Koiran hoitoa 15 euroa / tunti, mitvit?
Tällaiseen ilmoitukseen törmäsin paikallislehdessä. Koiran hoitoa tai ulkoilutusta 15 euroa tunti. Ihan käteisellä, ettei mene veroja. Tulee pikkuisen hintaa, jos tuolle vie koiran vaikka työpäiväksi eikä mitään takeita, että osaa edes toimia koirien kanssa. 4H:n koulutetut Pet sitterit tulevat paljon halvemmaksi.
Mitä mieltä te muut?
Kommentit (37)
No en ole viemässä ja tuskin moni muukaan.
Niin, köyhälle kaikki on kallista 🤷
Millaista tuntipalkkaa itse saat? Et varmana suostu 3€/h työskentelemään.
Itse maksan kympin tunti koirakuskille joka tulee 10km päästä autolla 🤔 15€ on jo kova tuntiliksa kävelystä.
Kyllä minä tuon verran ulkoilutuksesta maksan.
Mulla työpaikalla olo keskimäärin 6 h / päivä. Matka-aika siihen niin en saisi satasella yhtä hoitopäivää. Jos tekisin pelkkää lähityötä, maksaisi yhden koiran hoitopäivä noin 120 - 135 e. Huh helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan kympin tunti koirakuskille joka tulee 10km päästä autolla 🤔 15€ on jo kova tuntiliksa kävelystä.
Miten suostuu, kun bensakin on kallista. En kyllä itse lähtisi kympillä tuollaista reissua tekemään.
En pidä kalliina tunnin ulkoilutusta vaan sitä hoitoa. Ei mitään päivähintaa, könttäsummaa vaan aina se 15 e tunti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla työpaikalla olo keskimäärin 6 h / päivä. Matka-aika siihen niin en saisi satasella yhtä hoitopäivää. Jos tekisin pelkkää lähityötä, maksaisi yhden koiran hoitopäivä noin 120 - 135 e. Huh helvetti.
Maksulliset palvelut eivät yleensä sovi pienituloisille. Ihan kaikissa palveluissa sama juttu. En mäkään maksa siivouksesta koska ei ole varaa, kivahan se olisi jos joku meillä 8h ajan joka päivä siivoaisi lähes ilmaiseksi. Mitä sä oikein kuvittelet??
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä veroton km-korvaus on 20 km ajosta 2024 11,40 €. Tuo on siis verottajan virallinen laskelma siitä, mitä ajaminen oikeasti maksaa, ja siinä on mukana auton muutkin kulut (koska kaikki ihan jo renkaista lähtien kuluu ajaessa ja auton arvo laskee kilometrien kertyessä), ei pelkkä polttoaine. Ts. joku tulee teille ilmaiseksi, mutta veroja kiertäisitte muutenkin. Kiva toki jos koiraton saa leikkiä koiran kanssa, mutta ei kukaan työkseen voi tuollaisella hinnalla mitään tehdä vaikka asuisi naapurissa. Yrittäjältä lähtisi ensin 24% alv, sitten kaikki firman kulut, sitten oma palkka (joka olisi tuolla hinnalla miinusmerkkinen).
Olen tehnyt elukan hoito keikkaa 10€ tunti pimeesti ja teen jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
En pidä kalliina tunnin ulkoilutusta vaan sitä hoitoa. Ei mitään päivähintaa, könttäsummaa vaan aina se 15 e tunti.
Kai tämän henkilön täytyy palkka saada koko ajasta jos kerran töitä tekee? Ei se muu aika ole ilmaista ja se on pois hänen omasta ajastaan.
Et säkään mene ilmaiseksi työpaikalle odottamaan että töitä taas tulee ja saat vasta sitten korvauksen.
Palkkaa joku koululainen, pikkutytöt varmaan vitosella vie Penisi ulos.
Aloitin röntgenhoitajana tuolla tuntipalkalla, siitä pois ne verot. On se vähän kallista koiran ulkoilutusta
Höpöhöpö! Meillä Tampereella maksaa 4H koiran ulkoilutus 20€/tunti.
Onko muka tuo hinta myös päivähoidossa? Ulkoilutus ok, mutta yleensä hoitopäivälle on joku könttäsumma.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin röntgenhoitajana tuolla tuntipalkalla, siitä pois ne verot. On se vähän kallista koiran ulkoilutusta
Yrittäjänä et todellakaan mitään työtä tee 15€ tuntipalkkalla. Tai ainakaan voi sanoa että on liian iso liksa. Jos kaikki yrittäjän maksut menee.
Tienaan reilusti yli mediaanin mutta pidän kalliina, jos koiran päivähoito tavan tallaajan luona maksaa toista sataa päivässä. Kyseessä ei siis mikään Pet sitter tai koirahoitola. Ulkoilutuksesta voisin hyvinkin maksaa sen 15 e tunti.
Tuusulan 4H:n sivuilta: Dogsitter-palvelun hinta 1.4.2022 alkaen 14,5 €/h tai 60 €/päivä sisältäen alv 24% (tarkempi hinnasto sivun alalaidassa). 4H-dogsitter on tehtävään koulutettu 14-28 -vuotias nuori.
Minä maksan 20 euroa ulkoilutuksesta, kestää yleensä 1-1,5 h.
No mutta eihän sinun tarvitse tuota palvelua käyttää jos liian kalliins pidät. Vie muualle hoitoon. Mistä muuten tiedät ettei se hoitaja aio maksaa veroja?