kiista lapsen nimestä ja ristiäiset lähenee, auttakaa nyt herranjumala!
6v oltu yhdessä, 2v naimisissa ja jokin aika sitten saimme ihanan pienen tytön <3
nyt kuitenkin lapsen nimestä tai siis sen päättämisestä ,on muotoutunut sellainen asia, että tämä tuhoaa kohta koko parisuhteen! ;(
minun ehdotukseni: Vilja, Frida, Usva, Marla
miehen ehdotukset: Kaisa, Maija, Aune, Anna
eli minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies mauttomista hajuttomista ja värittömistä perusnimistä. ja kumpikaan ei anna tippaakaan periksi!
Kommentit (148)
Usva Maija Aurora, Anna Frida Maria
Eikö Maria kelpaisi teille kummallekin? Klassinen, selkeä, kaunis nimi, suht lähellä Marlaa ja Maija lienee alunperin Marian lempinimi. Toinen nimi voisi sitten olla jokin pidempi, joka miellyttäisi teitä molempia. Anniina, Josefiina, Vilhelmiina, Anette, Katriina, Elisabet, Eveliina...?
Olette suoraan sanottuna vähän naurettavia. Jos noista nimistä tulee riitaa, niin laatikaa uudet listat paremmalla asenteella. Tai laittakaa valitsemansa nimet arvontaantaa, mitä tahansa missä järjestyksessä hyvänsä, niin valitsemme sen. Vähänkö pöllöjä :)
Miehen ehdotukset ovat kauniita Aunea lukunottamatta. Joku niistä!
Vierailija kirjoitti:
Aune on kaunis ja luulisi harvinaisemmaksi kuin usva tai frida. Maijasta myös vain kauniita mielikuvia, kaikki kaksi tuntemaan Maijaa on luonnon kauniita ystävällisiä persoonia :)
Aune on kamala nimi, älkää vain sitä laittako! Ennen vaikka Vieno...
Mikä noista sopii parhaiten sukunimen kanssa? Käännelkää nimiä esim. Vilja Huttunen
Aune on ihan hirveä, tulee mieleen joku 70-vuotias mummeli. :D
Kaisla on tosi nätti nimi. Kaisa taas tylsä.
Entäs vaikka Saila, Saimi, Laila... tai joku muu luontonimi, kuten Pihla?
Mikään muu ei särähä yhtä pahasti korvaan kuin Aune. Sen mummompaa nimeä saa hakemalla hakea!
Miehen ehdottamat nimet ovat sellaisia piika-tytön nimiä. Sinun ehdottamat ovat kaikki hyviä. Ehdotan vielä Minja Tuulia, vähän erilainen mutta kuitenkin helppo.
Vierailija kirjoitti:
Aune on ihan hirveä, tulee mieleen joku 70-vuotias mummeli. :D
Kaisla on tosi nätti nimi. Kaisa taas tylsä.
Entäs vaikka Saila, Saimi, Laila... tai joku muu luontonimi, kuten Pihla?
Ei hyvän tähden enää noita 1990-2010 lukujen kirkollisten kastettu-ilmoitusten top-ten -nimiä! Miksi pitää joka kolmannella olla Kaisla-Lumi-Pihla-Pihka-Kanerva-Sara-Pullosara (paitsi jos äiti ei imetä, silloin hyväksyn jälkimmäisen).
Ihan oikeasti, miksi antaa lapselle nimi, joka on niin monella. Jos peruste on se, että haluaa hyvin yleisen nimen, niin sitten laittaa Minna Elinan. Tai Emma Aino Venla Aada Ella Siirin.
Kastaisin lapseni Valma Alinaksi. Hautakivessä oli kaunis nimi: Ingrid Rosy Marie. Muutenkin hautausmaalta löytyy uskomattoman kauniita nimiä vanhoista hautakivistä. Kuin runoja.
Mulla on hyvä idea. Tänään vietetään Annikan nimipäivää. Rakastan mun nimeä niin paljon.
Tässä sopu ratkaisu: toinen saa päättää etunimen mutta toinen saa päättää toisen ja kolmannen nimen.
Vaikka Anna Usva Vilja tai Usva Aune Maija.
Molemmathan voi sitten kutsua millä niistä haluaa. Meillä isä on kutsunut meitä eri nimellä kuin äiti eikä ole ollut ongelma. Kaikki ne kuitenkin on nimiäni.
Minun lastani saa kutsua millä vain hänen omista nimistään, mutta ei millään väännöksillä tai lempinimillä.
Yhdistätte Kaisan ja Marlan: Kanttura
Frida Anna. Lapsi saa myöhemmin itse päättää, kumpi on kutsumanimi.
Itse tykkäisin kyllä nimestä Anna-Kaisa, mutta siinä ei olisi yhtään sinun ehdottamaasi nimeä.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Anna Aina Naima Rauha. Siinä se on.
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu ei särähä yhtä pahasti korvaan kuin Aune. Sen mummompaa nimeä saa hakemalla hakea!
Sen suosio on kuitenkin taas kasvussa. Niinhän se aina käy, mummonimet tulevat uudelleen muotiin. Enpä olisi aikoinaan Aadaa mummompaa nimeä osannut kuvitella...
Vilja-Maija