Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ärsyttää bussimatkustajat, jotka matkustavat bussissa vain 1-2 pysäkinväliä?

Vierailija
07.12.2016 |

Nuo 1-2 pysäkinväliä matkustavat laiskurit aiheuttavat sen tilanteen, että sen vuoksi bussit saattavat joskus ruuhkautua äärimmilleen ja sen vuoksi pysäkiltä ei oteta enää täpötäyteen bussiin kyytiin esimerkiksi niitä, joilla olisi oikeasti pitkä matka bussilla matkustettavana.

Jos on jotain painavaa tai vaikeasti kuljetettavaa mukana, tai jos on itse, joko väliaikaisesti tai pysyvästi, jotenkin sairas, vammautunut tai liikuntarajoitteinen, niin silloin voin ymmärtää 1-2 pysäkkivälin matkan bussilla. Mutta muissa tapauksissa on vaikea ymmärtää. Näillä laiskureilla tarkoitan niitä terveitä, hyvän liikuntakyvyn omaavia ihmisiä, joilla ei ole edes mitää painavampaa kuljetettavaa mukana.

Mutta kun ilmeisesti sossu maksaa niiden laiskureiden bussimatkat, niin hyvähän silloin on bussilla kulkea vaikka 200 metrin matka.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt ihan käsitä miksi joku alka selostaan jostain kadunnimistä ihan kuin kaikki asuisimme jossain helsingissä. Ihan sama kuin sanoisin: JOOO KYLLÄ, LÄHDEN yRJÖ SAARELAN TIELTÄ, SIINÄ EI OO RASYAANTAANRANNALLE KUIN KOLME TAI JOTAI PYSÄKKII VÄLIS, MUT DÄÄM MATKAA ON KUITENKI IHAN VITUSTI. kaikkihan tietää nyt mistä kaupungista VARMASTI puhun.

Kuules nyt rouva/neiti V, Helsingin seudulla asuu noin 1 miljoonaa ihmistä, mutta varmasti voidaan keskustella myös Sodankylän joukkoliikenteen ärsytyksistä, jos niin haluat.

Vierailija
102/130 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussilla menee 3minuuttia 2pysäkin päähän.

Kävellen samaan matkaan menee 20 minuuttia.

Töihin aikaa menee julkisilla n.30 minuuttia. En halua edes tietää kuinka kauan menisi kävellen.

Luulen että ihmiset arvostavat sitä että olen ajoissa töissä vaikka menenkin matkan aikana sen 2 pysäkin väliä.

Jos minä myöhästyn niin silloin myöhästyy moni muukin.

-bussikuski

Ärsyttävätkö sinua lyhyen välin matkustajat?

En kiinnitä huomiota kuka menee minkäkin matkan ,mutta ei ärsytä vaikka joskus jonkun huomaisinkin.

Eniten ärsyttää matkustajat jotka jäävät oville seisomaan tukkeeksi vaikka tietää ettei ole seuraavalla jäämässä pois. Käytävilläkin on tilaa seistä ja nopeammin saa istumapaikan kun joku lähistöllä nousee jäädäkseen pois.

Sille kyseenalaistavalle tiedoksi että asun Helsingissä enkä maalla.

Ei kaikki pysäkit täällä ole automaattisesti 20 metrin päässä toisistaan.

-Bussikuski

Entä ärsyttääkö, kun ihmiset kysyvät: "Meneekö tämä sitä ja sitä reittiä?" Ihan kuin se bussi kulkisi itsestään ilman kuskia.

Matkustajat ovat asiakkaita joten pyrin auttamaan mahdollisuuksien mukaan epäselvissä tilanteissa.

Helsingissäkin on paljon eri linjoja ja tarvittaessa voin kertoa sen linjan joka vie sinne minne matkustajan pitäisi päästä niin ei tarvitse jokaista bussia pysäyttää pysäkillä sen takia.

Tässäkin arvostan sitä että kysymykset tehdään ennen liikkeelle lähtöä eikä vasta sen jälkeen.

-Bussikuski

Yrittävätkö jotkut kysyä taktisesti vasta liikkeelle lähdettyäsi esim. siksi, että saisivat ilmaisen matkan seuraavalle pysäkille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Satun kävelemään bussipysäkin kohdalla just silloin kun oikeaan suuntaan menevä bussi pysähtyy siihen

No tämä vaatii jo sitäkin, että bussi noudattaa aina sekunnilleen samaa aikataulua, mitä vahvasti epäilen. Jo olosuhteidenkin pakosta (vaihtuvat ruuhkatilanteet, vaihtuvat keliolosuhteet, tietyöt yms.) bussien aikataulut tuppaavat heittämään joskus useilla minuuteillakin.

Sinun niveliisi en ota kantaa, mutta jos ihmisellä on täysi liikuntakyky, niin jos kyse on vain muutaman sadan metrin matkasta, eikä bussiin pääse heti sillä sekunnilla, niin silloin bussin odotteluun menee helposti sen verran paljon aikaa, että kävelemällä olisi usein jo perillä ennen kuin bussimatka olisi ehtinyt edes alkaa, saati sitten kuinka nopeasti olisi polkupyörällä perillä.

Ja miksiköhän tätäkin on alapeukutettu? Aivan tottahan tuo on. Alapeukuttajat toki voisivat:

1. Näyttää minulle bussin, joka on aina täsmälleen samalla sekunnilla samalla bussipysäkillä. Itse kun en ole sellaista bussia koskaan vielä nähnyt, vaikka olen vuosia matkustellut bussilla, välillä lyhempiä ja välillä pidempiä matkoja. Ainakin 2-3 minuutin vaihtelut aikataulusta vähän joka suuntaan ovat enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Jos sen 3 minuuttiakin odottaa, niin vaikka jalankin ehtii tuossa ajassa edetä jo suurimman osan matkasta tai kenties koko matkan, kun matkaan pääsee odottamisen sijasta heti.

2. Muutaman sadan metrin matka on todellakin niin lyhyt, että se ei kauan kestä, matkustipa sen bussilla, pyöräilipä sen matkan, tai kävelipä sen matkan. Ajallisesti noin lyhyellä matkalla on nopeamman kulkuneuvon tuoma ajallinen hyöty parhaassakin tapauksessa oikeasti ihan minimaalinen, ehkä parhaassa tapauksessakin sellainen hyöty on vain sekunneissa laskettavissa. Noin lyhyellä matkalla vaikuttaa "nopeammalla" kulkuneuvolla jo yksikin pysähdys, yksi lyhyt pysähdyskin siihen, että "hitaammalla" päästään ilman pysähdystä "nopeamman" rinnalle tai jopa ohi. Moottoriajoneuvon tapauksessa tämä tarkoittaa esim. ruuhkaa tai pysähtymistä liikennevaloihin tai muihin risteyksiin. Jos nämä voi jalkaisin tai pyörällä kulkemalla välttää, saattaa todellakin jalkaisin tai pyöräillen päästä määränpäähänsä noin lyhellä matkalla nopeammin.

Fysiikan lait eivät alapeukutusta tai yläpeukutusta seuraa.

Oletko ajatellut mennä tutkituttamaan pääsi? 

Vierailija
104/130 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välillä menen parin pysäkin matkan. Näytän hyväkuntoiselta terveeltä sporttiselta naiselta. Olen vielä yleensä urheiluvaatteissa. Totuus on kuitenkin toinen, polvet hajalla en voi kävellä kovin nopeasti. Jos tulee kiire menen ihan mielellään pari pysäkinväliä bussilla. 

Vierailija
105/130 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ärsyttää tämä ilmiö vähän bussissa, jolla menen noin 5 km matkan töihin. Samalta pysäkiltä bussiin tulee paljon toisen asteen opiskelijoita, jotka menevät kouluunsa. Sinne on tuolta pysäkiltä 550 metriä matkaa, kävellen5-10 min. Koulu on sellainen, jossa ei liikuntarajoitteiset tai sairaat pärjää, joten ihmettelen miksi jaksavat odottaa bussia joskus monta minuuttia (menee 20 min välein), kun kävellen pääsisi samassa ajassa.

106/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan säännöllisesti pari pysäkinväliä koska joudun usein vaihtamaan bussia, talvella jos joutuu odottamaan bussia pitkään saatan myös mennä eri pysäkille joko kävellen tai sitten bussilla koska pysäkillä odottaen tulee kylmä. Saattaa olla että tietty bussi ei kulje juuri sille pysäkille jossa olen ja jos on kiire tai toisaalta joutuisi odottamaan kauan on nopeampaa vaihtaa bussia. Kuukausilippu on sitäpaitsi kallis ja ainakin sitä tulee käytettyä koko rahan edestä

Vierailija
107/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ratikka on niin suosittu, koska siihen sihen nousemista ei vahdi mammmat eikä kuskikaan, vaan kohdalle sattuneeseen vaunuun voi huoletta hypätä vaikka yhden pysäkinvälin ajaksi. Eipähän tarvitse häiritä kyylämammoja busseissaan.

Vierailija
108/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksan kuukausikortista niin minä matkustan sillä tasan niin pitkiä matkoja kuin haluan ja tasan niin monta kertaa kuin haluan.

Deal with it.

Vierailija
109/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ratikka on niin suosittu, koska siihen sihen nousemista ei vahdi mammmat eikä kuskikaan, vaan kohdalle sattuneeseen vaunuun voi huoletta hypätä vaikka yhden pysäkinvälin ajaksi. Eipähän tarvitse häiritä kyylämammoja busseissaan.

Ratikan ideakin on olla sellainen liikkuva pysäkki. Itse asiassa myös busseista halutaan Helsingissä samantapaisia. Matalat lattiat ja jossain vaiheessa alkaa päästä sisään keskiovistakin. Tietysti joku silti ärsyyntyy, kun porukka ei reippaile ulkona niitä 2-3 minuutin matkoja. Mutta kun nyt busseissa on niitä valistusjulisteita liukkaista jalkakäytävistä, niin ei tee mieli mennä murtamaan ainoita jalkojaan ja jonottamaan jonnekin terveysasemalle.

Vierailija
110/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo 1-2 pysäkinväliä matkustavat laiskurit aiheuttavat sen tilanteen, että sen vuoksi bussit saattavat joskus ruuhkautua äärimmilleen ja sen vuoksi pysäkiltä ei oteta enää täpötäyteen bussiin kyytiin esimerkiksi niitä, joilla olisi oikeasti pitkä matka bussilla matkustettavana.

Jos on jotain painavaa tai vaikeasti kuljetettavaa mukana, tai jos on itse, joko väliaikaisesti tai pysyvästi, jotenkin sairas, vammautunut tai liikuntarajoitteinen, niin silloin voin ymmärtää 1-2 pysäkkivälin matkan bussilla. Mutta muissa tapauksissa on vaikea ymmärtää. Näillä laiskureilla tarkoitan niitä terveitä, hyvän liikuntakyvyn omaavia ihmisiä, joilla ei ole edes mitää painavampaa kuljetettavaa mukana.

Mutta kun ilmeisesti sossu maksaa niiden laiskureiden bussimatkat, niin hyvähän silloin on bussilla kulkea vaikka 200 metrin matka.

Ajan joka päivä linkillä kaksi kertaa kaksi pysäkinväliä.

Aamulla kävellään lapsen kanssa hoitoon noin 500 metriä. Päiväkodin ovelta melkein suoraan bussiin ja 2 pysäkinväliä keskustaan. Matkana tekee noin 1,5 kilsaa koska välissä noin kilometrin mittainen silta jolla ei pysäkkejä. Siitä vielä kävelyä noin 50 metriä töihin. Käveltyä tulee siis se kaksi kilsaa anyway ja päälle koiran kanssa lenkit noin 2-3 kilsaa/päivä. Voisin kävellä tuon 1,5 kilsaakin mutta säästän mieluummin aikaa kun jokatapauksessa maksan kuukausikortin. Käytän bussia muutenkin kuin työmatkoihin, esim uimahalliin linkillä pari kertaa viikossa, sinne matka onkin jo ehkä 10 pysäkinväliä.

Ja ihan itse maksan, ei sossu.

Vierailija
111/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan vaikka yhden pysäkin jos siltä tuntuu, mun oikeus. Sitä paitsi, en edes vie kenenkään istumapaikkaa, vaan seison siinä välikössä ja teen kyllä tilaa jos joku tulee vaunujen kaa tai pyörätuolin.

Vierailija
112/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko täällä jotkut vastaajat katsovat velvollisuudekseen perustella ap:lle, minkä pituisia matkoja he bussilla ajavat ja miksi :DD?

Vierailija
113/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko täällä jotkut vastaajat katsovat velvollisuudekseen perustella ap:lle, minkä pituisia matkoja he bussilla ajavat ja miksi :DD?

Tällainen keskustelu on mielipiteidenvaihtoa. Vähän kuin jossain muussakin sosiaalisessa tilanteessa. Ei siis ole kyse mistään faktoista tai syväanalyyseistä, vaan ihan vain jutellaan kukin sillä tavalla kuin haluaa.

Vierailija
114/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) täällä 1-2 pysäkinväliä tarkoittaa 3 - 5 kilometriä.

Vierailija
115/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siitä perkeleen matkalipusta (aikaa kortilla) maksanut ja menen useinkin vain sen pari pysäkkiä, vaikka päämääräni olisikin vain "muutaman sadan metrin päässä". Mikäli haluan kuntoilla, niin aina voi mennä salille tai lähteä ulos lenkille - asioita hoitaessani en kävele metriäkään ylimääräistä.

Vierailija
116/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin maalla, kun kirkonkylällä nuori poika odotteli bussia, joka kulkee neljä kertaa päivässä koulun alkaessa aamulla ja iltapäivällä. Hän hyppäsi kyytiin, istui, painoi kelloa ja jäi noin 400 metrin päässä ensimmäisellä pysäkillä. Oltiin ainoat matkustajat, ei ärsyttänyt yhtään. Päinvastoin pelottaa, että kohta tuokin vuoro lopetetaan ja tarvitsee hankkia oma auto käydäkseen lähikaupungissa (noin 35 km matka).

Vierailija
117/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa selvännäkijä kun hoksaat ihmisten sairaudet päällepäin.

No sen verran reippaasti näyttää heillä jalka liikkuvan ja nousevan vieläpä ilman minkäänlaisia vaikeuksia, että tuskin on silloin muutaman sadan metrin kävelymatka ylivoimainen suoritus.

Sen sijaan jotakin tyyliin yli 10 kilometrin tai yli 20 kilometrin matkaa on vähän viheliäisempi lähteä kävelemäänkään, varsinkaan, jos sattuu olemaan huono myrskyisä sää. T: ap

No mun kantapään luupiikki varmaan näkyy joo päällepäin, samoin lonkan limapussin tulehdus, yhdistelmä tekee kävelystä yhtä helvettiä. Taksiin ei ole varaa.

Ulospäin en kipujani näytä.

Vierailija
118/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tää on keskustelupalsta. Itse en katso valvollisuudekseni perustella missään ketjussa mitään, kunhan keskustelen. Katsoitko sinä velvollisuudeksisi kysyä että ihan oikeastiko täällä jotkut vastaajat katsovat velvollisuudekseen perustella ap:lle, minkä pituisia matkoja he bussilla ajavat ja miksi vai mikä oli viestisi tarkoitus tähän ketjuun?

Ja itselle tää oli eka viesti tähän ketjuun,  musta tuo sun kysymys on vaan niin outo keskustelupalstalla :D

Vierailija
119/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen itsekin. Erityisesti ärsyttää jos tuolle pysäkille ei ole edes jäämässä ketään muuta ja pelkästään tuota yksittäistä tyyppiä odotellaan. Ärsyttää jo kansanterveydellisestä näkökulmastakin. Itse käytän bussia todella harvoin ja kuljen pyörällä. Joskus vesisateella saatan mennä lyhyemmänkin matkan tai sitten jos kaverin luota lähdemme baariin. 

Vierailija
120/130 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussista ja miinuksista päätellen palsta on täynnä patalaiskoja läskejä, mutta sen kyllä huomaa muidenkin ketjujen kommenteista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi