Häissä vain kahvitarjoilu?
Pitäisittekö outona? Vieraat tulevat läheltä ja tottakai etukäteen heillä olisi tieto ettei tarjota ruokaa. Lyhyt seremonia kirkossa tai maistraatissa, jonka jälkeen jossain kakkukahvit..?
Kommentit (56)
Ihan hyvä tapa viettää juhlaa. Me miehen kanssa ensi vuonna tehdään sama.
Kahvipöytään myös vähän suolaista.
Kaikissa muissa juhlissa huomannut että suolaiset käyvät kaupaksi makeita paremmin.
Toki jos haluatte pelkän kakun tarjolle, se on ok. Se on teidän juhla.
Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Ruokahäihin lahjan arvo 50e/aikuinen, lapsista 0-20e ekstraa oman varallisuuden mukaan.
Kahvihäihin lahjan arvo 20-30e/perhe.
Mä en kyllä ole edes ajatellut mitään lahjoja.
Me ei mennä naimisiin lahjojen takia.
En ole ap, olen toinen kakkukahvihäiden järjestäjä.
No, tykkää hääjuhlista ja pelkät kakkukaffeet ovat ankeita, siellä mitään juhlita. Ihan turhaa laittautua parin hetken vuoksi. En silti jätä käymättä, mutta ne tympii. Ajankohtakin huono, että koko päivä menee kuitenkin siihen, vaikka itse tilaisuus on ohi nopeasti.
ps. paha moka on, jos ei anna ymmärtää kakkukahveista, hyvä, että teette sen selväksi.
Juuri saatiin kutsu ensin kirkkoon paikkakunnalle x ja juhliin toiselle paikkakunnalle, ei mitään käryä, onko paikalla kaffet vai ruuat ja kaffet. Ei kuljetuksia, joten varmaan vain kahvit.
Oikein hyvä, jos kutsussa mainitaan selkeästi kakkukahvit. Silloin kaikki tietävät, ettei ole koko illan juhlat ja osaavat varautuvat sen mukaan. Pitkää ilonpitoa ei sitten kannata odotella - ette varmaan haluakaan? - vieraat tosiaan varmaan poistuvat kahvit juotuaan.
Juu, suolaista kannattaa varata, se maistuu aikuisille.
En oudoksuisi tällaista yhtään, ihan kiva olisi tälläiset kepeät kahvikakkuhäät välillä.
Avioliitto on tuomittu päättymään avioeroon, jos häissä ei ole karjalanpaistia ja morsiamen ryöstöä. 😂
Kuulostaisi ihanalta olla häissä, missä olisi vain kahvitarjoilu, vaikka tulisi kauempaakin. Nykyisin kaikki on niin mahtipontista ja se asettaa vaatimuksia myös kutsuvieraille.
Ja harvoin olen ollut ruokahäissä, missä kaikki järjestely toimisi hyvin, vaan se on yhtä ruuan odottelua ja sähläystä, kun tarjoilijoita ei ole palkattu riittävästi.
Kahvikutsut eivät tarkoita muutamaa känttyä ja sitten ulos. Sen pitää olla kodikas miellyttävä hetki kaikille hyvän tarjottavan kera. ABC-kahvituksen voi jokainen pitää itse. Jos ei ole varaa juhlia järjestää, menkää vihille kahdestaan todistajien kanssa.
Ihmettelen että miksi ihmeessä viettää koko häitä, jos ei halua juhlia? Itse en halua naimisiin, mutta voisin juhlistaa rakkauttamme tarjoamalla ruokaa,juomaa ja musiikkia kaikille läheisille. Rakkauden juhlaa, ei mitään vanhanaikaista paperin palaa seisoneen juhlamokan ja kakun ääressä kaikki nihkeänä pönöttäen. Liian konservatiivista.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, olen toinen kakkukahvihäiden järjestäjä.
Kyllä ne vieraat silti kokee, että lahja on tuotava, kun häihin on kutsuttu. Eikä ne katso voivansa antaa halvempaa lahjaa sen takia, kun on vaan kakkukahvit. Häälahja on häälahja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaisi ihanalta olla häissä, missä olisi vain kahvitarjoilu, vaikka tulisi kauempaakin. Nykyisin kaikki on niin mahtipontista ja se asettaa vaatimuksia myös kutsuvieraille..
Mitä vaatimuksia häät aiheuttaa vieraille, oli sitten kahvitarjoilu tai ruoka. ja kahvitarjoilu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, olen toinen kakkukahvihäiden järjestäjä.Kyllä ne vieraat silti kokee, että lahja on tuotava, kun häihin on kutsuttu. Eikä ne katso voivansa antaa halvempaa lahjaa sen takia, kun on vaan kakkukahvit. Häälahja on häälahja.
Olet oikeassa. En ole tullut ajatelleeksi tuota lahja-asiaa. Meille tulee vain ihan lähipiiri, mutta tietenkin varmaan haluavat antaa lahjan.
Mä alan miettimään jotakin hyväntekeväisyyteen liittyvää, me ei oikeasti tarvita mitään.
Onneksi on aikaa miettiä tämä asia.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin ruoka silti hyvä olla.
Ei se mikään pakko ole jos vieraat ovat läheltä.On muitakin häitä kuin ruokahäät ja ne muutkin häät on jees.
Meillä oli kakkua, jotain pikkuleipiä ja voileipiä vuonna 1991. Vihkiminen kappelissa, kakkukahvit meidän kerrostaloasunnossa ja kutsuttiin vain lähimmät sukulaiset ja pari parasta kaveria. Kavereiden kanssa pidettiin sitten pirskeet vielä erikseen myöhemmin, mut ei kerrottu etukäteen, että on menty naimisiin. Ei sitten tullut heille velvollisuutta tuoda lahjoja. Mutta yksi oli kuullut kuulutuksista äitinsä kautta, joten osasivat arvata ja toivat sitten jotain pientä.
Katsoin taannoin hääohjelmaa, ja siellä jonkun suunnitelmana oli "breakfast wedding." Eli häitä voi ja saa todellakin järjestää juuri sen tyylisenä, mikä itsestä tuntuu parhaimmalta. Ei ole mitään oppikirjamääritelmää, millaiset ovat "oikeat" häät. Kahvihäihin olisi tosi kivaa osallistua!
Hyvältä kuulostaa! Meillä ensi vuonna samalla kaavalla: maistraattihäät joiden jälkeen kakkukahvit (täytekakku, voileipäkakku ja jotain pientä suolaista). Vain lähimmät sukulaiset. Ollaan myös miehen kanssa aika vaatimattomia, ei tykätä ns. olla parrasvaloissa. 😄
Kunhan tosiaan vieraat tietävät, että ruokaa ei ole, niin kahvitarjoilu kuulostaa kivalta. Oikeastaan mieluummin menisin tuollaiseen kuin pitkään ruokailuun.
Vierailija kirjoitti:
Ruokahäihin lahjan arvo 50e/aikuinen, lapsista 0-20e ekstraa oman varallisuuden mukaan.
Kahvihäihin lahjan arvo 20-30e/perhe.
Mä ainakin annan saman verran riippumatta tarjoiluista. Lähimmille extraa.
Jokainen järjestää sellaiset häät, mitkä tuntuvat itsestä hyvältä. Meillä minä olisin halunnut pienemmät häät, vihkimisen lähimpien ystävien ja vanhempien läsnäollessa ja olisimme tarjonneet heille illallisen jossain tunnelmallisessa ravintolassa. Mies puolestaan halusi isoa, näyttävää ja mahtipontista, joten kompromissina päädyimme siihen, että kunnon hääjuhla hienossa paikassa, mutta kohtuullisella vierasmäärällä ilman häästressailua. Molemmat oikein tyytyväisiä tähän 😊
Saaristolaiskahvi on aika kiva vaihtoehto. Puolet kahvia, puolet yhden tähden jaloviinaa. Sokeria maun mukaan.
Sen kakun voisi oikeastaan jättää pois. Kovaa rasvaa ja sokeria. Ei hyvä. Sen sijaan voisi tarjota saaristolaiskahvin kanssa vaikka jaloviinapaukun. Hyvää ja kevyttä. Saa veret liikkeelle ja kielenkannat irtoamaan...
Tarviiko niitä häitä edes pitää, jos menee maistraatissa naimisiin? Eikö riitä, että juhlii kahdestaan? Tai sit syömään ravintolaan pienemmällä porukalla, jos haluaa vaatimattomasti juhlia. Vieraat joutuu kuitenkin samalla tavalla tälläytymään ja tuomaan lahjan, vaikka saisivat pelkkää kahvia.