Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän perheen jatkuva sorsiminen -- haluamme RAHAA -- emme lumppuja tai manna-apua

Seija 43
05.12.2016 |

Miksi köyhälle perheelle ollaan kyllä ryysyjä ja mannaryynejä tuomassa? Miksei anneta suoraan RAHAA!?? On ihmisarvoa alentavaa se, että ei anneta köyhän ITSE päättää, mitä hän tarvitsee. Eli antakaa RAHAA!! Sitä köyhä tarvitsee ja auttajan ei tarvitse kokea synnintuskia, että olisi sorsinut köyhää antamalla lumppuja tai ruokaa.

Kommentit (304)

Vierailija
21/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
22/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sellaisiakin ihmisiä, joiden on pakko tehdä hyvin vähän rahaa, koska vain saamme sitä, eikä valtio silti elätä meitä. Mulla oli sukulainen, joka halusi antaa mulle tuhansia. Ja antoikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukausi-elokuvassa mies valitti sossun luukulla "Ei me voida odottaa neljää viikkoa korvauksia" johon virkailija vastasi "Voittehan te vaikka hakea töitä".

Vierailija
24/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun "hyvä antaa vähästään, paha ei anna paljostakaan". Moni hyväntahtoinen auttaja on itsekin köyhä ja hän antaa käyttökelpoisia tavaroita tai muuta liikenevää, joka on sinun näkökulmastasi "lumppua". Sitten ne pahantahtoiset ajattelevat, että kyllä köyhälle välttää huonompikin.

Tyydyttikö vastaukseni?

Vierailija
25/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei lumppuja? Uusiin merkkivaatteisiin ei taida olla varaa...

Vierailija
26/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullinen ketju, kun taas osoitetaan, ettei Suomessa ole köyhyyttä.

Vierailija
27/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään asiallista vastausta. EIPÄ YLLÄTÄ!!!!

Kyllä sisäfile maistuu köyhänkin suussa YHTÄ hyvältä kuin rikkaan. Miksi köyhä ei saisi nauttia hyvästä ruoasta? Siihen tarvitsemme RAHAA!!! EMME LUMPPUJA TAI MANNARYYNEJÄ!!!

ap

Osta sisäfilettä sillä rahalla, joka sinulla muuten kuluisi mannaryyneihin ja rönttävaatteisiin. Niin, sellaisiakin tarvitaan monenlaisissa piha- ja muissa ns. rönttähommissa, joihin köyhät joutuvat.

Vierailija
28/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on myös, etteivät kaikki köyhät osaa käyttää rahaa. Viinan ja tupakan osto loppuu siihen. Ruokien kilohinnat katsotaan sesongin mukaan tarkasti jne. Paljon olen nähnyt sellaisia, joilta puuttuu tämäkin alkeellinen taito. Ihan kantasuomalaisia. Aikuisille ihmisille pitää selittää, että kaikkea nyt vaan ei saa, jos varat ei riitä.

Vierailija
29/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt köyhien auttamisen täysin väärin, tässä yhteiskunnassa sen tarkoituksena on kiillottaa antajien kilpeä, ei tarjota köyhälle resursseja auttaa itseään. Tästä syystä apu on materiaalista, eihän köyhälle muuten syntyisi samanlaista kiitollisuudenvelkaa jos hän voisi itse valita mitä rahalla ostaa. Lisäksi siitähän saattaisi vaikka tulla pieni itsetuntoa ja -luottamusta nostattava tunne että hän hallitsee omaa elämäänsä! Se jos mikä olisi aivan kamalaa.

Ei, kyllä se on tälläkin palstalla selväksi tullut, että köyhän on tiedettävä paikkansa.

Vierailija
30/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni köyhä on sellainen, jolla ei ole varaa ostaa edes välttämättömimpiä elintarvikkeita ja vaatteita. Jos sulla ne on, ja puuttuu vain se sisäfilee, nin sen saat hommata itse. Minä autan vain niitä, joilta puuttu ne vaatteet ja perusruoka. Monella työssä käyvälläkään ei ole varaa kalleimpaan ruokaan, vaan menot on suhteutettava tuloihin. Ja silloin se manna maistuu ihan hyvältä, kun tietää sen itse kustantaneensa.

Vierailija
31/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne siis veisin nuo lapsille pieneksi jääneet hyväkuntoiset vaatteet? Itsekin pienellä toimeentuleva eli ei ole varaa sisäfileitä toisille ostaa kun ei niitä kotonakaan syödä.

Ei viitsisi poiskaan siistejä vaatteita heittää..

Vierailija
32/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä anna rahana,tänä vuonna ostin 120€ joululahjoja perhetukikeskukseen,en anna rahana ettei mene viinaan olueen tupakkaan tms.tahdon että lahjat menee suoraan lapsille

Vierailija
33/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mihin saamasi rahan käyttäisit?

Hyvään ruokaan (sisäfileet, loimulohet, leivokset) ja perheen virkistykseen (Naantalin Spa)

Ap

Vierailija
34/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt arvoisat lahjoittajat vain pahoittako lisää ihmisten mieliä, jos lahjoitat rahaan, niin todennäköisesti nekin setelit on varmaan sitten liian pieniä ja mieli senkuin pahenee...

Vierailija
35/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvään ruokaan (sisäfileet, loimulohet, leivokset) ja perheen virkistykseen (Naantalin Spa)

Ap

0/5. Kun ei ole varaa niin siinähän itkette ilman.

Vierailija
36/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olisin enemmän kun tyytyväinen vaatteisiin ja ruokaan. Kukaan vaan ei halua auttaa lapsettomia köyhiä.

Mä olisin myös köyhänä opiskelijana ollut tosi onnellinen esim.elintarvikkeista.

Vierailija
37/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräistä tavaraa kirjoitti:

Älkää nyt arvoisat lahjoittajat vain pahoittako lisää ihmisten mieliä, jos lahjoitat rahaan, niin todennäköisesti nekin setelit on varmaan sitten liian pieniä ja mieli senkuin pahenee...

Tämä muuten on ollut pitkään kasvava trendi. Kun mikään ei riitä. "Annoit vain sitten kaksi euroa?" Ensi kerralla en anna mitään. En minäkään mikään rahasampo ole.

Vierailija
38/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on kyllä pointti. Esim. se mannaryyni maksaa euron(?) ja vaatetta on saanut jo esim. kirpparin ilmaiskorista. Kyllähän joku talvitakki monta vuotta kestää. Sitten taas voi olla yllättäviä, välttämättömiä menoja, kuten käsikauppalääkkeitä tai bussilippu, ja niihin ei saa sossusta tukea ainakaan ilman selvityksiä ennen kuin kuukauden päästä - niihin tarvitsisi rahaa.

Voi olla rahapulassa, vaikka olisi ryyniä ja lämmintä vaatetta.

Vierailija
39/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuule ap, me työssäkäyvätkin loimutamme itse lohemme ja leivomme leivoksemme. Ei meilläkään kaikilla ole varaa valmiiseen, vaan itse tehdään ja saadaan mitä halutaan. Minäkään en tänä vuonna anna yhtään ostettua joululahjaa muille kuin omalle teinilleni. Kaikille muolle on itsetehdyt ja mahdollisuuksien mukaan kierrätetyistä materiaaleista.

Vierailija
40/304 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä linkkejä, minne voi halutessaan lahjoittaa pienen määrän ruokaa? Katson kyllä painoindeksin ensin läpi.