Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille miehen koulutus on kaikki kaikessa?

Vierailija
09.12.2016 |

Miksi naisille miehen koulutus on kaikki kaikessa? Itse olen ollut 8 kertaa eri treffeillä ja aina tullut torjutuksi kun olen kertonut, että olen käynyt vain peruskoulun. En jaksanut mennä lukioon tai amikseen koska koulunkäynti ei koskaan kiinnostanut. Olen ihan ok työssä ja palkka on suht hyvä, mutta tämäkään ei edes riitä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä olet saanut pelkällä peruskoulun päättötodistuksella ja miten paljon siitä työstä tienaat? Oletko selvittänyt millaiset tulevaisuuden näkymät sinulla on sillä alalla ilman koulutusta? Riittääkö nykyinen palkka sinulle vanhempanakin, sitten kun sulla on perhe ja jälkikasvua elätettävänä?

Vierailija
22/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska (koulutettujen) naisten pitää saada sellainen mies, jonka myös heidän tuttavapiirinsä hyväksyy. Naiset eivät tätä tietenkään myönnä, mutta parisuhteiden asiantuntija, tutkimusprofessori Osmo Kontula sanoo kuten asia on.

"Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa.

- Muiden naisten mielipide painaa paljon ja kouluttamatonta miestä ei oikein hyväksyttäisi, sanoo Kontula."

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoil…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus kertoo miehen sinnikkyydestä ja ahkeruudesta, tärkeää monelle naiselle.

Vierailija
24/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisille miehen koulutus on kaikki kaikessa? Itse olen ollut 8 kertaa eri treffeillä ja aina tullut torjutuksi kun olen kertonut, että olen käynyt vain peruskoulun. En jaksanut mennä lukioon tai amikseen koska koulunkäynti ei koskaan kiinnostanut. Olen ihan ok työssä ja palkka on suht hyvä, mutta tämäkään ei edes riitä.

Olet treffaillut vääränlaisia naisia. Ei se koulutus ole kaikille kaikki kaikessa. Jos olet peruskoulupohjalta saanut töitä ja kuitenkin omalla ajallasi jaksanut sivistää iteäsi seuraamalla uutisia ja opettelemalla uusia juttuja niin hyvä.Jos kuitenkin juttelet lähinnä urheilusta etkä ole peruskoulun jälkeen kirjaa avannut niin  no thanks. Yleissivistystä voi hankkia omatoimisestikin joten sen skippaaminen on vähän no-no.

Vierailija
25/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit tarpeeksi komea, mukava, kiinnostava ja muuten fiksu tyyppi niin kyllä moni nainen olisi valmis kestämään koulutuksen puutteen.

Vierailija
26/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo.

Vierailija
27/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hyväpalkkaisessa työssä niin mulle kelpaa, en ole kiinnostunut koulutuksesta. Toki kumminkin haluaisin että mies olisi silti vapaa-ajallaan kiinnostunut asioista, sillä itsekin akateemisena olen ja haluaisin että miehen kanssa voisi keskustella muustakin kuin ruuasta ja arkisista asioista.

Kuitenkin pistää miettimään että jos jäät joskus vanhempana työttömäsksi niin kuinka hyvät mahdollisuudet on kouluttamattomana löytää töitä kun monilla koulutetuillakaan ei ole. Mutta ehkä oletkin töissä sukulaisesi firmassa.

Vierailija
28/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä se raha ja ammatti ole ongelma. Koulutetumpi nainen haluaa miehen olevan ns. se älykkäämpi osapuoli ja kouluttamaton viestii tylsemmästä kynästä. Se myös näyttää siltä, että mies on jotenkin aikaansaamaton ja laiska, vaikkein näin olisi oikeasti. Minulla tulisi treffeillä ensimmäisenä mieleen, että pysy kaukana. Tämä ei voi mitenkään taata turvallisuudentunnettani, jos jotain sattuu elämässä. Ja varsinkin kun esim. minä olen ollut kerran yhden huollettavan kanssa naimisissa, sama tasoisella koulutuksella niin silti se huollettavuus asetelma on tosi nou nou juttu minulle. Nyt keski-ikäisenä arvostan miehessä myös kykyä keskustella syvemminkin asioista. Itsellä valitettavasti tulee kouluttamattomasta herkästi se mielikuva, että siihen tarpeeseen ei mies pysty vastaamaan. Se ennakkoluulottomuus siinä haittaa. Lisäksi jos tapailee sellaista miestä pidempään, niin voi tulla kynnys perustella epäsopivuutta. "No kun sun kanssa ei voi jutella syvällisesti", eli niistä aiheista ja näkökulmista, mitä koulun penkillä on tullut opittua. Minä mieluummin heti hylkään, kuin saatan itseni kiusalliseen tilanteeseen.

Vierailija
29/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En jaksanu mennä lukioon tai amikseen kun ei toi koulunkäynti kiinnostanu" Sorry, lusmuilu ei ole erityisen kova sana treffimarkkinoilla.

Mitäpä jos kerron, että halusin mennä suoraan töihin heti kun pääsin peruskoulusta pois.

No tulevia treffejä varten tuo ainakin kuulostaa paremmalta kuin mikään ei jaksanu,ei kiinnostanu-selittely.

Vierailija
30/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä olet saanut pelkällä peruskoulun päättötodistuksella ja miten paljon siitä työstä tienaat? Oletko selvittänyt millaiset tulevaisuuden näkymät sinulla on sillä alalla ilman koulutusta? Riittääkö nykyinen palkka sinulle vanhempanakin, sitten kun sulla on perhe ja jälkikasvua elätettävänä?

Olen ollut 3 vuotta tuoretuotevarastossa, sitä ennen olin kukkakaupassa 16 vuotiaasta 17 vuotiaaksi saakka. Olen viihtynyt työssäni hyvin ja se on onneks niin simppeliä niin sitä mielellään tekee. Tulevaisuus työpaikallani on hyvä sillä palkka on noussut tän vuoden aikana kun 3 vuotta tuli täyteen. Palkka riittää oikein hyvin ja jää reilusti käteen. Perhettä en luultavasti koskaan tule perustamaan, sillä en tule koskaan löytämään näillä näkymin naista. Ja jos kävis ihme tuuri niin kyllä palkkani silloinkin riittäisi.

ap

Vierailija
31/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus kertoo miehen sinnikkyydestä ja ahkeruudesta, tärkeää monelle naiselle.

Ja työnteko ei kerro sitten sinnikkyydestä ja ahkeruudesta? Milloin kirjan lukeminen on ollut arvostetumpi teko kuin se että on tehnyt raskasta työtä?

ap

Vierailija
32/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Sokkotreffeillä todettiin miehen kanssa että molemmat ollaan korkeakoulutettuja. Ihan jees tilanne kummallekin. Nykyään mies tienaa 90k€ ja itse 30k€ vaikka olen meistä se korkeammin koulutettu. Ihan sama mulle, olen seurustellut ajoneuvoasentajan sekä juristin kanssa. Ihminen on kuitenkin tärkein.

Vierailija
33/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska (koulutettujen) naisten pitää saada sellainen mies, jonka myös heidän tuttavapiirinsä hyväksyy. Naiset eivät tätä tietenkään myönnä, mutta parisuhteiden asiantuntija, tutkimusprofessori Osmo Kontula sanoo kuten asia on.

"Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa.

- Muiden naisten mielipide painaa paljon ja kouluttamatonta miestä ei oikein hyväksyttäisi, sanoo Kontula."

No kyllä minä myönnän. Minulle on tärkeää että mies tulee toimeen kavereitteni, perheeni ja sukuni kanssa. Eikä se yleensä ole miehillekään yhdentekevää miten tyttöystävä/puoliso tulee tuttavapiirin kanssa toimeen. Valtaosa korkeakoulutetuista miehistä avioituu korkeakoulutettujen naisten kanssa.

Vierailija
34/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiin (ja oikeastaan koko yhteiskunnalle) on vuosi(kymmen)tolkulla taottu päähän. Että korkea koulutus on synonyymi älykkyydelle, varallisuudelle, sivistykselle ja ylipäätään hyvän ihmisen merkki.

Ja että alhainen koulutustaso on synonyymi elämäntapa luuserille.

Toki tuolle jälkimmäiselle väitteelle, on vahvat perustelut ja hyvät syyt. (Koska korrelaatiot on siihen todella vahvoja)

Mutta tuo korkea koulutus, on kyllä käsittämättömän yliarvostettua soopaa ja nykyään se ei korreloi yhtikäs minkään kanssa suoraan.

Ja ellen ihan väärin muista, niin jopa 50% suomen kansalaisista on "korkeasti koulutettuja".

(Minä mukaanlukien)

Ja tuo prosentiluku on niin suuri, että se poissulkee seuraavat asiat lähes kokonaan.

Älykkyys, korkeat tulot ja "parempi ihminen".

Määrä ei korvaa laatua ja korkeakoulun läpäisy on vain 3,5v-5v lisää opiskelua, josta harva sen ihmeemmin sivistyy lisää. (Poislukien oman alan opinnot)

Kaikki muu menee hyvin pitkälle seuraavan mukaan: lue tenttiin, tee tentti ja unohda tentin asiasisältö -> toista x määrä kertoja kunnes valmistut.

Kyllä sitä on itsekin monta kertaa miettinyt miksi edes kouluttauduin rahoituspuolen maisteriksi.

En ole siitä hyötynyt yhtään mitenkään ja ihan hyvin olisin voinut pistää toiminimeni pystyyn ilmankin.

Noh onpahan yksi paperinivaska lisää tuolla kaapissa pölyttymässä.

Vierailija
35/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 3 vuotta tuoretuotevarastossa, sitä ennen olin kukkakaupassa 16 vuotiaasta 17 vuotiaaksi saakka. Olen viihtynyt työssäni hyvin ja se on onneks niin simppeliä niin sitä mielellään tekee. Tulevaisuus työpaikallani on hyvä sillä palkka on noussut tän vuoden aikana kun 3 vuotta tuli täyteen. Palkka riittää oikein hyvin ja jää reilusti käteen. Perhettä en luultavasti koskaan tule perustamaan, sillä en tule koskaan löytämään näillä näkymin naista. Ja jos kävis ihme tuuri niin kyllä palkkani silloinkin riittäisi.

ap

Et varmaan tajua, kun et halua kuunnella, mutta tuommoinen tappiomieliala on pahin mahdollinen pois-kääntö. Älä ruikuta, älä sääli itseäsi.

Ole kiinnostava, ole hurmaava. Löydät naisen, kun et jää valittamaan omaa surkeuttasi ja kouluttamattomuuttasi. Kuka haluaisi pessimistisen ruikuttajan? Haluaisitko itse?

Vierailija
36/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla ap, mutta vaikutat jotenkin vähättelevän kouluttautumista? Miltä luulet että se tuntuu treffeillä naisesta, joka on kouluttautunut?

Vierailija
37/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset pariutuvat ulkonäön perusteella paitsi Suomessa, jossa naiset ottavat ruman näköisen miehen. Ulkomailla naiset ovat ulkonäkökeskeisiä valitsevat miehen jolla ei ole koulutusta mutta ulkonäköä löytyy ja rahaa.

Vierailija
38/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä myönnän. Minulle on tärkeää että mies tulee toimeen kavereitteni, perheeni ja sukuni kanssa. Eikä se yleensä ole miehillekään yhdentekevää miten tyttöystävä/puoliso tulee tuttavapiirin kanssa toimeen. Valtaosa korkeakoulutetuista miehistä avioituu korkeakoulutettujen naisten kanssa.

Voi olla, että suurin osa korkeakoulutetuista miehistä avioituu korkeakoulutettujen naisten kanssa (lähde?), mutta siihen vaikuttanee paljon sosiaaliset ympyrät. Korkeakoulutetut miehet pyörivät "samoissa piireissä" korkeakoulutettujen naisten kanssa, joten se vaikuttanee aika paljon. Eikä miehille tietenkään ole yhdentekevää naisen koulutus, mutta kuten Osmo Kontulakin totesi, se ei ole ehdoton vaatimus samassa mittakaavasa kuin naisille.

Vierailija
39/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei ole käynyt lukiota loppuun, mutta on upea, huumorintajuinen, fiksu, avarakatseinen ja sydämeltään sivistynyt. Sinun kirjoituksestasi paistaa laiskuus, kunnianhimon puute, tylsämielisyys ja yleinen typeryys. En katselisi hetkeäkään miestä, joka "ei jaksanut" käydä kouluja.

Vierailija
40/67 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on naisille itselleen tärkeää ja he haluavat kaltaisensa miehen. Siinä ei ole mitään pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan