Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat, älkää olettako että minulla kummina on varaa ostaa "se parempi lahja"!

Vierailija
09.12.2016 |

Olen yksinäinen pienituloinen nainen jolla ei ole rahaa omaan elämiseenkään juurikaan, saati sitten toteuttaa kummilapsien lahjatoiveita. Molempien vanhemmat kutsuivat minut viime viikolla kahville "ihan muuten vaan" ja hyvä kun olin ehtinyt olemaan viittä minuuttia kylässä, alkaa kummilapsen äiti puhumaan pojalleen: "Noniin Matti, kerroppas nyt rakkaalle kummitädillesi mitä olet toivonut joulupukilta"

Toiveet olivat mm Ryhmä haun vahtitornia, kauko-ohjattavaa helikopteria ja Legoja sekä sun muuta 50-100e hintaista lahjatoivetta. Ne on toki toiveita, mutta ei lähelläkään mun budjettia.

Tuotan taas tänä vuonna pettymyksen antamalla erilaisen Lego paketin kuin mitä on toivottu, sillä olen ostanut lahjan jo yli puoli vuotta sitten alelaarista.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ryhtyä kummiksi, jos ei ole edellytyksiä hoitaa asiaan kuuluvia velvoitteita? Siksikö, että saa ristiäispäivän kakkostähtenä?

Varmaan siksi, että nykyisin lapsille on vaikea löytää kummeja, edes sitä kahta. Jos hyvää hyvyyttään suostuu kummiksi vaikka kummilapsia on ennestään 10, niin siinä ei lapsen vanhemmilla ole mitään syytä inistä kummin velvollisuuksista.

Minulla on neljä kummilasta ja täytyy sanoa, että odotin sitä päivää, kun viimeisinkin pääsee ripiltä. Ajasta ja varsinkin rahasta on välillä ollut tiukkaa, en ole pystynyt olemaan niin hyvä kummi mitä olisin itse tahtonut.

Ristiäispäivän kakkostähti, voi hyvänen aika...

Mitäs sitten tuon mainitsemasi maagisen rippipäivän jälkeen...? Kummi vaan katoaa hiljaa takavasemmalle ja katoaa kummilapsen elämästä?

Entäpä kummilapsen yo-juhlat? Valmistujaiset? Kihlajaiset ja häät? Kumminko ei siis sinun maailmassasi tarvitse enää muistaa mitenkään....?

Kummilapsille en ole ostanut synttäri- tai joululahjoja ripille pääsyn jälkeen. Valmistujaisissa ja yo-juhlissa olen käynyt ja lahjan hankkinut, tietenkin. Kihlajaisia ja häitä ei ole vielä ollut, mutta totta kai menen vieraaksi, jos pyydetään ja muistan jollain tavalla. Kyllä minä nytkin kummilapsia muistan, mutta en lahjoilla.

On siinä oma hommansa, kun hankkii neljälle lapselle joululahjat, käy viemässä tai postittaa. Tuohon ei satanen riitä mitenkään. Minusta olisi ollut hienoa olla kummitäti, jonka luokse kummilapset pääsevät viikonlopun viettoon ja sitten oltaisiin tehty kaikkea kivaa. No, ei onnistunut, mutta toisaalta omien lastenkaan kummt eivät tuollaista harrastaneet.

Vierailija
82/82 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ryhtyä kummiksi, jos ei ole edellytyksiä hoitaa asiaan kuuluvia velvoitteita? Siksikö, että saa ristiäispäivän kakkostähtenä?

Varmaan siksi, että nykyisin lapsille on vaikea löytää kummeja, edes sitä kahta. Jos hyvää hyvyyttään suostuu kummiksi vaikka kummilapsia on ennestään 10, niin siinä ei lapsen vanhemmilla ole mitään syytä inistä kummin velvollisuuksista.

Minulla on neljä kummilasta ja täytyy sanoa, että odotin sitä päivää, kun viimeisinkin pääsee ripiltä. Ajasta ja varsinkin rahasta on välillä ollut tiukkaa, en ole pystynyt olemaan niin hyvä kummi mitä olisin itse tahtonut.

Ristiäispäivän kakkostähti, voi hyvänen aika...

Minä taas toivon että sinä olisit kieltäytynyt kummiudesta jo toisen lapsen kohdalla. Julminta lapselle on saada vastentahtoinen kummi. Ei tarvitse olla lahja-automaatti, mutta ei koko ajan naama norsunvitullakaan.

Missä minä sanoin olevani naama norsunvitulla? Kummilapset ovat hyvien ystävien ja lähisukulaisten lapsia, tapaan heitä edelleen, mutta en enää osta joulu- enkä synttärilahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla