Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomolle tuli kirje, että työkaverillani on palkanmaksukielto :o

Vierailija
07.12.2016 |

Avaan postit pomon käskystä, tänään tuli kirje ulosotosta, palkanmaksukielto eräästä työntekijästä.

Skannasin sen palkanmaksajalle, mutta uteliaisuus iski, miksi tuollaiseen joutuu? Olisiko pitänyt sanoa sille työkaverille tuosta jotain? En olisi siitä tyypistä uskonut.

Jos olisin hävittänyt kirjeen (tai jos tämä kyseinen henkilö olisi avannut kuoren ja hävittänyt kirjeen) niin tulisiko työnantajalle jotain sanktioita kun maksaa palkan kiellosta huolimatta? Vai meneekö palkanlaskijalle myös tuo kirje? Ei ollut laskua tai muuta mukana, että mihin se palkka pitää sitten maksaa. :o

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista!

Pomo on pitkään pois töistä, jonkun täytyy huolehtia postit yms. Pääasiassa tulee laskuja, pakkohan ne on avata ja laittaa maksuun!

Mistä olisin tiennyt laittaa juuri tuon kirjeen avaamattomana eteenpäin palkanlaskijalle?

En ymmärrä mikä tässä on niin kamalaa että tänne kirjoitin, nimettömänä ilman tietoja yrityksestä tai muustakaan.

AP

Ensinnäkin, sulla on jo otsikossa nauruhymiö. Plus tämä: en olisi siitä uskonut-tyyli millä asian täällä esitit.

Ja työnantaja joutuu maksamaan velallisen osuuden jos ei noudata perintäohjeita.

nimi. sihteeri jolle ei tulisi mieleenkään edes nimettömänä käydä ilkkumaan salassapitovelvollisuuden alaisista asioista.

Vierailija
22/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista!

Pomo on pitkään pois töistä, jonkun täytyy huolehtia postit yms. Pääasiassa tulee laskuja, pakkohan ne on avata ja laittaa maksuun!

Mistä olisin tiennyt laittaa juuri tuon kirjeen avaamattomana eteenpäin palkanlaskijalle?

En ymmärrä mikä tässä on niin kamalaa että tänne kirjoitin, nimettömänä ilman tietoja yrityksestä tai muustakaan.

AP

No sinä urpo mietit, että menetkö kyselemään miksi hän on ulosotossa ja muita typeryyksi. No yleensä kaikista urpoimmat ei ymmärrä miks ne on kaikista urpoimpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lukeeko niissä ulosottoviranomaisten kirjeissä, kuka on lähettäjänä? Muistatko ap lukiko? Mua kiinnostaa, kun luulis ettei nyt hirveen isolla ainakaan lue, kun on niin luottamuksellista tietoa, vaan mistäpä sitten osaisi olla avaamatta, jos pitää avata postit.

Vierailija
24/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisten AP:n kaltaisten ihmisten takia on hyvä kun digitaalisaatio ottaa vallan ja tekoäly hoitaa noi jutut.

Huomaa sen että suurin osa ihmisistä on juoruajia ja kyyliä joilla on aivan sairas halu puuttua muiden ihmisten elämään ja halu levitellä yksityisiä tietoja eteenpäin.

Ihmiset ei nykypäivänäkään ymmärrä että työasioita ei saa koskaan levittää eteenpäin. Ei edes omalle kumppanille.

On kiellettyä ruveta selittämään siitä että tapahtuipa työpaikalla hauska juttu tai siitä että tänään sitten jouduin tekemään sitä ja tätä.

Vierailija
25/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut montakin kertaa paikoissa, missä hoidan postit. Ei isoissa paikoissa pomot niitä auo. Jos on nimnellä tullutta postia, se menee aukomatta vastaanottajalle, mutta muut pitää aukoa ja katsoa, kenelle menee. Esimiehet ei todellakaan tälllaiseen aikaansa käytä, pienissä firmoissa on sitten eri juttu, kun 90 % postista menee esimiehelle itselleen. 

Vierailija
26/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tahditonta olisi mennä kysymään työkaverilta. Kyllä se varmasti riittää, kun hän itse tietää mitä on meneillään. Mielestäni noin henkilökohtaisia asioita ei tarvitse työkavereiden kanssa jakaa. Työelämä ja yksityiselämä ovat kaksi täysin erillistä asiaa.

Itse työskentelen sihteerinä ja availen kaiken toimistoomme tulevan postin (paitsi sellaiset, jotka on merkitty tietyllä tavalla). Siellä on välillä asiakkaista todella henkkoht tietoa; poliisien tutkintailmoituksia, käräjäoikeuden päätöksiä yms. Ei kyllä tulisi mieleenikään mennä niistä sen enempää kyselemään tai keskustelemaan.

Vierailija
27/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 lisää, että joskus sitä postia on pitänyt tutkia tarkkaankin, jotta voisi päätellä kenelle menee. Mutta ikinä en lue enempää kuin on pakko ja en ikimaailmassa kirjoittelisi asioista keskustelupalstoille tai puhuisi kellekään. Olenpa määräaikaisena ollut se, joka ottaa vastaan työhakemuksetkin paikkaan, jota olen itsekin hakenut -  en päässyt, otettiin yksi toinen talon sisältä. 

Vierailija
28/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri tuollaisten AP:n kaltaisten ihmisten takia on hyvä kun digitaalisaatio ottaa vallan ja tekoäly hoitaa noi jutut.  Huomaa sen että suurin osa ihmisistä on juoruajia ja kyyliä joilla on aivan sairas halu puuttua muiden ihmisten elämään ja halu levitellä yksityisiä tietoja eteenpäin."

Eipä erehtymätön digitalisaatio taida onneksi tai epäonneksi ehtiä saapua minun elinaikanani. - Olisiko sitä ennen ideoita, miten estää saamasta sähköpostiin toiselle henkilölle tarkoitetut, s-postit, entä kuinka sivuuttaa väärään numeroon tulleet tekstiviestit ja kuinka torjua se, ettei kukaan tee sinusta valeprofilia millekään sosiaalisen median alustalle, kuten vaikka instagramiin, linkediniin tai naamakirjaan?   

Vierailija
29/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä kirjeestä näki, että on ulosotosta. Mutta kirje olisi ihan hyvin voinut koskea jotain meidän asiakastakin ja muutenkin tulee kaikenlaisista virastoista postia, ettei käynyt mielessäkään ettei olisi saanut avata.

Ei mua kiinnosta teidän paheksuminen että tänne kirjoitin, onhan täällä kaikkea muutakin työasiaa jatkuvasti puitu ilman valitusta. Kumma jos ei voi anonyymina netissä kirjoittaa! Onko teillä itsellä pelko että työkaverit tietää ulosotostanne vai mitä ihmettä?

Enkä todellakaan kenellekään tästä ole kertonut enkä kerro. Ei olisi tänne tarvinnut kirjoittaa jos olisin jonku kanssa voinut tästä puhua tai kysyä. Sain täällä vastauksia, kiitos niistä! Mietin että olisiko pitänyt sanoa sille kyseiselle henkilölle, mutta tosiaan hän varmaan on itse jo saanut tiedon asiasta.

Tuo otsikon hymiö ei ole nauruhymiö, vaan hämmästelevä!

AP

Vierailija
30/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä esimiehenä pidän huolen, että tietyt postit avaan vain minä. Siitä ei tulisi mitään, jos antaisin alaisille mahdollisuuden nähdä työkavereidensa tietoja. Ei voi pettää luottamusta sillä tavalla. Täällä välillä kirjoitellaan, kuinka pomo kertoilee muille työyhteisössä jonkun sairasloman syistä ja sekin on aivan törkeää.

Vierailija
31/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä kirjeestä näki, että on ulosotosta. Mutta kirje olisi ihan hyvin voinut koskea jotain meidän asiakastakin ja muutenkin tulee kaikenlaisista virastoista postia, ettei käynyt mielessäkään ettei olisi saanut avata.

Ei mua kiinnosta teidän paheksuminen että tänne kirjoitin, onhan täällä kaikkea muutakin työasiaa jatkuvasti puitu ilman valitusta. Kumma jos ei voi anonyymina netissä kirjoittaa! Onko teillä itsellä pelko että työkaverit tietää ulosotostanne vai mitä ihmettä?

Enkä todellakaan kenellekään tästä ole kertonut enkä kerro. Ei olisi tänne tarvinnut kirjoittaa jos olisin jonku kanssa voinut tästä puhua tai kysyä. Sain täällä vastauksia, kiitos niistä! Mietin että olisiko pitänyt sanoa sille kyseiselle henkilölle, mutta tosiaan hän varmaan on itse jo saanut tiedon asiasta.

Tuo otsikon hymiö ei ole nauruhymiö, vaan hämmästelevä!

AP

Koetko olevasi niin paljon tätä työkaveriasi nyt ylempänä? Mulla ei ole mitään ulosottoja tai velkoja edes mutta naurettavaa kun et näe miten lapsellisesti käyttäydyt.

Vierailija
32/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottoonvoi joutua myös, vaikka omassa elämänhallinnassa ei olisi ongelmia. Esimerkiksi siksi, että on ollut yritys ja yrityksen asiakkaat ovat jättäneet laskunsa maksamatta toimitetuista palveluista.

Tai siksi, että mies on yllättäen jättänyt, yhteinen asunto ei ole mennyt muuttotappiokunnassa kaupaksi, mutta sen kulut kerääntyvät koko ajan.

Väärinkäsitysten välttämiseksi: en ole itse koskaan joutunut ulosottoon.

Vierailija
33/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perkele mitä vastauksia, av ei petä! :'D En vain arvannut että näin monella palkanmaksukielto osuisi niin arkaan paikkaan, että agressio kohdistuu työnsä hyvin tehneeseen ap:hen. (Hoitaa pomon työtehtäviä, toimitti kirjeen palkanlaskijalle, ei ottanut asiaa puheeksi työkaverin kanssa eikä kysellyt asiasta tutuiltaan vaan nimettömänä ja tunnistamattomana netissä) Veikkaanpa että suurin osa tähänkin ketjuun vastanneista kyllä tietoisestikin penkoisi tuon tiedon itselleen jos tilaisuus tulisi.

Vierailija
34/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perkele mitä vastauksia, av ei petä! :'D En vain arvannut että näin monella palkanmaksukielto osuisi niin arkaan paikkaan, että agressio kohdistuu työnsä hyvin tehneeseen ap:hen. (Hoitaa pomon työtehtäviä, toimitti kirjeen palkanlaskijalle, ei ottanut asiaa puheeksi työkaverin kanssa eikä kysellyt asiasta tutuiltaan vaan nimettömänä ja tunnistamattomana netissä) Veikkaanpa että suurin osa tähänkin ketjuun vastanneista kyllä tietoisestikin penkoisi tuon tiedon itselleen jos tilaisuus tulisi.

Näkee aika selvästi että vastaaja on ap itse. 

Ja tiedätkö mitä, ei todellakaan penkoisi. Kaikkia ei kiinnosta toisten yksityisasiat.

Vierailija
35/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juuri tuollaisten AP:n kaltaisten ihmisten takia on hyvä kun digitaalisaatio ottaa vallan ja tekoäly hoitaa noi jutut.  Huomaa sen että suurin osa ihmisistä on juoruajia ja kyyliä joilla on aivan sairas halu puuttua muiden ihmisten elämään ja halu levitellä yksityisiä tietoja eteenpäin."

Eipä erehtymätön digitalisaatio taida onneksi tai epäonneksi ehtiä saapua minun elinaikanani. - Olisiko sitä ennen ideoita, miten estää saamasta sähköpostiin toiselle henkilölle tarkoitetut, s-postit, entä kuinka sivuuttaa väärään numeroon tulleet tekstiviestit ja kuinka torjua se, ettei kukaan tee sinusta valeprofilia millekään sosiaalisen median alustalle, kuten vaikka instagramiin, linkediniin tai naamakirjaan?   

Jos joku on niin tyhmä että lähettää väärään numeroon tai osoitteeseen postia niin kärsiköön siitä.

Paras tapa vähentää riskiä siitä että sinusta ei tehdä valeprofiilia on se että ajattelet yksityisyyttä.

Et avaa Facebook tiliä, et mene Instagramiin, et Linkediniin jne.

Et jaa omia tietojasi yhtään missän (missä ei ole täysin pakko eli virallisissa paikoissa) etkä ikinä julkaise omia kuviasi yhtään missään.

Vierailija
36/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP rikkoo lakia.

Vierailija
37/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäsihän sinä vaan teit mutta kirjoituksesi tänne oli asiaton. Vaikka anonyyminä kirjoitit niin osoitit kirjoituksellasi että oliist voinut toimia kirjeen kanssa rikollisella tavalla . Sun tehtävä on vain avata ne ja laittaa eteenpäin ei miettiä tälläisiä. Sinulla on todellakin vaitiolovelvollisuus, et voi puhua tästä edes ystäväsi kanssa jota kirje koski. Hänen pitäisi pystyä tulemaan töihin ilman ajatusta että hänen yksityisasiansa ovat kaikkien tiedossa. 

Vierailija
38/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lukeeko niissä ulosottoviranomaisten kirjeissä, kuka on lähettäjänä? Muistatko ap lukiko? Mua kiinnostaa, kun luulis ettei nyt hirveen isolla ainakaan lue, kun on niin luottamuksellista tietoa, vaan mistäpä sitten osaisi olla avaamatta, jos pitää avata postit.

Lukee. Arvaa säikäyttikö, kun puolisolle tuli sellainen kirje - ihmisille, jotka hoitavat kaikki laskunsa tunnontarkasti. Heti kuoresta näki, senkin että oli vieraan ulosottoviranomaisen alueelta ja sitä hetki ihmeteltiin, ennen kuin mies avasi. No syy selvisi, kuolinpesän yhdellä jäsenellä oli ulosotettavaa ja tuli kirje, ettei saa maksaa osuutta, jos osuutta on jäsenelle suoraan. Mies oli hoitamassa tuota pesää. En kerro enempää asiasta. Eli jos jolla kulla on ulosotossa jotain: kuoltuasi omaisesi saavat tietää, että sinulla on hoitamattomia velkoja. 

Vierailija
39/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ulostosta voi tosiaan tulla kirje vaikkei itsellä olisi mitään velkoja. Mulla oli osuus yhteisestä venepaikasta (ei todellakaan mikään arvokas omaisuus) ja yhdellä n. 10 osakkaasta oli ulosottovelkoja. Ei varmaan arvannut että ihan tuiki tuntemattomatkin (eli kaikki osakkaat) saavat tietää hänen veloistaan.

Vierailija
40/105 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kunnassa töissä ja nuo maksukieltokirjeet on aika päivittäistä kamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan