Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Kussut kylppärissä, jossa ei ole vessanpyttyä, lavuaariin niin että lasten lavuaarin reunalle unohtuneiden hammasharjojen päälle on roiskunut. Tosin kyseessä oli vanhus ja oli vähän näitä erikoisuuksia käytöksessä välissä. Peilikaapissa oli hammasharjojen paikka, mutta vasta omatoimisesti pesemään opettelevat voivat unohtaa.
Jokainen arkkitehti, joka on suunnitellut kylpyhuoneen, jossa EI ole WV-istuinta, pitäisi haastaa saman tien oikeuteen ihmisten ajan ja raaka-aineiden tuhlaamisesta. Kyseessä on rikos ihmisyyttä ja ympäristöä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tytön kaveri oli tikkana pöydässä kun jotain ruokaa oli tarjolla. Ei siis pyydetty pöytään. Asui 20 metrin päässä eli oli helppo mennä kotiin syömään. Kerran tuo tyttö tuli meille todella ison irtokarkkipussin kanssa ja kuulutti heti ovella että nämä on hänen eikä tosiaan ollut antanut yhtään karkkia meidän tytölle.
Näin kerran naapurin yksinhuoltajaäidin linja-autossa ja hän kertoi että hänellä oli ollut tenttiviikko ja nyt on kyllä rentoutusta ansainnut. Hänellä oli kaksi alle kouluikäistä lasta. Sanoi että menee yksin kylpylään eikä todellakaan ota lapsia mukaan. No jokainen tietenkin olettaa että hän oli hankkinut lapsille hoitajan illaksi. No menin kotiin ja käytiin perheen kanssa kaupassa. Kun tulimme kotiin em. yksinhuoltajaäidin lapset odottivat meidän ovella ulkona ja livahtivat kuin kissat ovesta sisään meille. Kysyimme missä äitinne on niin vastaus oli että se lähti jonnekin. Yritin soittaa mutta ei vastausta. Illalla soitti että laittaa lapset kotiin.
Heitteille jättö. Lasun paikka ja soitto poliisiin. Täällä jätetty lapset pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunta oli mökillämme kesällä. Olimme kattaneet terassille iltapalaa saunan jälkeen ja söimme siinä ja juttelimme, kun pariskunnan mies, hyvä ystäväni, otti ajatuksissaan ja muina miehinä sukkansa pois jalastaan ja alkoi pujotella sormiaan varpaidensa välissä. Tämä mies on vähän sellainen uneksija ja omiin ajatuksiinsa uppoutuja, niin ei varmaan edes itse tullut ajatelleeksi mitä teki. Jonkin minuutin varpaitaan räpläiltyään puki sukkansa takaisin ja laski jalkansa penkiltä takaisin lattialle.
En koskenut sen jälkeen enää mihinkään välineeseen enkä ruokaan mihin hän koski.
Etovaa. Olisin kyllä pyytänyt menemään käsipesulle.
Ei ole tollasia ongelmia kun ei ole läheisiä tai tuttuja ketkä kävisi koskaan kylässä. Ihmissuhteet ovat yliarvostettuja oikeassa elämässä, kaikki on paljon parempaa mielikuvituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kussut kylppärissä, jossa ei ole vessanpyttyä, lavuaariin niin että lasten lavuaarin reunalle unohtuneiden hammasharjojen päälle on roiskunut. Tosin kyseessä oli vanhus ja oli vähän näitä erikoisuuksia käytöksessä välissä. Peilikaapissa oli hammasharjojen paikka, mutta vasta omatoimisesti pesemään opettelevat voivat unohtaa.
Jokainen arkkitehti, joka on suunnitellut kylpyhuoneen, jossa EI ole WV-istuinta, pitäisi haastaa saman tien oikeuteen ihmisten ajan ja raaka-aineiden tuhlaamisesta. Kyseessä on rikos ihmisyyttä ja ympäristöä kohtaan.
Siinä oli kyllä varaus WC-pytylle, mutta kovin ahtaaksi olisi sitten kylppäri mennyt ja käytännössä pyykkikone jättää pois. Eli viemäriliitännät sitä varten olivat. Erillinen pikkuvessa oli. Sen sijaan volkkarin istuinta en kyllä ikinä kylppäriin haluaisi, miksi kukaan haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytön kaveri oli tikkana pöydässä kun jotain ruokaa oli tarjolla. Ei siis pyydetty pöytään. Asui 20 metrin päässä eli oli helppo mennä kotiin syömään. Kerran tuo tyttö tuli meille todella ison irtokarkkipussin kanssa ja kuulutti heti ovella että nämä on hänen eikä tosiaan ollut antanut yhtään karkkia meidän tytölle.
Näin kerran naapurin yksinhuoltajaäidin linja-autossa ja hän kertoi että hänellä oli ollut tenttiviikko ja nyt on kyllä rentoutusta ansainnut. Hänellä oli kaksi alle kouluikäistä lasta. Sanoi että menee yksin kylpylään eikä todellakaan ota lapsia mukaan. No jokainen tietenkin olettaa että hän oli hankkinut lapsille hoitajan illaksi. No menin kotiin ja käytiin perheen kanssa kaupassa. Kun tulimme kotiin em. yksinhuoltajaäidin lapset odottivat meidän ovella ulkona ja livahtivat kuin kissat ovesta sisään meille. Kysyimme missä äitinne on niin vastaus oli että se lähti jonnekin. Yritin soittaa mutta ei vastausta. Illalla soitti että laittaa lapset kotiin.Heitteille jättö. Lasun paikka ja soitto poliisiin. Täällä jätetty lapset pihalle.
Me asutaan rivitalossa ja muutama vuosi sitten yksi naapureista otti lapset pois tarhasta koko kesäksi.
Heille lomaa. Mutta oli itse töissä.
Olin juhannusviikon lomalla ja hän ilmoitti lapset tulee mulle hoitoon. Siinä keskusteltiin hinnoista. Sanoin 10 e / h / lapsi. Maksu etukäteen. Siinä lievästi haistatteli. Aamulla ovikello soi ja lapset olivat siellä.
Yritin soittaa äidille, ei tietenkään vastannut puhelimeen.
Onneksi naapurustossa asui vanhempi mummo. Mummo jäi lasten kanssa pihalle, meidän perhe lähti omille teille ja soitin 112.
Äidille oli poliisi soittanut ja oli ollut tosi vihainen.
Me oltiin koko päivä Lintsillä ja äiti oli soittanut mulle monta monta krt. Jossain vaiheessa vastasin ja mikä huuto.
Kerroin annoin hinnan, et suostunut, ilmaiseksi en lapsiasi vahtaa.
Yritti sopia kohtuuhintaa, mutta olisi maksanut alle päiväkodin hinnan.
Äiti oli käynyt lähes kaikki naapurit läpi, ilmaisina lastenvahteina. Minullekin heti joku neuvoi mitään vastavuoroisuutta ei ole tämän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli kyllä varaus WC-pytylle, mutta kovin ahtaaksi olisi sitten kylppäri mennyt ja käytännössä pyykkikone jättää pois. Eli viemäriliitännät sitä varten olivat. Erillinen pikkuvessa oli. Sen sijaan volkkarin istuinta en kyllä ikinä kylppäriin haluaisi, miksi kukaan haluaisi?
Volkkari lyhennetään VW. Tuo on selvä typo. V-kirjainhan on C-kirjaimen vieressä.
Mitä tulee siihen, että kylpyhuoneeseen EI MAHDU kaikki sinne kuuluva, on se edelleen sen arkkitehdin osaamattomuutta. Piirtelevät alle 60m2 kolmioita, joissa on koirankopin kokoiset makuuhuoneet sekä avoin ratkaisu, vaikka jokainen järkevä ihminen tajuaa, että esimerkiksi televisiota olisi paljon kivempi katsella, kun tiskikone ei mölyä siinä taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä tuli kylään toisesta kaupungista ja pyysi kämppää lainaksi p*nosessioille. Minun olisi pitänyt häipyä asunnosta. Kauniisti sanottuna ärsytti vietävästi. Tuntui usein, että piti minua vain ilmaisena majoituksena. Kerran yökylän jälkeen mukaan lähti pari tavaraa, joita ei ikinä löytynyt.
Mulla myös,tämä. Ei tule koskaan kylään, mutta ottaa asuntoni itselleen viikonlopuksi,ym. Miten kieltäytyisin tästä.
Näitä tulee. Asun Helsingissä.
Mitä oot tekemässä pääsiäisenä ?
Me aateltiin tulla Maken kanssa Helsinkiin, voisitko keksiä jotain menoa ja me tultais sun luo.
Eli minä viettäisin pääsiäisen muualla, jotta pääsette Helsinkiin pääsiäiseksi ?
Joo, kyllä sä jotain keksit.
Aattelitteko maksaa tästä mulle jotain ?
Mehän ollaan tunnettu aina. Et kai sä mitään meiltä ota.
……
Näitä on tullut kymmeniä,
Me ollaan lähdössä Kanarialle pe klo 7, voisitko tulla klo 5 kentälle, ota auto ja aja teille ja tuu sitten viikon päästä hakemaan pois, kone tulee klo 15.
Varmaan ymmärrät mä en pääse klo 5 kentälle julkisilla ja paluun aikana olen töissä. Eikä täällä ole autopaikkaa.
Jos voisit, kun pysäköinti on niin kallista.
Riittää kun asuu Tampereella. Kyllä se päättäväinen, asiallinen EI menee perille lopulta. Entisten luokka kavereiden ym osalta kerrasta, sukulaisten osalta siinä viidennellä kerralla.
Älkää suostuko kertaakaan.
Tuttavaperheen mies alkoi lähennellä naistani pikku hiprakassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunta oli mökillämme kesällä. Olimme kattaneet terassille iltapalaa saunan jälkeen ja söimme siinä ja juttelimme, kun pariskunnan mies, hyvä ystäväni, otti ajatuksissaan ja muina miehinä sukkansa pois jalastaan ja alkoi pujotella sormiaan varpaidensa välissä. Tämä mies on vähän sellainen uneksija ja omiin ajatuksiinsa uppoutuja, niin ei varmaan edes itse tullut ajatelleeksi mitä teki. Jonkin minuutin varpaitaan räpläiltyään puki sukkansa takaisin ja laski jalkansa penkiltä takaisin lattialle.
En koskenut sen jälkeen enää mihinkään välineeseen enkä ruokaan mihin hän koski.
Inhotus! Mutta meillä on tuttavaperhe joka ei pese mökillämme käydessään käsiä. Tullaan ulkohuusista, mennään ruokapöytään. Ei. Olen yrittänyt hyvällä. Ei onnistu vaikka olen näyttänyt monesti missä on pesuvehkeet. En kerta kaikkiaan pysty pakottamaan. Heillä usein vatsaflunssaa. Tämän takia olemme rajoittaneet mökki näkemiset minimiin kuten muutkin kyläilyt. Kahvilassa pyritään tapaamaan. Jo omienkin lasten takia, ettei he huomaa tuota.
Onko muilla ollut tätä että tullaan ulkohuusista suoraan ruokapöytään?
Inhotus! Mutta meillä on tuttavaperhe joka ei pese mökillämme käydessään käsiä. Tullaan ulkohuusista, mennään ruokapöytään. Ei. Olen yrittänyt hyvällä. Ei onnistu vaikka olen näyttänyt monesti missä on pesuvehkeet. En kerta kaikkiaan pysty pakottamaan. Heillä usein vatsaflunssaa. Tämän takia olemme rajoittaneet mökki näkemiset minimiin kuten muutkin kyläilyt. Kahvilassa pyritään tapaamaan. Jo omienkin lasten takia, ettei he huomaa tuota.
Onko muilla ollut tätä että tullaan ulkohuusista suoraan ruokapöytään?[/quote]
Millaisia ihmisiä oikein olette itse, jos tällaisten ällötysten kanssa olette tekemisissä? Aivan uskomatonta sekä heiltä että teiltä. Hyi hitto!
Vierailija kirjoitti:
Äitini alkoi aina järjestelemään paikkoja, siivoamaan ja valittamaan sisustuksesta. Yritti myös tyrkyttää vanhoja kalusteitaan. Sai porttikiellon kotiini melkein heti muutettuani omilleni. Edelleen ihmettelee, kun ei saa kyläillä vaikka aina vain minun parastani ajattelee ja haluaa auttaa.
Mulla sama, ja äiti saattoi tulla 5 päiväksi siivoilemaan ja järjestelemään. Kävi jokaisen kaapin läpi kysymättä, tonki tavaroitani, pesi kaiken katosta lattiaan ja odotti, että olisin ollut iloinen ja kiitollinen. Kun sanoin etten jaksa enää näitä vierailuja, hän loukkaantui ja haukkui minut epäkiitolliseksi ja laiskaksi, ja pakkohan hänen on siivota kun minä en itse tunnu osaavan mitään. Olin 25-vuotias.
Onneksi tämä ristiriita katosi, kun muutin yhteen nykyisen kumppanin kanssa, äiti sentään kunnioittaa kumppania sen verran ettei tule meille siivoamaan ja tonkimaan miehenkin tavaroita. Olen ollut aina liian kiltti, enkä ole uskaltanut kieltää, koska hän sitten aina suuttuu ja murjottaa, kun häntä ei arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä tuli kylään toisesta kaupungista ja pyysi kämppää lainaksi p*nosessioille. Minun olisi pitänyt häipyä asunnosta. Kauniisti sanottuna ärsytti vietävästi. Tuntui usein, että piti minua vain ilmaisena majoituksena. Kerran yökylän jälkeen mukaan lähti pari tavaraa, joita ei ikinä löytynyt.
Mulla myös,tämä. Ei tule koskaan kylään, mutta ottaa asuntoni itselleen viikonlopuksi,ym. Miten kieltäytyisin tästä.
Näitä tulee. Asun Helsingissä.
Mitä oot tekemässä pääsiäisenä ?
Me aateltiin tulla Maken kanssa Helsinkiin, voisitko keksiä jotain menoa ja me tultais sun luo.
Eli minä viettäisin pääsiäisen muualla, jotta pääsette Helsinkiin pääsiäiseksi ?
Joo, kyllä sä jotain keksit.
Aattelitteko maksaa tästä mulle jotain ?
Mehän ollaan tunnettu aina. Et kai sä mitään meiltä ota.
……
Näitä on tullut kymmeniä,
Me ollaan lähdössä Kanarialle pe klo 7, voisitko tulla klo 5 kentälle, ota auto ja aja teille ja tuu sitten viikon päästä hakemaan pois, kone tulee klo 15.
Varmaan ymmärrät mä en pääse klo 5 kentälle julkisilla ja paluun aikana olen töissä. Eikä täällä ole autopaikkaa.
Jos voisit, kun pysäköinti on niin kallista.
Voi herraisä, millaisia kavereita.
Sun pitää tuppautua joskus itse samalla tavalla "kylään".
Hei olen tulossa Juupajoen kalastuspäiville 7.-10.7., saavun klo 8 aamulla ja odotan, että olette siinä vaiheessa jo lähteneet, niin saan rauhassa meditoida kalastukseen liittyen ennen varsinaista tapahtumaa. Jätättehän kuitenkin auton, että pääsen liikkumaan maaseudulla vapaasti. Lähden 10.7. sitten pois, en ilmoita vielä aikaa kun en tiedä. Ei kai teitä haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska tietää mistä nämä kaappeja tutkivat ihmiset ovat saaneet sen käsityksen, että näin saa tehdä.
Minulla oli joskus 10-vuotiaana luokkakaveri joka oli oikein mukava ja kiva ystävä, mutta kun tuli kotiini ensimmäistä kertaa alkoi availla vanhempieni makuuhuoneen kaappeja sanoen "mitäs täällä on, ja mitäs täällä on". No siellä oli onneksi liinavaatteita ym. tylsää.
Toinen kaappi-ihminen oli yli 20-vuotias opiskelukaveri joka tuli vuokrakämppääni. Hänelläkin oli sama tarve availla kaappeja, pohtia kahvikuppien hintaa, ja selvittää mitä missäkin on.
Siis häh? Mielestäni on selvää että kun menet vierailulle, odotat että sinulle sanotaan esim. istu tässä ole hyvä tai kiertele asunnossa jos huvittaa, ja tuon pian kahvia/viiniä jne. Mutta ei lähdetä omin päin penkomaan asuntoa.
Samaa miettinyt, että miten tuollaiseksi tullaan. Kai se on synnynnäistä toisille. Meilläkin tytöllä kaverina siskokset jotka penkoo kaappeja, varastelevat ruokaa, menevät pakastimelle omin päin (ja unohtavat pakastimen oven auki...). En käsitä miten käyttäytyvät noin huonosti toisten kotona. 9 ja 11 vuotiaat. Sitten kun sanoo heille jotain niin tuijottavat vaan ilmeettöminä ja sama ens kerralla uudestaan. En ole nyt hetkeen päästänyt meille heitä.
Lahdessa asuessani kuvioissa, vuodesta 05 vuoteen 08, pyöri asunnoton kaveri, jonka olin tuntenut jo vuodesta 1985.
Hyvää hyvyyttäni - ja silloista tyhmyyttäni - autoin kaveria tarjoamalla hänelle yösijan. Mitään muuta paikkaa kun ei hänellä ollut, minne olisi voinut mennä ja ulkona kylmä talvisää.
Tämä sitten kiitti minua siten, että söi yöllä jääkaapin tyhjäksi, oli kuin kotonaan ja kävi mitään kysymättä ottamassa vaatekaapista vyön itselleen. Tiskatessa rikkoi "vahingossa" juuri parhaat juomalasit, meni laittamaan stereoihini pari CD-levyä päällekkäin, joten se laite oli kaput sen jälkeen. Muka vahingossa teki senkin. Nämä ja monet muut perseilyt teki useiden vierailujensa aikana, ettei kerralla. Lisäksi puhui pitkin kylää paskaa meikäläisen asioista. Mitä oli itse tehnyt tai sanonut, niin ne olikin sitten minun tekemiä ja sanomisia. Väritti ja lisäisi tarinoihinsa omiaan. Kaikenlaisia.
Idioottihan se olin minäkin, kun sellaista kaveria majoitin ja ylipäätään kaveerasin mokoman kanssa. Mun puolesta olisi saanut pyöriä ulkotiloissa ja nukkua yönsä roskakatoksessa. Missään tekemisissä ei olisi tarvinut sen loisen kanssa olla.
Kaveri varasti kassillisen tavaraa. En ole vieläkään saanut tavaroita takaisin, kuullut anteeksipyyntöä ja tyyppi on nykyään ex-kaveri.
Nää nykyajan lapset käyttäytyy erittäin törkeästi ja rumasti, haistatellaan ja vängätään joka asiassa, rikotaan paikkoja ja toisten tavaroita yms,,,ja nykyvanhemmat senkuin tuijottaa kattoon tai pikemminkin kännykkää ja apaattisesti hymyilevät vaan.
Siis mihin on kadonneet vanhat hyvät tavat? Vanhemmat ei opeta tekemään yhteistyötä ei missään asiassa,rahalla tai tavaralla saa maanitella jos silloinkaan tekevät mitään peruskäytöstavat tipotiessään niin vanhemmilta kuin lapsiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tätä että tullaan ulkohuusista suoraan ruokapöytään?
Tällekin annettu alapeukut!?!
Liekö kyseessä itse bakteeri perhe?
"Vitsikäs" etäinen sukulaismies. Piereskeli avoimesti ja nauratti lapsia nostamalla jalkaansa kuin koira etenkin ennen pitkiä ja kovia pierasujaan. Ei ole kutsuttu kylään sattuneesta syystä sen jälkeen. Lapset ovat kyllä kyselleet.
Äitini alkoi aina järjestelemään paikkoja, siivoamaan ja valittamaan sisustuksesta. Yritti myös tyrkyttää vanhoja kalusteitaan. Sai porttikiellon kotiini melkein heti muutettuani omilleni. Edelleen ihmettelee, kun ei saa kyläillä vaikka aina vain minun parastani ajattelee ja haluaa auttaa.