Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työstä kieltäytyminen on nelinkertaistunut parissa vuodessa

Vierailija
09.12.2016 |

Töitä todellakin ON, mutta kun ei työhaluttomille kelpaa.

http://yle.fi/uutiset/3-9333123

Kuinka selkärangaton pitää ihmisen olla, että kieltäytyy rehellisestä työstä? Ymmärtävätkö sellaiset ihmiset edes käytöstään hävetä?

Kyllä on työttömillä aivan liian hyvät etuudet täällä Suomessa, kun on varaa kieltäytyä tarjotusta työstä.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka lafka tarjoo vaan 9 euroa PÄIVÄ  kela orjahommia niin ei paljon kiinnosta.

Vierailija
42/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista rahaa vastaanottavalla loisella ei todellakaan ole oikeutta kieltäytyä mistään. Jos haluaa rahahanojen pysyvän auku, niin silloin tehdään mitä käsketään. Pitäisi tällaisilta kieltäytyjiltä sulkea valtion piikki kokonaan on niin epäeettistä toimintaa.

Mä haluan että mulle tarjotaan provikkapalkkaista puhelinmyyjän paikkaa, ja pääsen päivät illat pitkät soittelemaan sulle! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan se niille olis pirun hyvä diili saada ilmainen orja mistä itse asiassa työn lisäksi hyötyvät vielä rahallisesti kelalta. ja paskat ne siitä että samalle paikalle olis vaikka kuinka työntekijöitä oikealla palkalla.

Vierailija
44/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää matematiikkaa, että työtarjousten määrä on kasvanut, mutta työpaikkojen määrä ei ole ratkaisevasti kasvanut. Näin ollen nuo kieltäytymisetkään eivät ole yhtään keneltäkään pois. Tuossa yhteydessä kieltäytyminen tarkoittaa lähinnä sitä, että on yksi hakija vähemmän eikä sitä, että se, joka työn saa, ei sitä ottaisi vastaan.

Vierailija
45/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas fasuja taas liikenteessä - joko on mustat kauluspaidat silitetty ja viikattu?

Vierailija
46/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein! Isäni kieltäytyi paskaduuneista ja sai kolmen vuoden odottelun jälkeen erityisasiantuntijan viran ministeriössä. Pesi mun vaatteet ja teki hyvää pastaa kun tulin koulusta.

Vierailija
47/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä todellakin ON, mutta kun ei työhaluttomille kelpaa.

http://yle.fi/uutiset/3-9333123

Kuinka selkärangaton pitää ihmisen olla, että kieltäytyy rehellisestä työstä? Ymmärtävätkö sellaiset ihmiset edes käytöstään hävetä?

Kyllä on työttömillä aivan liian hyvät etuudet täällä Suomessa, kun on varaa kieltäytyä tarjotusta työstä.

Ei mulla ainakaan ollut varaa kieltäytyä töistä aikaisemmin muuta  kuin siihen aikaan työttömänä ollessani, kun meidän ihanassa valtiossamme oli voimassa laki harkinnanvaraisesta työmarkkinatuesta, ja mulla se nyt sattui olemaan puolisoni bruttotulojen vuoksi pyöreä nolla vuosiakausia, kun olin huom: VÄLILLÄ  työttömänä tuon lain vallitessa noin kymmenisen vuotta vuoteen 2014; ja en siis saanut työttömyysjaksojeni aikana yhtään mitään personalkohtaista työttömyysturvapäivärahaa.  Joopajoo, silloin mulla oli varaa kieltäytyä ja valkata, mihin työvoimaviranomainen ehdotteli hakemaan, sillä mistäpä mulle karenssi olisi edes annettu, kun en mitään päivärahaakaan edes saanut.    En kyllä olisi halunnutkaan mihinkään "paska"-palkattuihin osa-aikatöihin mennäkkään, koska työni olivat siihenkin asti ja sen jälkeenkin olleet ihan taulukon mukaisia kokopäiväpalkkatöitä ammattitaitoni huomioiden sekä työkokemukseni.

Vierailija
48/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä alkaa kyllä näyttämään siltä että minun sukupolveni 90luvulla syntyneet eivät tule eläkkeelle pääsemään

Pätkätöitä, työttömyyttä ja palkattomia orjatöitä kyllä tarjolla olisi. Mikäli pääsee töihin eläkettä kerryttämään niin 50-60v päästä tällä valtiolla ei ole pätkääkään varaa ja tuskimpa edes haluakaan maksaa yhtään mitään eläkkeitä.

Vierailija
49/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työstä kieltäytyminen ole lisääntynyt, vaan erilaiset ilmaistyöt sekä työkkärin täysin summittaiset "työtarjoukset". Miehelleni on tullut monta kertaa "työtarjous", eli hänen on hänen on haettava esim. jotain IT-alan paikkaa. Ihan ilman koulutusta, työkokemusta tai osaamista alalta! Moni aivan järkevästi ajattelee, ettei hae näitä koska onhan se nyt ihan käsittämätöntä resurssien tuhlausta laittaa firman rekrytoijat lukemaan hakemusta, josta käy suoraan ilmi ettei henkilö voi missään nimessä tehdä kyseistä työtä.

Miksei tuollaistakin voi hakea? 

Minulla ei ole minkäänlaista ajokorttia, ei ole koskaan ollut, ja silti on tarjottu työtä, jossa vaaditaan oman auton käyttömahdollisuutta. Olen kiltisti hakenut ja rekrytoijan vaivaa säästääkseni boldannut hakemukseen kohdan, jossa kerron että korttia ja autoa ei ole eikä ole rahaa niitä hankkia. Ja sitten lisännyt, että olen kyllä valmis suorittamaan autokoulun, jos se minulle maksetaan. Aika vähällä varmaan työnantaja selvinnyt hakemuksestani...

Kyllä mieheni nykyään hakeekin, kertoo rehellisesti minkä alan ihminen on ja mitä osaa, tuskin siinä kauaa työnantajalla menee heittää hakemus roskiin. Mutta näitä pakkohakemuksia voi olla kymmeniä, jopa satoja.

Kieltäytyjiäkin on, koska moni ei tiedä että noita pitää hakea. Ymmärrän sen, sillä kuulostaahan se omituiselta että on haettava vaikka puolan kielen tuntiopettajan paikkaa osaamatta sanaakaan puolaa. Ja faktahan se on, että tällainen järjestelmä on kaikkien osapuolten resurssien tuhlaamista.

Vierailija
50/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden karenssien lisääntymisen taustalla on vain ja ainoastaan edellinen hallitus (toki tämä nykyinen hallitus on vielä pahentanut tilannetta). Työministerinä oli silloin Lauri Ihalainen, joten hän käsittääkseni kantaa niistä päävastuun. Varsinainen köyhien ystävä.

Vierailija
51/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työvoimaviranomaiset arvioivat, että kieltäytymisten kasvun taustalla on pitkälti työtarjousten määrän kasvu. Tehtyjen työtarjousten määrä on yli kaksinkertaistunut parissa vuodessa. Tänä vuonna tehdään lähelle puoli miljoonaa työtarjousta."

Voi vittu huutonaurua, lisäksi graafista näkyy että peräti NELJÄ PROSENTTIA kieltäytyy :D

Taidanpa tehdä kantelun tuosta otsikoinnista.

Kuulkaapas, kun itse en ole saanut yhtään työtarjousta työvoimatoimistosta ainakaan neljään viimeiseen vuoteen, että en ole voinut kieltäytyä mistään, kun ei oo näkynyt työtarjouksia postiluukustani tipahdelleen - eipä sen puoleen, en oo kaivannutkaan, enkä kaipaa.

Vierailija
52/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä uutistarjonnassa syyllistettiin taas kerran työttömiä ja vaivihkaa kerrottiin, että konsulteille avataan oma kultakaivos, kun he rupeavat valmentamaan työttömiä kolmen kuukauden välein TE-toimistossa tapahtuviin kuulusteluihin.

Otetaanpa ensin tuo tuttu syyllistäminen. Yle kertoi näyttävästi, että edes työttömyyskorvauksen menettäminen ei estä työttömiä kieltäytymästä tarjotuista töistä. Karenssit lisääntyvät, koska työtarjouksia on tehty enemmän ja seurantaa on tehostettu.

Kaiken huippuna pääuutislähetyksessä kahdeksan minuutin kohdalla kirpputoriyrittäjä oli vaatimassa työstä kieltäytyjille karenssia. Hänen takanaan teki töitä mies työharjoittelijan liivi päällään. Tällä kirpputoriyrittäjällä ei ole avoinna yhtään työpaikkaa eikä hän kaikesta päätelleen aio koskaan palkatakaan ketään. Hän haluaa palkattomia työntekijöitä. Toimittajat eivät koskaan muista kysyä näiltä työttömien laiskuutta valittavilta työnantajilta, että ajattelitko muuten maksaa palkkaa.

Kerrotaan nyt toimittajillekin, että ne TE-toimiston työtarjoukset eivät ole mitään kutsuja kävellä palkkatöihin valmiiseen työpaikkaan. Ne ovat pelkkiä määräyksiä hakea jotain avoinna olevaa työpaikkaa ja sama käsky lähetetään monelle työttömälle. Sen jälkeen alkaa normaali valintaprosessi ja työnantaja valitsee yhden hakijan.

Se TE-toimiston käskykirje voi tulla niin lyhyellä varoitusajalla, että siihen ei ehdi reagoida. Usein työttömälle tulee samaan aikaan kaksi kirjettä. Toisessa käsketään hakemaan avointa työpaikkaa viimeistään eilen ja toisessa ilmoitetaan tuen maksatuksen keskeyttämisestä työstä kieltäytymisen takia. Työtön ei ollut reagoinut eilen siihen tänään tulleeseen kirjeeseen.

Työn pätevyysvaatimukset voivat olla valovuoden päässä työttömän ammattitaidosta ja osaamisesta. Kun kolmen kuukauden ammattitaitosuoja on kulunut, niin ajokorttinsa menettänyt voi saada määräyksen hakea taksikuskin paikkaa. Tärkeintä on saada aikaan kieltäytymisiä ja karensseja.

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/12/09/laiskat-t…

Vierailija
53/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työvoimaviranomaiset arvioivat, että kieltäytymisten kasvun taustalla on pitkälti työtarjousten määrän kasvu. Tehtyjen työtarjousten määrä on yli kaksinkertaistunut parissa vuodessa. Tänä vuonna tehdään lähelle puoli miljoonaa työtarjousta."

Voi vittu huutonaurua, lisäksi graafista näkyy että peräti NELJÄ PROSENTTIA kieltäytyy :D

Kuulkaapas, kun itse en ole saanut yhtään työtarjousta työvoimatoimistosta ainakaan neljään viimeiseen vuoteen, että en ole voinut kieltäytyä mistään, kun ei oo näkynyt työtarjouksia postiluukustani tipahdelleen - eipä sen puoleen, en oo kaivannutkaan, enkä kaipaa.

Ja meidän työssäkäyvien pitäisi siis maksaa sinun neljän vuoden lusimisesi? En ymmärrä miten tällaiset ihmiset kykenevät elämään itsensä kanssa?

Vierailija
54/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005000657.html

Eri asia on sitten se, että miksi noita turhia patistelukirjeitä lähetetään aktiivisemmin. Jokainen osapuoli tietää ne 99% turhaksi. Jos ne on työstä jota kaveri osaa ja jos kaveri haluaa töihin niin se on varmaan jo hakenut sitä työtä kauan ennen patistelukirjettä. Jos taas kyseessä on työ johon ei ole pätevyyttä tai sopivuutta tai muuten surkeilla ehdoilla tarjottava työ (kuka hullu ottaa 0-sopimuksen kun siitä ei pääse ilman karenssia irti) niin miksi sitä pitäisi hakea.

Markkinat toimivat normaalisti siten että jos työnantaja ei saa työntekijöitä niin sitten parannetaan tarjousta kunnes niitä löytyy. Nyt työnantajat vaativat että työntekijän on suostuttava miten surkeaan tarjoukseen tahansa ja jopa firmoihin joista kiertää juttua että pysykää kaukana koska johto on joko täysin pihalla tai kyykyttää duunareitaan miten haluaa. 

Vierailija
55/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksen sijaan raha tulee sossusta... mikäs siinä on ollessa.

Ei me mieheni kanssa saatu yhtään mitään sossusta, vaikka minä olin täysin nollapäivärahalla työttömänä ollessani silloin kun oli tämä typerä laki tarveharkinnaisesta työmarkkinatuesta eli mieheni ansiotulot ylittivät himpun verran jonkin kelan "valopäälaskija-tutkijan" kehiteltyä tuulesta temmatun laskelman perusteella, että meidän perhe mukamas pärjäisi ilman minulle maksettavaa työmarkkinatukea.  Pakkohan se oli yhden elättäjän palkalla pärjäillä eli minä, mieheni ja alaikäiset lapsemme!!!  Noh, lasten kasvatushomma on suoritettu ja kunnialla (lapsemme jo hyvänaikaa olleet aikuisia ja omillaan), mutta kiristää piti vyötä ja vähentää kaikki kulut minimiinsä. Onneksi kuitenkin hermot kestivät, vaikka iän myötä tässä on työkyky alentunut erilaisten fyysisten vaivojeni vuoksi, mutta mieheni painaa vieläkin pitkäää päiväää, vaikka saisi olla jo ansaitulla eläkkeellä, mutta kun hänelle töitä piisaa, niin tekee mielellään, koska kaikkihan tietävät, mikä putous elintasoon tulee, kun jää eläkerahoilla kituuttelemaan ja elättää vielä toisenkin puoliskon silläkin tulolla! 

Minulta kyllä valtio tappoi työnhakemisen innon siitä päivästä lähtien, kun tuo typerä tarveharkinnainen työmarkkinatuki-laki tuli käyttöön ja oli voimassa vuoteen 2012 loppuun!!!!!! Eipä niitä ammatini ja työkokemukseni huomioiden ottaen alallani ollutkaan näillä asuinkulmilla, mitä hakea jo vuosikymmen taaksepäinkään, että sepä siitä sitten.

Olen täysin pettynyt Suomen valtion työttömyyden hoitamiseen omalta osaltani ja syystäkin katkeroitunut!!!!!! Minun kohdallani työllistymisekseni on tehty erittäin pahoja mokia, ja olen täysin pettynyt työvoimatoimiston toimintaan.  Yksi syy on sellainen, että eräänkin kerran olisin päässyt toistamiseen puolen vuoden pätkätyöhön saman työnantajan ottaessani minut töihin, niin työvoimaviranomaiset eivät myöntäneet pitkäaikaistyöttömälle myönnettävää palkkatukirahaa silloiselle jo tutuksi tulleelle työnantajalleni, ja työsopimukseni raukesi sitten siihen päätökseen. Tämä tapahtui erään työllisyyskurssin jälkeen jo vuonna 2004, että näin, en unohda ikinä tuotakaan toimintaa työvoimatoimiston taholta, enkä anna anteeksi. Hyvää loppuelämää vaan suojatyöpaikan omaaville työkkärin virkaloisille!!!!

Vierailija
56/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisessä uutistarjonnassa syyllistettiin taas kerran työttömiä

Se on syyttämistä, ei syyllistämistä. En minä ainakaan syyllistynyt, enkä tuntenut mitään syyllisyyden tunteita, niin kuin työtön olenkin.

Ihmisen pitää itse ottaa vastuu tunteistaan, myös syyllisyydentunteista, ja lakata syyttämästä muita siitä että ne syyllistää.

Vierailija
57/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäsessä jutussa joka oli Iltalehdessä mainittiin että määrä johtuu siitä että Kataisen hallitus linjasi että näitä Työkkärin posteja ns. työtarjouksia pitää moninkertaistaa. Siis roskapostin määrä on noussut TE toimistosta.

Vierailija
58/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynnistä provisiopalkalla? Ei ihme jos kieltäytyvät.

Vierailija
59/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meidän työssäkäyvien pitäisi siis maksaa sinun neljän vuoden lusimisesi? En ymmärrä miten tällaiset ihmiset kykenevät elämään itsensä kanssa?

Ette joudu maksamaan yhtään hyryä minun työmarkkinatuestani, kun ottaa huomioon sen seikan, että puolisoni maksaa yksityissektorilta saamastaan palkasta veroja moninkertaisesti, että sillä rahalla kyllä kuitataan minun työttömyyspäivärahani mennen tullen, ja mieheni nettopalkalla elätämme ostaessamme esim. ruokaa ja muuta palvelusta  edellä mainittuja tuottajia osaltamme! Toisaalta minun tmt:ni valuu sairauksieni kuluihin eli meidän ylläpitämiemme lääkäreiden ja sairaanhoitajien palkkauksiin, joten joo kykenen elämään ihan hyvin näillä vaivoin ja ilman työtäkin.  Haluaisin kyllä eläkkeelle, jos vaan lääkäri suostuu lausuntoineen sitä vakuutuslaitokselta hakemaan, mutta kun en ole mukamas ulospäin nähtynä hänen mielestään tarpeeksi sairaskaan. 

Vierailija
60/84 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Suomi on luuseritukien luvattu maa. Kaikkia tukia pitäisi heti tiputtaa 50% ja palauttaa vastuu omasta selviytymisestä valtiolta yksilölle. Yhteiskunta on suuressa vaarassa yhä lisääntyvän lusmuarmeijan takia ja rankat keinot on otettava käyttöön.

Onneksi järjen ihmiset päättävässä asemassa tiedostavat tämän ja ovat tekemässä kiireellä oikeita päätöksiä maan pelastamiseksi. Yleisen mielipiteen ollessa ylivoimaisesti työttömien täyselätystä vastaan, on näihin päätöksiin myös selvä mandaatti ja näin ne voidaan ajaa läpi nopeallakin aikataululla.

Ihan samanlaisia tukia on Ruotsissa ja Tanskassakin, mutta työttömyys todella paljon pienempää. Suomessa työttömyyden syynä on paskat työnantajat, paska TE-keskus ja paska hallitus. Ei todellakaan työttömät itse. Ei niitä aitoja lusmuja ole kuin korkeintaan 10% työttömistä.

En ymmärrä miten ihmiset voivat olla näin pihalla? Ilmeisesti vasemmistopuolueiden propaganda on uponnut vailla mitään kritiikkiä?

Suomessa riittää töitä kaikille, jotka ovat hoitaneet asiansa kunnolla ja osoittavat edes pientä aktiivisuutta. Osaava ammattilainen suorastaan revitään töihin ja palkankin voi itse määritellä. Miksi valtion pitäisi tukea ihmisiä, jotka ovat kaikista annetuista mahdollisuuksista huolimatta onnistuneet pilaamaan elämänsä? Miksi heidän annetaan aiheuttamillaan kustannuksilla pilata muiden elämä ja Suomen valtion tulevaisuus?

Saksassa ne "työpaikat" ovat muuten suurelta osin lähes palkattomia.Tilastot kyllä näyttävät hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi