Muita, joita ärsyttää bussimatkustajat, jotka matkustavat bussissa vain 1-2 pysäkinväliä?
Nuo 1-2 pysäkinväliä matkustavat laiskurit aiheuttavat sen tilanteen, että sen vuoksi bussit saattavat joskus ruuhkautua äärimmilleen ja sen vuoksi pysäkiltä ei oteta enää täpötäyteen bussiin kyytiin esimerkiksi niitä, joilla olisi oikeasti pitkä matka bussilla matkustettavana.
Jos on jotain painavaa tai vaikeasti kuljetettavaa mukana, tai jos on itse, joko väliaikaisesti tai pysyvästi, jotenkin sairas, vammautunut tai liikuntarajoitteinen, niin silloin voin ymmärtää 1-2 pysäkkivälin matkan bussilla. Mutta muissa tapauksissa on vaikea ymmärtää. Näillä laiskureilla tarkoitan niitä terveitä, hyvän liikuntakyvyn omaavia ihmisiä, joilla ei ole edes mitää painavampaa kuljetettavaa mukana.
Mutta kun ilmeisesti sossu maksaa niiden laiskureiden bussimatkat, niin hyvähän silloin on bussilla kulkea vaikka 200 metrin matka.
Kommentit (130)
Mitä varten ne paikallisliikenteen bussit on olemassa, jos niillä ei saisi matkustaa kuin tietyn pituisia välejä? Olisiko parempi sitten niin, että bussilinjoja karsittaisiin sen takia, ettei ole riittävästi matkustajia?
Itse en matkusta bussilla minkään pituisia matkoja, vaan ajan omalla autolla. Mutta kyllä tämä ketju on naurettavuudessaan aivan omaa luokkaansa jopa av-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä odottaa pysäkillä 10 min ja sitten yksi alamäki ja pois. Tai niin, että näkevät että bussiin ei oteta lisää, mutta ei voi mitenkään jäädä yhtä pysäkkiä aiemmin. Se voisi olla päivän hyvä teko.
Missä ei oteta lisää? Kerro muutama esimerkki viime viikoilta.
Helsingissä bussit voivat tulla niin täyteen, että siitä syystä ei oteta lisää sisään siihen bussiin. Tämä on kantakaupungissa yleistä aamuruuhkassa.
Käy niinkin että kaukaa tullut kuski ei sano, että käytävällä taakse.. jolloin etuosa täys = bussi täys. Prkl.
Ei ärsytä. Jokainen kulkee sen pituisen matkan minkä tahtoo.
Jalkani ovat kovin kipeät ja minun on vaikea kävellä. SIksi kuljen vain yhden bussipysäkin välin. En pysty sitä väliä kävelemään eikä minulla ole autoa eikä ajokorttia. Häpeän tästä syystä käyttää bussia, mutta kun on pakko. Nyt kun tiedän tämän vielä muita ärsyttävän oman häpeäni lisäksi, niin saan todella kerätä rohkeutta seuraavalla kerralla bussilla matkustaessa.
Kyllä tuollaisesta 1-2 pysäkinvälin matkasta voisi tarkastaja antaa ihan surutta tarkastusmaksun. Oppisivat laiskurit olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussilla menee 3minuuttia 2pysäkin päähän.
Kävellen samaan matkaan menee 20 minuuttia.
Töihin aikaa menee julkisilla n.30 minuuttia. En halua edes tietää kuinka kauan menisi kävellen.
Luulen että ihmiset arvostavat sitä että olen ajoissa töissä vaikka menenkin matkan aikana sen 2 pysäkin väliä.
Jos minä myöhästyn niin silloin myöhästyy moni muukin.-bussikuski
Ärsyttävätkö sinua lyhyen välin matkustajat?
En kiinnitä huomiota kuka menee minkäkin matkan ,mutta ei ärsytä vaikka joskus jonkun huomaisinkin.
Eniten ärsyttää matkustajat jotka jäävät oville seisomaan tukkeeksi vaikka tietää ettei ole seuraavalla jäämässä pois. Käytävilläkin on tilaa seistä ja nopeammin saa istumapaikan kun joku lähistöllä nousee jäädäkseen pois.Sille kyseenalaistavalle tiedoksi että asun Helsingissä enkä maalla.
Ei kaikki pysäkit täällä ole automaattisesti 20 metrin päässä toisistaan.-Bussikuski
Entä ärsyttääkö, kun ihmiset kysyvät: "Meneekö tämä sitä ja sitä reittiä?" Ihan kuin se bussi kulkisi itsestään ilman kuskia.
Matkustajat ovat asiakkaita joten pyrin auttamaan mahdollisuuksien mukaan epäselvissä tilanteissa.
Helsingissäkin on paljon eri linjoja ja tarvittaessa voin kertoa sen linjan joka vie sinne minne matkustajan pitäisi päästä niin ei tarvitse jokaista bussia pysäyttää pysäkillä sen takia.
Tässäkin arvostan sitä että kysymykset tehdään ennen liikkeelle lähtöä eikä vasta sen jälkeen.-Bussikuski
Yrittävätkö jotkut kysyä taktisesti vasta liikkeelle lähdettyäsi esim. siksi, että saisivat ilmaisen matkan seuraavalle pysäkille?
En tiedä todellisia syitä miksi kysytään reittiä vasta liikkeelle lähdön jälkeen eikä heti pysäkillä.
Lippu kyllä ostetaan tai leimataan ennen liikkeelle lähtöä joten ilmaista matkaa ei minun kyydissä saa vaikka yhden pysäkinvälin matkustaisikin.
Muutkin matkustajat maksavat matkastaan joten ilmaisen kyydin haluavat eivät minun bussissa istu ilman todella hyvää syytä.
-Bussikuski
Kävelijä kirjoitti:
Kyllä tuollaisesta 1-2 pysäkinvälin matkasta voisi tarkastaja antaa ihan surutta tarkastusmaksun. Oppisivat laiskurit olemaan.
Joo, invalidikortti tai jokin muu lupalappu voisi olla, jos on välttämätöntä ajella lyhyitä matkoja. Kaikki tietäisivät, että läski ei johdu laiskuudesta.
Mutta arvatkaapa mitä. Taksikuskit Helsingissä sanovat, että heillä suurin osa on lyhyitä ajoja, siis jotain alle kilometriä. Joskus olen ajanut kilometrin ja pahoitellut keikan lyhyyttä. Kuski on sanonut, että ei ollut läheskään lyhyimmästä päästä. Eli kyllä moni käyttää taksiakin, kun ei ilmeisesti halua ärsyttää ap:ta.
Olen tervejalkainen keski-ikäinen kaupungissa asuva mies. Alle 5 km matkat kävelen, 5-20 km pyöräilen ja sitä pidemmät kuljen julkisilla. Autoa en vaivoikseni huolisi. Joskus ihmetyttää minuakin mitä mieltä on kulkea muutamia korttelin välejä julkisilla, mutta kukin taplaa tyylillään. Kaupunkiliikenne sujuvoituisi kummasti kun turha yksityisautoilu (arvioni mukaan 90 % kaupunkiautoilusta) karsittaisiin pois ja panostettaisiin kevyen liikenteen väyliin sekä joukkoliikenteeseen kunnolla. Vähän vaikea on kuitenkin uskoa että sen päivän vielä näkisin.
Yheksän sivua aiheesta "1-2 pysäkinvälin kulkijat - laiskuuttaan vai järkevästä syystä matkustavia" , kaikesta sitä jaksataankin jankuttaa.
Mut joo, pääkaupunkiseudulla näitä riittää. Minusta bussimatka on silloin liian lyhyt, jos bussin odottamiseen ja sillä kulkemiseen menee pidempi aika kuin kyseisen matkan taittamiseen jalan. Bussilla kulkemisessa on siis ideaa, jos se säästää sekä aikaa että vaivaa. Ja kyllä - merkittävä osa näistä parin pysäkinvälin menijöistä on koululaisia, ilman minkäänlaisia näkyviä vammoja tai esteitä kävelyyn.
Nämä saman tyyppiset nuoret nappaavat laivalla hissin toisten nenän edestä kulkeakseen yhden kerroksen ylöspäin, vaikka hissijonossa seisoisi ennestään porukkaa lastenrattaiden ja pyörätuolien kanssa.
mä meen joka päivä useita kertoja pari pysäkin väliä. Mä asun Vantaalla ja kuljen töissä Espoossa. Työmatkaan menee nopeimmillaan 1 tunti ja 8 min ja se sisältää kolme eri bussia ja junan. Osa busseista on sen pari kolme pysäkinväliä. En todellakaan entisi kävellen niihin vaihtoihin. Aikaa on usein vain muutama minuutti.