Onko sinua koskaan syytetty turhaan jostain mitä et ole tehnyt/sanonut?
Mulle kävi eilen niin. Töissä pomo alkoi syyttämään minua asiasta josta en ollut millään tavalla vastuussa ja vielä tänään haukkui minua muiden työntekijöiden edessä miten väärin olin tehnyt. Yritin kyllä oikaista tilanteen, mutta pomo ei kuunnellut ja oli päättänyt että syypää virheeseen olin minä.
En millään pääse tästä yli ja pyörittelen asiaa kokoajan mielessäni. Olen loukkaantunut ja närkästynyt. Harkitsen jopa jättäväni työpaikan. Onko teillä muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Miten selvisitte siitä?
Kommentit (87)
Kyllä. Kaveri syyttää mua sellaisesta asioista mitä en ole tehnyt/sanonut. Taisi taas yksi ihmissuhde kadota kun ei masentuneena jaksa kuunnella syytöksiä mitä en ole tehnyt. Ja hän vaan v*ttuili keskustelussa että olen paska ihminen ja kaveri, olen vastuuton paska ja sitä rataa. Taisi numero mennä deleteen aika äkkiä.
Esiteininä minua syytettiin siitä, että olisin varastanut minua huomattavasti isokokoisemman tytön rintaliivit (yök) tulivat äitinsä kanssa kotiovellemme vaatimaan takaisin. Etoo edes ajatus jonkun toisen rintaliivien käytöstä, tai toisten meikit ei kiitos. 🤢🤮
Olin nuorena perhepäivähoitajana. Hoidin lapsia heidän kodissaan. Lasten naapurissa, oli toinen perhepäivähoitaja, joka hoiti lapsia omassa kodissaan. Hänellä oli omia lapsia ja sitten vielä hoitolapsia. Hän oli mielestäni väsynyt. Hän oli jotenkin kateellinen minulle, kun pääsen helpommalla kuin hän, kun vain hoidan työkseni lapsia ja vapaa-ajan käytän itselleni. Tykkäsin nuorena paljon kuntoilla, shoppailla, ostella vaatteita, laittautua jne. Haukkui minua huoraksi, laiskaksi, vialliseksi, itsekkääksi, lastenvihaajaksi jne. Ihan vaan sen takia, kun en halunnut tehdä omia lapsia. Valehteli, että teen työt huonosti. Valehteli, että haukun lasten vanhempia ja lapsia. Oli itse ihan piipussa, kun hoiti omia lapsia ja toisten lapsia yhtäaikaa. Haukkui minua, että en ole sopiva hoitamaan lapsia, koska en tee omia lapsia. Sanoin, että minusta on ihana käyttää vapaa-aika itselleni, kun hoidan työkseni lapsia ja että omia lapsia kerkeää tekemään myöhemminkin, jos haluaa. Levitteli minusta juoruja ja valheita kaikille. Sai minut syötyä sillä tavalla töistä pois. Traumaattinen kokemus oli. Toivottavasti asia on myöhemmin valkaistunut kaikille.
On kerran. Asiakas väitti aivan olemattomia, vaikka koko viestihistoria oli tallessa ja todisti, että olin painottanut useampaan kertaan aivan päinvastaista. Ainoa kerta kun töissä on palanut pinna totaalisesti.
Monta kertaa. Useimmiten en jaksa välittää, koska tiedän itse mitä olen tehnyt ja mitä en ja se riittää. Jos kyseessä on isompi asia, osaan kyllä näyttää toteen, että syyte on perusteeton.
Kaveri syytti, että olin kertonut hänen asioistaan vaikka näin en ollut tehnyt. Lopulta laitoin välit poikki, kun en enää jaksanut sitä syyttämistä. Myöhemmin tajusi, etten se ollut minä, mutta välit eivät enää korjaantuneet.