla riippuvainen miehen koulutuksesta tai miehestä muutenkaan, kun on itsellä hyvä koulutus ja työpaikka.

Ap nyt ei vaan muuten kuulosta sellaiselta mieheltä, että kiinnostuisin. Syitä on lueteltu ketjussa jo riittämiin.

Vierailija
58/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yks korkeakoulutettu jonka mies on käyny vaan peruskoulun. Silti tod näk tulee ansaitsemaan aina enemmän kuin minä. Kouluttamattomuus ei tarkoita samaa kuin tyhmyys. Mieheni viisaus ja kokemus ovat niitä asioita, joihin ihastuin. Vaikka ollaan suht samaa ikäluokkaa, hän on kerennyt työskentelemään täyspäiväisesti vuosia kun minä olen vielä kuluttanut penkkiä koulussa. Miehellä on myös upeita harrastuksia joihin suhtautuu intohimoisesti. Lämmin ja hauska persoona. Syy naisten käytökselle ei siiis ole koulutuksessasi. Joutuu valitettavasti toisinaan monta sammakkoa "pussaamaan" ennen kuin kohdalle osuu se unelmien tyyppi.

Vierailija
59/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset pariutuvat ulkonäön perusteella paitsi Suomessa, jossa naiset ottavat ruman näköisen miehen. Ulkomailla naiset ovat ulkonäkökeskeisiä valitsevat miehen jolla ei ole koulutusta mutta ulkonäköä löytyy ja rahaa.

Ei pidä paikkaansa, ihan toisin päin. Suomessa vielä tosi rakkaus kukoistaa, maailmalla on kovemmat arvot ja siellä naiset usein huolivat miehen kuin miehen että elintaso on turvattu, viis siitä miltä mies näyttää tai millainen on kunhan elättää.

Vierailija
60/67 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki kaikessa, mutta kyllä se ihmisestä jotain kertoo jos on 25v ja pelkkä peruskoulu pohjalla. Ei minulla ole mitään yhteistä sellaisten kanssa ja aika harva kouluja käymätön kykenee esim. älykkääseen ja sivistyneeseen keskusteluun.

Ei tarvitse olla maisteri, mutta arvostan kyllä jos on yleissivistystä (lukio) ja jonkin sortin korkeakoulutusta. Oma mieheni on ajoneuvoasentaja + yo ja opiskelee AMK-insinööriksi. Ihan perusjamppa siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän