Köyhän perheen jatkuva sorsiminen -- haluamme RAHAA -- emme lumppuja tai manna-apua
Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Köyhän on käytettävä rätei ja lumpui.
Löysin UFFin alennuksesta hyvän 50% villaa sisältävän talvitakin sopuhintaan. Ei haitannut yhtään vaikka joku muu oli käyttänyt aiemmin siistiä takkia. T. Se työkyvyttömyyseläkeläinen
Jos minulla, keskituloisella asuntovelkaisella ei ole kovinkaan usein tai oikeastaan lähes koskaan varaa syödä sisäfilettä, niin miksi ihmeessä mun pitäisi sellaiset jollekin tuntemattomalle kustantaa? Jokainen täällä joutuu miettimään rahankäyttöään, ellei satu olemaan niin ultrarikas ettei mikään hetkauta. Mutta tavallisesta elämästä kai kuitenkin puhutaan. Niin että terveisiä sulle ap, menehän töihin sinäkin. Sitten saat ostaa palkallasi sisäfilettä mikäli se tosiaan on tarvelistallasi niin korkealla.
Jospa köyhät ottaisivat vähän vastuuta itsestään vaikka työn tekemisen muodossa. Kaikenlaista valitusta toisten rahoilta eläviltä ei jaksa kuunnella. Painukaa pois Suomesta jos nykymeno ei kelpaa. Olette taakka veronmaksajille ja siksi teidän pitäisi pitää suu supussa.
Seija 43 kirjoitti:
Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.
Kyllä se pitää köyhän saada itse päättää ostaako tupakkaa ja kaljaa vai ruokaa. Tavaralahjoitukset on holhoamista.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Kerro mistä niitä töitä saa (josta maksetaan palkkaa), niin menen vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin naurettavaa! Tää ihminen kehtaa vaatia sisäfilettä, loimulohta, leivoksia ja kylpylähemmottelua. Meillä käy kaksi aikuista töissä ja todella harvoin syödään mitään sisäfileitä... kaikki ruuat valmistetaan itse alusta asti, myös leivät ja leivonnaiset. Kylpylöihin ei ole edes aikaa kun ei olla ikinä samaan aikaan vapaalla. Jos jotain tehdään yhdessä, tehdään se mihin on selkeästi varaa... raha tulee kovalla työllä ja säästämällä. Säästäminen edellyttää sitä, että luopuu muista, vähemmän tärkeistä asioista. En usko että tässä maassa työssäkäyvilläkään on yhtään ylimääräistä, joten tuollainen röyhkeä vaatiminen on yksinkertaisesti törkeää.
En häpeä ollenkaan. Mutta moni ei kestä sitä, että köyhäkin haluaa hyvää ruokaa ja kunnon loman. Miksi köyhän pitäisi vain kärsiä ja kiitollisna nöyristellä mannaryynien ja lumppujen edessä? En nöyristele vaan heitän niillä antajaa päähän.
ap
Minäminäminä, minä ja minun oikeudet! Miksi minun tarvitsisi mitään tehdä saamani eteen? Minulle kuuluu etelänlomat ja sisäfileet vain koska olen sattunut syntymään. Minä olen tärkein, minäminäminä!
No äläpä. Köyhä saa loman ja hyvää ruokaa jos onnistuu parantamaan taloustilannettaan.
Köyhä voi hakea tuettua lomaa. Itse en ole vielä sitä hakenut mutta tuttuni kehui tuettua lomaansa. T. Se työkyvyttömyyseläkeläinen
En ole omasta mielestäni köyhä, mutta elämäntilanteemme vuoksi olemme saaneet avustusta monestikin. Kiitollisina otamme vastaan vaatteita lapsille, niitä kuluu paljon. Mutta ymmärrän aloittajan asian, olkoon provo tai ei. Jos on saanut avustuksena paljon villasukkia, lapasia ja pipoja ja lapsilta puuttuu ehjiä housuja, ei uusi villasukkasatsi kauheasti mieltä lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit panostanut opiskeluun ja valmistunut hyvään ammattiin. Suomessa on tasa-arvoinen koulutus ja kaikilla on samat mahdollisuudet. Älä valita jos olet itse itsesi ahdinkoosi ajanut.
T: 32v lääkäri ja kolmen lapsen isä.
Sanoppa tuo minun lievästi kehitysvammaiselle pojalle joka ei päässyt lukioon. Hänen toiveammattinsa on lääkäri, mutta tuskin pääsee edes sairaanhoitajaksi.
Miksi lääkärit saavat niin hyvää palkkaa?
Eikö se että on tarpeeksi älykäs päästäkseen lääkikseen ole jo itsessään palkinto? Miksi palkittua pitää erikseen palkita lisää hyvillä tuloilla?
Siksi että tämä eliitti pystyisi tarjoamaan omille lapsilleenkin paremmat lukionkirjat kuin sinun lievästi kehitysvammaiselle pojalle joka ei päässyt lukioon ja ei koskaan saisi uusimpia kirjoja käsiinsä, koska olet niin köyhä.
Tällä tavoin hän kykenee tarjoamaan kenties omalle tulevalle syntyvälle lievästi kehitysvammaiselle lapselleen paremmat lähtökohdat sille että hänen pojastaan tulee lääkäri vaikkakin on syntynyt lievästi kehitysvammaiseksi. Lievä kehitysvamma ei ole este lääkärin ammatille. Tunnen monia lievästi kehitysvammaisia lääkäreitä. Heillä on puutteita tajuta erinäisiä asioita elämässä, mutta osaavat hoitaa työnsä, eli määrätä antibiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Seija 43 kirjoitti:
Kyllä se pitää köyhän saada itse päättää ostaako tupakkaa ja kaljaa vai ruokaa. Tavaralahjoitukset on holhoamista.
Minä olisin todella ilahtunut jos saisin vaikka ruokakassin tai esim. vuodevaatteita tai pyyhkeen joululahjaksi tuntemattomalta. En koe asiaa mitenkään holhoamiseksi koska minä voin ainakin päättää etteivät alkoholi tai tupakka ole minulle perustarpeita. Ehjät vuodevaatteet sen sijaan ovat koska ilman niitä menevät pilalle niin täkki, tyyny kuin patjakin. T. Se työkyvyttömyyseläkeläinen
Koska on nähty ettei "köyhä" käytä sitä rahaa ruokaan tai vaatteisiin vaan johonkin sellaiseen, että seuraavaksi voi taas itkeä kun ei ole mannaa eikä vaatteita, nyyhnyyh.
Jos sulla ei oo rahaa, niin et selvästi osaa käyttää sitä. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seija 43 kirjoitti:
Minä olisin todella ilahtunut jos saisin vaikka ruokakassin tai esim. vuodevaatteita tai pyyhkeen joululahjaksi tuntemattomalta. En koe asiaa mitenkään holhoamiseksi koska minä voin ainakin päättää etteivät alkoholi tai tupakka ole minulle perustarpeita. Ehjät vuodevaatteet sen sijaan ovat koska ilman niitä menevät pilalle niin täkki, tyyny kuin patjakin. T. Se työkyvyttömyyseläkeläinen
Oikeasti köyhä ja alkoholin tai tupakan ystävä valmistaa itse oluensa laadukkaasti omilla välineillään ja kasvattaa kesällä kessunsa.
Pelkästään nautintoaineiden ostaminen on köyhälle hölmöä ja uusavutonta. Sen lisäksi kun tietää mitä kuraa halvimmat oluet ovat ja miten kalliita hyvä oluet ovat Suomessa ja niiden prosentit todella alhaiset niin kannattaa itse panna oluensa. Ei ole vaikeaa ja halvaksi käy.
Tupakka taas kasvaa ihan itsekseen ainoa työ on sen hapatus sadonkorjuuvaiheessa. Sekin on opeteltavissa oleva taito ja mikä parasta niin tupakkaan ei tule tupakkatehtaan lisättyjä myrkkyjä.
Olen samaa mieltä että rahana ensisijaisesti. Raha auttaa köyhää enemmän kuin linnun tai hiirenruuuaksi määritellyt ryynit. Niitä mannaryynejä ei voi käyttää edes oluen panossa mielekkäästi.
Rahaa ei anneta koska sitä saat sossusta ja kelasta ja nekin mieluummin maksavat vuokrat suoraan ja antavat lappuja suoraan ruokakauppaan kuin rahaa koska jostakin syystä monilla "köyhillä" se rahaa menee toisarvoisiin asioihin. Jos sulla on siis mannaryynejä jo kotona niin mitäs vielä kerjäät? Koitapa järjestää itse elämäsi äläkä tule muille rähjäämään:(
Ulkomaillakaan köyhien apu ei ole rahaa vaan nimenomaan ruokaa ja tavaraa.
Seija 43 kirjoitti:
Sorsiminen? Onko teillä sorsia?
Pelkkä raha ei menisi vuokraan,ruokaan ja sähkölaskuun vaan alkoholiin ja tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Seija 43 kirjoitti:
Holhouksesta pääsee kun itse elättää itsensä....
Rahaa en anna koskaan mihinkään, koska ei voi olla varma meneekö se oikeaan tarkoitukseen. Ruokaa, vaatetta, leluja yms sen sijaan lahjoitan mielelläni, jos sellaisille on tarvetta. Vuokraan ja sähkölaskuun saa rahaa kelasta ja sossusta täällä Suomessa, joten katson että rahapuoli on sillä jo katettu.
Parempi antaa köyhille avustukset juuri ruokana ja vaatteina, lasten valmiiksi hankittuina joululahjoina yms. Rahana annettuna saattaisi mennä avustus vaikka röökiin tai bileiltaan.
Jos on köyhä, ei ikävä kyllä ole varaa valita mitä apua saa. Me olemme eläneet viimeiset 6 vuotta todella pienillä tuloilla, kun olemme opiskelleet ja tehneet lapsenkin siinä välissä. Silti meidän ei ole tarvinnut käydä kertaakaan sossussa tai itkeä sisäfileapua palstalla. Olemme päässeet tämän kuuden vuoden aikana kaksi kertaa ulkomaille. Meillä on koko porukalla aina keskihintaiset merkkivaatteet päällä. Niitä saa ihan henkkamaukan hintoihin, kun ostaa vain alennuksesta. Yleensä ulkomailta tilattuna on halvempaa. Lapsen vaatteet saan myytyä eteenpäin ihan kivaan hintaan. Me aikuiset käytämme vaatteet loppuun. Syömme ihan tavallista ruokaa. Paljon toki päiväysalennettuja tuotteita, jotka olemme laittaneet pakkaseen. Harrastamme lähes ilmaiseksi. Minä esim. juoksua, johon ei mene paljoa rahaa. Meillä ei ole autoa, koska pienituloisena auton pitämisessä ei ole mitään järkeä. Mielestäni elämme ihan kivaa elämää, vaikka tulot on olleet alle kahdessa tonnissa kaikki nämä vuodet. Mies valmistui nyt ja pääsi töihin. Elintaso nousee, mutta en usko että kulutustottumukset muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Jos on köyhä, ei ikävä kyllä ole varaa valita mitä apua saa. Me olemme eläneet viimeiset 6 vuotta todella pienillä tuloilla, kun olemme opiskelleet ja tehneet lapsenkin siinä välissä. Silti meidän ei ole tarvinnut käydä kertaakaan sossussa tai itkeä sisäfileapua palstalla. Olemme päässeet tämän kuuden vuoden aikana kaksi kertaa ulkomaille. Meillä on koko porukalla aina keskihintaiset merkkivaatteet päällä. Niitä saa ihan henkkamaukan hintoihin, kun ostaa vain alennuksesta. Yleensä ulkomailta tilattuna on halvempaa. Lapsen vaatteet saan myytyä eteenpäin ihan kivaan hintaan. Me aikuiset käytämme vaatteet loppuun. Syömme ihan tavallista ruokaa. Paljon toki päiväysalennettuja tuotteita, jotka olemme laittaneet pakkaseen. Harrastamme lähes ilmaiseksi. Minä esim. juoksua, johon ei mene paljoa rahaa. Meillä ei ole autoa, koska pienituloisena auton pitämisessä ei ole mitään järkeä. Mielestäni elämme ihan kivaa elämää, vaikka tulot on olleet alle kahdessa tonnissa kaikki nämä vuodet. Mies valmistui nyt ja pääsi töihin. Elintaso nousee, mutta en usko että kulutustottumukset muuttuvat.
Se säästäminen jää monille tavaksi vaikkei tarvitsisikaan,jopa lottovoittajille.
Minä kutoisin ihan mielelläni lapaset yksinäiselle köyhälle. T. Se työkyvyttömyyseläkeläinen