Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiista lapsen nimestä ja ristiäiset lähenee, auttakaa nyt herranjumala!

Vierailija
09.12.2016 |

6v oltu yhdessä, 2v naimisissa ja jokin aika sitten saimme ihanan pienen tytön <3

nyt kuitenkin lapsen nimestä tai siis sen päättämisestä ,on muotoutunut sellainen asia, että tämä tuhoaa kohta koko parisuhteen! ;(

minun ehdotukseni: Vilja, Frida, Usva, Marla

miehen ehdotukset: Kaisa, Maija, Aune, Anna

eli minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies mauttomista hajuttomista ja värittömistä perusnimistä. ja kumpikaan ei anna tippaakaan periksi!

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja on kaunis nimi, ja mun mielestä saman tyyppinen kuin Maija ja Kaisa. Usva? No huh, kuin sumu ja suonsilmäke. Itse olen Anna, enkä ikinä kyllästy tähän nimeen.

Vierailija
2/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista nimistä kivoimmat ovat Vilja ja Maija, mitä jos yhdistätte ne ja annatte nimeksi Milja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja Kaisa

Vierailija
4/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Kaisla? Luontonimi, mutta melkein kuin Kaisa.

Vierailija
5/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frida-Maija? Usva-Kaisa?

Vierailija
6/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää löytää joku kompromissi. Miten olisi Kaisla? Tai Sara on myös heinäkasvi.

Vierailija
7/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tuli yllättäen tämä tilanne? Ette sitten ole aiemmin olleet erimieltä? Kumpi yleensä antaa periksi, niin se antaa nytkin tai vaan eroatte.

Vierailija
8/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman sukunimen lapsi saa? Toinen saa sitten päättää etunimen. 

Vierailija
9/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin miehelle, että sinä vaiheessa kun hän kärsii raskauden ja synnytyksen aiheuttamat tuskat ja vaivat, hän saa ihan vapaasti päättää lapsen nimen. Siihen asti katson, että minulla on nimiasian suhteen himpun verran enemmän päätäntävaltaa. Löysimme kuitenkin molempia miellyttävän nimen melko kivuttomasti.

Vierailija
10/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aune on ihana nimi.

Vierailija
11/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet paperilapulla hattuun ja nostamaan. Ennen sitä voittekin ottaa matsin siitä kumpi nostaa.

Vierailija
12/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Helvi (Helpi eli helvet ovat kasveja)? Luontonimimuunnelma, mutta kuulostaa vähän perinteisemmältäkin? :)

Vierailija
13/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdotus on SINI.

Vierailija
14/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän molempia. Rakastan tyttäreni nimeä ja se on AP:n listalta, mutta se on kuitenkin nykyään enemmän massanimi kuin nuo AP:n miehen ehdotukset, esim. Aune.

Vierailija
15/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aune on kaunis ja luulisi harvinaisemmaksi kuin usva tai frida. Maijasta myös vain kauniita mielikuvia, kaikki kaksi tuntemaan Maijaa on luonnon kauniita ystävällisiä persoonia :)

Vierailija
16/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa - Maria

Vierailija
17/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä nimeksi tuli se, minkä kummatkin hyväksyi. Ei ollut kummankaan ykkösvaihtoehto, mutta kelpas molemmille, siis tasan tämä yksi:) Teillä kuulostaa valtataistelulta.

Vierailija
18/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat listaavat lisää nimiä niin pitkään, että löytyy se yhteinen mieleinen nimi.

Vierailija
19/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan auta kuin valita uudet vaihtoehdot? Mun mielestä nimen pitää miellyttää molempia. Rustaatte paperille niin kauan nimiä, että molemmilla tulee sama nimi listalla vastaan. Ongelman välttämiseksi ollaan aina aloitettu nimen mietintä heti raskauden alussa (kolmas syntyy kohta ja nimi on jo valmiina).

Vierailija
20/148 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nimen pitää olla sellainen, että kumpikin vanhemmista on sen valmis hyväksymään. Jos ei saa sitä suurinta suosikkiaan läpi, pitää olla valmis vähän joustamaan ja tyytymään toiseksi tai kolmanneksi parhaaseen vaihtoehtoon, mutta kummankaan ei tarvitse suostua omasta mielestä kamalaan nimeen. Jos nyt mikään ehdotetuista ei ole ok kummallekin, etsitte uusia vaihtoehtoja ja sellaisia, jotka kumpikin voi hyväksyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän