Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?

Vierailija
06.12.2016 |

Mikä juttu se on?

Kommentit (311)

Vierailija
121/311 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi käyttää sellasia voluumipidennyksiä jotka tuo sitä paksuutta hiuksiin jos on ohutta.  

Söpöä, ettet ymmärrä millaiset on oikeasti ohuet hiukset. Ei niihin voi mitään pidennyksiä laittaa, koska et saa sitä liitoskohtaa mitenkään piiloon, kun siihen päälle ei vaan ole tarpeeksi hiuksia, ettei se kuultaisi sieltä läpi.

Vierailija
122/311 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu se on?

Se on semmonen juttu, että hiukset ohenee, eivätkä kasva pitkiksi enää yhtä hyvin ja kun ne harmaantuvat niin myös hiuksen rakenne muuttuu. Kun suomalaisilla on usein jo valmiiksi ohuet hiukset niin vanhetessa tilanne huononee entisestään ja se on monelle pakkorako leikata lyhyiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/311 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu se on?

Se on semmonen juttu, että hiukset ohenee, eivätkä kasva pitkiksi enää yhtä hyvin ja kun ne harmaantuvat niin myös hiuksen rakenne muuttuu. Kun suomalaisilla on usein jo valmiiksi ohuet hiukset niin vanhetessa tilanne huononee entisestään ja se on monelle pakkorako leikata lyhyiksi.

Minulla on nyt 57-vuotiaana tuuheammat hiukset kuin nuorena. Pidin välillä kymmeniä vuosia lyhyenä mutta nyt on taas 3 vuotta olleet pitkät.

Vierailija
124/311 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tukka on huomattavasti helpompi hoitaa. Minusta on suorastaan säälittävän näköistä, kun 50-60-vuotias nainen mennä leuhottaa pitkä tukka avoinna leijuen perässä. Jos se tukka edes olisi hyväkuntoinen, mutta kun se on usein kuivaa tappuraa, koska sitä on värjäilty ja pesty ihan liikaa. Isoäidilläni, joka oli syntynyt viime vuosisadan alkuvuosina, oli nuorena lyhyt kauniisti laitettu tukka , mutta kun ikää tuli enemmän, antoi hän tukan kasvaa ja kääri sen nutturalle joka aamu. Hänelle ei tullut mieleenkään, että olisi liikkunut tukka auki kylällä. Vielä viimeisinä vuosina sairastellessakin hän halusi, että tukka kääritään nutturalle. Eikä hän ollut ikivanha, sillä hän kuoli jo 61-vuotiaana. Nythän tuo näyttää olevan ikivanhojen mummojen muotia, että letitetään pitkät hiukset. Samulinkin näytti viime kerralla telkkarissa aivan superyli-ikäiseltä Annie Mestariampujalta letteineen ja hattuineen. Huh, huh! Menneeseen nuoruuteen on turha yrittää takertua vielä viimeisillä voimillaan.

Vierailija
125/311 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaisin kans tuon 104:sen kirjotuksen. Se hiusten harominen ja sukiminen on minusta just seksikästä :D

Tässä mun vinkkejä miehille jotka tykkäävät pitkistä hiuksista naisella ja joiden puolisot ovat aikeissa leikata hiuksensa:

- muistakaa, että hiukset ovat naisen päässä eivät teidän, veto-oikeutta teillä ei ole, vain mielipiteen vapaus

- käyttäkää mielipiteen vapautta harkiten, ei ankaria "et muuten leikkaa" kommentteja tai muuta painostusta

- hyväilkää naisenne hiuksia, hipsutelkaa, ja kehukaa suloisesti, useimmat naiset tykkäävät siitä, he vaistoavat että olette tosissanne

- tarjotkaa apuanne hiusten hoitamiseen (harjaamiseen tai vaikka letittämiseen), nainen ei välttämättä tähän suostu, mutta voi olla imarreltu saamastaan huomiosta

- jos nainen moittii hiustensa laatua tai vaikka ikäharmautta, tuokaa esiin myönteisiä piirteitä kuten "sun hiuksethan on kuin hopeaa!"

- seuratkaa joskus naisen valmisteluja ja kehukaa (tosissanne) hänen hiustenlaittotaitojaan, ihailkaa valmiita kampauksia myös sanallisesti

- ostakaa naiselle kauniita koristeita hänen hiuksiinsa joista toivotte hänen tykkäävän vaikka merkkipäivälahjana.

En takaa että mm. näitä vinkkejä nouduttamalla puolisonne peruu tukan leikkausaikeensa, mutta niinkin voi käydä. Meillä kävi niin. Huomioikaa miehet nainen ja hänen ihana tukkansa, ei mitään pakkoja ja riitoja. 

Tuo hiusten hiplaaminen ei aina toimi. Omat hiukset menee heti latvoja myöten rasvaisiksi, jos niihin koskee. Minä en tykkää, että minun hiuksiin koskee edes oma mies. Näitä saa pestä ihan tarpeeksi usein.

Vierailija
126/311 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä oon niin kahen vaiheilla. Ikää "jo" 35 ja tekis mieli pätkästä tää mun liehuke lyhkäseks. Ois niin kiva olla lyhyttukkanen varsinki nyt kun kesä tulee ja tän pitkän ja tuuhean kanssa on niin kuuma ja pitää melki aina laittaa nuttura tai lettinuttura kun tätä hiusta on niin paljon ja pitkästi. Sais uutta tyyliä pitkästä aikaa...

Mut toisaalta on tää niin kaunis, tykkään ite tosi paljon ja mies sanoo että "mun hiukset on rakkaus" ja "ethä vaa leikkaa ikinä". Samaa sanottiin töissä kun kerroin et voisin leikata lyhyeks "älä vaan leikkaa, noi on niin ihanat"... 

En osaa päättää mitä tekisin. Tekis mieli pitää nää kun tosiaan ite tykkään ja muutki tuntuu olevan samaa mieltä... Mut kuiteski haluis välillä uutta tyyliä ja kesäks viilennystä :D

Vierailija
127/311 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi yrittää painostaa leikkaamaan hiukset lyhyiksi,

samoin kampaajat.

Jos ei ole vahva ja paksu tukka,

alkavat parturi-kampaajat aivopestä jo nuoria naisia:

"-Anna mä leikkaan tän pois. Pitkät hiukset ei sovi sulle yhtään. Nää on tosi ohuet ja huonokuntoset. Auttaisi jos ottaisin tästä 20 senttii pois. No, leikataanko?

Tosi moni nainen ei suostu leikkaamaan lyhyiksi, sitten tapellaan niiden hiirenhännänohuiden hiusten kanssa. Varsinkin valkaistu tukka on sellanen ruma takku, ellei ole ihan siili."

Tällaista aivopesua naiset saavat kuulla kampaajalla.

Vierailija
128/311 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 33-vuotias ja saanut kuulla tosta ainakin 25v. asti "pitkien hiusten kamaluudesta" ja kuinka "ei ne näytä pitkät hiukset hyviltä jos on ohuet hiukset". Mulla on tosi paksut hiukset, niin paksut että jokainen kampaaja jolla olen käynyt huokailee jossain välissä leikkausta :D En ole aikonut leikata lyhyitä hiuksia, siinäpä saavat kihistä ihmiset niin että nousevat varmaan kohta kuuhun kaiken kihinänsä ansiosta.

Vierailija
129/311 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kyllä lapsena lyhyt tukka ja nuorena polkka-tukka. Välillä on ollut pitkä. Kaksikymppisenä  ja kolmekymppisenä taas vaihdellut. Välillä olen kasvattanut pitkän ja taas leikannut lyhyeksi ja antanut kasvaa. Tällä hetkellä taas polkka-malli.  Pitkä on kyllä kieltämättä tylsä, kun sille ei jaksa tehdä mitään muuta kun laittaa ponnarille tai nutturalle.  Lyhyessä on taas monenlaista mallia.

Vierailija
130/311 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

126selle...

Älä leikkaa jos et ole ihan varma et tykkäätkö uudesta lyhyestä mallista. Ite leikkasin tossa pari vuotta sitten ja huomasin etten tykännytkään niin paljon uudesta lookista ja kasvatin pitkät takaisin. Kasvu oli vaan tosi hidasta kun ihan nuoria tässä ei enää olla. Toi miesten asenne on hauska, mulla ihan sama juttu. Se rakastaa mun tukkaa :D

t. toinen 35v

Vierailija
131/311 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kohta 40v ja mulla oli ihan samanlaiset ajatukset tossa vähän aikaa sitten. Halusin lyhyen tukan just samoista syistä kuin kommentoija n:o 126 ja kerroin siitä töissä. Yksimielinen "tuomio" mimmiporukassa oli en saa leikata, koska mun hiukset "on niin ihanan pitkät" ja "voi kunpa mullakin olis tollaset". Kyselin mieheltä ja sain jos mahdollista vielä enemmän ylistystä tukastani. Tuntuu ihan hullulta et mun hiukset on miehelle niin tärkeet... "koska ne on niin naiselliset ja kauniit". Yritin kysellä et eikö lyhyet sit oo mutta hän vastasi että ei lähellekään :D

Oon tässä jo pari viikkoa lykännyt kampaajalle menoa. En ole perunut sitä kokonaan vaan sovitellut aina uutta aikaa milloin milläkin verukkeella :D

Pitää kyllä tunnustaa et kaikki noi kehut on saaneet mun pikkuhiljaa toisiin ajatuksiin. Ehkä mä sit oonkin ihan mukiinmenevä mimmi kutreineni. Hassua kun ne mielipiteet tulee vielä niin nopeasti. Ykskin työkaveri melki huusi mulle päin naamaa "EI!!!" kun sanoin leikkaavani tukkani :D :D  

Vierailija
132/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kommentointia täällä... Noi miesten jutut <3

Vierailija
133/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaanko alaselkään aaltoilevat hiukseni vai en.. Moni on kehunut mun tukkaa mut sit taas moni on sanonut että vaihtelu virkistää.. Ite tykkään sekä pitkästä että lyhyestä kun niissä on ne omat hyvät puolensa...

On nuo miespuoliset vaan niin jänniä kun lähes 100% on mullekkin sanonut kun olen mielipidettä kysellyt että älä leikkaa :D

Vierailija
134/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Olen itse naisvaltaisella alalla ja valehtelematta 9/10 naisesta on lyhyt tukka. Sellaset karseat mieshiukset. Its en ikinä leikkaisi sellaisia. En halua näyttää transulta. Olen nainen. N28

Vierailija
135/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautuu ennalleen kun jatkat samaan tyyliin - turha huolestua.     

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aina pitkät ja paksut hiukset. Tulin raskaaksi nelikymppisenä ja jotain tapahtui hiuksille ja kynsille. Kynnet eivät kestä mitään, hiuksista tuli lasiset ja katkeilevat itsestään korvan/hiuslenkin kohdalla. Vauva on nyt yli vuoden ja sama vaiva jatkuu, vaikka syön terveellisesti ja otan ravintolisiä. Tuskin saan koskaan omat hiukseni ja kynteni takaisin. Oli pakko leikkauttaa malli, jota ei tarvitse laittaa ponnarille.

Vierailija
136/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis lyhyt malli tuo sirot kasvonpiirteet ja silmät paremmin esille. Nämä nykyajan pitkät hiukset ovat kuin rätti päässä roikkuen, hoitamattomine latvoineen ja kamalin malli jakaus keskellä päätä kun körttipapilla. Ei kaunista ketään. Lyhyiden hiusten käsittelyt tulee edullisemmaksi. Olen onneksi löytänyt miehen, jonka ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan naisensa hiusten pituudella.

Vierailija
137/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hiusten kasvuvauhti hidastuu ja tuloksena on hiirenhäntä. Jos minulla olisi paljon hiuksia, ne olisivat paksuja ja niiden kasvukausi olisi niin pitkä, että kaikki ehtisivät tiettyyn pituuteen saakka ennen kuin irtoavat, niin voisin pitääkin pitkää tukkaa. Mutta kun on tyypillinen suomalainen "lasinen" ohut hiuslaatu, hiuksia on vähän ja niiden kasvukausi on lyhyt, niin lopputuloksena on luiru, joka ei kaunista ketään.

Nuorempana minulla oli pitkät hiukset. Ei ne silloinkaan paksut olleet, mutta kasvoivat kuitenkin nopeammin niin, että ehtivät pitkiksi ennen kuin irtosivat.[/quote

Minäkin luulin, että hiuksia on vähän, koska olen ns. ohuthiuksinen, mutta kampaajani sanoi, että minulla on paljon hiuksia, mutta laadultaan velttoja. Hiusten määrä on kaikilla vakio, jollei ole selkeää kaljuutta.

Vierailija
138/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu se on?

Minulla on nyt 57-vuotiaana tuuheammat hiukset kuin nuorena. Pidin välillä kymmeniä vuosia lyhyenä mutta nyt on taas 3 vuotta olleet pitkät.

No sehän on kiva sinulle. Minulla on 45-vuotiaana puolet vähemmän tukkaa kuin 15-vuotiaana.

Vierailija
139/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hiusten kasvuvauhti hidastuu ja tuloksena on hiirenhäntä. Jos minulla olisi paljon hiuksia, ne olisivat paksuja ja niiden kasvukausi olisi niin pitkä, että kaikki ehtisivät tiettyyn pituuteen saakka ennen kuin irtoavat, niin voisin pitääkin pitkää tukkaa. Mutta kun on tyypillinen suomalainen "lasinen" ohut hiuslaatu, hiuksia on vähän ja niiden kasvukausi on lyhyt, niin lopputuloksena on luiru, joka ei kaunista ketään.

Nuorempana minulla oli pitkät hiukset. Ei ne silloinkaan paksut olleet, mutta kasvoivat kuitenkin nopeammin niin, että ehtivät pitkiksi ennen kuin irtosivat.

Sama täällä. Alakoulun kuvissa minulla on todella pitkät normaalin paksuiset hiukset, mutta iän myötä hiustenkasvu muuttuu. Nyt nautin säpäkän malliseksi ja pirteäksi värjätyistä hiuksistani.

Vierailija
140/311 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tukka oli niin paskassa kunnossa vuosikausien värjäyksestä ja käsittelystä, että leikkasin ihan lyhyen pixie cutin kun täytin 27, nyt 6 vuotta myöhemmin se yltää taas lantiolle, mutta on terve ja paksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi