Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvitti taas tänään metrossa, kun kaksi keski-ikäistä naista katsoi katkera ilme kasvoillaan kahta nättiä teinityttöä

Vierailija
03.12.2016 |

Kun nämä tytöt tulivat heidän eteensä istumaan alkoivat nämä naiset tuijottaa näitä kahta hyvinkin nättiä teinityttöä happomurhaajan katse naamallaan.

En minä vaan käsitä, miten vanhat naiset ovat niin kateellisia kauneudesta ja nuoruudesta. Luulisi heidän jo kasvaneen henkisesti sen verran, että ymmärtäisivät elämän syvimmän olemuksen.

Kateus ja katkeruus rumentaa ja saa aikaan kadehtijalle loputtoman pahan olon. Miksi ei voitaisi kunnioittaa toisiamme ja nähdä omakin elämämme arvokkaana juuri sellaisena kuin se on?

Tätä metromatkaa kuitenkin piristi hyvinkin poikkeuksellinen tapahtuma Helsingin metrossa - Keski-ikäinen nainen alkoi yhtäkkiä yskiä selvittääkseen kurkkuaan ja sanoi edessä istuvalleen miehelleen jotain, mitä en kuullut, mutta näin hänen osoittavan kurkkuaan. Vieressään istuva japanilaisen tai vaikkapa korealaisen näköinen poika käänsi useamman kerran päänsä naista kohti, jonka jälkeen hän kysyi naiselta, haluaisiko tämä vettä, jota hänellä oli mukanaan. Nainen kieltäytyi, mutta minusta tuo oli todella hieno ja sivistynyt ele.

Tässä näki jälleen kerran kulttuurieron suomalaisten ja japanilaisten/korealaisten(tms) välillä.

Ei minulla muuta kuin että suomalaisten tulisi ottaa oppia elämänasenteessaan niiltä kulttuureilta, joissa muita ihmisiä kunnioitetaan, jolloin omakin elämä ja peiliin katsominen tuntuu huomattavasti mukavammalta!

Hyvää lauantai-iltaa kaikille :)

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En minä vaan käsitä, miten vanhat naiset ovat niin kateellisia kauneudesta ja nuoruudesta. Luulisi heidän jo kasvaneen henkisesti sen verran, että ymmärtäisivät elämän syvimmän olemuksen.

Kateus ja katkeruus rumentaa ja saa aikaan kadehtijalle loputtoman pahan olon. Miksi ei voitaisi kunnioittaa toisiamme ja nähdä omakin elämämme arvokkaana juuri sellaisena kuin se on? -...-

Tässä näki jälleen kerran kulttuurieron suomalaisten ja japanilaisten/korealaisten(tms) välillä.

Ei minulla muuta kuin että suomalaisten tulisi ottaa oppia elämänasenteessaan niiltä kulttuureilta, joissa muita ihmisiä kunnioitetaan, jolloin omakin elämä ja peiliin katsominen tuntuu huomattavasti mukavammalta! "

Oh the irony :D

Vierailija
82/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap varmaan nähnyt minut ja siskoni, kun metroon tuli eteemme istumaan kaksi yläkouluikäistä tyttöä, jotka huusivat niin, että vaunu raikasi: "Sit sanoin sille et v*tun homo runkkari painu v*ttuun ja tapa ittes, olis kaikille vaan palvelus khihihihihihiiii!!"

Kasvattakaa ne lapsenne sen verran, että ymmärtävät olla hiljaa julkisilla paikoilla, jos eivät tuon parempaa saa suustaan ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavia ja ilkeitä ihmisiä on ihan kaikissa ikäluokissa. Tälleen nättinä ja nuorena naisena mukavat tuntemattomat keski-ikäiset naiset harvemmin erottuvat joukosta kun joutuu keski-ikäisen kääkän haukkumisen kohteeksi:) esim. Viime viikolla istuin bussipysäkillä kännykkää selaillen ihan peittävissä vaatteissa niin tämmöinen rouvashenkilö tuli päin naamaa selittämään miten kaikki nuoret naiset on kauheita huoria jotka ei tiedä elämästä mitään ja käski pysyä erossa hänen miehestään (jota en ensin edes huomannut) 😅

Aika uskomaton tarina.

Jos noin on todella tapahtunut, on erikoista, että tuollaisesta tilanteesta vedät johtopäätöksiä linjalla "keksi-ikäiset naiset", kun kyseessä on ollut ihan selkeä mielenterveystapaus.

Vierailija
84/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai osaa ap lukea ajatukset jo pelkästä katseesta. Kätevä taito!

Tosiaan, et voi mitenkään tietää koko asiaa vain havainnoimalla. Kyse voi olla siitä, että mammojen perusilme yleensäkin on hapan, sinun tulkintasi heidän ilmeistään voi olla puolueellinen tai vääristynyt, teinit saattoivat mekastaa ärsyttäen naisia (eli siis kauneus ei ollut se happomurhaajakatseen kohde)...

Omia oletuksia ei pidä liimailla toisten päälle, kun et voi mitenkään tietää kaikkea.

N23

Vierailija
85/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia ja ilkeitä ihmisiä on ihan kaikissa ikäluokissa. Tälleen nättinä ja nuorena naisena mukavat tuntemattomat keski-ikäiset naiset harvemmin erottuvat joukosta kun joutuu keski-ikäisen kääkän haukkumisen kohteeksi:) esim. Viime viikolla istuin bussipysäkillä kännykkää selaillen ihan peittävissä vaatteissa niin tämmöinen rouvashenkilö tuli päin naamaa selittämään miten kaikki nuoret naiset on kauheita huoria jotka ei tiedä elämästä mitään ja käski pysyä erossa hänen miehestään (jota en ensin edes huomannut) 😅

Aika uskomaton tarina.

Jos noin on todella tapahtunut, on erikoista, että tuollaisesta tilanteesta vedät johtopäätöksiä linjalla "keksi-ikäiset naiset", kun kyseessä on ollut ihan selkeä mielenterveystapaus.

Joka ikä on keksi-ikä. :)

Lainaamasi kirjoittaja taisi todeta aluksi, että mukavia ja ilkeitä on joka ikäluokassa, eikö?

Mutta siinä olet oikeassa, että nettikirjoittelussa jotenkin tavallista enemmän näyttää korostuvan tuo hillitön yleistäminen. Yksi rouvashenkilö tekee jotaikin --> kaikki keski-ikäiset naiset sitä ja tätä. Yksi teini tekee jotakin --> kaikki teinit sitä ja tätä. Välillä mietin, johtuuko tuommoinen asioiden äärimmilleen yksinkertaistaminen ihan tahallisesta provosoinnin halusta vai onko taustalla jotain vakavampaa...

Vierailija
86/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV-palstan naisen logiikka: Jos minä en ole kateellinen tai katkera enkä tunne ketään katkeraa tai kateellista, sellaisia ihmisiä ei ole olemassa, joten kyseessä on urbaanilegenda.

Av-palstan miehen logiikka: Koska minä tiedän yhden katkeran tai kateellisen keski-ikäsen naisen, kaikki keski-ikäiset naiset ovat katkeria ja kateellisia ja muunlaiset ovat urbaanilegendaa.

Vierailija
87/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska te helvetin urpot tajuatte että tänne EI AINA kirjoita sama henkilö näit aloituksia!?? Minä esim tein pari viikkoa sitten keski-ikäisistä naisista aloituksen ja itse olen myös naishenkilö.  Jos on noin harhainen että kuvittelee että aina sama hlö kirjoittaa ja mukamas joka viikko, niin sillon kannattas miettiä että meneekö se kaikki aika vauva.fillä..

Kyllä. Me HARHAISET palstamammat elämme prinsessaharhoissamme sen minkä lompakolla loisimiselta ennätämme. ;)

Vierailija
88/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että ap itse on kateellinen kauniille teini - ikäisille tytöille.

On vastikään tajunnut ettei enää ole yhtä tuore ja että miehet eivät enää samassa määrin katsele kuin ennen.

Aplle tilanne on aika uusi ja jos omat asiat eivät ole sillä tolalla kuin toivoisi , saattaa se aiheuttaa pelkoa ja hätäännystä siitä että nuoruus menee tosi nopeasti ohi.

Hyvässä keski - iässä taas on jo kauan sitten hyväksynyt että tuorein nuoruus on muisto vain.

Ja jos on asiat hyvin ( työ, mies+ seksiä, lapset, ystäviä, terveyttä, harrastuksia) niin ei ole yhden yhtä syytä olla kateellinen.

Kun tietää miten monta asiaa teini- ikäisellä on edessään ratkaistava ja saavutettava. Miten epävarmaa kaikki on.

Ap luulee näkevänsä kateutta kun on itse kateellinen.

Ja toki kaikissa ikäluokissa on yksittäisiä kateellisia ihmisiä yksittäisine syineen.

Vierailija
89/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on leski-ikäinen mies joka katsoo komeita teinipoikia kateellisena ja muistelee teinivuosiaan mieli katkerana.Kirjoittelee täällä ettei miehet vanhene niin kuin naiset

Vierailija
90/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla muuta kuin että suomalaisten tulisi ottaa oppia elämänasenteessaan niiltä kulttuureilta, joissa muita ihmisiä kunnioitetaan, jolloin omakin elämä ja peiliin katsominen tuntuu huomattavasti mukavammalta!

Hyvää lauantai-iltaa kaikille :)

Opetellaan myös ettei lauantai-iltana tulla avautumaan vauva.fi -palstalle muiden ihmisten ilmeistä metrossa. Se on kovin osoittelevaa sekä rahvaanomaista.

Vierailija
91/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huvitti taas tänään metrossa, kun kaksi keski-ikäistä naista katsoi katkera ilme kasvoillaan kahta nättiä teinityttöä"

Kerropa ap, missä kohtaa käsittelet tätä huvittuneisuuttasi? Luin ketjun läpi tuon seikan valaistumisen toivossa, mutta ei, sinähän vain erittäin synkeään sävyyn paheksut ja mollaat keski-ikäisiä naisia syyttäen heitä asioista, jotka realisoituvat ihan pelkästään omassa päässäsi.

Vinkki: jos todellakin olet kolmikymppinen nainen, jota huolestuttaa nuorten naisten saamat tuikeat katseet, opettele otsikoimaan jotenkin muuten kuin naisvihamieliset palstaomegan reppanat vihaprovoja rustatessaan.

Vierailija
92/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskeski-ikäinen (37) täti täällä terve. Mulla on neljä syytä katsoa teinejä nuivasti:

a) muistuttavat omaa teinitytärtäni (jahas, onko minulle satuiltu olinpaikka?)

b) pitävät liikaa meteliä ("siis voi vittu, ääk, eikä, tihihihihi")

c) haisevat pahalle (hajuveden yliannostus)

d) oranssi naama ja tekoripset (kuinka erilaisia kauneuskäsitykset voivatkaan olla)

Muuten en juuri kiinnitä huomiota, jatkakoot elämäänsä ja minä jatkan omaani.

Vierailija
93/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, minkä ikäinen sinä ap. olet? Mietin mistä tuo vihapuheesi keski-ikäisiin naisiin kumpuaa?

Miten tulet toimeen oman äitisi kanssa?

Olen 30-vuotias. En tarkoittanut, että kaikki keski-ikäiset naiset olisivat katkeria ja kateellisia nuorille ja kauniille, mutta nämä naiset olivat keski-ikäisiä, joten mielessäni vain heräsi kysymys, miten vanhempi ihminen voi vielä olla niin henkisesti kehittymätön. Ymmärrän paremmin, että teini-ikäinen tyttö voisi tuoda noin naiivilla tavalla kateutensa esille. Se kuuluu ikään. Vanhemmalta ihmiseltä odottaisin jo ihan toisenlaista suhtautumista ympäristöönsä.

Äitini on kuusikymppinen ja tulen hänen kanssaan ihan kohtuullisen hyvin juttuun. Vaikka joistain asioista olemmekin hyvin eri mieltä, on myös paljon asioita, joista olemme samaa mieltä.

Ap

Mistä keksit, että nämä keski-ikäiset olivat katkeria ja kateellisia, jos eivät mitään sanoneet. Keski-ikäisellä naisella ja miehellä kun alkaa nuo kasvolihakset vetäytymään alaspäin, vaikka mitä tekisi. Ei kai meidän kaikkien ikääntyvien tarvitse lähteä naaman nostoleikkaukseen vain siksi, että emme pahoittaisi sinun mieltäsi. Itse syyllistyt nyt pahaan ikärasismiin.

Ja ei kai kukaan nyt ala metrossa ventovieraan vesipullosta ottamaan huikkia?? Kaunis ajatus, mutta kuollut jo syntyessään.

Vierailija
94/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niiden nättien teinityttöjen joka toinen sana v***u?

Vierailija
95/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niiden nättien teinityttöjen joka toinen sana v***u?

Sitä itsekin välillä katselen ja kuuntelen (pakko kuunnella), kun nuoret kauniit meikatut naiset kiroilevat niin kovasti. Samaa tekevät pojatkin, mutta pahoitan mieleni erityisesti, kun tuosta kauniista meikatusta naamasta tulee aivan ala-arvoista tekstiä. Jotain itsetehostustahan se on, mutta miksi?? Se nuoruuden kauneus riittäisi kääntämään päät.

Vierailija
96/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap muuten tarkistanut oman ilmeesi, sekin kannattaa tsekata, ettei olisi jo katkeruus tehnyt tehtävänsä. Noista sun kommenteista vaan rivien välistäkin paistaa katkeruus, kylmyys, viha tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Epäilen monen muun tavoin sua maskuliiniksi.

Vierailija
97/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei ne tytöt olleet vaikka aiemmin päivällä käyneet varastamassa toisen naisen polkupyörän? Entä jos toisen naisen ex-mies oli salaa siittänyt toisen noista teineistä ja jättänyt naisen (ei tietenkään syy vihata syytöntä lasta mutta suru voi muuttua katkeruudeksi.)

Entäs jos ne tytöt olivat olleet eilen naisten kanssa samassa junassa ja oksentaneet heidän kengilleen.

Niin, et voi tietää. Meillä jokaisella on oikeus olla kuinka nyrpeä näköinen tahansa eikä siitä tarvi alkaa mitään naisvihafantasiaa alkaa kirjoittamaan.

Vierailija
98/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän, itsekin äitinä, mietityttää nuorista tytöistä monesti huokuva epävarmuus. Tekisi mieli sanoa, että et tarvitse tekoripsiä ja kahden tunnin tälläytymistä ollaksesi kaunis. Kuitenkin hieman vanhempana he toivottavasti tajuavat tuon itsekin. Ja ei, en ole keski-ikäinen nainen, mutta teini-ikäistä vanhempi nainen kuitenkin.

Kateellisuushöpinät ovat enemmänkin miesten heiniä näissä asioissa - tai sitten niiden nuorten naisten, joilla ei ole aavistustakaan siitä mitä hieman kypsempi oman sukupuolen edustaja päässään miettii.

Vierailija
99/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon helvetin onnellinen ettei tartte olla enää nuori kaunis nainen. Mun nuoruudessa perään kuolasi jotkut perheenisät, mutta nyt noi joutuu varomaan ma*umiehiä, joilla on kovin outo käsitys naisen arvosta. 

Vierailija
100/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela, mutta juuri tuon ikäiset voisivat olla lapsiani. Ja minä myös katson heitä lempeästi, vaan eipä sille voi mitään jos kasvoilla on kroonisesti resting bitch face -ilme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan