Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiista lapsen nimestä ja ristiäiset lähenee, auttakaa nyt herranjumala!

Vierailija
09.12.2016 |

6v oltu yhdessä, 2v naimisissa ja jokin aika sitten saimme ihanan pienen tytön <3

nyt kuitenkin lapsen nimestä tai siis sen päättämisestä ,on muotoutunut sellainen asia, että tämä tuhoaa kohta koko parisuhteen! ;(

minun ehdotukseni: Vilja, Frida, Usva, Marla

miehen ehdotukset: Kaisa, Maija, Aune, Anna

eli minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies mauttomista hajuttomista ja värittömistä perusnimistä. ja kumpikaan ei anna tippaakaan periksi!

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aikaisemmin ehdotettu Marianna oli hyvä. Muodostuu tavallisista nimistä, mutta silti hieman erilainen.

Vierailija
142/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja-Maria on just hyvä! Kiva kun saitte ratkaistua nimipulman!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli todella outoja ehdotuksia (siis sun miehellä on ihan mukavia tavallisia nimiehdotuksia). Siinä vaiheessa kun tytär oli syntynyt, hän oli vain tunnin vanha ja syötiin aamupalaa synnytyshuoneessa mies esitti vielä yhden nimiehdotuksen: Helvi. Multa lipsahti väsyneenä: "No ei helvetissä. Kaikki nimiehdotukse on nyt esitetty" Sitten kolmen päivän kuluessa löydettiin meidän lapselle sopiva ihan tavallinen nimi. Oma

nimeni on erikoinen, enkä halua lapsesta samanlaista outolintua.

Vierailija
144/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisla-Kerttu, Vilja-Kerttu ym., jos tyttö on raisuli, niin olis nimikin kuin tuhohyönteisellä 😂

Vierailija
145/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aune Marla olisi kaunis.

Vierailija
146/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaislaa olisin itsekin ehdottanut.

Vierailija
147/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli tosi kiva että mieheni ehdotti aktiivisesti nimiä lapsellemme. Kommentoi minun ehdotuksia. Meillä nimenvalinta ei ollut valtataistelu vaan etsimme yhdessä molempia miellyttäviä nimiä.

Tytölle tuli se etunimi ja toinen nimi jota olin haaveillut jo 16 v iässä lapselleni joskus nimeksi (mies tykkäsi nimestä heti kun kerroin ja toinen nimi oli sama sattumalta kuin mieheni äidillä). Pojan nimenä luovuin lempparistani koska mies ei halunnut sitä nimeä. Mutta löytyi sitten molempia miellyttävä nimi kummallekin pojalle. Ensimmäiselle oli nimi valmiina mutta mies katseli laitoksella poikaa ja sanoi ettei valittu nimi näytä pojalle sopivalta. No vaihdettiin nimi ja sitten toinen poikamme sai tämän ensimmäiselle pojalle suunnitellun nimen.

No pointti kirjoituksessani oli kai että me haluttiin kumpikin löytää molempien mielestä sopiva nimi. Jos joutui luopua omasta lempparista niin sitten keksittiin muita mahdollisia nimiä. Yhteinen lapsi joten yhdessä mietitään nimikin.

Vierailija
148/148 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sinulla pikkumainen mies kun alkaa nimestä lapsensa äidin kanssa vääntämään. Meillä on niin, että olen saanut päättää kutsumanimet. Sukunimi on miehen. Mies on voinut olla erimieltä nimistä, mutta ei koskaan alkanut vastustamaan valintaani. 

Jos 9 kk ryykelin ja synnytyksen & 9kk toipumisen nainen käy läpi niin vähintä mitä voi hänen antaa tehdä on edes päättää nimestä ! Naisen vaistolla se yleensä vielä osuu oikeampaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi