Äidin ystävätär ehdotti lapsenvahtimista ilman korvausta!
Asumme äitini kanssa kahdestaan ja äitini naispuolinen ystävä tuli kylään pienen lapsensa kanssa. Nainen ilmeisesti oletti, että kaikki tytöt ja naiset haluavat hoivata ja vahtia lapsia. Tämän äitini ystävä ehdotti, että käyttäisin hyväksi tilaisuuden ja saisin kokemusta lapsenhvahtina olemisesta. Sanoin sille, että kympillä tunti, voidaan aloittaa. Ei kiinnostanut enää sen jälkeen. Lähti sitten puolen tunnin päästä naama nurin päiin pois meidän luota. Äiti sanoi sen jälkeen, että hyvin toimittu, ettei pidä olla mikään ovimatto ja olettaa asioita. Ja palkkio tehdystä työstä olisi vähin, mitä hänen ystävänsä olisi tullut myös tarjota, kun asiaa kysyi. Mitä mieltä muut ovat. Itse siis 14v ja muutakin hommaa on kuin ilmaiseksi vahtia lapsia edes lyhyitä aikoja.
Kommentit (12)
Voi väsynyt. Etkö omaa aihetta jaksanut keksiä, vaan kehitit toisen viestistä provon?
Ihan sitten samalle palstalle eksyit äitisi ystävättären kanssa :)
0/5 tällekin.
Omia sisaruksia voi korvauksetta vahtia, jos vanhempien tilanne sellainen, mutta aivan oikein toimittu, kun sanoit suoraan. Ja aika vanhakantainen oletus, että kaikki nuoret naiset tai vanhemmatkaan haluaisivat olla jonkun vieraan pienen lapsen kanssa (ilman korvausta).
Luin myös äitisi ystävättären avauksen asiasta ja halusin antaa sinulle vinkiksi että laske hintoja vähän. Aloita 5e tunnissa ja sitten nosta taksaa. Voit myös tulostaa hinnaston tulevaisuutta varten ja laittaa heti pöydälle näkyviin kun äitisi ystävätär tulee kylään. Ei sitten tule sanomista röyhkeydestä.
Muista myös hoitaa toiminimi kuntoon ja maksaa verot.
Vierailija kirjoitti:
Luin myös äitisi ystävättären avauksen asiasta ja halusin antaa sinulle vinkiksi että laske hintoja vähän. Aloita 5e tunnissa ja sitten nosta taksaa. Voit myös tulostaa hinnaston tulevaisuutta varten ja laittaa heti pöydälle näkyviin kun äitisi ystävätär tulee kylään. Ei sitten tule sanomista röyhkeydestä.
Muista myös hoitaa toiminimi kuntoon ja maksaa verot.
Tämä oli hauska idea! Tosin, luulen, ettei se nainen ihan äkkiä ole tulossa uudestaan. Tai ainakaan ei ota lasta mukaan.
aloittaja
Vanhan säännön mukaan on hyvä toimia sen mukaisesti kuin toivoo itsekin tulevan kohdelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan säännön mukaan on hyvä toimia sen mukaisesti kuin toivoo itsekin tulevan kohdelluksi.
Tämä ohje on hyvä. Jos haluaa vapaaehtoistyötä tekevän, niin jokainen tehköön, mutta kenenkään ei ole sellaiseen pakko suostua. Tehdystä työstä saadaan korvaus, oli se kuinka pieni tai suuri työ. Itse en oleta, että joku tekee ilmaiseksi minulle töitä, enkä tee sitä itsekään. Jotkut ystävät jopa tekevät ilmaisia ylitöitä - en ymmärrä...
Mistä näitä mielensäpahoittajia riittää. Eivät tajua, milloin on ylitetty hyvän maun rajat?!?
Jos on lapsia, niitä vahditaan, piste!
Jos on lapsia, ja haluaa omaa aikaa, niin ostetaan palvelu, jossa lapsia vahditaan. Ainakin minä maksan kunnalle päivähoitomaksuja - ei kuulu lastenvahtipalvelut samaan kategoriaan kuin jalkakäytävien auraukset ja kirjaston lehtiosastot.
Äitisi ystävätterelle voisit sanoa, että miettii, mitä toisen aika maksaa.
Ei teinit eivätkä aikuiset ole mitään ilmaista apuvoimaa, jollei itse pysty huolehtimaan asioistaan. Joku tolkku, mitä voi toiselta pyytää. Toisen ajan käyttäminen ilmaiseksi on riistämistä - sellaiseen ei pidä suostua. Ottaen vielä huomioon, että pyytäjä ei ollut ilmeisesti kovin tuttu edes.
Kuvetultu teini voi täällä pyöriä. Oikeille teineille väärä paikka
Te nykynuoret olette niin hellyttävän tietoisia "oikeuksistanne". Mutta kun puhutaan velvollisuuksista, kukaan ei tiedä mistään mitään, eikä oikeastaan ymmärrä edes koko käsitettä.
Oikein teit.