Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvitti taas tänään metrossa, kun kaksi keski-ikäistä naista katsoi katkera ilme kasvoillaan kahta nättiä teinityttöä

Vierailija
03.12.2016 |

Kun nämä tytöt tulivat heidän eteensä istumaan alkoivat nämä naiset tuijottaa näitä kahta hyvinkin nättiä teinityttöä happomurhaajan katse naamallaan.

En minä vaan käsitä, miten vanhat naiset ovat niin kateellisia kauneudesta ja nuoruudesta. Luulisi heidän jo kasvaneen henkisesti sen verran, että ymmärtäisivät elämän syvimmän olemuksen.

Kateus ja katkeruus rumentaa ja saa aikaan kadehtijalle loputtoman pahan olon. Miksi ei voitaisi kunnioittaa toisiamme ja nähdä omakin elämämme arvokkaana juuri sellaisena kuin se on?

Tätä metromatkaa kuitenkin piristi hyvinkin poikkeuksellinen tapahtuma Helsingin metrossa - Keski-ikäinen nainen alkoi yhtäkkiä yskiä selvittääkseen kurkkuaan ja sanoi edessä istuvalleen miehelleen jotain, mitä en kuullut, mutta näin hänen osoittavan kurkkuaan. Vieressään istuva japanilaisen tai vaikkapa korealaisen näköinen poika käänsi useamman kerran päänsä naista kohti, jonka jälkeen hän kysyi naiselta, haluaisiko tämä vettä, jota hänellä oli mukanaan. Nainen kieltäytyi, mutta minusta tuo oli todella hieno ja sivistynyt ele.

Tässä näki jälleen kerran kulttuurieron suomalaisten ja japanilaisten/korealaisten(tms) välillä.

Ei minulla muuta kuin että suomalaisten tulisi ottaa oppia elämänasenteessaan niiltä kulttuureilta, joissa muita ihmisiä kunnioitetaan, jolloin omakin elämä ja peiliin katsominen tuntuu huomattavasti mukavammalta!

Hyvää lauantai-iltaa kaikille :)

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nämä tytöt tulivat heidän eteensä istumaan alkoivat nämä naiset tuijottaa näitä kahta hyvinkin nättiä teinityttöä happomurhaajan katse naamallaan.

En minä vaan käsitä, miten vanhat naiset ovat niin kateellisia kauneudesta ja nuoruudesta. Luulisi heidän jo kasvaneen henkisesti sen verran, että ymmärtäisivät elämän syvimmän olemuksen.

Kateus ja katkeruus rumentaa ja saa aikaan kadehtijalle loputtoman pahan olon. Miksi ei voitaisi kunnioittaa toisiamme ja nähdä omakin elämämme arvokkaana juuri sellaisena kuin se on?

Tätä metromatkaa kuitenkin piristi hyvinkin poikkeuksellinen tapahtuma Helsingin metrossa - Keski-ikäinen nainen alkoi yhtäkkiä yskiä selvittääkseen kurkkuaan ja sanoi edessä istuvalleen miehelleen jotain, mitä en kuullut, mutta näin hänen osoittavan kurkkuaan. Vieressään istuva japanilaisen tai vaikkapa korealaisen näköinen poika käänsi useamman kerran päänsä naista kohti, jonka jälkeen hän kysyi naiselta, haluaisiko tämä vettä, jota hänellä oli mukanaan. Nainen kieltäytyi, mutta minusta tuo oli todella hieno ja sivistynyt ele.

Tässä näki jälleen kerran kulttuurieron suomalaisten ja japanilaisten/korealaisten(tms) välillä.

Ei minulla muuta kuin että suomalaisten tulisi ottaa oppia elämänasenteessaan niiltä kulttuureilta, joissa muita ihmisiä kunnioitetaan, jolloin omakin elämä ja peiliin katsominen tuntuu huomattavasti mukavammalta!

Hyvää lauantai-iltaa kaikille :)

Vuoden 2016 naurettavimman jeesustelun palkinto ojennetaan täten tälle ääliölle, joka ensin pelkän ulkonäön perusteella solvaa kahta naista kateellisiksi, ja sen jälkeen hurskaasti toivoo että suomalaisten asenne paranisi. Vai oliko tämä sarkastinen trolli?

Vierailija
102/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavan pitkä ketju. Osuit ap koskettavaan kohtaan. Tämä piilovittumaisuus on monella verissä, miten sitten ilmeneekään. Täälläkin monessa viestissä. Jatketaan vielä pari päivää. Hyvä ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia ja ilkeitä ihmisiä on ihan kaikissa ikäluokissa. Tälleen nättinä ja nuorena naisena mukavat tuntemattomat keski-ikäiset naiset harvemmin erottuvat joukosta kun joutuu keski-ikäisen kääkän haukkumisen kohteeksi:) esim. Viime viikolla istuin bussipysäkillä kännykkää selaillen ihan peittävissä vaatteissa niin tämmöinen rouvashenkilö tuli päin naamaa selittämään miten kaikki nuoret naiset on kauheita huoria jotka ei tiedä elämästä mitään ja käski pysyä erossa hänen miehestään (jota en ensin edes huomannut) 😅

Aika uskomaton tarina.

Jos noin on todella tapahtunut, on erikoista, että tuollaisesta tilanteesta vedät johtopäätöksiä linjalla "keksi-ikäiset naiset", kun kyseessä on ollut ihan selkeä mielenterveystapaus.

Joka ikä on keksi-ikä. :)

Lainaamasi kirjoittaja taisi todeta aluksi, että mukavia ja ilkeitä on joka ikäluokassa, eikö?

Mutta siinä olet oikeassa, että nettikirjoittelussa jotenkin tavallista enemmän näyttää korostuvan tuo hillitön yleistäminen. Yksi rouvashenkilö tekee jotaikin --> kaikki keski-ikäiset naiset sitä ja tätä. Yksi teini tekee jotakin --> kaikki teinit sitä ja tätä. Välillä mietin, johtuuko tuommoinen asioiden äärimmilleen yksinkertaistaminen ihan tahallisesta provosoinnin halusta vai onko taustalla jotain vakavampaa...

-Mielestäni tuo hillitön yleistäminen tunnetaan nettipalstojen ulkopuolella myös nimellä "hillitön tyhmyys". Se on todellakin huolestuttavaa, sillä hämmästyttävän usein nämä ihmiset näyttävät itsekin vilpittömästi uskovan "päättelyketjujensa" tuloksiin. Maailma on kovin monimutkainen, mutta rankasti yksinkertaistamalla nämä ihmiset tekevät siitä itselleen ymmärrettävämmän.

Taustalla vaikuttaa usein toinenkin motiivi: oman kuvitteellisen statuksen nostaminen yleistämällä negatiiviset piirteet sellaiseen ryhmään johon ei itse katso kuuluvansa. Koomisinta tässä ajatuskuviossa on paitsi se, että suurestakin ihmisjoukosta tekaistaan yhden ainoan yhteisen tekijän perusteella yhtenäinen "ihmisryhmä", ennen kaikkea se että hyvin usein näiden ryhmien nimittäjä ei millään tavalla liity siihen, mitä ihminen yksilönä on itse saavuttanut tai mihin hän voi edes vaikuttaa. Niinpä meillä on porukkaa joka pitää itseään lähtökohtaisesti muita "parempana" vaikkapa iän, sukupuolen, etnisyyden... jne mukaan. Ymmärrettävää sikäli, jos ei itse yksilönä ole saanut aikaan mitään jolle itsetuntonsa rakentaa...

Vierailija
104/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia ja ilkeitä ihmisiä on ihan kaikissa ikäluokissa. Tälleen nättinä ja nuorena naisena mukavat tuntemattomat keski-ikäiset naiset harvemmin erottuvat joukosta kun joutuu keski-ikäisen kääkän haukkumisen kohteeksi:) esim. Viime viikolla istuin bussipysäkillä kännykkää selaillen ihan peittävissä vaatteissa niin tämmöinen rouvashenkilö tuli päin naamaa selittämään miten kaikki nuoret naiset on kauheita huoria jotka ei tiedä elämästä mitään ja käski pysyä erossa hänen miehestään (jota en ensin edes huomannut) 😅

Aika uskomaton tarina.

Jos noin on todella tapahtunut, on erikoista, että tuollaisesta tilanteesta vedät johtopäätöksiä linjalla "keksi-ikäiset naiset", kun kyseessä on ollut ihan selkeä mielenterveystapaus.

Lainaamasi kirjoittaja taisi todeta aluksi, että mukavia ja ilkeitä on joka ikäluokassa, eikö?

Mutta siinä olet oikeassa, että nettikirjoittelussa jotenkin tavallista enemmän näyttää korostuvan tuo hillitön yleistäminen. Yksi rouvashenkilö tekee jotaikin --> kaikki keski-ikäiset naiset sitä ja tätä. Yksi teini tekee jotakin --> kaikki teinit sitä ja tätä. Välillä mietin, johtuuko tuommoinen asioiden äärimmilleen yksinkertaistaminen ihan tahallisesta provosoinnin halusta vai onko taustalla jotain vakavampaa...

-Mielestäni tuo hillitön yleistäminen tunnetaan nettipalstojen ulkopuolella myös nimellä "hillitön tyhmyys". Se on todellakin huolestuttavaa, sillä hämmästyttävän usein nämä ihmiset näyttävät itsekin vilpittömästi uskovan "päättelyketjujensa" tuloksiin. Maailma on kovin monimutkainen, mutta rankasti yksinkertaistamalla nämä ihmiset tekevät siitä itselleen ymmärrettävämmän.

Taustalla vaikuttaa usein toinenkin motiivi: oman kuvitteellisen statuksen nostaminen yleistämällä negatiiviset piirteet sellaiseen ryhmään johon ei itse katso kuuluvansa. Koomisinta tässä ajatuskuviossa on paitsi se, että suurestakin ihmisjoukosta tekaistaan yhden ainoan yhteisen tekijän perusteella yhtenäinen "ihmisryhmä", ennen kaikkea se että hyvin usein näiden ryhmien nimittäjä ei millään tavalla liity siihen, mitä ihminen yksilönä on itse saavuttanut tai mihin hän voi edes vaikuttaa. Niinpä meillä on porukkaa joka pitää itseään lähtökohtaisesti muita "parempana" vaikkapa iän, sukupuolen, etnisyyden... jne mukaan. Ymmärrettävää sikäli, jos ei itse yksilönä ole saanut aikaan mitään jolle itsetuntonsa rakentaa...

Vastaavasti toisinpäin kun puhutaan yleisellä tasolla tai yhdestä tilanteesta, vedetään se hklökohtaisuuksiin. Joku ei kykene mihinkään muuhun kuin omakohtaiseen "mutuun". Yritä siinä sitten keskustella. Kehää pyörii navan ympärillä.

Vierailija
105/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika uskomaton tarina.

Vastaavasti toisinpäin kun puhutaan yleisellä tasolla tai yhdestä tilanteesta, vedetään se hklökohtaisuuksiin. Joku ei kykene mihinkään muuhun kuin omakohtaiseen "mutuun". Yritä siinä sitten keskustella. Kehää pyörii navan ympärillä.

Induktio ja deduktio ovat oivallisia tapoja ottaa kantaa, mutta jos jompikumpi ääripää korostuu liikaa ilman, että väitteitä voidaan mitenkään perustella, keskustelu muuttuu tyhjyyttään kumisevaksi jankkaamiseksi. Harmillisen tavallista keskustelupalstoilla, ja yhä yleisempää livekeskusteluissakin.

Vierailija
106/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
107/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eka mikä mulla tulee tästä mieleen on, että ehkä nainen on ärsyyntynyt teinityttöjen käyttäytymisestä tai lapsellisista kovaäänisistä jutuista. Kyllä muakin joskus varsinkin väsyneenä ärsyttää ihan hirveästi sellainen kihertävä ja mölyävä ja kavereistaan selän takana kovaan ääneen jouruileva teinityttömeinki. Kateuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, ärsyttäisi mua samalla tavalla käyttäytyvät mummotkin, mutta kun aikuiset ääriharvoin käyttäytyvät selvinpäin vastaavalla tavalla.

Vierailija
108/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan että ne teinit möykkäsivät ja soittivat älypuhelimistaan musiikkia tai videoita täysillä ilman kuulokkeita. Tämä nimittäin on omien huomioitteni perusteella hemmetin yleistä nykyään.

Totta kai se vituttaa, kun teinixit (sukupuoleen katsomatta) täyttävät melusaasteellaan about kaikki julkiset liikennevälineet. (Pahinta on reissata pitkiä matkoja junalla tai Onnibussilla, joissa osa matkustajista ei piittaa vittujakaan kanssamatkustajistaan.)

Vierailija
109/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on samanlainen kirjoitustyyli kuin eräällä Niuvanniemen potilaalla. En vihjaile, vaan totean asian.

Vierailija
110/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, minkä ikäinen sinä ap. olet? Mietin mistä tuo vihapuheesi keski-ikäisiin naisiin kumpuaa?

Miten tulet toimeen oman äitisi kanssa?

Olen 30-vuotias. En tarkoittanut, että kaikki keski-ikäiset naiset olisivat katkeria ja kateellisia nuorille ja kauniille, mutta nämä naiset olivat keski-ikäisiä, joten mielessäni vain heräsi kysymys, miten vanhempi ihminen voi vielä olla niin henkisesti kehittymätön. Ymmärrän paremmin, että teini-ikäinen tyttö voisi tuoda noin naiivilla tavalla kateutensa esille. Se kuuluu ikään. Vanhemmalta ihmiseltä odottaisin jo ihan toisenlaista suhtautumista ympäristöönsä.

Äitini on kuusikymppinen ja tulen hänen kanssaan ihan kohtuullisen hyvin juttuun. Vaikka joistain asioista olemmekin hyvin eri mieltä, on myös paljon asioita, joista olemme samaa mieltä.

No en minäkään ihan kolmikymppiseksi sinua olisi kuvitellut. Teininä arvostin vanhempien naisten äidillisyyttä enkä kyllä muista mitään kuvaamaasi meininkiä. Sun iässä ihailin itseäni vanhempia naisia kun olivat niin kannustavia. Ensimmäisellä kauppareissulla tokan lapsen syntymän jälkeen aikuisikäinen nainen kehui kukkeaa ulkonäköön. Eihän asia varmaankaan ihan niin ollut, mutta toinen tiesi, mikä ilahduttaa. Muistan sen vieläkin. Harvemmin Kai samanikäinen tai nuorempi hoksaisi piristää noin. Nyt olen nelikymppinen. Mitä itse ajattelen, kun Katson teini ikäisiä tyttöjä? Ihan ensin pinnallisesti muotia. Miten se onkaan nykyään kaunista ja näyttää niin luonnonkauniilla verrattuna siihen, kun 80-luvulla pikkutyttönä silmäilin, miltä isot tytöt näyttävät. Ja miten kauniisti nykyajan teinit osaavat meikata. Ihan joskus jos sitten kohdalle osuu teini, johon ei ihan Nämä määritelmät istu, toivon mielessäni, että hänelle käy samoin kuin minulle. Jos teini-ikä ja Nuoruus ei olekaan ihan sitä kukkeinta aikaa elämässä, niin ei sekään ole hassumpaa näyttää kauniimmalta aikuisena.

Ap

Vierailija
111/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enjaksa lukea kuin aloituksen mutta minä, keski-ikäinen nainen, tuijotan joskus metrossa tai ratikassa vastapäätä istuvia ihanan näköisiä raikkaita teinityttöjä vihaisesti koska usein heidän joka toinen sanansa on VXXXU ja joka toinen TIÄTSÄ.

Voi kun he tajuaisivat kuinka kamalalta se kuulostaa kauniin nuoren suusta. Jos huomautat siitä saa kauhean ryöpyn niskaasi että , älä sä vanha ämmä käy vixxxuileen, kato.

Vierailija
112/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Minusta tuntuu, että ap ei vaan jostain syystä siedä keski-ikäisiä naisia ja haluaa moittia ja mustamaalata heitä julkisesti. Etkö sä ymmärrä, että ihmiset ovat yksilöitä ja kaikki eivät todellakaan ole katkeria nuorille? Toi on vähän sama kuin väittäisi, että kaikki keski-ikäiset miehet ovat pervoja ahdistelijoita...

Vierailija
113/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein ja seksikkäin tuntemani ihminen on eräs älykäs 50+ nainen. Teinitytöt eivät kiinnosta eivätkä inspiroi pätkääkään ainakaan minua, elleivät satu olemaan jotain ikäisekseen kypsiä lapsineroja, mutta eivät kyllä siltikään kiinnosta henkilökohtaisella tasolla. Hehän ovat vain lapsia.

T. Eräs 39-vuotias

Vierailija
114/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunein ja seksikkäin tuntemani ihminen on eräs älykäs 50+ nainen. Teinitytöt eivät kiinnosta eivätkä inspiroi pätkääkään ainakaan minua, elleivät satu olemaan jotain ikäisekseen kypsiä lapsineroja, mutta eivät kyllä siltikään kiinnosta henkilökohtaisella tasolla. Hehän ovat vain lapsia.

T. Eräs 39-vuotias

Ootko lesbo?

Vierailija
115/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eräs 39-vuotias

Ootko lesbo?

Miksi kysyt näin epäolennaisen kysymyksen tässä yhteydessä? :/

Vierailija
116/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eräs 39-vuotias

Ootko lesbo?

Olen varmaankin bi viime aikojen tuntemusteni perusteella. Ennen olin ihan vain old school hetero. :)

Vierailija
117/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me keski-ikäiset nuoria kadehdita. Aikansa kutakin elämänvaihetta. Nuoruus on myös vaikeaa aikaa vaatimuksineen ja keski-ikäinen on mukava olla ja kiva olla mukana myös omien nuorten elämässä.

Vierailija
118/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me keski-ikäiset nuoria kadehdita. Aikansa kutakin elämänvaihetta. Nuoruus on myös vaikeaa aikaa vaatimuksineen ja keski-ikäinen on mukava olla ja kiva olla mukana myös omien nuorten elämässä.

Joo, en minäkään teinejä kadehdi. Muistan sen ajan jotenkin tosi angstisena ja epävarmana. On mukavampaa olla aikuinen, jolla on kaikki elämän peruspalikat ihan kohdillaan...tosin ihmissuhteeni hieman reistailee. Mutta nuorena oli kaikki huomattavasti paljon epävarmempaa. En kyllä tosiaankaan kaipaa niitä aikoja tai kadehdi sen ikäisiä. En edes kadehdi sitä liiallista huomiota, jota sen ikäinen tyttö/nainen voi saada. Olen tyytyväinen, kun ja jos minulla on _yksi_ onnellinen parisuhde sekä omat kaverit ja läheiset. En kaipaa todellakaan tuntemattomien miesten huomiota. Itselläni on ollut aikuisena huomattavasti hauskempaa muutenkin.

T. Eräs 39-vuotias

Vierailija
119/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun keski-ikäiselle naamalleni maan vetovoima on tehnyt tehtävänsä. Silmät ovat puoliksi yläluomien peitossa, silmien välissä Sibelius-ryppy ja suupielet roikkuvat alaspäin. Jouduin hankkimaan hiljattain uuden henkilöllisyystodistuksen ja aika totinen ja vihaisen näköinen tätihän siinä kuvassa on vaikka yritin näyttää kuvassa virkeältä mutten tietenkään hymyillyt koska se on kielletty.

Ilman kotimaisen kirurgin suorittamaa perusteellista faceliftingiä tämä ilme ei miksikään muutu. En ole ainoa kaltaiseni.

Minä mietin ihan samaa. Olen 51v ja näytän melko tympeältä ja kiukkuiselta ellen tarkoituksella ota tietoisen iloista ilmetta. Eli perusilmeeni on kiukkuinen keski-ikäinen nainen =)

Vierailija
120/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen58 kirjoitti:

Enjaksa lukea kuin aloituksen mutta minä, keski-ikäinen nainen, tuijotan joskus metrossa tai ratikassa vastapäätä istuvia ihanan näköisiä raikkaita teinityttöjä vihaisesti koska usein heidän joka toinen sanansa on VXXXU ja joka toinen TIÄTSÄ.

Voi kun he tajuaisivat kuinka kamalalta se kuulostaa kauniin nuoren suusta. Jos huomautat siitä saa kauhean ryöpyn niskaasi että , älä sä vanha ämmä käy vixxxuileen, kato.

No jopas. Itse olen kiinnittänyt huomiota aivan päinvastaiseen ilmiöön, pääkaupungissa. Siihen, että tämän päivän nuoret ja nuoret aikuiset puhuvat niin erityisen huolitellusti.

Käyn suomessa sillointällöin ja oma puhekieleni on 70-luvulta, kamalaa Hesan slangia. Nuoret tänä päivänä puhuvat siis aivan eri tavalla kuin silloin 70-luvulla kun muutin suomesta pois.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän