Inhoan tätä. Mutta "aistin" ihmisestä, että onko hän "hyvä" vai "paha". Tämä on todella inhottavaa :(
Tarkoitan siis, että kun kohtaan jonkun ihmisen vaikka ensimmäisen kerran, hän saattaa päällisinpuolin vaikuttaa mukavalta, mutta mulle tulee kamala olo hänen seurassaan ja lopulta hän paljastuu vaikka kiusaajaksi.
En usko mihinkään energiajuttuihin/aurahöpinöihin ja siksi tämä ahdistaa. Viimeksi tänään kohtasin erään ihmisen jonka "tunsin olevan " niin täynnä pahaa, että menin vessaan oksentamaan ja sydämeni hakkasi. Mitä ihmettä tämä on?
Inhoan tätä :(
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen peilaa automaattisesti toisen tunteita. Pahuus ei sen sijaan ole tunne. Sinulle tulee fyysisesti paha olo luultavasti siksi, että et kestä toisen sinussa herättämiä tunteita. Se syy, miksi se toinen, se "paha" ihminen tuntee joitakin negatiivisia tunteita, ei välttämättä liity sinuun millään tavalla. Luultavasti ei liity sinuun, vaan johonkin aiemmin tapahtuneeseen, jonka haluaa sinulta peittää, koska asia ei sinulle kuulu.
Esim. Henkilö on tullut nöyryytetyksi laulutaidostaan. Kun sinä laulat hieman kehnosti, rankaiseva mikroilme välähtää hänen kasvoillaan. Tuskallinen tunnemuoisto pyrkii pintaan. Hän yrittää peittää sen, koska ei halua nöyryyttää sinua.
Sinä tulkitset tilanteen siten, että hän haluaa sinulle pahaa. Oikeasti hän haluaa sinulle hyvää.
Tai sitten hän on kateellinen ja katkera ja toivoo sinulle siksi pahaa koska olet parempi kuin hän. Tällaisiin ihmisiä on jos et sattunut tietämään. Tule ulos sieltä vaaleanpunaisesta pumpulimaailmastasi. Jotkut ihmiset toivovat toiselle pahaa, sitä asiaa ei saa maailmasta pois vain ajattelemalla ettei pahuutta ole. Vai Uskotko että todellisuudessa murhamieskin ajattelee uhristaan pelkkää hyvää ja toivoo tälle hyvää? Maailma on raadollinen paikka ja joka muuta uskoo, sillä on ollut helppo elämä.
Aistitko minustakin, että olen sosiopaatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen peilaa automaattisesti toisen tunteita. Pahuus ei sen sijaan ole tunne. Sinulle tulee fyysisesti paha olo luultavasti siksi, että et kestä toisen sinussa herättämiä tunteita. Se syy, miksi se toinen, se "paha" ihminen tuntee joitakin negatiivisia tunteita, ei välttämättä liity sinuun millään tavalla. Luultavasti ei liity sinuun, vaan johonkin aiemmin tapahtuneeseen, jonka haluaa sinulta peittää, koska asia ei sinulle kuulu.
Esim. Henkilö on tullut nöyryytetyksi laulutaidostaan. Kun sinä laulat hieman kehnosti, rankaiseva mikroilme välähtää hänen kasvoillaan. Tuskallinen tunnemuoisto pyrkii pintaan. Hän yrittää peittää sen, koska ei halua nöyryyttää sinua.
Sinä tulkitset tilanteen siten, että hän haluaa sinulle pahaa. Oikeasti hän haluaa sinulle hyvää.
Tai sitten hän on kateellinen ja katkera ja toivoo sinulle siksi pahaa koska olet parempi kuin hän. Tällaisiin ihmisiä on jos et sattunut tietämään. Tule ulos sieltä vaaleanpunaisesta pumpulimaailmastasi. Jotkut ihmiset toivovat toiselle pahaa, sitä asiaa ei saa maailmasta pois vain ajattelemalla ettei pahuutta ole. Vai Uskotko että todellisuudessa murhamieskin ajattelee uhristaan pelkkää hyvää ja toivoo tälle hyvää? Maailma on raadollinen paikka ja joka muuta uskoo, sillä on ollut helppo elämä.
Se, että kuvittelee vastoin parempaa tietoaan jonkun tahtovan sinulle pahaa, ei tee maailmastaa yhtään parempaa paikkaan, vaan pahemman. Jollet oikeasti tiedä, että joku haluaa sinulle pahaa, mutta uskottelet niin itsellesi "lukemalla" toista, tekee sinusta pahantahtoisen.
Ei ihmiset ole koskaan yksinomaan hyviä tai pahoja. Ihan jokainen on sekoitus molempia, ja se kumpaa ilmenee juuri nyt, riippuu monesta asiasta.
Sinä voit kyllä aistia sen, onko ihmisellä juuri nyt esim. paha olla tai onko hänellä aggressiivisia ajatuksia. Nämä ovat aistittavissa elekielestä, äänensävystä, ja herkät ihmiset aistivat jopa "energian" jota ihminen huokuu. Mutta nuo eivät tarkoita että ihminen olisi hyvä tai paha, vaan vain sitä millainen olo ja aikeet hänellä tällä hetkellä on.
Tätä keskustelua lukiessa ymmärrän, miksi suurin osa uskovaisista on naisia.
Kylläpä on harhaisia ihmisiä paljon. Osa ehkä kärsii hormoniheittelyistä ja osa on sitten aihe vapaan tyypillistä avohoitoporukkaa. Tällä palstalla on paljon aikaa sairaseläkkeellä oleville mt-potilaille.
Vai liekö sitten yhden tai parin höpsön kirjoitelmia monta sivullista. Tätäkin on aihe vapaalla sattunut.
Minäkin omaan erityislaatuisen aistin. Kykenen aistimaan jopa kirjoitusten kautta tai puhelimen kautta toisen ihmisen mielenterveyden laadun.
Osaksi siten että työskentelen päivittäin mielisairaiden parissa ja ihan maalaisjärjellä. Sellaisella järjellä joka uskoo fysiikan lakeihin ja tieteeseen.
Ap:n taito ei perustu tieteeseen tai fysiikan lakeihin. Hän on potentiaalisesti mielensä nyrjäyttänyt potilas, eikä itse edes tiedä sitä :( Häntä pitäisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aikoinaan samoja tuntemuksia. Syyksi paljastui lieva masennukseen liittyvä psykoosi.
Sain lääkityksen ja pari vuotta meni että koko höpsöys katosi. Ilmeisesti joululoman aikana päivittäinen tissuttelu laukaisi psykoosin. Näin ainakin epäili lääkäri.
Tilastollisesti on selvää että kotiäidit sairastuvat useammin masennukseen ja mielenterveysongelmiin, kuin työssä käyvät äidit.
Koti ei ole paras paikka nököttää päivästä toiseen vaan ihmiset kaipaavat virikkeitä elämäänsä. Valitettavasti pieni lapsi ei niitä virikkeitä tarpeasti aikuiselle tarjoa. En mitenkään vähättele kotiäitiyttä, mutta kahden vuoden kotiäitiys on verrattavissa kahden vuoden vankeusrangaistukseen. Ei ihminen siitä terveenä selviä.
Mulla vähän sama homma, mutten sentään oksenna kenenkään "pahuudesta". Oikeasti Näen tavallaan ihmisen läpi, onko tämä luotettava tai rehellinen ja kyllä huomaan ihan silkan ilkeydenkin ja pahansuopuuden. Tähän analyysiin riittää 5min. tai vähemmän. Sillä ei ole merkitystä onko ihminen minulle hyvä ja sitten muille paha, näitäkin on nähty, enkä oikeastaan tällä "talentilla" tee muuta kuin varon hieman puheitani esimerkiksi ilkeän ihmisen aikana. Uskon muuten että ilkeys ja kateellisuus on periytyvä ominaisuus, josta voi oppia pois.
Sanonta kyllä koira koiran tuntee pitää paikkansa .
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on harhaisia ihmisiä paljon. Osa ehkä kärsii hormoniheittelyistä ja osa on sitten aihe vapaan tyypillistä avohoitoporukkaa. Tällä palstalla on paljon aikaa sairaseläkkeellä oleville mt-potilaille.
Vai liekö sitten yhden tai parin höpsön kirjoitelmia monta sivullista. Tätäkin on aihe vapaalla sattunut.
Minäkin omaan erityislaatuisen aistin. Kykenen aistimaan jopa kirjoitusten kautta tai puhelimen kautta toisen ihmisen mielenterveyden laadun.
Osaksi siten että työskentelen päivittäin mielisairaiden parissa ja ihan maalaisjärjellä. Sellaisella järjellä joka uskoo fysiikan lakeihin ja tieteeseen.
Ap:n taito ei perustu tieteeseen tai fysiikan lakeihin. Hän on potentiaalisesti mielensä nyrjäyttänyt potilas, eikä itse edes tiedä sitä :( Häntä pitäisi auttaa.
No ilmankos... seura tekee kaltaisekseen, vai miten se vanha sanonta meni. Niinhän se näyttää olevan, että hullujen kanssa työskentelevät niitä hulluimpia ovat itse, alkavat nähdä sairautta sielläkin missä sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmankos... seura tekee kaltaisekseen, vai miten se vanha sanonta meni. Niinhän se näyttää olevan, että hullujen kanssa työskentelevät niitä hulluimpia ovat itse, alkavat nähdä sairautta sielläkin missä sitä ei ole.
Nuo sanonnat eivät perustu tutkittuun tieteeseen. Eli et voi käyttää tuollaista sanontaa argumenttina. Jos tuo väittämäsi pitäisi paikkansa niin mt-puolen lääkärit olisivat jatkuvasti sairaslomalla, mutta se totuus että mielenterveyssairaudet eivät tartu. Se on fakta.
En sitten tiedä mistä sinä sönkötät mutta oletan että loukkaannuit koska kerroin että yliluonnollisia aisteja ei ole olemassakaan.
Vähän sama kuin kertoo uskovaiselle että ei enkeleitä ole olemassa. Ne ovat olemassa hänelle koska hän on itse päättänyt uskoa niihin, mutta niitä ei ole olemassa minulle tai muillekaan sellaisena kuin hän niihin uskoo.
Ei siitä pidä loukkaantua jos joku auttaa sairasta ihmistä pääsemään jaloilleen.
Se on vinkki josta pitää ottaa kiinni.
Minä siis neuvon ap:ta hakemaan harhoihinsa apua, ennenkuin ne pahenevat. Pikaisesti voisin tehdä päätelmän että hän ei koe olevansa tarpeeksi merkittävä ihminen joten on alkanut kuvittelemaan omaavansa yliluonnollisia taitoja joita muut eivät hallitse.
En välttämättä antaisi lääkitystä mutta jotain mielekästä tekemistä hän tarvitsisi, muuten tuo vain pahenee.
Vatsatauti aiheuttaa oksentelua välillä.
Oksenteluun voi liittyä kovaa pahaa oloa. Onkohan ap ihan terve?
Ammattilainenn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sanonnat eivät perustu tutkittuun tieteeseen. Eli et voi käyttää tuollaista sanontaa argumenttina. Jos tuo väittämäsi pitäisi paikkansa niin mt-puolen lääkärit olisivat jatkuvasti sairaslomalla, mutta se totuus että mielenterveyssairaudet eivät tartu. Se on fakta.
En sitten tiedä mistä sinä sönkötät mutta oletan että loukkaannuit koska kerroin että yliluonnollisia aisteja ei ole olemassakaan.
Vähän sama kuin kertoo uskovaiselle että ei enkeleitä ole olemassa. Ne ovat olemassa hänelle koska hän on itse päättänyt uskoa niihin, mutta niitä ei ole olemassa minulle tai muillekaan sellaisena kuin hän niihin uskoo.
Ei siitä pidä loukkaantua jos joku auttaa sairasta ihmistä pääsemään jaloilleen.
Se on vinkki josta pitää ottaa kiinni.
Minä siis neuvon ap:ta hakemaan harhoihinsa apua, ennenkuin ne pahenevat. Pikaisesti voisin tehdä päätelmän että hän ei koe olevansa tarpeeksi merkittävä ihminen joten on alkanut kuvittelemaan omaavansa yliluonnollisia taitoja joita muut eivät hallitse.
En välttämättä antaisi lääkitystä mutta jotain mielekästä tekemistä hän tarvitsisi, muuten tuo vain pahenee.
En loukkaantunut yhtään mistään. Järkytyin kyllä miten mielenterveysalan työntekijällä voikin olla noin mustavalkoinen ja kapeakatseinen ihmiskäsitys ja maailmankuva. Kirjoituksestasi huokuu empatiakyvyttömyys ja halveksunta muita ihmisiä kohtaan ja mikä pahinta, myös omaa asiakaskuntaasi kohtaan.
Kunhan et mene sille epäilysi kohteelle möläyttämään näistä "kyvyistäsi". Itse olen kolmelta ihmiseltä kuullut että "mä vaistoan heti ihmisistä asioita". Kaksi heistä suhtautuvat epäilevästi oikeastaan kaikkeen ja minulla ei ole ikinä hyvä eikä rento olo näiden kanssa kun tuntuu että on jatkuvasti luupin alla, tulee tunne että oikein odottavat milloin kärähdän, enkä edes tiedä mistä voisin kärähtää. Ovat raskasta seuraa. Sitä näkee mitä haluaa nähdä. Jos pidät tasaisesta elämästä näet hyvää jos haluat draamaa näet pahaa.
No tunnetko musta mitään energiaa?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sanoja kokemuksia mutta kutsun sitä enemän nimellä 'pystyn lukemana ihmisten eleitä ja ilmeitä'. Kukaan ihminen ei siis kykene peittämään ensireaktiotaan täysin. Voi luulla olevansa hyvä mutta todellisuudessa todellinen ilme näkyy naamalla alle sekunnin ajan, kunnes muuttaakin sen.
Itse koen tunnistavani nämä hyvin jolloin tiedän mitä toinen oikeasti ajattelee asiasta ja että valehteleeko.
Eli myös tunnistaa sen että esittääki ihminen olevansa kiinnostunut ja tahtoo olla ystävä, vai tahtooko vain tehdä kiusaa ja repii kaikki salaisuudet esiin joita voi levitellä.
Mulla myös näin. Joskus on erittäin kiusallista nähdä toisen ihmisen todelliset tunteet. Esimerkiksi työhaastattelussa tunsin tuhlaavani molempien aikaa, kun eräs nainen oli mielinkielin ja muka kiinnostunut minusta, mutta todellisuudessa näin heti ensi kättelystä että häntä ei napannut pätkääkään.
Kerran kaverin lapsen synttäreillä näin lapsen isän silmien kiiluvan lapsen kummin läsnäollessa. Erosivat sitten pari kuukautta myöhemmin.
Sain puoli vuotta sitten uuden pomon. Vaiston uuden pomoni valehtelevan ja peittelevän asioita.
Minulla on sama taito ap!
Saatan nähdä väriä pahan ihmisen aurassa ja hyvien ihmisten auroissa näen sateenkaaren värejä.
Joskus kuulen vaimeaa pim pom ääntä ja silloin itsekin saan raikuvan hyvän fiiliksen ja alan jammailemaan hyvien vibraatioiden tahdissa.
Se johtuu empatiaenergiasta. Empatia energia syntyy viidennen sakran kohdalta ja vaimenee päänuppiin saapuessa. Jos pahalla ihmisellä on sama energiataso niin se näkyy silmien erityisenä tummana säihkeenä.
Tuo on mielisairauden oire. Mene lääkäriin.
Uskon kyllä siihem että jotkut aistivat herkemmin toisista ihmisistä erilaisia piirteitä. Minä vaikka aistin heti sen jos joku puhuu paskaa tai on inhottava ihminen. Olen tarkkailija luonteeltani ja minulta ei jää mikään huomaamatta. En sanoisi että se on mitään yliluonnollista herkkyyttä. Jotkut vaan ovat tarkempia kuin toiset.