Te, jotka " petyitte" vauvan sukupuoleen...
Kauanko kesti päästä asiasta yli ja hyväksyä ettei tullutkaan sitä mitä toivoitte? En nyt itse halua sanoa kumpaa sukupuolta toivoisin, ettei kukaan suutahda, mutta minä pystyn katselemaan vain toisen sukupuolen vaatteita, en voi kuvitellakaan että en saisi sitä mitä haluan. Miten ihmeessä pääsen siitä yli, jos sattuukin tulemaan " väärää" sukupuolta oleva vauva??
Kommentit (90)
Kaikki pojan esikoiseksi saaneet läheiset ystäväni ovat myöntäneet että tyttöä toivoivat. Eihän se rakkautta siihen poikaan vähennä, mutta yritä nyt vaan myöntää itsellesi että se tyttö olis sullekin ollut mieluisampi, pääset paljon helpommalla:)
a aina poikaa ja vasta sen jälkeen saa sitten se tyttökin tulla. Ja noin ajattelevat naisetkin, kun meinaavat, että se mies kuitenkin arvostaa poikaa enemmän. Sori vaan, mutta noinhan se menee.
ja tuli poika. toista kun odotin ei ollut mitään toiveita sukupuolesta(tyttö tuli). mutta mulla oli toi " tärkeää" että eka lapsi oli poika..en tiedä miksi. mutta ultrassa kun näkyi selvä pippeli niin eka tunne oli helpotus ja ilo =)
että jotkut IHAN OIKEASTI ei toivo tyttöä. usko pois...mikälie olikaan numerosi..
Jos vahvasti toivoo toista sukupuolta, niin silloin yleensä on jotain häikkää minäkuvassa.
Toisesta lapsesta sitten toivotaan vähän luonteesta riippuen samaa (kun ekakin on niin kiva) tai eriä (kun on kiva saada molempia).
Mutta kyllä useimmat miehet toivovat varmasti poikaa (ja ihan hyvä niin, kunhan ovat normaaleja ja rakastavat tytärtään yhtälailla) ja naiset usemmiten toivovat tyttöä (ja hyvä niin myös). Siis ensimmäisestä.
on näköjään sitten ottanut tosi koville...).
Taidat raukka olla sitä lajia, joka kadehtii ihan kaikkea toisilta, joten mahtaisit olla todella kateellinen, jos näkisit minun suloisen, nätin ja fiksun 3 v. poikani, josta olen tosi ylpeä, vaikka kuinka kaltaisesi katkera eukko yrittäisi väittää muuta. ;-)) Hajoa vaan kateuteesi.
24
Molemmissa " leireissä" niin sanoakseni. Ellei kyseessä ole yksi tai kaksi äänekästä mielisairasta...
Nuo poikia hyh viestit ovat niin ääliömäisiä, että kuulostavat avohoidossa olevan tyttöä toivoneen, pojasta katkeroituneen yrityksiltä mustamaalala tyttöjen äidit ja pilata koko keskustelu (joka pitkään oli ihan asiallista ja kiinnostavaa).
näyttää täällä olevan liikkeellä monta pöpiä, jotka kai tyttöön pettyneenä haukkuvat poikalapset suohon vaikka millaisilla törkynimityksillä. Ja joku hönö vielä väitti, että naisella on " naiseus" hukassa, jos on ylpeä pojastaan =-DD. Kyllä on katkeria ämmiä.
Vierailija:
näyttää täällä olevan liikkeellä monta pöpiä, jotka kai tyttöön pettyneenä haukkuvat poikalapset suohon vaikka millaisilla törkynimityksillä. Ja joku hönö vielä väitti, että naisella on " naiseus" hukassa, jos on ylpeä pojastaan =-DD. Kyllä on katkeria ämmiä.
Samoin kuin jos mies vahvasti toivoo esikoiseksi tyttöä niin jotain on hampaankolossa oman mieheyden kanssa.
Hönö olet itse kun et osaa edes lukea (tai ymmärrä lukemaasi).
Se törkyä heittävä on joku avohoidokki, tuskin sillä on edes mielipidettä asiasta.
En tiedä vaietaanko poikatoiveista tosiaan myöskin enemmän...
Joka tapauksessa pettyminen saati se että on ylpeä lapsestaan on ihan eri asia.
Komppaan sitä, että ei kukaan siihen lapseen pety, mutta voi pettyä siihen, että joutuu " hautaamaan" sen toiveen tytöstä tai pojasta ja siihen liittyvistä asioista.
niin kannattaisi lukea itse uudestaan se kirjoitukseni; sanoin nimenomaan, että minulla ei ollut raskaana ollessa mitään EHDOTONTA toivetta vauvani sukupuolesta.
Mutta poikani saatuani olin tietysti ylpeä hänestä (pitäiskös tässä madella, ettei vaan ärsyttäisi joitain kateellisia ämmiä??) ja sivulauseena heitin, että yleisesti ihmiset ajattelevat (vielä nykyäänkin), että on jotenkin hienompaa saada poika, etenkin ensimmäiseksi lapseksi. Ja tuolla en tarkoittanut mitenkään väheksyä tyttöjä, totesin vaan sen, mitä yleisesti ajatellaan. Mutta täällähän ei saisi koskaan sanoa ääneen tuollaisia IKÄVIÄ tosiasioita.
Vierailija:
yleisesti ihmiset ajattelevat (vielä nykyäänkin), että on jotenkin hienompaa saada poika, etenkin ensimmäiseksi lapseksi. Ja tuolla en tarkoittanut mitenkään väheksyä tyttöjä, totesin vaan sen, mitä yleisesti ajatellaan.
En ole kyllä tuollaiseen " yleiseen toiveeseen" törmännyt.
Vai johtuuko sitten vaan siitä, että tunnen lähinnä kaupunkilaiisa, koulutettuja ja sivistyneitä ihmisiä...
16 en ajatellut.
Nyt luin 16:an viestin ja etkös sinäkin sanonut suunnilleen en toivonut kumpaakaan, mutta jos nyt kumminkin topisvoin nin ennen kuin sain poikani toivoin poikaa kun se on hienompaa... Sekavaa.
Mutta ajatus, että pojan saaminen olisi hienompaa ON naisvihamielinen ja kummallinen ja kertoo kieltämättä siitä, että jotain (oletettavasti ihan pientä) on pielessä suhteessa omaan itseen ja omaan sukupuoleen.
lausuttuun sanaan. Voi elämä sentään... Taidat itse potea jonkinlaista alemmuutta, kun noin hanakasti takerrut ja jankutat jostain epäoleellisesta asiasta.
tunne, että toka lapsi olis poika. Oli sitten tyttö. Kun sanoivat, että " Se on tyttö!" , kysyin vielä toistamiseen, toivoen, että olisin kuullut väärin. Ekana sitä oli vähän jotenkin turtunut tilanteesta. Sitten sitä alkoi hyväksymään asian. Kuopus teki asiaa helpommaksi olemalla erittäin poikamainen tyttö (ts. raisu, villi ja aktiivinen). Nyt ovat lapset jo isompia ja olen erittäin tyytyväinen kahden tyttären äiti. Eikä enää ole tunnetta, että missaa jotain, kun ei ole poikia. Olen alkanut oikein todella nauttimaan noista pikku naisista. Minulle on annettu juuri minulle sopivat lapset.
Mutta aluksi se oli aika shokki. Piti olla tulossa yli 4 kiloinen poika ja tulikin nipin napin 3kg tyttö. :D
Mä toivoin esikoisesta poikaa ja sain.. Ihanan sainkin en vaihtaisi ikinä! Ja toisena sain pienen tytön enkä häntäkään vaihtaisi. Molemmat tyttö ja poika aivan yhtä rakkaita ja ihania!! Mulle sukupuolella ei olisi ollut merkitystä kunhan terveen lapsen saisin. Kaikilla ei sitä onnea ole että saisivat lapsia ollenkaan ja ottaisivat kumman vain kunhan lapsen saisivat.
Luulisin että lähes kaikki toivoo jompaa kumpaa, mutta kaikki eivät vain myönnä sitä.
Samaten raskausaikana tulee lapsen liikkeistä ja olemisista jonkunlainen mielikuva siitä lapsesta. Yleensä ne mielikuvat liittyy myös sukupuoleen.
Ja tottahan toki sitä pettyy jos oma mielikuva siitä vauvasta onkin ollut erilainen, mutta suurin osa kyllä selviää siitä ja rakastaa lastaan. Toteaa että tämän tytön/pojanhan minä juuri halusinkin.
Vierailija:
jos tosiaan pitäisi valita, niin kyllä se poika olisi jotenkin hienompaa saada (kuten kai suuri osa ihmisistä ajattelee, vaikkei sitä myönnä),
Vierailija:
ja sivulauseena heitin, että yleisesti ihmiset ajattelevat (vielä nykyäänkin), että on jotenkin hienompaa saada poika,
Heti ollaan muka kiittämättömiä jos toivoo toista sukupuolta. Moni ei saa miestäkään ja jos sinä saat jonkun juopon vaimonhakkaajan, niin etkö saa olla pettynyt, koska kaikki ei saa miestä ollenkaan???