Tuntuuko sinusta pahalta kun luet itsestäsi jotain negatiivista?
Esimerkiksi lääkärin tai Kelan kirjoituksia, jossa on negatiivista sävyä?
Kommentit (13)
Jos Omakannassa lukee että korkea verenpaine, niin onhan se ikävää, mutta ei se kuulosta sen kummemmalta.
Eiköhän kaikista tunnu pahalta lukea tai kuulla itsestään jotain negatiivista. Elämässä sitä kuitenkin on siedettävä ja mitä enemmän sitä tulee vastaan sen paksummaksi nahka kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikista tunnu pahalta lukea tai kuulla itsestään jotain negatiivista. Elämässä sitä kuitenkin on siedettävä ja mitä enemmän sitä tulee vastaan sen paksummaksi nahka kasvaa.
Voihan sitä vältellä negatiivisia asioita ja ghoustata negatiivisia ihmisiä.
eipä väliä enää. elämä menny aikoja sitte vituiksi niin tällä loppuajalla oo enää
merkitystä
On mielestäni yleisinhimillistä, että halutaan ennen kaikkea ja lähtökohtaisesti positiivista kommenttia itsestä.
Kyllä. Nuo kelat ja lääkärit nyt ei niin kauheasti kiinnosta, mutta jos joku joka tuntee minut paremmin sanoo/kirjoittaa minusta jotain negatiivista, niin eihän se kivaa ole. Yritän silloin miettiä, että onko hän oikeassa, jolloin voin yrittää parantaa itseäni, vai puhuuko vaan paskaa, jolloin yritän unohtaa asian. Kuitenkin aina olisi kiva, jos negatiiviset asiat yritettäisiin esittää enemmän rakentavana kritiikkinä kuin esim. suorana nälvimisenä. Vaikka se rakentava kritiikkikin on itselleni joskus vaikeaa ottaa vastaan, niin silloin sentään asia on yleensä esitetty asiallisesti ja kirjoittaja on nähnyt vaivaa sen eteen ja on helpompi lähteä miettimään sitä itsensä kehittämistä sen suhteen.
Ei. En vaan tykkää siitä että olen tajunnut olleeni vakavien ja törkeiden rikosten kohde vuosikymmeniä. Mukana ihmisiä, jotka reippaasti tyhmempiä kun mä, mutta koska heille onnistuneesti valehdeltu kaikenlaista luulevat jotain muuta.
Eli on olemassa ylempiä portaita jotka usuttaneeet typerykset (jotka luulee että se mitä kerrottu on koko totuus vaikka enimmäkseen peitetarinoita koko totuudelle) kimppuun.
Näiden kahden kerroksen kohteena ollut plus sitten tietenkin ihan ne tavalliset "murheet" perheen sisäiset sellaiset. Niistäkin moni sabotoitu. No hyvä että selvisi, niin voi kevyemmin ottaa nekin.
Et hävinnyt huonommillesi = Olit huonoin.
Ehkä ei niinkään kirjoitettu, vaan puhuttu. Ei tunnu kivalta, kun puhutaan negatiiviseen sävyyn, vaikka erityistä syytä ei mielestäni ole. Kohtaan ihmiset ystävällisesti, en nälvi, juorua tms. mutta yleensä aina joudun itse sellaisen kohteeksi.
Tuntuu, että "piireihin" pääsee sillä, että juoruilee ja puhuu pahaa jostain sopivasta henkilöstä, yleensä se vaatii jotain massasta poikkeavaa, esim. ulkonäössä, pukeutumisessa, elämäntyylissä jne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei niinkään kirjoitettu, vaan puhuttu. Ei tunnu kivalta, kun puhutaan negatiiviseen sävyyn, vaikka erityistä syytä ei mielestäni ole. Kohtaan ihmiset ystävällisesti, en nälvi, juorua tms. mutta yleensä aina joudun itse sellaisen kohteeksi.
Tuntuu, että "piireihin" pääsee sillä, että juoruilee ja puhuu pahaa jostain sopivasta henkilöstä, yleensä se vaatii jotain massasta poikkeavaa, esim. ulkonäössä, pukeutumisessa, elämäntyylissä jne.
Itse en ole kuullut suoraan minusta puhuttavan pahaa, mutta kun edellisessä työpaikassa kuunteli kuinka isossa porukassa haukuttiin selän takana yksittäisiä ihmisiä ja vielä sellaisista asioista, joissa minusta ei olisi ollut mitään haukkumisen aihetta, niin kyllä sitä mietti että mitä minusta on puhuttu, kun en kuulunut tähän tiettyyn klikkiin ja pysyttelin vähän syrjässä. Joidenkin mukavien saman mielisten kanssa juteltiinkin siitä, kuinka inhottavaa tuollainen on aikuisilta sote-alan ammattilaisilta. Minusta on itsestäänselvää, että jos on jotain huomautettavaa jollekin, niin se hoidetaan asiallisesti kahden kesken ja keskitytään rakentavaan kritiikkiin, ei syytetä että mitä sä nyt noin teit. Tämäkin yksi porukalla haukuttu henkilö oli vain kokeillut jotain uutta, joka olisi saattanut auttaa erään asiakkaan kanssa toimimisessa. Siinä ei ollut esim. mitään vaarallista tai ylipäätään väärää ja esim. minusta se oli hyvin keksitty ja kokeilun arvoinen juttu. Itse en koskaan tällaiseen osallistunut enkä tule osallistumaan, mutta pitäisi kyllä rohjeta puuttua ja puolustaa haukuttua. Olin vain liian arka uutena nuorena työntekijänä vastustamaan pariakymmentä minua vanhempaa vakkarityöntekijää. En ihmettele että iso osa uusista, mukavista työntekijöistä lähti tuolta jo jopa kuukauden jälkeen. Esimieheltäkin tuli sähköpostia jossa muistutettiin käytöstavoista, kuten siitä että kaikkia moikataan, ilmeisesti useampi kesätyöntekijä oli valittanut ilmapiiristä. Ihan hullua että aikuisille pitää tuollaista opastaa erikseen.
Mutta tuli myös mieleen tuolta sellainen juttu, josta mulla jäi jotenkin hyvä fiilis. Meitä oli kaksi saman nimistä työntekijää, ja eräs nainen oli jossain tilanteessa erotellut meidät sanomalla että "se kauniimpi Maija", joka en siis ollut minä. En ollut kuullut tästä enkä olisi varmaan kuullutkaan, mutta tämä nainen tuli pyytämään multa vilpittömästi anteeksi että oli sanonut niin. Se tuntui jotenkin niin suoraselkäiseltä, vaikka sen ei olisi tarvinnut sanoa mulle asiasta mitään.
Ei, jos ne on faktoja.. Mä otan kaiken kritiikin aina vastaan ilomielin, mut niitten on oltava faktoja eikä tuulesta temmattuja
Sinulla on taipumus neuroottisuuteen jos siltä tuntuu. Man up and get a helmet.