Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
1761/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja tarinoita tässä ketjussa, noin on käynyt myös meillä, rasittavimpia sohvalla röhnöttävät, valmista odottavat aikuiset, riehuvat lapset ( enää en anna riehu) kuolaavat koirat, jotka päästetään sohvalle makaamaan, jääkaappirosvot ja tuntikausia kännäävät saunojat, lisäksi kotiani arvostelevat ämmät. Ikuisesti muistan sen tyhmän emännän, joka tunki päänsä kaappiin ja tutki minulle tärkeitä koriste-esineitä, joista yksi tipahti lattialle ja meni pirstaleiksi. Emäntä ei edes anteeksi pyytänyt tai ehdottanut korvaavansa esineen. Olin niin vihainen, että teki mieli np-otteella nakata emäntä pihalle. Kysyin kyllä, että miksi ihmeessä pitää mennä koskemaan koriste-esineisiin.

Mä olen sanonut summan. Tänä päivänä on helppoa, kun monella on mobile pay.

Oon sanonut tämä maksoi 70 e. Maksa ja voitte lähteä samantien

Vierailija
1762/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs vieras alkoi kiskomaan lakanoita pois sängystä ja imuria esille kaapista sanoen että lakanat pitää ehdottomasti vaihtaa ja että minun pitää myös imuroida ja siivota muutenkin. Hän jaksoi useamman kerran sanoa että ne pitää ehdottomasti tehdä ja kun kieltäydyin sanoen, että omassa kodissani siivoan juuri silloin kun itse haluan ja että olin juuri pari päivää aikaisemmin siivonnut niin hän raivostui todella ja lähti ovet paukkuen pois paikalta. Hän ei halunnut olla enää sen jälkeen missään tekemisissä kanssani ja levitti minusta vaikka minkälaisia ilkeitä juoruja ja valheita tuntemillemme ihmisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävin on vieras, joka ei älyä lähteä pois. Puolison kaveri oli meillä yökylässä syystä x, ja seuraavana päivänä söi meillä aamupalan jne. Tämä vielä ihan ok, mutta puoliso on välillä sosiaalinen tollo, että jätti seuraavan päivän seurusteluvetovastuun minulle, ja minä taas en jaksaisi. No eipä siinä mitään, mutta sitten vieras jäi köllöttelemään makuulteen sohvallemme ja ylläpitämään satunnaista small talkia, kun me jo aloimme pesemään pyykkiä. Puoliso kysyi jossain völissä, että moneltas se sinun juna lähtikään, ja vieras sanoi että ei ole vielä edes katsellut aikatauluja.. Ihan kauhea kun itse on jo introverttinä väsynyt toisen seuraan ja haluaisi viettää rauhallista sunnuntaita käsi kalsareissa, ja ei yhtään tiedä monelta se vieras lähtee. Hän taisi köllötellä vielä pari tuntia tuosta, kun päätti lähteä rauhallisella aikataululla.

Vierailija
1764/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.

Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.

Tää nyt on normaalia menoa about kaikille ketä ei kahvia juo, porukalla vaa nii juurtunu se johonki takaraivoon, että kaikki juo kahvia ettei millään ymmärrä jos jollain ei sitä ole.

Minusta olisi tärkeää, jos luokseni tulisi joku joka juo ainoastaan teetä ja joka kerta saisi istua kuivin suin koska en viitsisi ostaa teepusseja ja vedenkeitintä kun en itse tykkää teestä.

Eli oma käytöksenne on myös hölmöä, outoa ja töykeää. Ettekä ole myöskään vieraanvaraisia. Kahvin (kuten treeniin) juominen on NIIN yleistä että luulisi nyt löytyvän vaikka kirpparilta edullinen keitin vaikka et itse kahvia haluakaan. Ihan niille vieraille!

Vierailija
1765/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni siskopuoli, joka on lähemmäs 10v. miestäni vanhempi, ja jonka kanssa mieheni ei ole juuri ollut tekemisissä, tuli perheineen usein meille kylään.

Juttu meni aina näin: He tulivat kolmen lapsensa kanssa ja kun oli ruuat syöty ja kahvit juotu, sisko ja hänen miehensä lähtivät kaksistaan baariin ja jättivät kolme villiä tenavaansa meidän hoidettavaksi. Sitten he aamuyöstä könysivät meille, kerran toinen sammui eteiseen kusilätäkköön housut kintuissa ja kerran toinen yrjösi lattialle ym. Lisäksi he tappelivat keskenään siihenmalliin että naapuritkin valittivat.

Me ei itse käytetty alkoholia ja kerran kuulin heidän valittavan toisilleen, kun he eivät huomanneet, että olin "nurkantakana", että pitääkö tuoda oma pullo mukana kun on niin tylsää, että onko nää jotkut lastenkutsut.

ja huom! me ei kutsuttu heitä, vaan he kutsuivat aina itsensä.

Sitten tuli vain mitta täyteen. Kun he taas kerran yrittivät tulla meille, mun mies ilmoitti siskolleen suoraan, että te käytätte meitä vain ilmaisina lastenvahteina ja saadaan kohta häätö kun te melskaatte kännipäissä.

Vierailija
1766/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin vähän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.

Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.

Tää nyt on normaalia menoa about kaikille ketä ei kahvia juo, porukalla vaa nii juurtunu se johonki takaraivoon, että kaikki juo kahvia ettei millään ymmärrä jos jollain ei sitä ole.

Minusta olisi tärkeää, jos luokseni tulisi joku joka juo ainoastaan teetä ja joka kerta saisi istua kuivin suin koska en viitsisi ostaa teepusseja ja vedenkeitintä kun en itse tykkää teestä.

Eli oma käytöksenne on myös hölmöä, outoa ja töykeää. Ettekä ole myöskään vieraanvaraisia. Kahvin (kuten treeniin) juominen on NIIN yleistä että luulisi nyt löytyvän vaikka kirpparilta edullinen keitin vaikka et itse kahvia haluakaan. Ihan niille vieraille!

Oon aivan samaa mieltä. Meillä on murukahvia ja pressopannu vieraille.

Ei vie tilaa yhtään

Vierailija
1767/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin n 10v sitten pitkään miehen kanssa jolla oikein kiva kesämökki järven rannalla. Itse olin ravintola-alalla raskaassa duunissa jossa palvellaan asiakkaita päivät pitkät ( ja tehtiin pitkiä työpäiviä), miesystävö taas oli yltiö sosiaalinen joka kutsui vieraita tai antoi kaikkien tulossa olijoiden tulla kanssani samaan aikaan mokille.

Ja sitä porukkaa riitti. Varmaan touko-syyskuun aikana sain olla 2 - 3 vk loppua kahdestaan miesystäväni kanssa. Olisin halunnut (vastapainoksi hektiselle työlleni) olla kahdestaan rauhassa ja hiljaisuudessa enkä passata vieraita ja kantaa selkä vääräänä kaupasta ruokaa ja juomaa. Tän lisäks tietty ammattini huomioiden minun kuului suunnitella tarjottavat, mitottaa ostokset, mies kyllä grillas ja teki jotain muuta ruoan eteen, mut usein se olin minä ja ehkä joku muu naispuoleinen vieras (anoppi esim) jotka sitten siivos jäljet ja tiskas. Ja parin tunnin päästä sama uudelleen. Tuntui ihan siltä että oon töissä.

Tekeydyin kerran kipeäksi, ilmoitin vieraille miesystäväni tietämättä, että oon vatsataudissa ja ettei meillä nyt taida olla "vastaanottoa" siellä mökillä, sanoin vielä olevani tosi väsynyt.

Ei kuullemma haittaa, sanoi tulossa olevan perheen äiti ja he todellakin tuli heti la aanusta.

Minä makoilin jaffapullon kanssa riippukeinussa tekemättä yhtään mitään, söin salaa yläkerran makkarissamme jäätelöä, menin aikasin nukkumaan ja ihan hyvin ne vieraat tuli kestittyä ilman minuakin.

Vierailija
1768/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni siskopuoli, joka on lähemmäs 10v. miestäni vanhempi, ja jonka kanssa mieheni ei ole juuri ollut tekemisissä, tuli perheineen usein meille kylään.

Juttu meni aina näin: He tulivat kolmen lapsensa kanssa ja kun oli ruuat syöty ja kahvit juotu, sisko ja hänen miehensä lähtivät kaksistaan baariin ja jättivät kolme villiä tenavaansa meidän hoidettavaksi. Sitten he aamuyöstä könysivät meille, kerran toinen sammui eteiseen kusilätäkköön housut kintuissa ja kerran toinen yrjösi lattialle ym. Lisäksi he tappelivat keskenään siihenmalliin että naapuritkin valittivat.

Me ei itse käytetty alkoholia ja kerran kuulin heidän valittavan toisilleen, kun he eivät huomanneet, että olin "nurkantakana", että pitääkö tuoda oma pullo mukana kun on niin tylsää, että onko nää jotkut lastenkutsut.

ja huom! me ei kutsuttu heitä, vaan he kutsuivat aina itsensä.

Sitten tuli vain mitta täyteen. Kun he taas kerran yrittivät tulla meille, mun mies ilmoitti siskolleen suoraan, että te käytätte meitä vain ilmaisina lastenvahteina ja saadaan kohta häätö kun te melskaatte kännipäissä.

Voi ku tuttu tarina, ilman noita hoitoon jätettyjä kakaroita.

Meillä mökillä kävi miehen työkaveri vaimonsa kans joka kesä ainakin kerran, joskus jopa kahdesti. Heillä oli 3 lasta jotka ne vei onneks jonnekin muualle että saavat olla rauhassa.

Pe illan ne veti viinaa niin että sammuivat millon minnekin (me ei itse otettu ku muutama saunaolut), lauantain ne paranteli oloaan nukkuen ja syöden ja la iltana uus känni ja hirmu tappelu aamuyölle. Siinä selvitettiin ummet ja lammet, itkettiin huudettiin ja sit ne yleensä meni könyämään hyvin äänekkäästi makuusoppeensa jossa oli vain liukuovi tupakeittiöön.

Sunnuntai heillä meni krapulaa parannellessa ja syödessä meidän maksamia ja laittamia ruokia.

He olivat aina tosi kiitollisia että saivat tulla, vetosivat siihen ku he niin harvoin pääsee mihinkään kaksin ja kehuivat jälkikäteen miten rentouttava viikonloppu oli, toivottavasti otetaan joku kerta vielä syksymmällä uusiksi....

😆 just, oli tosi rentouttavaa

Vierailija
1769/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin n 10v sitten pitkään miehen kanssa jolla oikein kiva kesämökki järven rannalla. Itse olin ravintola-alalla raskaassa duunissa jossa palvellaan asiakkaita päivät pitkät ( ja tehtiin pitkiä työpäiviä), miesystävö taas oli yltiö sosiaalinen joka kutsui vieraita tai antoi kaikkien tulossa olijoiden tulla kanssani samaan aikaan mokille.

Ja sitä porukkaa riitti. Varmaan touko-syyskuun aikana sain olla 2 - 3 vk loppua kahdestaan miesystäväni kanssa. Olisin halunnut (vastapainoksi hektiselle työlleni) olla kahdestaan rauhassa ja hiljaisuudessa enkä passata vieraita ja kantaa selkä vääräänä kaupasta ruokaa ja juomaa. Tän lisäks tietty ammattini huomioiden minun kuului suunnitella tarjottavat, mitottaa ostokset, mies kyllä grillas ja teki jotain muuta ruoan eteen, mut usein se olin minä ja ehkä joku muu naispuoleinen vieras (anoppi esim) jotka sitten siivos jäljet ja tiskas. Ja parin tunnin päästä sama uudelleen. Tuntui ihan siltä että oon töissä.

Tekeydyin kerran kipeäksi, ilmoitin vieraille miesystäväni tietämättä, että oon vatsataudissa ja ettei meillä nyt taida olla "vastaanottoa" siellä mökillä, sanoin vielä olevani tosi väsynyt.

Ei kuullemma haittaa, sanoi tulossa olevan perheen äiti ja he todellakin tuli heti la aanusta.

Minä makoilin jaffapullon kanssa riippukeinussa tekemättä yhtään mitään, söin salaa yläkerran makkarissamme jäätelöä, menin aikasin nukkumaan ja ihan hyvin ne vieraat tuli kestittyä ilman minuakin.

Eiköhän se mies ollut kestinnyt vieraita jo pitkään ennen sinua ja varmasti jatkossakin selvisi vieraistaan yksinkin. Itse teit asiasta raskaan ja ongelmallisen. Ei sinua kukaan käskenyt suunnitella, juosta kaupassa ja siivota. Olisit lojunut keinussa muinakin viikonloppuina tai olisit avannut suusi ja sanonut, että tarvitset rauhaa

Vierailija
1770/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivuosina 80-luvulla virtsasimme kahvinkeittimeen.

Vierailija
1771/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun mies oli käynyt jääkaapista napsimassa lihapullia jotka olin tehnyt ruokaa varten valmiiksi.

Kehtasi vielä valittaa vähäisistä tarjoiluista jäi nälkä kuulemma. Totesin että joku per.. leen juntti kävi syömässä lihapullat, eipä jatkanut.

Vierailija
1772/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin vähän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teevettä voi kyllä keittää ihan tavallisessa kattilassa, ei siihen vedenkeitintä tarvita. Miksi sinusta olisi tärkeää juuri teenjuojaa näpäyttää? Jos ei juo kahvia, kärsiköön? Ei tarjota edes mehua tai vettä.

1773/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mark kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on tapana alkaa availla kaappien ovia ja tutkia niitä ihan kuin kotonaan toisilla on kuvottavia tapoja. Itse en ole näihin törmännyt kotonani koska täällä tehdään kuin minä sanon ja punainen kortti tulee heti jos käytös ei ole kunnollista. Jääkaappiani ei availla ilman minun lupaani. Samoin käyttäydyn itse kylässä en availe kenenkään kaappeja tai pitele tavaroita puhumattakaan söisin ruokaa ilman lupaa.

Olisi kiinnostava tietää tämän yhden alanuolen laittajan ajatuksia aiheesta. Kyllä minä ainakin menen jääkaapille kylässä ja availen muitakin kaappeja. Kengät jalassa ja nippailen nenästä kaivamiani yllätyksiä lattialle. Älkää yrittäkö estää

Vierailija
1774/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen työkaveri oli vaimonsa kanssa ensi kertaa kylässä. Olin laittanut salaattia ja ison kasvispiiraan. 

Kahvien jälkeen pariskunta yllättäen penkoi jääkaappiamme ihmetellen, että "eikö teillä oikeasti ole täällä mitään kunnon ruokaa, esim makkaraa?" Heidän teki mieli makkaraa..

Katsoimme mieheni kanssa toisiamme hölmistyneinä. Tämä oli vielä eka kerta, kun olivat meillä, ja he tiesivät, että olemme kasvissyöjiä.

Kaapeille ei tietenkään kylässä ole asiaa, se oli tosi tärkeää tässä tarinassa mutta mitäpä itse tuumaisitte kylässä jos siellä olisi ainoastaan lihaa tarjolla? En ymmärrä näitä pakolla kasviksia ja teetä tarjoilevia ihmisiä. Voisko joskus ajatella myös niitä vieraita? Tee ensi kerralla lisäksi vaikka kinkkupiirakka? Ei kaikki halua syödä pelkkiä rehuja.

Vierailija
1775/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en ole kertonut täällä, mutta työttömän yksinhuoltajan lapsen synttäreillä lapsen pankin tyhjentäminen (n. 100 euroa) on minusta härskiä. Ja kun vieraat olivat pieniä, syyllisen täytyi olla jonkun vieraan vanhempi.

Vierailija
1776/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vasta menneet naimisiin ja asuimme ensimmäisessä asunnossamme, kaksiossa. Meille tuli kaukaa vieraita, pariskunta joilla oli kolmevuotias lapsi. Meillä ei ollut varavuodetta, joten he saivat nukkua patjoilla olohuoneessa. Seuraavana päivänä, kun tulin töistä, järkytyin aika lailla. Pikkulapsi oli ilman housuja ja vanhemmat nukkuivat olohuoneessa muina miehinä, täkit peittoina keskellä päivää! Täkit olivat uusia, häälahjaksi saatu ja olohuone haisi niin tupakalle kuin haista voi! Samoin täkit ja verhot, mitkä oli vedetty ikkunoiden laitoihin, aivan ryttyisiksi. Odotin milloin he lähtevät. Parin vierailupäivän jälkeen alkoi pyykinpesu, piti pestä ja siivota joka paikka. Kyllä harmitti ja suututtti.

Vierailija
1777/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muistan sen tyhmän emännän, joka tunki päänsä kaappiin ja tutki minulle tärkeitä koriste-esineitä, joista yksi tipahti lattialle ja meni pirstaleiksi. Emäntä ei edes anteeksi pyytänyt tai ehdottanut korvaavansa esineen. Olin niin vihainen, että teki mieli np-otteella nakata emäntä pihalle.

Omassa kodissasi sinä olet emäntä vieraille. Ei sinun vieraasi. Opi se äläkä kirjoita tuollaista lähiösuomea.

Juuri näin. Tuo emännistå ja isännistä puhe muissa yhteyksissä kuin kutsujen tai maatalon isäntäväkenä on kyllä niin elämämkallujen kieltä ettei paremmasta väliä. Oman elämänsä kananperserukat ja akimanniset niin puhuvat.

Vierailija
1778/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooooohhh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen työkaveri oli vaimonsa kanssa ensi kertaa kylässä. Olin laittanut salaattia ja ison kasvispiiraan. 

Kahvien jälkeen pariskunta yllättäen penkoi jääkaappiamme ihmetellen, että "eikö teillä oikeasti ole täällä mitään kunnon ruokaa, esim makkaraa?" Heidän teki mieli makkaraa..

Katsoimme mieheni kanssa toisiamme hölmistyneinä. Tämä oli vielä eka kerta, kun olivat meillä, ja he tiesivät, että olemme kasvissyöjiä.

Kaapeille ei tietenkään kylässä ole asiaa, se oli tosi tärkeää tässä tarinassa mutta mitäpä itse tuumaisitte kylässä jos siellä olisi ainoastaan lihaa tarjolla? En ymmärrä näitä pakolla kasviksia ja teetä tarjoilevia ihmisiä. Voisko joskus ajatella myös niitä vieraita? Tee ensi kerralla lisäksi vaikka kinkkupiirakka? Ei kaikki halua syödä pelkkiä rehuja.

Vähän ohis, mutta miten nykyajan ihmiset tuupertuu maahan heti jos yhdellä aterialla tai kahvihetkenä ei olekaan tarjolla punaista lihaa? Olen ihan tavallinen sekaruoan syöjä, mutta omassa lapsuudessa ysärillä oli ihan normaalia että ruokana oli joskus pinaattikeittoa tai muuta kasvisruokaa eikä siitä kukaan silloin murtunut palasiksi.

Vierailija
1779/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huooooohhh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta miten nykyajan ihmiset tuupertuu maahan heti jos yhdellä aterialla tai kahvihetkenä ei olekaan tarjolla punaista lihaa? Olen ihan tavallinen sekaruoan syöjä, mutta omassa lapsuudessa ysärillä oli ihan normaalia että ruokana oli joskus pinaattikeittoa tai muuta kasvisruokaa eikä siitä kukaan silloin murtunut palasiksi.

Ne ovat niitä ammattiloukkaantujia, jolle mikä tahansa "woke" juttu on punainen vaate. Punaisen lihan syömisestä on tullut poliittinen valinta, pitää syödä oikein uhallakin lisää punaista lihaa, ettei vegaanit pääse hyppimään silmille. 

Vierailija
1780/2728 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras tuli aina kutsumatta ja suoraan jääkaapille. Cokispullo tyhjeni ja juustot ja muut leivänpäälliset maistui ilman leipää.

Erään kerran laitoin laxoberonia cokikseen etukäteen. Sanoin Cokis maistuu oudolle, onkohan vanhentunut. Ei kuulemma haittaa.

Soitti sitten seuraavana päivänä, että miten kehtasin pilaantunutta Colaa tarjota, kun maha aivan kuralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi