Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi että pahonpitelen häntä henkisesti, onko näin?

Vierailija
08.12.2016 |

Mies sanoi eilen illalla, että mielestäni hän ei tee mitään oikein, syytän häntä kaikesta ja pahoinpitelen muutenkin henkisesti.

On totta että välillä olen niin vihainen ja väsynyt että en yksinkertaisesti pysty puhumaan=mökötän.

Mies ei pidä lupauksiaan, tuhoaa päivittäin vahingossa tai piittaamattomuuttaan omaisuuttani, kritisoi jatkuvasti ulkonäköäni, puhetyyliäni ja puheenaiheita, liikkumistani, ruokailuani yms. Ainoastaan tietyt puheenaiheet ovat miehestä tarpeeksi kiinnostavia tai aiheellisia. Mies myös vaatii ja painostaa jatkuvasti osallistumaan omiin harrastuksiinsa, valvomaan ja liikkumaan kanssaan, oman jaksamiseni kustannuksella.
Lista on loputon.

Kun yritän puhua tästä, on se miehen mielestä syyttelyä, syyllistämistä,loukkaamista ja henkistä pahoinpitelyä. Mies toisin sanoen kieltäytyy kuuntelemasta ja "alentumasta tasolleni".

Olemme siis pattitilanteessa. En voi sanoa mitään, koska pidän puolisoani vahvasti syyllisenä ainakin osittain jaksamattomuuteni ja ärtyisyyteni. Ilman muuta kaikki silloin kuulostaa syytökseltä ja koska ajatuksillani ei ole miehelle sitä vertaa arvoa, että voisi kuunnella. Pahimmillaan ärtymys kasvaa niin isoksi, että en enää edes pysty puhumaan, vaikka haluaisin eli pahoinpitelen häntä henkisesti.
Huonosti muotoiltu otsikko, mies on varmastikin oikeassa, enkä todellakaan haluaisi toimia kuten toimin. En vain tiedä mitä tehdä, kun toinen ei halua keskustella asioista, koska ei mielestään tee mitään väärin.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa muijan joka ei jaksa mitään? Vähempikin alkaa kyrpimään.

Ei jaksa paasta miestä kaiken muun lisäksi. Elämä kun ei valitettavasti ole meille molemmille sitä sohvalla istumista ja töllön tuijottamista, jos et ole huomannut.

Huomasin vaan, että pari kaljaakin mennyt.

Vierailija
62/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit koulupapereistasi, että laitat ne laukkuusi jo illalla. Toisaalta sanot, että saatat aamulla tarvita jotain paperia, jota haet laukustasi, muttet löydä. Sitten haet sitä pöydältä, muttet  löydä. En oikein ymmärtänyt, että miksi noista tulee miehen syytä. Käykö miehesi ottamassa ne sieltä laukustasi pois ja heittää roskiin?

Olen samaa mieltä kuin muutama muukin, että et nyt kerro  koko totuutta. Esim. oma mieheni kun laittaa siivoukseen ylimääräistä vauhtia vaikka olohuoneen pöydälle kertyneiden paperipinojen takia, hän kerää  kaikki yhteen ja samaan muovikassiin (joka setvitään myöhemmin). Sieltä löytyvät sitten minun, hänen, yhteiset, lasten, ilmaisjakelut, tilatut, pöytäliina, nenäliinat, suklaalevy yms. Ja voi sitä onnellista hymyä, kun pöytä on tyhjä. Ei ehkä ihan minun tapani, mutta lopputulos on ennen  pitkää sama. Minulta jäisi se muovikassivaihe pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä koulupaperipinostako mies hakee jonkun paperin roskiin? En usko. Jätät kertomatta, että jätät epämääräisiä papereita mihin sattuu ja mies ei ole tiennyt roskiin laitetun olevan kouluun liittyvä paperi. Omalle kohdallekin näitä sattunut. Jätä kertomatta muutakin.

Täällä joku toinenkin ajattelee näköjään samoin kuin minä. Jotenkin minulle jää koko ajan kuva, että ap jättää hyvin paljon olennaista kertomatta ja saa tarinoinnillaan itsensä näyttämään niin hyvältä ja miehensä ihan sairaalta. Esimerkkejä löytyisi melkein joka kohdasta mitä ap on kirjoittanut, ainakin minä ne rivien välistä löydän helposti.

Jo esimerkiksi tuosta siivoamisesta, että mies vetää säkkeihin "kaiken". No joo, eli mies yrittää pitää kämppää siistinä kun ap "on luovuttanut" ja "ei jaksa". Ja niihin säkkeihin menee silloin varmasti kaikkea, koska koko pirun kämppä on niin sekaisin, että yhdellä ottamalla löytyy laidasta laitaan roinaa. Ihan varmasti mylläkkä ahdistaa miestä kun hän sitä joutuisi katselemaankin, joten hän edes yrittää tehdä jotakin. Ja jos ap ei roiniaan osaa kaivata kuukausiin, niin sekaisuudesta se kertoo. Sama juttu pyykkien pesemisen ja muidenkin juttujen kanssa.

Totuus on siis varmasti täysin toisenlainen kuin ap antaa ymmärtää. Saisimmepa vain olla kärpäsinä katossa seuraamassa arkea...

Vastasin aiemmin. Ei ole pakko uskoa. Mutta voi miettiä vaikka todennäköisyyksiä, miten toinen ei koskaan laita vahingossa omia tavaroitaan roskiin? Mutta sinne menee toisen kamoja. Ja eikö ole muka lupaa odottaa, että toinen kysyy asian tarpeellisuutta toiselle ennen kuin tuhoaa sen?

No ehkä siksi että toisen tavarat on järjestyksessä omilla paikoillaan ja toisella taas lojuu hujan hajan muun roskan seassa?

Kannattais alkaa jaksamaan pistämään ne omat kamat siististi paikoilleen, niin ehkä ensikerralla ei paprut lähde mainospostin ja vanhojen sanomalehtien ym. kanssa keräykseen.

Tuolla aiemmin mainitsin, että toinen on myös kykenemätön näkemään omia roskiaan. Meille ei myöskään tule ilmaisjakelulehtiä, joten niiden väliin on lähes mahdotonta mitään hukata.

No mitä ne miehen roskat ovat, joita hän ei  näe, mutta sinä  näet? Siivoatko sinä sitten miehen roskat?

Vierailija
64/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi jutut loppua tähän.

Vierailija
65/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissan sisko.

Vierailija
66/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit koulupapereistasi, että laitat ne laukkuusi jo illalla. Toisaalta sanot, että saatat aamulla tarvita jotain paperia, jota haet laukustasi, muttet löydä. Sitten haet sitä pöydältä, muttet  löydä. En oikein ymmärtänyt, että miksi noista tulee miehen syytä. Käykö miehesi ottamassa ne sieltä laukustasi pois ja heittää roskiin?

Olen samaa mieltä kuin muutama muukin, että et nyt kerro  koko totuutta. Esim. oma mieheni kun laittaa siivoukseen ylimääräistä vauhtia vaikka olohuoneen pöydälle kertyneiden paperipinojen takia, hän kerää  kaikki yhteen ja samaan muovikassiin (joka setvitään myöhemmin). Sieltä löytyvät sitten minun, hänen, yhteiset, lasten, ilmaisjakelut, tilatut, pöytäliina, nenäliinat, suklaalevy yms. Ja voi sitä onnellista hymyä, kun pöytä on tyhjä. Ei ehkä ihan minun tapani, mutta lopputulos on ennen  pitkää sama. Minulta jäisi se muovikassivaihe pois.

Sanoin, että joko tai. Laitan tavarani paikkoihin, joista ne löydän. Mikäli kyseessä on isompi koulupaperipino on sieltä turhauttavaa kaivella asioita, mikäli niiden ei varmaksi tiedä siellä olevan. Olen myös itse erehtyväinen ja minulle voi käydä kuten lähes jokaiselle ja saatan unohtaa mihin olen asiani laittanut. Kyse on nyt siitä, että on enemmän sääntö kuin poikkeus, että asiani ovat mieheni jäljiltä jossakin.

Mies ei näe esimerkiksi sitä koulupaperia tärkeänä asiana, vaan paperina jota ei tarvita tai mahdollisesti hyödykkeenä johon voi kirjoittaa kauppalistan, suunnitelmiaan tai taitella vaikkapa origamin koristeeksi.

Tuo koulupaperi oli kuitenkin vain yksi esimerkki. Pussitus ei haittaisi, jos osaisi edes kertoa mitä ne sisältävät ja mitä sinne on työntänyt. Ja mikäli sinne pussiin ei päädy särkyviä asioita tai puhtaasti oksettavia asioita.

Mukavaa jos tuo toimii teillä. Kokeilin kerran samaa kikkaa mieheeni ja jumalaton huutohan siitä syntyi.

Vierailija
67/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi jutut loppua tähän.

Kova oli selitys, tarve saada uskomaan, vaan kaikki natsaa kaikki ei.

Vierailija
68/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat siltä, että sinä sottaat etkä siivoa jälkiäsi. Etkä osaa pitää papereitasi järjestyksessä. Onko teillä koirankakkaa sisällä?

Vierailija
69/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä koulupaperipinostako mies hakee jonkun paperin roskiin? En usko. Jätät kertomatta, että jätät epämääräisiä papereita mihin sattuu ja mies ei ole tiennyt roskiin laitetun olevan kouluun liittyvä paperi. Omalle kohdallekin näitä sattunut. Jätä kertomatta muutakin.

Täällä joku toinenkin ajattelee näköjään samoin kuin minä. Jotenkin minulle jää koko ajan kuva, että ap jättää hyvin paljon olennaista kertomatta ja saa tarinoinnillaan itsensä näyttämään niin hyvältä ja miehensä ihan sairaalta. Esimerkkejä löytyisi melkein joka kohdasta mitä ap on kirjoittanut, ainakin minä ne rivien välistä löydän helposti.

Jo esimerkiksi tuosta siivoamisesta, että mies vetää säkkeihin "kaiken". No joo, eli mies yrittää pitää kämppää siistinä kun ap "on luovuttanut" ja "ei jaksa". Ja niihin säkkeihin menee silloin varmasti kaikkea, koska koko pirun kämppä on niin sekaisin, että yhdellä ottamalla löytyy laidasta laitaan roinaa. Ihan varmasti mylläkkä ahdistaa miestä kun hän sitä joutuisi katselemaankin, joten hän edes yrittää tehdä jotakin. Ja jos ap ei roiniaan osaa kaivata kuukausiin, niin sekaisuudesta se kertoo. Sama juttu pyykkien pesemisen ja muidenkin juttujen kanssa.

Totuus on siis varmasti täysin toisenlainen kuin ap antaa ymmärtää. Saisimmepa vain olla kärpäsinä katossa seuraamassa arkea...

Vastasin aiemmin. Ei ole pakko uskoa. Mutta voi miettiä vaikka todennäköisyyksiä, miten toinen ei koskaan laita vahingossa omia tavaroitaan roskiin? Mutta sinne menee toisen kamoja. Ja eikö ole muka lupaa odottaa, että toinen kysyy asian tarpeellisuutta toiselle ennen kuin tuhoaa sen?

No ehkä siksi että toisen tavarat on järjestyksessä omilla paikoillaan ja toisella taas lojuu hujan hajan muun roskan seassa?

Kannattais alkaa jaksamaan pistämään ne omat kamat siististi paikoilleen, niin ehkä ensikerralla ei paprut lähde mainospostin ja vanhojen sanomalehtien ym. kanssa keräykseen.

Tuolla aiemmin mainitsin, että toinen on myös kykenemätön näkemään omia roskiaan. Meille ei myöskään tule ilmaisjakelulehtiä, joten niiden väliin on lähes mahdotonta mitään hukata.

No mitä ne miehen roskat ovat, joita hän ei  näe, mutta sinä  näet? Siivoatko sinä sitten miehen roskat?

Miksi tähän on nyt tartuttu?

Rautalangasta vääntäen. Mies saattaisi vaikka kokata. Kokkauksen jälkeen keittiönäyttää ydintuholta-> mies päättää siivota -> heittää koulupaperini pussiin muutaman roskan kanssa-> ei tullut mieleen tiskata,pyyhkiä tahroja tai imuroida. Saati että olisi nähnyt koulupapereideni vieressä tyhjän kaljatökkinsä tai kasaa kelalta saamiaan kirjeitä.

Vierailija
70/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut mapeista?

Vierailija
71/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän on nyt tartuttu?

Rautalangasta vääntäen. Mies saattaisi vaikka kokata. Kokkauksen jälkeen keittiönäyttää ydintuholta-> mies päättää siivota -> heittää koulupaperini pussiin muutaman roskan kanssa-> ei tullut mieleen tiskata,pyyhkiä tahroja tai imuroida. Saati että olisi nähnyt koulupapereideni vieressä tyhjän kaljatökkinsä tai kasaa kelalta saamiaan kirjeitä.

Kuulostaa, että koulupapereitasi on jää- ja astiakaapissakin.

Vierailija
72/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi tuhota päivittäin toisen omaisuutta? Kuulostaa erikoiselta ja epäuskottavalta. Miten hän tuhoaa? Leikkaa saksilla vaatteen silpuiksi per päivä vai?

quote=Vierailija]Miten ihmeessä voi tuhota päivittäin toisen omaisuutta? Kuulostaa erikoiselta ja epäuskottavalta. Miten hän tuhoaa? Leikkaa saksilla vaatteen silpuiksi per päivä vai?

Esmerkiksi: Heittää koulupapereita roskiin, koska ei tiedä että ovat tärkeitä. Pesee pyykkiäni (vaikka olen sanonut peseväni itse omani), ja lopputulos on yleensä jotakin käsittämätöntä, värjäytyneitä, reikäisiä yms. Raivaa tilaa ja järjestelee kotia säkittämällä sekaisin roskia ja tavaroitani (mukana voi olla lasiesineistä ja vaatteista elintarvikkeisiin) ja heittää ne jonnekkin varaston/komeron perälle. Usein näissä yllätyssäkeissä on ihan sellaisinkin asioita, joita tarvitsen itse päivittäin, mutta mies ei koskaan.

Mies valitsee myös aina jonkin oman esineeni askarteluprojekteihinsa kysymättä, vaikka itsellään olisi vastaava. Miehen omat vaatteet ja tavarat sen sijaan ovat aina kauniisti asetettuina esille ja kestävät miehen käsittelyt.

Odottaa myös näistä kiitosta. Ja loukkaantuu, jos mainitsen että tarvitsen vaikka tehosekoitinta, joka on osasina missä sattuu. Se kun tarkoittaa sitä ettei hän osaa tehdä nitään oikein ja tarkoitus oli kuitenkin hyvä. Saa itsenikin vähän häpeämään, koska tavallaan tulee kyllä sellainen olo, että se on totta.

Minä miehenä olen varmaan aika samanlainen kuin miehesi. Tykkään siististä ja askeettisesta kodista. Jos siivoan lipastoa,tyhjennän kaiken säkkeihin ja roskiin. Tämä aiheutti ongelmia ja sovimme etten siivoa paikkoja. En mitenkään tahallaan tee näin, koen vain kaikki esineet turhiksi, jos niitä ei käytetä.simple...

Vierailija
73/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, etkö olekin se, jonka mies oli positiivinen ja "rakentava" ja puhui tyyliin lentävistä karhuista? Jos olet vielä palstalla, voisit katsoa vielä skitsotypaalisen (persoonallisuus)häiriön, tässä ensin kuivasti: http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/icd10.nimike?p_koodi=F21&tt…

Vierailija
74/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, etkö olekin se, jonka mies oli positiivinen ja "rakentava" ja puhui tyyliin lentävistä karhuista? Jos olet vielä palstalla, voisit katsoa vielä skitsotypaalisen (persoonallisuus)häiriön, tässä ensin kuivasti: http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/icd10.nimike?p_koodi=F21&tt…

Ja tässä vielä hyvin havainnollinen teksti: http://myrskykari.tripod.com/psykiatria/skitsotypaalinen.html

Tuossa kerrotaan, kuinka häiriö menee lapsilla helposti sekaisin autismin kirjon häiriöiden ja joidenkin kielellisten häiriöiden kanssa. Toisaalla (Duodecim-lehdessä, voin laittaa linkin sinnekin) oli juttua as-dg:n lisädiagnooseista, joista tuo skitsotypaalinen on yksi mahdollinen, sitä siis esiintyy, vaikka periaatteessa ICD-10 kieltää niiden diagnosoimisen samalle henkilölle.

Vierailija
75/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, meni lainaukset päin prinkkalaa... Tuli mieleeni, että tuohon häiriöön kuuluu puolustuskeinona eräänlainen peruminen ja puhdistaminen, "saastuttavista" asioista on vain pakko päästä eroon. Että jospa se tavaroiden heittäminen ihan satunnaisotannalla pois on jonkinlainen pakko-oire, on siis jotain miehen mielestä epämääräistä roinastoa ja se pitää vain saada äkkiä pois silmistä, johonkin vaan. Eihän sitä pysty jälkeenpäin selittämään, jos koko toiminto on epärationaalinen. Sitten juuri tuo persoonallisuustyyppi on hyvin hauras ja esiintyy narsistisen ph:n kanssa usein, luultavasti siksi, että puolustuskeinoja tarvitaan niin kipeästi, että ihminen kasvattaa kuoren.

Tuli siis mieleeni, että nämä voisivat sopia hyvin outoihin, persoonallisiin juttuihin, hävitysvimmaan ja huonoon asenteeseen, että mitään ei myönnetä.

Kommentoi, jos kerkeät vielä lukemaan. Olisin jatkanut juttua viimeksi, mutta itselläkin meni sormi suuhun.

Vierailija
76/88 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap opiskelet? Et ainakaan luonnontieteitä tai tekniikkaa, koska tuo taipumuksesi olla järjestämättä papereita kansioihin ja mappeihin ei oikein sovi noiden alojen opiskelijoille. Jotain taideainetta?

Vierailija
77/88 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up, siltä varalta, että ap on vielä lukemassa.

Vierailija
78/88 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/88 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, up vielä kokeeksi.

Vierailija
80/88 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up, up vielä kokeeksi.

En ehtinyt eilen vastaamaan, mutta olen vielä olemassa.