Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän perheen jatkuva sorsiminen -- haluamme RAHAA -- emme lumppuja tai manna-apua

Seija 43
05.12.2016 |

Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.

Kommentit (304)

Vierailija
41/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mihin saamasi rahan käyttäisit?

Hyvään ruokaan (sisäfileet, loimulohet, leivokset) ja perheen virkistykseen (Naantalin Spa)

Ap

Kuule ap, me työssäkäyvätkin loimutamme itse lohemme ja leivomme leivoksemme. Ei meilläkään kaikilla ole varaa valmiiseen, vaan itse tehdään ja saadaan mitä halutaan. Minäkään en tänä vuonna anna yhtään ostettua joululahjaa muille kuin omalle teinilleni. Kaikille muolle on itsetehdyt ja mahdollisuuksien mukaan kierrätetyistä materiaaleista.

Siellähän on samansuuntaiset suunnitelmat kuin meillä. :)

Vierailija
42/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisipa joku seksikäs av-mamma minut luokseen joululounaalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululounas ei toimi, kun tämä mamma ei syö niin aikaisin. Lisäksi muu perhe voisi pahastua. Muuten kyllä ihan seksikäs edelleen, sanovat. Mukavaa pikkujouluaikaa!

Vierailija
44/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olisin enemmän kun tyytyväinen vaatteisiin ja ruokaan. Kukaan vaan ei halua auttaa lapsettomia köyhiä.

Minä haluan. Multa löytyy tosin sairaseläkeläinen veli ja opiskelevat lapset itseltäkin, mutta mielelläni auttaisin juuri niitä, joita ei muut auta, vaikka omatkaan tuloni nyt eivät suuret olekaan. Olen kyllä mm. neulonut sukkia aikuisille yms. En oikein tiedä kanavaa, mistä auttaa yksinäisiä köyhiä. 

Vierailija
45/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään asiallista vastausta. EIPÄ YLLÄTÄ!!!!

Kyllä sisäfile maistuu köyhänkin suussa YHTÄ hyvältä kuin rikkaan. Miksi köyhä ei saisi nauttia hyvästä ruoasta? Siihen tarvitsemme RAHAA!!! EMME LUMPPUJA TAI MANNARYYNEJÄ!!!

ap

Maistuisi ihan tavalliselle ihmisellekin. Olin 80-luvun alussa Ilta ja viikonloppukassana kaupassa ja siellä kävi sossun ruokasetelillä ostavia asiakkaita. Kyllä he olivat niitä sisäfileen syöjiä, ei työssäkäyvät pienipalkkaiset ihmiset.

Itse tein kahta työtä ja mies oli pienipalkkaisessa työssä ja rakennettiin samalla taloa ja fileistä ei edes haaveiltu. silloin ei paljon ruokakasseja jaett ja kotihoidon tukea ei ollut, joten lapset piti hoitaa ihan ilmaiseksi.

Vierailija
46/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse omat rahasi. Niin me muutkin teemme.

Ei saa yllyttää rikokseen!

Vierailija
47/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sian sisäfile!

Vierailija
48/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, rahasta on luotu maailmaan keinotekoinen niukkuus. Ihmisten pitäisi nousta tätä keksittyä talousjärjestelmää vastaan, joka voisi olla optimaalisempikin, eikä niitä vastaan, joilla ei ruokaa tai vaatteita. Voih, mitä lampaita ihmiset ovatkaan! Kyllä jokaisen pitäisi älytä sen verran, että järjestelmässä on vikaa, jos on ihmisiä, jotka elää jatkuvassa niukkuudessa, kun samanaikaisesti on tosi, että maailmassa on niin paljon resursseja ja materiaa, että kaikille ihmisille riittäisi aivankin minimissään kunnolliset vaatteet, ruoka ja asunto. Rahan niukkuus on vain ja ainoastaan keino pitää ihmiset kuuliaisina ja kovina työntekijöinä. Ihmiset laitetaan yksinkertaisesti kilpailemaan toisiaan vastaan luomalla niukkuus. Varmaan menee aika paljon henkisiä resursseja tuossa hukkaan, joita voitaisiin vapauttaa muuhun käyttöön, kuin kilpailuun.

Vierailija
49/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, rahasta on luotu maailmaan keinotekoinen niukkuus. Ihmisten pitäisi nousta tätä keksittyä talousjärjestelmää vastaan, joka voisi olla optimaalisempikin, eikä niitä vastaan, joilla ei ruokaa tai vaatteita. Voih, mitä lampaita ihmiset ovatkaan! Kyllä jokaisen pitäisi älytä sen verran, että järjestelmässä on vikaa, jos on ihmisiä, jotka elää jatkuvassa niukkuudessa, kun samanaikaisesti on tosi, että maailmassa on niin paljon resursseja ja materiaa, että kaikille ihmisille riittäisi aivankin minimissään kunnolliset vaatteet, ruoka ja asunto. Rahan niukkuus on vain ja ainoastaan keino pitää ihmiset kuuliaisina ja kovina työntekijöinä. Ihmiset laitetaan yksinkertaisesti kilpailemaan toisiaan vastaan luomalla niukkuus. Varmaan menee aika paljon henkisiä resursseja tuossa hukkaan, joita voitaisiin vapauttaa muuhun käyttöön, kuin kilpailuun.

Kyllä! Suomalaiset on kautta aikain kasvatettu pelkoon ja kuuliaisuuteen. Joskus se oli herran pelko, nyt se on köyhyyden pelko. Lammaskansa mikä lammaskansa; muual ne nousee edes kapinaan aika ajoin, suomalaisista enemmistö vetäytyy nurkkaan ja anelee armoa, kun pitäisi taistella.

Vierailija
50/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me osta koskaan sisäfilettä, lukuunottamatta ehkä jotain juhlia kerran kahdessa vuodessa. Terkuin kaksi keskituloista työssäkäyvää. Kun minä olin työtön, emme edes haaveilleet sellaisesta, mihin ei ollut varaa, vaan söimme sitä, mihin oli. Eikä tullut mieleenkään pyytää muilta rahaa sisäfileeseen. Miten kukaan kehtaa? 

Vierailija
51/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sisäfilepihvejä saa valmiiksi pakattuna S-Marketeista, esim. Atrian 2 kpl, alle 15 €, joskus on oranssi tarra -30 % päällä. Ne on ihan hyviä eikä mitään hirmuhintaisia.

Vierailija
52/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olisin enemmän kun tyytyväinen vaatteisiin ja ruokaan. Kukaan vaan ei halua auttaa lapsettomia köyhiä.

Mitä tarvitsette? Voin lähettää. Rahan kerjääjille sanon aina että mennään yhdessä kauppaan mut eipä ole kelleklään kelvannut että maksaisin ostokset tai tarjoaisin ruuan.

Vierailija
53/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin moni lähti provoon mukaan?! Aihe kyllä aina herkullinen ja koukuttava eli köyhä mankuu vastikkeetta rahaa. Nyt hahattaa siellä, kun sai ihmiset mukaan...

Vierailija
54/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhilläkin on ihmisarvo ja ovat ihmisiä (siitä huolimatta vaikka olisivatkin suomalaistaustaisia).  Miksi he eivät saisi päättää miten itseänsä auttavat ja mitä tarvitsevat. 

Toiset päättävät millä köyhän tulee tulla toimeen ja millaisia vaatteita käyttävät. 

Tai millaisella älypuhelimella hoitavat yhteydenpitämisensä ehkä jopa  kaukaisiin sukulaisiinsa.

We want our money... We want our money... Ei koirillekaan anneta sitä huonointa... miksi köyhien tulee tyytyä sitten sellaiseen.

Vierailija
55/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs köyhä tuttavani tuhlaa kaikki saamansa rahansa, johonkin uuteen.

Ostaa vaikka uuden pöydän ja heittää vanhan ROSKIIN.

Ei edes yritä myydä eteenpäin, vaikka olisi hyvässä kunnossa.

Sitten valittaa kun ei ole rahaa ruokaan. Eikä pysty maksaan laskuja.

Joten en anna rahaa vaan ruokaa. (joskus sitä sisäfilettä)

Vierailija
56/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin moni lähti provoon mukaan?! Aihe kyllä aina herkullinen ja koukuttava eli köyhä mankuu vastikkeetta rahaa. Nyt hahattaa siellä, kun sai ihmiset mukaan...

Halveeraat köyhiä!

Vierailija
57/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat rahaa, ei muuta kuin töihin. Toinen vaihtoehto on kerätä pulloja. Kolmas vaihoehto on kerjääminen. Neljäs itsensä myyminen.

Jos ei mikään kelpaa, ole sitten ilman mitään apua.

Mutta kun te persut vihaisuudessanne inhoatte niitä kerjäläisiäkin, etenkin, jos niitä on tarpeeksi. Sitten vaaditte niillekin kieltoa. Yrittäkää nyt päättää mitä haluatte!

Vierailija
58/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en suostuisi ottamaan edes vastaan jos joku ilkeäisi tuoda virttyneitä lumppuja. 

Vierailija
59/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suvussa iäkkäitä köyhiä ihmisiä, ja annan jouluavun materiana kuten joulukinkkuina. Syynä se, että heillä kaikilla on päihdeongelmaisia lapsia ja raha löytää aina tiensä heidän taskuun.

Vierailija
60/304 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seija 43 kirjoitti:

Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.

Yhteiskunta maksaa tukensa ihan selvänä rahana. Miksi kenenkään yksityisen työssäkäyvän pitäisi edes tukea ketään "köyhää" perhettä kasvavine vaatimuksineen? Tulee tosiaan mieleen "we just want our money".