Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Tutkinut vessan kaappeja -.- , asentanut kameran salakuvaamiseen, sun muuta mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rachelberry kirjoitti:
Itellä jääny elävästi mieleen [ olin 16 vuotias ] kun meille tuli kylään sellainen perhe jonka tytär oli about 6 vuotias ja leikki pikkusiskoni kanssa. Muistan että tämä lapsi oli aivan HIRVEÄ. Siis niin kamala ja todella lellitty ja sisareni oli saanut paria viikkoa aikaisemmin hienon nuken isovanhemmiltamme jotka olivat tuoneet sen Espanjasta tuliaiseksi. Noh tämä tyttö halusi sen nuken ja sisko itki ja sanoi "Ei" ja tämä tyttö huusi ja parkui, polki lattiaa jalallaan ja meni raivoomaan mun vanhemmille ja omille vanhemmilleen että hän haluaa sen saamarin nuken. Ei annettu periksi vaikka hänen vanhempansa kysyi äidiltäni että paljon se nukke maksaa ja sanottiin että ei myydä ja tää tyttö sit kuuli sen ja vieläkin muistan sen 'pirullisen' ilmeen joka sillä oli kun se meni parvekkeelle ja heitti sen nuken alas ja tottahan toki se meni rikki kun kumminkin oli jotain posliinia tms sen nuken naama :/
Mun sisko oli tuollainen. Jos ei saanut tahtoaan läpi, niin siinä kärsi koko perhe. Muistan edelleen kun hän suutuksissaan oli heittänyt takkaan nuoremman siskoni barbit kun sisko oli saanut "nätimmän" mekon barbilleen. Tuo sisko oli myös kylässä kamala ja muistan kun isäntäväki sitten sanoi suoraan että "lähtekää. Tuo lapsi ei osaa ollenkaan käyttäytyä" (oli kai muistaakseni purrut heidän taaperoaan kun ei saanut tältä lelua itselleen. Sisko taisi olla jotain 8 tuolloin) hänestä valitettavasti kasvoi aivan kamala aikuinen..
Friiltä tulee monia sarjoja joissa on sun siskosi tapaisia. Murhaaja kotonani on yks.
Joo en yhtään ihmettele jos siskostani kehkeytyisi murhaaja joskus. Muistan edelleen kun kukaan ei ollut hänen kaveri kouluaikoina (sen kiusaamisen ym takia) ja ylä-asteella hän ihastui johonkin poikaan joka sit antoi pakit koska seurusteli, niin mun sisko ihan oikeasti oli kiristänyt tätä tyttöä (en nyt tiedä millä) jotta tämä jättäisi sen pojan, minkä siis teki. Edelleenkään poika ei halunnut siskoani ja sisko sai kauhean raivokohtauksen koulun ruokalassa ja heitti tätä poikaa laseilla, lautasilla ja haarukoilla. Ei tosiaan olla väleissä ollenkaan kun hän teki noiden vuosien aikana kaikkea koko perheelle, ja oli todella sairas pikkusiskoamme ja myöhemmin syntynyttä veljeämme kohtaan.
Muistuu mieleen kun hain Idolsiin joskus siinä 2008 ja koelaulut piti olla sitten, ja mustasukkainen siskoni soitti sinne, teeskenteli olevansa minä ja kertoi etten pääsekkään kun olen kipeä.. oli kyl tosi kakka fiilis
Niuhoko kirjoitti:
Mua ihmetyttää miehen kaveripariskunta, joka kylään tulessaan pesee kädet meidän keittiön lavuaarissa. Vessan lavuaari ei ole kaukana, miksi ei mene sinne? Enkä tietenkään kehtaa edes huomauttaa tästä..
Eikö se nyt ole ihan sama, missä lavuaarissa ne kätensä pesee? Keittiö, wc, kylpyhuone... jos vieraasta on vaikka epämukava mennä vessaan? Mulle se olisi ainakin ihan sama.
Mun ent kaveri tuli aina yllättäen kylään ns. Kkaappitarkistukselle. Mitään sanomatta aukoi keittiön kaappien oven. Sitten marssi makkareihin, ja vaatekaapeille. Totesi usein lopulta, että kyllä sun täytyy siivota nämä kaapit.
Huvittavinta oli, kun oli lähdössä etelänlomalle. Tarjoudun katselemaan kukkansa. Hän tokaisi että.hän ei päästä ketä tahansa kaappejaan penkomaan. Voi taivas mikä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä tuli kylään toisesta kaupungista ja pyysi kämppää lainaksi p*nosessioille. Minun olisi pitänyt häipyä asunnosta. Kauniisti sanottuna ärsytti vietävästi. Tuntui usein, että piti minua vain ilmaisena majoituksena. Kerran yökylän jälkeen mukaan lähti pari tavaraa, joita ei ikinä löytynyt.
Mulla myös,tämä. Ei tule koskaan kylään, mutta ottaa asuntoni itselleen viikonlopuksi,ym. Miten kieltäytyisin tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä tuli kylään toisesta kaupungista ja pyysi kämppää lainaksi p*nosessioille. Minun olisi pitänyt häipyä asunnosta. Kauniisti sanottuna ärsytti vietävästi. Tuntui usein, että piti minua vain ilmaisena majoituksena. Kerran yökylän jälkeen mukaan lähti pari tavaraa, joita ei ikinä löytynyt.
Mulla myös,tämä. Ei tule koskaan kylään, mutta ottaa asuntoni itselleen viikonlopuksi,ym. Miten kieltäytyisin tästä.
Näitä tulee. Asun Helsingissä.
Mitä oot tekemässä pääsiäisenä ?
Me aateltiin tulla Maken kanssa Helsinkiin, voisitko keksiä jotain menoa ja me tultais sun luo.
Eli minä viettäisin pääsiäisen muualla, jotta pääsette Helsinkiin pääsiäiseksi ?
Joo, kyllä sä jotain keksit.
Aattelitteko maksaa tästä mulle jotain ?
Mehän ollaan tunnettu aina. Et kai sä mitään meiltä ota.
……
Näitä on tullut kymmeniä,
Me ollaan lähdössä Kanarialle pe klo 7, voisitko tulla klo 5 kentälle, ota auto ja aja teille ja tuu sitten viikon päästä hakemaan pois, kone tulee klo 15.
Varmaan ymmärrät mä en pääse klo 5 kentälle julkisilla ja paluun aikana olen töissä. Eikä täällä ole autopaikkaa.
Jos voisit, kun pysäköinti on niin kallista.
Lapsuudenystävä, jota en ollut pitkään aikaan tavannut, tuli poikaystävänsä kanssa käymään asuntoon, johon olimme juuri muuttaneet. Katsoi tarpeelliseksi käydä ensi töikseen läpi asunnon pintoja ja tyyliä rivien välistä arvostellen. Esim. pitkään ihmetteli, miksei kylppärin kaakeleita oltu uusittu. Kyseessä oli yksityiseltä näkemättä vuokrattu asunto muutettuamme pitkän välimatkan päästä toiseen kaupunkiin, jonka keskustasta asunnon saanti vaikeaa. Ei todella mikään unelma-asunto omallakaan mittapuulla muun kuin sijainnin puolesta.
Koin silti aika outona tämän käytöksen, kun nähtiin pitkästä aikaa ja muutenkin kaverin poikaystävä oli ekaa kertaa hänen mukanaan meillä käymässä, ja k.o. poikaystävä ja mieheni eivät olleet aiemmin edes tavanneet toisiaan. Tämä huomioiden käytettiin heti alkuun melko paljon aikaa sen ihmettelyyn, miksei sitä ja tätä ole rempattu ja sen kommentointiin, mikä kaikki asunnossa oli tyypillistä 80-lukua jne...
Vierailija kirjoitti:
Kävi käsiksi kun olin kotonani nukkumassa.
Ja oli sananmukaisesti vieras, kaverin kaveri, jota en tuntenut.
Miten tuollainen pääsi sisään kotiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla asuva sisarukseni on taipuvainen tähän. Olettaa, että voi tulla yöpymään useammaksi yöksi milloin vain ja että hänelle annetaan oma avain, jotta voi tulla ja mennä miten tahtoo, jos emme itse ole kotona.
Ei välttämättä halua viettää aikaa minun ja puolisoni kanssa, vaan kulkee omilla menoillaan ja harrastuksissaan meiltä käsin. Valvoo myöhään, yöllä pitää valoja päällä, tömistelee, kulkee äänekkäästi ulko-ovesta, kolistelee jääkaapilla/pakastimella ja astiakaapilla jne. Tämä oli erityisen häiritsevää pikkukaksiossa, jossa oli vain ovi keittiö-olohuoneen ja makuuhuoneen välissä.
Edellisen kerran yritti tulla ”yöpymään” pari kk sen jälkeen kun oltiin muutettu uuteen asuntoon ja kämpän laittaminen oli vielä ihan kesken. Kieltäydyn ensimmäistä kertaa ikinä. Olisi ollut valmis kuulemma tuomaan oman patjankin mukana, mutta en suostunut.
Olimme muuttaneet ekaan yhteiseen kotiin miehen kanssa. Miehen äiti on monin tavoin rajaton, olis kuulkaa monta tarinaa.
Tullessaan käymään ekan kerran, aloitti kaappien ratsauksen. Mies totesi tyynesti äidilleen, että kaapeissa on ovet siksi että niiden taakse saa sellaiset tavarat, joita ei ole tarkoitettu vieraiden silmille. Kaikki mitä halutaan näyttää, on jo esillä. Lisäsi vielä, että tämä on meidän koti ja hänen tulee kunnioittaa meitä käyttäytymällä ihmisiksi.
Siihen loppui, anoppi taisi hämmästyä poikansa jämäkkyyttä. Niin tein minäkin ❤
Ärsyttävää kirjoitti:
Meillä kävi kylässä vähän kaukaisempi tuttu lastensa kanssa.Sohvamme oli paloista tehty kulmasohva.Naisen lapset työntelivät sohvapalasia ympäri asuntoa pitkin lattioita naisen sanomatta mitään.
Etkö itse sanonut mitään?
Yleisohjeena lapsettomillekin, että kotona kannattaa pitää "vierasvarana" pikku laatikko lapsille sopivaa viihdykettä niin saattavat kiinnostua niistä ja pysyä aloillaan.
Itse olen sen verran korkeassa iässä jo, etten häpeile panna vierailevia lapsia aisoihin ellei se heidän huoltajiltaan suju. Teen tämän vähän kuin opetuksena nössövanhemmillekin, jotta ymmärtäisivät mitä heidän virkaansa vanhempina kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanomalla, että ei käy.
Paitsi jos maksavat 600 €, jotta voit viettää sen ajan hyvässä hotellissa.
Kannattaa tietysti pyytää enemmän, jos tämä on alakanttiin. Tarkoitushan on, että "hinnoittelet" itsesi ulos majoitusvaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää kirjoitti:
Meillä kävi kylässä vähän kaukaisempi tuttu lastensa kanssa.Sohvamme oli paloista tehty kulmasohva.Naisen lapset työntelivät sohvapalasia ympäri asuntoa pitkin lattioita naisen sanomatta mitään.
Etkö itse sanonut mitään?
Yleisohjeena lapsettomillekin, että kotona kannattaa pitää "vierasvarana" pikku laatikko lapsille sopivaa viihdykettä niin saattavat kiinnostua niistä ja pysyä aloillaan.
Itse olen sen verran korkeassa iässä jo, etten häpeile panna vierailevia lapsia aisoihin ellei se heidän huoltajiltaan suju. Teen tämän vähän kuin opetuksena nössövanhemmillekin, jotta ymmärtäisivät mitä heidän virkaansa vanhempina kuuluu.
En sanonut,kun eihän siitä sinänsä mitään vahinkoa aiheutunut,minusta sanominen olisi ollut lasten äidin tehtävä.Toki olisin kieltänyt jos jotain vahingollista olisivat tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Olimme muuttaneet ekaan yhteiseen kotiin miehen kanssa. Miehen äiti on monin tavoin rajaton, olis kuulkaa monta tarinaa.
Tullessaan käymään ekan kerran, aloitti kaappien ratsauksen. Mies totesi tyynesti äidilleen, että kaapeissa on ovet siksi että niiden taakse saa sellaiset tavarat, joita ei ole tarkoitettu vieraiden silmille. Kaikki mitä halutaan näyttää, on jo esillä. Lisäsi vielä, että tämä on meidän koti ja hänen tulee kunnioittaa meitä käyttäytymällä ihmisiksi.
Siihen loppui, anoppi taisi hämmästyä poikansa jämäkkyyttä. Niin tein minäkin ❤
Ihana mies.
Anoppi varmaan menetti yöunet miettiessään, missä kohtaa tuli tehtyä kasvatusvirhe...
Kussut kylppärissä, jossa ei ole vessanpyttyä, lavuaariin niin että lasten lavuaarin reunalle unohtuneiden hammasharjojen päälle on roiskunut. Tosin kyseessä oli vanhus ja oli vähän näitä erikoisuuksia käytöksessä välissä. Peilikaapissa oli hammasharjojen paikka, mutta vasta omatoimisesti pesemään opettelevat voivat unohtaa.
Tuttavapariskunta oli mökillämme kesällä. Olimme kattaneet terassille iltapalaa saunan jälkeen ja söimme siinä ja juttelimme, kun pariskunnan mies, hyvä ystäväni, otti ajatuksissaan ja muina miehinä sukkansa pois jalastaan ja alkoi pujotella sormiaan varpaidensa välissä. Tämä mies on vähän sellainen uneksija ja omiin ajatuksiinsa uppoutuja, niin ei varmaan edes itse tullut ajatelleeksi mitä teki. Jonkin minuutin varpaitaan räpläiltyään puki sukkansa takaisin ja laski jalkansa penkiltä takaisin lattialle.
En koskenut sen jälkeen enää mihinkään välineeseen enkä ruokaan mihin hän koski.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunta oli mökillämme kesällä. Olimme kattaneet terassille iltapalaa saunan jälkeen ja söimme siinä ja juttelimme, kun pariskunnan mies, hyvä ystäväni, otti ajatuksissaan ja muina miehinä sukkansa pois jalastaan ja alkoi pujotella sormiaan varpaidensa välissä. Tämä mies on vähän sellainen uneksija ja omiin ajatuksiinsa uppoutuja, niin ei varmaan edes itse tullut ajatelleeksi mitä teki. Jonkin minuutin varpaitaan räpläiltyään puki sukkansa takaisin ja laski jalkansa penkiltä takaisin lattialle.
En koskenut sen jälkeen enää mihinkään välineeseen enkä ruokaan mihin hän koski.
Hui kauhistus sentään, onpa tosiaan kauheaa. Miten pystyt edes hengittämään samaa ilmaa missä hän elää? Kuitenkin samalla planeetalla olet.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hörhö paskanti vessaan.
Ihan vessassa kävi asioilla? On kyllä otsaa. Meillä se yleensä tehdään keittiössä, myös vieraat.
Meme kirjoitti:
Miehen isosisko laittoon 8v poikansa meille hoitoon muutamaksi päiväksi ennen meidän häitä. Minulta mitään kysymättä.
Meillä oli paljon hommaa hääjärjestelyissä ja sille maailman ärsyttävimmälle kakaralle olisi pitänyt olla keksimässä uusi leikki 5min välein. Kyllä latisti tunnelmaa ja olin niin pahalla päällä
Ja te suostuitte tähän koska...? Vai oliko se niin, että mies´hesi lupasi? Sitten voit syyttää vain häntä.
Neuvoja lapsiperhevieraille:
- ei suklaa/mustikkaleivonnaisia
- jos meinaavat vaihtaa vaippaa sohvalla matolla tms, niin ohjaan vessaan, pikku vessassa pystyy koneen päällä tai suihku tilassa vaihtaan. Annan puhtaita mutta vanhempia pyyhkeitä sekä kosteus pyyhkeitä avuksi
-ota tärkeät koristeet pois esiltä
- paperia ja puuvärejä ja värityskirja hyvä olla varalla, edullista eikä vie tilaa. Ei tusseja.
-vain ruokapöydässä syödään
-ylipäätään ei tahrivaa ruokaa tai kahvi pullaa
-jos täysin mahdotonta niin sovi kyläily jatkossa heille
Ja ole silti vähän hereillä mitähän kohta voi tapahtua 😄
Neuvoo lapseton nainen joka asuu yksiössä. Monenlaista nähnyt myös ja näistä viisastunut.