Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa-vastauksessa solumuutoksia

Vierailija
09.12.2016 |

Sain joukkoseulonnan (40 v) tuloksena kirjeen, eetä minulta on löytynyt solumuutoksia. Sairaalaan on tehty lähete jatkotutkimuksiin, joihin odotusaika voi olla muutamasta viikosta puoleen vuoteen löydöksen vakavuudesta riippuen.

Kirjeessä ei kuitenkaan kerrottu, mikä se muutos on. Olen ymmärtänyt, että luokka yleensä kerrottaisiin. Onko minun muutokseni niin paha, ettei sitä viitsitä laittaa pelotteeksi kirjeeseen? Vai miksi ei mainittu tarkemmin?

Aika epämääräinen tuo odotusaikakin, useamman lapsen äitinä ei oikein voi täysin luottavaisesti ajatella, että odottelenpa tässä nyt ennalta tietämättömän ajan, josko minulta löytyisi syöpä. Ja mukavaa joulunaikaa vaan...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin löydettiin pahalaatuisia solumuutoksia alkukesästä. Vin 3.. eli ulkosynnyttimien pahalaatuisia muutoksia. Kyllä ihan kirjeessä ilmoitettiin vaikka seuraava aste onkin syöpä. Edessä kauhea rumpa.. kolposkopioita ja leikkauksia.. kohta kontrolli viimeisestä leikkauksesta saa nähä onko muutokset nyt häipyneet vai ei. Useammilla kuulemma kuitenkin itsestään lähtevät pois mutta kannattaa silti tietty seurata. Ja olen vasta 27v ja lapseton. Tsemppiä!!

mitäs menit ja nussit niin monia miehiä

Höpö höpö. Arvioiden mukaan jopa 90% väestöstä voi olla papilloomavirus jossain vaiheessa elämää. Vaikka sekstaisi koko elämänsä aikana vain yhden ihmisen kanssa, on silti todennäköisempää saada se kuin olla saamatta. Onneksi vain osa viruskannoista aiheuttaa syöpäriskin kasvua.

Vierailija
42/44 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttuja. Solumuutoksia voi olla vaikka olis neitsyt. Ottakaa selvää. AP:lle tsempit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä neuvoisin nyt vielä ottamaan ihan rauhassa, vaikka tiedän miten hankalaa se on. 

Minut on kerran myös peloteltu lähes kuoliaaksi papa-testin tuloksilla, papassa oli luokka kaksi muistaakseni ja koepalan ottoon se sitten johti. Koepalaa ottaessa kysyin mieslääkäriltä että mistä se voi johtua ja tämä tokaisi että se on syöpä tai vakava sukupuolitauti. 

Noh, siinä sitten 19-vuotiaana, järkyttyneenä lääkärikäynnistä, jo pohdin että nonni, se oli tässä sitten, ihan kivaa oli 18 vuotta ja tähän se sitten päättyy. Itkin varmaan viikon. Kumppaneita oli ollut kaksi ja jälkimmäinen oli käynyt sukupuolitesteissä puhtain tuloksin. 

Lopputulos oli se, että koepalasta ei löytynyt mitään.Ei yhtään mitään. Käskettiin käymään 6kk välein tarkistuksella ja tulos on ollut jo lähemmäs 10 vuotta ihan puhdas.

En voi ymmärtää mikä se tulos oli, lääkäri vielä sanoi ettei ole kyse mistään tulehduksista ym. tavanomaisista syistä.

Herranjumala mikä ääliö lääkäri sinulla on ollut. Luokka 2 on ollut aivan tavanomainen todella yleinen muutos, jonka takia ei mitään koepaloja otella vaan seurantapapoja vain. Ei todellakaan voi sanoa että se johtuisi noista syistä mitä lääkäri väitti, toivottavasti sama idiootti ei ole kovin montaa naista traumatisoinut kunnes on saanut opastusta joltakulta joka oikeasti tietää asiat...

Vierailija
44/44 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne ja olen todennut, että murehtiminen ei auta mitään. Menen tutkimuksiin kun pyydetään ja that's it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme