Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kiista lapsen nimestä ja ristiäiset lähenee, auttakaa nyt herranjumala!

Vierailija
09.12.2016 |

6v oltu yhdessä, 2v naimisissa ja jokin aika sitten saimme ihanan pienen tytön <3

nyt kuitenkin lapsen nimestä tai siis sen päättämisestä ,on muotoutunut sellainen asia, että tämä tuhoaa kohta koko parisuhteen! ;(

minun ehdotukseni: Vilja, Frida, Usva, Marla

miehen ehdotukset: Kaisa, Maija, Aune, Anna

eli minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies mauttomista hajuttomista ja värittömistä perusnimistä. ja kumpikaan ei anna tippaakaan periksi!

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä, huomenta. nyt näyttää siltä, että lapsesta tulee  Vilja-maria . heitin eilen illalla ihan vitsinä ,että "Mariahan on oikein klassinen nimi joten miten ois Vilja-maria?" ja mieshän innostui!  :D

joten.. Vilja-maria/maaria/mari?  toinen nimi tulee olemaan  Elviira, joka on sattumalta minun isoäitini nimi ja miehen äidin toinen nimi!

Vierailija
122/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän myös nimeä Marja.

Nainen tekee nimistä pitkän listan ja mies katsoo mitkä sopii hänellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Anni? Kaunein mielestäni nimistä Anna Anne Anni Annu. Entä Iines?

Minusta Aune on myös kaunis nimi. Ja Hilja. Olisin halunnut tyttöni nimeksi Hilja-Marian, mutta lapsen isälle ei kelvannut.

Isänäitini oli Hilja Ilona :)  Jälkimmäinen nimi on aina ollut "omalla listallani" vaikka olenkin päättänyt jäädä lapsettomaksi.

Kun tajusin että hyviä nimiä jää käyttämättä ilman lapsia niin annoin yhdelle kissalleni nimen joka on kulkenut isäni suvussa useamman sukupolven ajan. Sain myöhemmin kuulla että veljenvaimo oli pahoittanut asiasta mielensä koska olivat suunnitelleet tuota nimeä pojalleen. Ei ollut tuolloin edes raskaana.

Nyt on sitten poika syntynyt heille joten jään mielenkiinnolla odottamaan että käyttävätkö nimeä jonka minä olen "pilannut" :D

Vierailija
124/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös riita pojan nimeksi, syynä se, että sama nimi oli miehen kaukaismman (pikkuserkku) sukulaisen paria vuotta vanhemmalla lapselle (tapaamme max 1 krt/vuosi, asuvat 400 km päässä).

Ehdotan seuraavaa:

kummallakin neljä MUST-nimeä:

1. sinä pudota 2 "ei-toivotuinta" pois miehen listalta

2. ensin mies poistaa YHDEN ei-toivotun SINUN listaltasi (eli vähiten kaunis, sellainen, jota mies ei voisi kuvitellakaan)

3. Sitten pudotuspeli niin, että jäljelle jää 2-3 nimeä kaikkiaan eli ajattelette KOKONAISUUTTA lapselle (mahdollisimman hyvä nimi, ei kannata ajatella, että säästetään joku nimi sisaruksille)

4. sitten nollaat tilanteen (et provosoidu, mutta pidät kiinni nyt 1-2 suosikistasi, jos mahdollista, sinulla on enää 1 MUST HAVE-nimi jäljellä!

5. Lasi Blossa-glögiä ja ystävälliseen sävyyn keskustelette parhaasta kokonaisuudesta (eli nuo 2-3 nimeä, joukkoon voi nyt yllättäen ilmaantua jokin uusi nimi esin. pidempi toinen nimi). Eli kaunein mahdollinen kokonaisuus tytöllenne. Myös siitä, mikä nimi hänelle sopii (onko tumma ja tulinen neiti vaiko vaalea ja seesteinen ym)

Meille kävi näin:

pidin pääni ja sain läpi miehen ehdottomasti 3 kk ajan kieltämän nimen pojalle etunimeksi (väestörekisteriin ilmoitus meni todella myöhäiseksi, mutta ei sieltä mitään sanktiota kuulunut, ristiäiset pidettiin vasta isot juhlat 4 kk iässä).  Mies itse ehdotti "laitetaan Samuel Sebastian (ei ole tuo  nimi, mutta vastaavan tyylinen), kun minulla oli "Samuel" ehdokkaana, mutta "Sebastian" tuli ihan puskista, mutta oli yllättäen miehen suvussakin. Ja se miehen suosikki (kaunis nimi sinänsä) jäi sitten...

Vierailija
125/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

sorry en huomannut tuota Vilja-Maria kommenttia...Juuri tuota tarkoitin eli klassinen nimi täydentämään kaunista luontonimeä. Onnea teille!

Vierailija
126/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on oikeassa.ei kannata tavotella liian erikoista nimee,vanhanajan nimet on muotiakin.mutta mutta,marla ja maija on kyl ankeita nimiä,paitsi yhdysnimenä.laittakaa molempien ehdotus.oikeestaan naisennimet on suomessa karseita,muttei jotain dianaaka kantsi laittaa kun ei kaikki osaa lausuu oikein,hautausmaalta löytää persoonallisia  vanhoja nimiäjotka on ollu ennen 20 lukuakin.

Vierailija
127/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies käyttää "lapsentekoon" yhden orgasminsa ja minä hoidan loput(vain äidit tietävät mitä tällä tarkoitan;)) niin mielestäni on minulla suurempi oikeus päättää myös lapsemme nimestä. No niin alapeukkua vaan kehiin kaikki"mies on perheen pää"ajattelulla toimivat naiset.

Vierailija
128/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Ylläpidossa taisi olla mies asialla kun ei julkaissut kommenttiani. Hui! Osui ja upposi;)

Vierailija
129/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin miehelle, että sinä vaiheessa kun hän kärsii raskauden ja synnytyksen aiheuttamat tuskat ja vaivat, hän saa ihan vapaasti päättää lapsen nimen. Siihen asti katson, että minulla on nimiasian suhteen himpun verran enemmän päätäntävaltaa. Löysimme kuitenkin molempia miellyttävän nimen melko kivuttomasti.

Blää blää, ilman miestä sulla ei olisi koko lasta, how about that?

Vierailija
130/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies käyttää "lapsentekoon" yhden orgasminsa ja minä hoidan loput(vain äidit tietävät mitä tällä tarkoitan;)) niin mielestäni on minulla suurempi oikeus päättää myös lapsemme nimestä. No niin alapeukkua vaan kehiin kaikki"mies on perheen pää"ajattelulla toimivat naiset.

Näh, annan alapeukun, koska mun mielestä kummallakin on yhtä suuri oikeus osallistua lapsen nimen päättämiseen. Siitä sit jotain kompromissia kehiin, jos on eriävät mielipiteet. Mut selkeesti vaan näet ittes jonakin parempana ihmisenä kuin miehesi, kun sulla on mahdollisuus sitten raskautua ja synnyttää, toisin kuin miehellä.

Ps. se ei aina vaadi just sitä yhtä orgasmia, jestus sentään.

Vierailija
131/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis nimi Lilja? Luontonimi kuten haluat mutta myös aika tavallinen nimi kuten miehesi haluaa :)

Vierailija
132/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis Nämä:

Lilja Maria Elviira

Aino Maria Elviira

Säde Maria Elviira

Helmi Maria Elviira

Meri Aino Elviira

Loviisa Elviira

Viivi Maria Elviira

Senni Sofia Elviira

Lumi Maria Elviira

Mimosa Maria Elviira

Linnea Elviira

Mariel Aino Elviira

Lilian Elviira

Vierailija
133/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan myös nimeä Lilja. Toinen nimi joka tuli mieleen on Iris/Iiris! :)

Vierailija
134/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja olis ihana nimi.

Marja Anna Elviira

Marja Ida Elviira

Vierailija
135/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja-Maaria

Vilja-Maria

Vilja-Marja

Lilja-Maaria

Lilja-Maria

Lilja-Marja

Minusta näistä Lilja-Maria  on paras.

Vierailija
136/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olis Nämä:

Lilja Maria Elviira

Aino Maria Elviira

Säde Maria Elviira

Helmi Maria Elviira

Meri Aino Elviira

Loviisa Elviira

Viivi Maria Elviira

Senni Sofia Elviira

Lumi Maria Elviira

Mimosa Maria Elviira

Linnea Elviira

Mariel Aino Elviira

Lilian Elviira

Lilja Maria Elviira tai Lilja-Maria Elviira olisi hyvä. Samoin Meri Aino Elviira.

Vierailija
137/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö Maria olisi hyvä? Tai joku sen muoto (Mariel, Marie, Marielle, Mariella, Mariela) kaunis klassinen nimi ja harvinainen kutsumaninenä tämän ajan lapsilla. Sen suosio hämää koska se on todella monella toisena nimenä.

Maria Vilja Katriina

Maria Anna Sofia

Maria Josefiina

Tai nimi Alva? Alva on vanha klassinen nimi. Entäs nimi Mette? Uudenaikainen nimi kai mutta helppo lausua. Entäs Veera? Sonja? Krista? Joanna? Saara? Ellen? Linda? Emilia? Melissa? Mia? Jasmin?

Vierailija
138/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis nimi Mandi?

Lilja-Maria on tosi kaunis antakaa se! Lilja-Maria Elviira, vau miten ihana nimi! :)

Vierailija
139/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilja on kaunis nimi, ja mun mielestä saman tyyppinen kuin Maija ja Kaisa. Usva? No huh, kuin sumu ja suonsilmäke. Itse olen Anna, enkä ikinä kyllästy tähän nimeen.

Vilja on Viljon feminiininen vastine. Ihan puli nimi.

Vierailija
140/148 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilja-Maria on aivan ihana nimi ja siinä yhdistyy sinun haluamasi luontonimi ja miehesi haluama klassinen nimi. On muutenkin mielettömän kaunis nimi, sitten Elviira on toisena nimenä molempien mieleinen? Eli tadaa nimiongelma ratkaistu!