Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kiista lapsen nimestä ja ristiäiset lähenee, auttakaa nyt herranjumala!

Vierailija
09.12.2016 |

6v oltu yhdessä, 2v naimisissa ja jokin aika sitten saimme ihanan pienen tytön <3

nyt kuitenkin lapsen nimestä tai siis sen päättämisestä ,on muotoutunut sellainen asia, että tämä tuhoaa kohta koko parisuhteen! ;(

minun ehdotukseni: Vilja, Frida, Usva, Marla

miehen ehdotukset: Kaisa, Maija, Aune, Anna

eli minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies mauttomista hajuttomista ja värittömistä perusnimistä. ja kumpikaan ei anna tippaakaan periksi!

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sun miehesi keksimät nimet eivät ole hajuttomia tai mauttomia vaan aika harvinaisia jotkut nykyään! Liian erikoinen nimi voi leimata lapsen White Trashiksi koulussa. Perusnimet antaa tilaa lapsen persoonallisuudelle sen sijaan että ihmiset tekisivät päätelmiä luonteesta nimen perusteella.

Entäs muunnokset noista nimistä? esim. Auni, Maiju, Anni, Katri?

Vierailija
102/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frida-Maija? Usva-Kaisa?

Tuolta se usvakaisa tulee sumuvalot taas päällä. Ja viljakaisa ei oo kylläkään sen parempi.

Mäkin mietin noita yhdistelmänimiä.

Heittäkää kaikki noi toisiksi nimiksi (molemmilta yksi) ja keksikää ihan uusi.

Ei kannata heittäytyä. Lapsi on hieno. Ei se nimi pahenna.

Ymmärrän hyvin, kun itsekin paljon mietin. Se on jännää, miten se asia minkä aikuiset saa päättää...se on oikeastaan ainoa asia sitä persoonaa minkä saa muut päättää...niin se kai siksi on niin herkkää. Ja kun ei ole muuta huolta, niin tuollaisesta tekee ongelman.

Jos teidän lapsenne olisi syntyessään ollut hengenhädässä ja annettu hätäkaste, niin te tuskin hirveästi tekisitte siitä ongelma. Teidän onnemme olisi se, että lapsi on hengissä.

Lapsi on. Teillä on lapsi.

Kirjoittakaa lapsuuteni-kirjaan kaikki ehdotukset. Joku nimi sille teidänkin mussukalla kuitenkin annetaan. Pappikin voi päättää tai arpa, jos ette pääse itse tulokseen.

Persoona on lapsi ja nimi mukautuu siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viaton lapsi pitää pakkoliittää järjestöön, jossa kannatusmaksut menevät johdon viinoihin, palkkoihin ja suklaamuniin?

Vierailija
104/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlasta tulee mieleen Marli. Ja teinikännioksennukset omppuviinistä. Hyi yöks. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

Miehen ehdotukset ovat normaalien ihmisten nimiä, ap:n eivät.

Usva on pikemminkin miehen kuin naisen nimi.

Vierailija
105/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marja.

Siinä on luonto ja perinne. Ei taida olla enää edes yleinenkään.

Joo, pikkulasten nimenä näköjään harvinaisempi kuin Vilja. Niin ne ajat muuttuu; 70-luvulla tunsin yhden teini-ikäisen Viljan, ja se oli ihan omituinen nimi silloin.

Vierailija
106/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frida-Maija? Usva-Kaisa?

Tuolta se usvakaisa tulee sumuvalot taas päällä.

Mulle tulee Usvasta mieleen juuri tuollaiset irvimismahdollisuudet. Sitä paitsi tiedän useammankin Usva-nimisen koiran, eli on minulle lähinnä koiran nimi.

Vierailija
107/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo miehen ehdottamat on kaikki yleisimpiä nimiä pulavuosilta, 30 ja 40-luvuilta. Eli niitä en nykypäivänä antaisi lapselle, ihan vaan siitä syystä että monella meistä on ollut sen nimiset isoäidit. 

Kaisa on ollut suosituimmillaan 1980 - 1999. Ei silloin mitkään pulavuodet olleet, on arvioitu että 80-luvun lopulla hyvinvointi oli Suomessa parempi kuin koskaan ennen sitä - tai sen jälkeenkään. Moni Kaisa vasta rupeaa lisääntymään itse, siitä on tulossa yleinen äitisukupolven nimi.

108/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6v oltu yhdessä, 2v naimisissa ja jokin aika sitten saimme ihanan pienen tytön <3

nyt kuitenkin lapsen nimestä tai siis sen päättämisestä ,on muotoutunut sellainen asia, että tämä tuhoaa kohta koko parisuhteen! ;(

minun ehdotukseni: Vilja, Frida, Usva, Marla

miehen ehdotukset: Kaisa, Maija, Aune, Anna

eli minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies mauttomista hajuttomista ja värittömistä perusnimistä. ja kumpikaan ei anna tippaakaan periksi!

Vilja-Kaisa, Marlanna

Vierailija
109/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu ei särähä yhtä pahasti korvaan kuin Aune. Sen mummompaa nimeä saa hakemalla hakea!

Aune-niminen mummoni oli kuollessaan 96 vuotta, joten sen nimen luulisi näihin aikoihin "vapautuvan" uudestaan käyttöön.

Vierailija
110/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Aune on vallan hieno nimi kuten myös Frida.

111/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

Minusta tuo Aune on vallan hieno nimi kuten myös Frida.

Frida on Norjassa yksi yleisimmistä nimistä, ja Tanskassakin kolmenkymmenen kärjessä. Nimipalvelun mukaan Suomessa on yli tuhat Fridaa, mutta suuri osa heistä on maahanmuuttajia. 

Kannattaa välttää tuota nimeä, ellei halua antaa lapselle Norjalaisen leimaa.

Vierailija
112/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis Kaisla? :)

Vierailija
113/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Frida. Ihana nimi.

Vierailija
114/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa vaikka jonkun isovanhemmalla oliskin sama nimi? Miten niin nimi "vapautuu käyttöön" kun sen nimiset kuolee pois? Eikö se ole vain iloinen asia nähdä, että oma nimi jatkaa perinteistä kulkuaan? Ihan kummallisia ajatuksia joillakin, eikö ennenwanhaan ollut aika yleistäkin antaa isovanhemman nimi lapselle?

Vierailija
115/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tajusin, kun luin aloituksesi, ap, että kunnioitan omaa miestäni niin paljon, että arvostan aina hänen mielipiteitään. Kaikkien lastemme nimet ovat mieheni päättämiä. Sanoin niin kauan nimiehdotuksia, että mieheni sanoi kyllä. Veikkaan, että teillä tulee jatkossakin olemaan hankaluuksia, jos kumpikin on noin jääräpää. Minä olen varmaan vanhanaikainen, mutta minä haluan, että mies on perheenpää (ja minä aivot). :D

Vierailija
116/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on paras vaihtoehto.

Vierailija
117/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ! Ja lapselle nimeksi Milma-Inkeri.

Vierailija
118/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha liittää kirkkoon. Sun lapsesi eroaa siitä kuitenkin. Kirkkohäitäkään turkin näet tai lapsenlapsisi kastetilaisuutta.

Vierailija
119/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta toinen eikä kolmasnimi viraanomaisia lukuunottamatta.

Tässä esimerkkiä miten nimet kannatta laittaa niin on sitten lapsella ja itsellä valita.

Katariina-Marjaana Marianna-Eveliina Adalmiina-Lumisäde

Voit sitten kutsua lastasi vaikka:

Katariina

Riina

Kata

Marjaana

Marja

Jaana

Marianna

Mari

Anna

Eveliina