Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työstä kieltäytyminen on nelinkertaistunut parissa vuodessa

Vierailija
09.12.2016 |

Töitä todellakin ON, mutta kun ei työhaluttomille kelpaa.

http://yle.fi/uutiset/3-9333123

Kuinka selkärangaton pitää ihmisen olla, että kieltäytyy rehellisestä työstä? Ymmärtävätkö sellaiset ihmiset edes käytöstään hävetä?

Kyllä on työttömillä aivan liian hyvät etuudet täällä Suomessa, kun on varaa kieltäytyä tarjotusta työstä.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työvoimaviranomaiset arvioivat, että kieltäytymisten kasvun taustalla on pitkälti työtarjousten määrän kasvu. Tehtyjen työtarjousten määrä on yli kaksinkertaistunut parissa vuodessa. Tänä vuonna tehdään lähelle puoli miljoonaa työtarjousta."

Voi vittu huutonaurua, lisäksi graafista näkyy että peräti NELJÄ PROSENTTIA kieltäytyy :D

Taidanpa tehdä kantelun tuosta otsikoinnista.

Kuulkaapas, kun itse en ole saanut yhtään työtarjousta työvoimatoimistosta ainakaan neljään viimeiseen vuoteen, että en ole voinut kieltäytyä mistään, kun ei oo näkynyt työtarjouksia postiluukustani tipahdelleen - eipä sen puoleen, en oo kaivannutkaan, enkä kaipaa.

Ja meidän työssäkäyvien pitäisi siis maksaa sinun neljän vuoden lusimisesi? En ymmärrä miten tällaiset ihmiset kykenevät elämään itsensä kanssa?

Ihan kuules hyvällä omallatunnolla, koska ikinä emme ole sossusta rahaa saatu, vaan puolisoni on elättänyt tähänkin asti pääasiassa minut sekä lapsemme, vaikka minä olen ollut työttämänä pitkiäkin jaksoja, ja sitten kun olen ollut töissä välillä (vuosien työkokemukset takanapäin), niin olenhan toki veroni ja vakuutukseni maksellut siinä missä puolisonikin maksaa tänä päivänäkin ja on maksanut yhtäjaksoisesti jo vuosikymmenien työssäolonsa ajan.  Puolisoni on koko työikänsä ollut yksityisellä sektorilla töissä, kuinkas sinä siellä?  Kerroppas se ensin, oletko valtion tai kunnan suojatyöpaikassa eli meidän kaikkien veronmaksajien palkkaama räksyttäjä?  Vai kenties itsekkin työtön tai keplottelemalla työkyvyttömyyseläkkeelle päästetty työikäinen ja katkera kaikelle-tyyppi? Lienetkö ikinä töissä olet ollutkaan?

Vierailija
62/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työvoimaviranomaiset arvioivat, että kieltäytymisten kasvun taustalla on pitkälti työtarjousten määrän kasvu. Tehtyjen työtarjousten määrä on yli kaksinkertaistunut parissa vuodessa. Tänä vuonna tehdään lähelle puoli miljoonaa työtarjousta."

Voi vittu huutonaurua, lisäksi graafista näkyy että peräti NELJÄ PROSENTTIA kieltäytyy :D

Taidanpa tehdä kantelun tuosta otsikoinnista.

Kuulkaapas, kun itse en ole saanut yhtään työtarjousta työvoimatoimistosta ainakaan neljään viimeiseen vuoteen, että en ole voinut kieltäytyä mistään, kun ei oo näkynyt työtarjouksia postiluukustani tipahdelleen - eipä sen puoleen, en oo kaivannutkaan, enkä kaipaa.

Ja meidän työssäkäyvien pitäisi siis maksaa sinun neljän vuoden lusimisesi? En ymmärrä miten tällaiset ihmiset kykenevät elämään itsensä kanssa?

Tuskin sinun tarvitsee maksaa minun "lusimisestani" yhtään mitään, koska mieheni tienaa niin paljon, että saattaapi elättää sinutkin maksamillaan veroillaan bruttopalkan päältä nieltynä, jos satut olemaan itsekkin työtön tai joku valtion/kunnan yhteisillä verovaroillamme palkattu suojatyöpaikkaloinen. :D   Toisaalta annan mielelläni mahdollisen työpaikkani jollekin toiselle ja sitä suuresti enempi tarvitsevalle, jollekin muutaman alaikäisen lapsen totaaliyh-huoltajalle, ja sellaiselle, jolla ei ole hyvätuloinen eks. mies takavasemmalta avustamassa elatusmaksujen muodossa, eli siis joka maksaa myös ne elarit ihan itse omista tuloistaan, eikä maksata meillä muilla elareitaan!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjous lähetetään sadalle ihmiselle. Puolet heistä tietää miten toimia, tekevät hakemuksen ja käyvät laittamassa ruksit sivuilleen ajoissa. Yksi neljäsosa hakee mutta ei muista ilmoittaa, kaksi neljäsosaa ei tajua mikä on työtarjous, tai on kännissä, ei hae postia, tai ei välitä. Yksi neljäsosa saa kirjeen myöhässä. Yksi valitaan työpaikkaan.

Vierailija
64/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka selkärangaton pitää ihmisen olla, että kieltäytyy rehellisestä työstä? Ymmärtävätkö sellaiset ihmiset edes käytöstään hävetä?

Kyllä on työttömillä aivan liian hyvät etuudet täällä Suomessa, kun on varaa kieltäytyä tarjotusta työstä.

Huomaa, että sinäkään et tiedä, ymmärrä tai et halua ymmärtää, mistä on kyse.

Ensinnäkään ne eivät suinkaan ole varsinaisia tarjouksia juuri tälle tietylle työttömälle, vaan kehotuksia ottaa yhteyttä työnantajaan.

Olisi syytä selvittää sitä, miksi on "kieltäydytty". Harvoin on kyse oikeasta työpaikasta kieltäytymisestä ja silloinkin siihen voi olla hyvä joskaan ei laillinen syy, kuten se ettei saa järjestettyä lastenhoitoa tai kulkemista.

Minä olen nöyrästi hakenut ja jopa päässyt haastatteluun, vaikka olenkin tuntenut itseni idiootiksi laittaessani hakemuksen paikkaan, joka on vain muodollisesti julkisessa haussa, vaikka on oikeasti täytetty jo ajat sitten.

Vierailija
65/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin mukaan työpaikkailmoituksiin laitetaan paljon vaatimuksia ominaisuuksista, jotka eivät oikeasti ole välttämättömiä ja siksi työtarjouksia tulee sellaisillekin, joilla ehdot eivät täyty. Itse olen luullut, että tämän vuoksi ilmoituksissa käytetään sanoja "toivotaan"/"edellytetään", mutta ei kai sitten.

Vierailija
66/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman ainoa maa, jossa kadehditaan työttömiä ja köyhiä.

Hahhahaaa! Aivan.

Jos joku työssäkäyvä kadehtii työmarkkinatuella olevaa työtöntä, voin vaihtaa heti rooleja. Tarjoatko työtäsi mulle pelkkää työmarkkinatukea vastaan (522 e), niin antaa tulla tarjouksia.

Minulla on sellainen tuntuma, että eniten työttömiä kadehtivat pienipalkkaiset valtion ja kunnan suojatyöpalkolliset, koska tietävät itsekkin, että useimpien heidän työnsä on ns. ei niin tärkeää, vaan turhaa, ja heidän panostaan ilmankin pärjäisi, joten he voisivat alkaa yrittäjiksi ja ihan oikeasti tekemään jotain tuottavaa, eikä vaan peukaloiden pyörittelyä jossain valtion buulaakin konttorissa, kun ei enää sihteerilläkään ole mitään tekemistä, kun pomo kirjoittaa itse omat kirjeensä tietokoneella jne. ja vastailee kännykälläkin puheluihin, eli mihin mukamas valtion erilaisissa konttoreissa tarvitaan näitä kuitenkin kalliita veronmaksajille kustannettavia leveäperäisiä sihteerejä.  Pitkittyneillä kahvitauoilla vaan pohtivat kynsilakkojen hintaeroja ja paremmuuksia tms. hömppänää.

Vierailija
67/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valtiossa olisi paljon perkaamista, sillä tiedän monia perheitä, jossa kaikki osapuolet ovat veronmaksajien elättejä, ja voitaisiin aloittaa kartoittamaan ensinäkin näiden satojentuhansien peräkammaripoikien ja myöskin parisuhteissa olevien työkyvyttömyyseläkkeistä, että mitenkäs olisi kuntouttava työtoiminta ja toisen ammatin hommaamishankkeet, kun näyttää kuitenkin liikuntakyky olevan tallella niin autoillen kuin kävellenkin ja toisilla jopa juostenkin?

Vierailija
68/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip

Olen ammatti mies, olen silloin tällöin työttömäna,

siis pitäskö ottaa töitä vastaan 7€ tuntipalkalla,

37 vuotta nykysessä ammatissani, tehköön virolaiset ja venäläiset.

nimim. raktyölä.

Vierailija
69/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Suomi on luuseritukien luvattu maa. Kaikkia tukia pitäisi heti tiputtaa 50% ja palauttaa vastuu omasta selviytymisestä valtiolta yksilölle. Yhteiskunta on suuressa vaarassa yhä lisääntyvän lusmuarmeijan takia ja rankat keinot on otettava käyttöön.

Onneksi järjen ihmiset päättävässä asemassa tiedostavat tämän ja ovat tekemässä kiireellä oikeita päätöksiä maan pelastamiseksi. Yleisen mielipiteen ollessa ylivoimaisesti työttömien täyselätystä vastaan, on näihin päätöksiin myös selvä mandaatti ja näin ne voidaan ajaa läpi nopeallakin aikataululla.

Ihan samanlaisia tukia on Ruotsissa ja Tanskassakin, mutta työttömyys todella paljon pienempää. Suomessa työttömyyden syynä on paskat työnantajat, paska TE-keskus ja paska hallitus. Ei todellakaan työttömät itse. Ei niitä aitoja lusmuja ole kuin korkeintaan 10% työttömistä.

En ymmärrä miten ihmiset voivat olla näin pihalla? Ilmeisesti vasemmistopuolueiden propaganda on uponnut vailla mitään kritiikkiä?

Suomessa riittää töitä kaikille, jotka ovat hoitaneet asiansa kunnolla ja osoittavat edes pientä aktiivisuutta. Osaava ammattilainen suorastaan revitään töihin ja palkankin voi itse määritellä. Miksi valtion pitäisi tukea ihmisiä, jotka ovat kaikista annetuista mahdollisuuksista huolimatta onnistuneet pilaamaan elämänsä? Miksi heidän annetaan aiheuttamillaan kustannuksilla pilata muiden elämä ja Suomen valtion tulevaisuus?

Oletko pahastikin dementoitunut kun elät jossakin menneisyydessä? Ehkä se oli noin 1980-luvun parhaina vuosina, kun minäkin olin ollut 5 vuoden aikana työttömänä 25 päivää. Tällä vuosikymmenellä olen ollut töissä noin 25 päivää viidessä vuodessa.

Vierailija
70/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samanlaillahan te möykkäsitte kaksi vuotta sittenkin, eli mitä väliä kun kumminkin möykkäätte.

Vierailija
71/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Suomi on luuseritukien luvattu maa. Kaikkia tukia pitäisi heti tiputtaa 50% ja palauttaa vastuu omasta selviytymisestä valtiolta yksilölle. Yhteiskunta on suuressa vaarassa yhä lisääntyvän lusmuarmeijan takia ja rankat keinot on otettava käyttöön.

Onneksi järjen ihmiset päättävässä asemassa tiedostavat tämän ja ovat tekemässä kiireellä oikeita päätöksiä maan pelastamiseksi. Yleisen mielipiteen ollessa ylivoimaisesti työttömien täyselätystä vastaan, on näihin päätöksiin myös selvä mandaatti ja näin ne voidaan ajaa läpi nopeallakin aikataululla.

Ihan samanlaisia tukia on Ruotsissa ja Tanskassakin, mutta työttömyys todella paljon pienempää. Suomessa työttömyyden syynä on paskat työnantajat, paska TE-keskus ja paska hallitus. Ei todellakaan työttömät itse. Ei niitä aitoja lusmuja ole kuin korkeintaan 10% työttömistä.

En ymmärrä miten ihmiset voivat olla näin pihalla? Ilmeisesti vasemmistopuolueiden propaganda on uponnut vailla mitään kritiikkiä?

Suomessa riittää töitä kaikille, jotka ovat hoitaneet asiansa kunnolla ja osoittavat edes pientä aktiivisuutta. Osaava ammattilainen suorastaan revitään töihin ja palkankin voi itse määritellä. Miksi valtion pitäisi tukea ihmisiä, jotka ovat kaikista annetuista mahdollisuuksista huolimatta onnistuneet pilaamaan elämänsä? Miksi heidän annetaan aiheuttamillaan kustannuksilla pilata muiden elämä ja Suomen valtion tulevaisuus?

Ette te homot uskalla mitään sosiaaliturvaa lopettaa. Ihan turhaan ulisette.

Vierailija
72/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3,5v kaksosten ja yhden 5v yksinhuoltaja. Tässä puolen vuoden aikana olen saanut niin uskomattomia työtarjouksia etten tajua kuka niitä oikein sieltä valkkaa. Nytkin tuli yötyö johon tarvisi autoa jossa pitää tuntea yksi aihealue läpikotaisin. Mulla ei ole autoa eikä edes ajokorttia, en tunne tarvittavaa aihealuetta yhtään enkä mielellään tekisi yötyötä pienten lasten yyhoona.

Vierailija
73/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeasti koulutettu yli nelikymppinen mies, työttömänä 4,5 vuotta (ei yhtäjäksoisesti). Yhtään työtarjousta ei ole nykysysteemin aikana annettu. Ketään virkailijaakaan en olisi tavannut ellen itse olisi hakeutunut koulutukseen johon piti saada TE-toimiston suostumus, jota eivät millään olisi halunneet antaa. Koulutuksen päättymisestä on nyt 6kk eikä töitä ole edelleenkään näköpiirissä.

Viimeisimmässä työhaastattelussa minulta tivattiin, omaanko aikaisempaa kokemusta avaruuteen lähetettävien laitteiden suunnittelusta. Arvasinkin, että vaatimukset voivat olla aika rajuja kun oli saksalaisomisteinen firma kyseessä mutten odottanut ihan noin kovaa vaatimustasoa. Mutta kyllä suomalaisetkin osaavat vaatia nippelitietoa ja työkokemusta juuri siitä aihealueesta jolle ovat työntekijää etsimässä. Jos ovat valmiita kouluttamaan työhön niin rivien välistä voi lukea ettei tarvitse edes yrittää hakea (Olet nuorekas...)

Vierailija
74/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisi kirpparinpitäjällä pupu pöksyyn kun oikein pitäisi omalla rahalla palkata joku töihin. Jotain puolikuntoisia palkkatuki-ihmisiä varmaan koittanut saada töihin, onhan niillä jos jonkinlaista vaivaa. Kun tuonkin verran ilmaista työvoimaa saa, niin kannattaisi pysyä tyytyväisenä hiljaa.

Vierailija
75/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, taas näitä tilastoihmeitä. Niin työkkäri tarjoaa hitsaushommia ihmiselle joka ei ole eläissään hitsannut, kieltäydytkö jo ihan oman turvallisuuden tähden vai paineletko hommiin kuulemaan ettei pätevyys hommiin riitä.

Työkkäri tuuppaa työtarjouksen kirjeitse vaikka s-postikin on keksitty, kirje saapuu myöhässä jos ollenkaan.

Työkkäri vihdoinkin tuuppaa työtarjouksen s-postiin, mutta jonnekin omaan järjestelmäänsä josta kertoo myöhemmin kun karenssin alkamista ihmetellään.

Työkkäri keksii, että entinen varastotyöntekijä voisi mennä lähihoitajan hommiin, no ei se vaan voi. Työkkärin tädit on taas kummissaan.

En jaksa näitä työttömien demonisointeja enää yhtään. En ole edes työtön, mutta haen uutta työtä ja se käy työstä. Mietin joka päivä miten järkyttävää olisi olla työtön, hakea työtä tuhansien muiden kanssa byrokratian potkiessa päähän ja vielä työpaikkansa säilyttäneiden paheksuessa työtöntä.

Vierailija
76/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlliset voivat niin kovin pahoin, kun heillä on sitä työtä.

Vierailija
77/84 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 3,5v kaksosten ja yhden 5v yksinhuoltaja. Tässä puolen vuoden aikana olen saanut niin uskomattomia työtarjouksia etten tajua kuka niitä oikein sieltä valkkaa. Nytkin tuli yötyö johon tarvisi autoa jossa pitää tuntea yksi aihealue läpikotaisin. Mulla ei ole autoa eikä edes ajokorttia, en tunne tarvittavaa aihealuetta yhtään enkä mielellään tekisi yötyötä pienten lasten yyhoona.

Millä ansioilla sinä niitä työtarjouksia saat? Moni meistä elämäntapatyöttömistä ei saa niitä edes joka vuosi, saati sitten useampia vuodessa.

Ei kai niitä " tarjouksia" siellä kukaan valkkaa. Eikä niillä ole edes sellaista ohjelmaa, joka etsisi vaikka hakusanoilla " ajokortti" niitä joilla kortti on sellaisiin, joissa pitää ajaa autolla.

Tarjouksia laitetaan kai lähinnä sellaisiin paikkoihin, joihin on odotettavissa kovin vähän hakemuksia, eli vaatimukset täyttäviä hakijoita ei ole sillä seudulla työttömänä. Näin minulle vastattiin, kun ihmettelin jotain perin merkillistä "tarjousta".

Mutta oletko itse tarkistanut tietosi, että sinulla on varmasti oikea tieto ajokortin kohdalla, vai kysytäänkö sitä edes?

Vierailija
78/84 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se uurastus ei mene oman maan hyväksi vaan mamutukseen niin mitä helvetin järkeä käydä töissä?

Vierailija
79/84 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen päivän hommia tai vajaita viikkoja ei kannata tehdä kun maksa edes vuokraa niillä rahoilla sekä jos olet jo jonkun alan osaaja sekä korkeastikoulutettu, niin puhelinmyynti ei hirveästi kiinnosta. Työkkärikin tarjoaa töitänsä ja kurssejansa vailla mitään järkeä. Itselle tarjottiin vastavalmistuneena raksainssinä vastaavan työnjohtajan paikkaa vaikka niihin ei ole asiaa, kuin usean vuoden jälkeen, mutta piti hakea ja sitten työnantaja kysyy, että miksi sä tänne haet ja et varmaan pääse jatkossakaan, kun olit niin pösilö, että et koulussa oppinut mitään pätevyyksistä. Koulutuksenakin tarjosivat jotain 2v työnjohtajan tutkintoa mikä on sama kun tarjoaisi sairaanhoitajalle lähihoitajan tutkintoa.

Vierailija
80/84 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töistä pitääkin kieltäytyä ellei palkka vastaa korvausta menetetystä vapaa-ajasta. Mitä nopeammin botit vapauttaa ihmiset raatamasta sitä parempi. Voi nukkua reilusti tarpeeksi ja keskittyä oleelliseen. Siis seksiin ja päihteiden käyttöön. Pääasia on jatkuva loputon nautinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä