Huvitti taas tänään metrossa, kun kaksi keski-ikäistä naista katsoi katkera ilme kasvoillaan kahta nättiä teinityttöä
Kun nämä tytöt tulivat heidän eteensä istumaan alkoivat nämä naiset tuijottaa näitä kahta hyvinkin nättiä teinityttöä happomurhaajan katse naamallaan.
En minä vaan käsitä, miten vanhat naiset ovat niin kateellisia kauneudesta ja nuoruudesta. Luulisi heidän jo kasvaneen henkisesti sen verran, että ymmärtäisivät elämän syvimmän olemuksen.
Kateus ja katkeruus rumentaa ja saa aikaan kadehtijalle loputtoman pahan olon. Miksi ei voitaisi kunnioittaa toisiamme ja nähdä omakin elämämme arvokkaana juuri sellaisena kuin se on?
Tätä metromatkaa kuitenkin piristi hyvinkin poikkeuksellinen tapahtuma Helsingin metrossa - Keski-ikäinen nainen alkoi yhtäkkiä yskiä selvittääkseen kurkkuaan ja sanoi edessä istuvalleen miehelleen jotain, mitä en kuullut, mutta näin hänen osoittavan kurkkuaan. Vieressään istuva japanilaisen tai vaikkapa korealaisen näköinen poika käänsi useamman kerran päänsä naista kohti, jonka jälkeen hän kysyi naiselta, haluaisiko tämä vettä, jota hänellä oli mukanaan. Nainen kieltäytyi, mutta minusta tuo oli todella hieno ja sivistynyt ele.
Tässä näki jälleen kerran kulttuurieron suomalaisten ja japanilaisten/korealaisten(tms) välillä.
Ei minulla muuta kuin että suomalaisten tulisi ottaa oppia elämänasenteessaan niiltä kulttuureilta, joissa muita ihmisiä kunnioitetaan, jolloin omakin elämä ja peiliin katsominen tuntuu huomattavasti mukavammalta!
Hyvää lauantai-iltaa kaikille :)
Kommentit (121)
Muakin on monesti joku teini kattonu vihaisesti alta kulmaina, onkohan ne ollu mulle hirveenki kateellisia? Aika outo ajatuksenjuoksu aapeellä. Ehkä susta tulis hyvä kirjailija, katsot vaan metrossa ihmisiä ja keksit siinä mitä niiden päässä liikkuu ja miksi, kehittelet tarinaa eteenpäin...ehkä ne mummut jäi pois yhtäaikaa niiden teinien kanssa...kohta löytyy kaks teiniä murhattuna...
Näin keski-ikäisenä minulla on jo kulahtanut naama ja suupielet alaspäin. Mutta yleensä katson nuoria ihan uteliaisuudesta. Myönnän olewvani tuijottaja. Mielestäni erilaiset ihmiset ovat kaupungin suola. Mitä persoonallisempi, sen enmmän tuijotan ja tutkin yksityiskohtia. Mutta tämä ihan mielenkiinnosta ja kaikella hyvällä. Tuijotus liittyy entiseen ammattiini, jossa kuvasin ihmisiä. En tosiaankaan arvostele vaan usein mietin mistä ratkaisut ovat tulleet tai keksitty.
Minä katson happomurhaajan ilmeellä kaikkia, ketkä tunkee vastapäätä metrossa, jos ne yrittää viedä mun jalkatilan. Olen keski-ikäinen, mutta en kade nuorille. En usko, että kukaan täyspäinen on. Kas kun elämä kulkee kaikille samaa tahtia, synnytään, eletään ja kuollaan. Joten tasa-arvoisia ollaan, ei ole syytä olla kade.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes vastaatte tähän, jos pidätte provona?
Ap
En pidä varsinaisena provona, vaan sun hölmönä ajatuksenjuoksuna. Mielikuvitus tuottaa ihmeellisiä asioita.
Keski-ikäiset miehet ja naiset saattavat olla katkeria, mutta katkeruus johtuu vain harvoin kauniin ulkonäön kaipuusta. Kun olet Ap keski-ikäinen, ymmärrät.
Menetetyt mahdollisuudet tai se, ettei koskaan saanut sitä mahdollisuutta x (x voi olla mitä vain) ensinkään katkeroittavat osan. Ulkonäkö on vain ulkonäköä, pintaa, joka ei tee ketään onnelliseksi. Nuoret luonnollisesti näkevät kaiken omasta vinkkelistään, johon ulkonäkö liittyy oleellisena osana, tuossa ikävaiheessa. Niin kuuluukin, mutta me vanhemmat ihmiset ajattelemme jo vähän laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset ei katso teinityttöjä katkerana vaan miettien miten nuoret tytöt saisivat elää onnellisen elämän itseään toteuttaen rakkaat ihmiset ympärillään. Keski-ikäiset naiset on juuri niiden teinityttöjen äitejä.
Juuri näin. Mulla on aivan ihana ja fiksu, kaunis teini-ikäinen tytär. Usein tulee ihan kyyneleet silmiin, kun katson tytärtäni ja hänen ihania ystäviään, pelkästä ihailusta. Toivon heille sydämeni pohjasta kaikkea hyvää.
En itse ainakaan tunne yhtään ainoaa keski-ikäistä tai vanhaa naista, jotka olisivat millään tavalla kateellisia teineille ja tunnen aika paljon 40-80-v naisia. Toki kateellisia ja katkeria on kaikenikäisissä, varmasti meissä keski-ikäisissä naisissakin.
Niin, ja katkeruuteen voi olla monia syitä, mutta enpä jaksa uskoa että keski-ikäiset naiset katkeruuttaan katsoo nuoria naisia, miksi katsoisi.
Aloitus kyllä kuulosti miehen aloitukselta.
Jos mä katselen nuoria naisia, ajattelen usein, että voi kun heille tulisi onnellinen elämä ja osaisivat välttää kaikenlaisia karikoita.
Mutta jos metelöivät ja käyttäytyvät huonosti, sitten kyllä tuijotan kiukkuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä susta on tehny tuollaisen kyylän?
Itse asiassa huomasin tämän siten, että katselin eteeni ja näin näiden kahden keski-ikäisen naisen happomurhaaja-ilmeet. Oli sitten pakko tarkistaa, mistä oli kyse ja huomasin että nättejä teinityttöjähän he katsoivat. En minä muuten tuota olisi huomannut, ellen olisi nähnyt niitä happamia naamoja.
Ap
Se oli resting bitch face. Sori siitä, se on perusilme joka vaan on. Ihan kivoja ajatuksia mielessä slti liikkuu vaikka naama sinusta näyttää äkäiseltä. :P
AV-palstan naisen logiikka: Jos minä en ole kateellinen tai katkera enkä tunne ketään katkeraa tai kateellista, sellaisia ihmisiä ei ole olemassa, joten kyseessä on urbaanilegenda.
Koska te helvetin urpot tajuatte että tänne EI AINA kirjoita sama henkilö näit aloituksia!?? Minä esim tein pari viikkoa sitten keski-ikäisistä naisista aloituksen ja itse olen myös naishenkilö. Jos on noin harhainen että kuvittelee että aina sama hlö kirjoittaa ja mukamas joka viikko, niin sillon kannattas miettiä että meneekö se kaikki aika vauva.fillä..
Vierailija kirjoitti:
AV-palstan naisen logiikka: Jos minä en ole kateellinen tai katkera enkä tunne ketään katkeraa tai kateellista, sellaisia ihmisiä ei ole olemassa, joten kyseessä on urbaanilegenda.
Tässä aloituksessa kritiikki kohdistettiin keski-ikäisiin naisiin. Siksi keski-ikäiset naiset vastaavat että eivät tunnista ap:n kuvailemia piirteitä. Ihan varmasti on olemassa joku keski-ikäinen nainen joka on kateellinen teini-ikäisille mutta kyllähän sen jokainen (?) ymmärtää että vaikak joku tuollaisesta kärsii, suurin osa keski-ikäisistä on silti ihan terveitä päästään. Ihan samalla tavalla on varmasti myös keski-ikäisiä miehiä jotka ovat kateellisia teini-ikäisilel pojille jne. Just tässä kyseisessä aloituksessa ap oli luonut päässään ajatuskulun josta veti aika ronskeja johtopäätöksiä keski-ikäisten naisten kollektiiviseen sielunmaisemaan.
palstalla ei saa haukkua yhtään keski-ikäisiä naisia. vaikka heiluttaisivat pillunhuuliaan julkisesti kadulla! tekopyhää, se vaan kertoo siitä että suurinosa palstalaisista on elähtäneitä räähkiä.
Vastaajat ei kulje metrolla. Se on suljettu putki jossa istutaan vastakkain. Tämä mahdollistaa tölläyksen. Jotkut sekoaa noissa. Sama lähijunissa. Jos on kuski niin ei sekoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä susta on tehny tuollaisen kyylän?
Itse asiassa huomasin tämän siten, että katselin eteeni ja näin näiden kahden keski-ikäisen naisen happomurhaaja-ilmeet. Oli sitten pakko tarkistaa, mistä oli kyse ja huomasin että nättejä teinityttöjähän he katsoivat. En minä muuten tuota olisi huomannut, ellen olisi nähnyt niitä happamia naamoja.
Ap
No hohhoijaa.
Minä istun silloin tällöin junassa keski- ikäisen ystävättäreni kanssa.
Puhutaan kaikki maailman asiat matkalla ja saattaa naamalla olla happamat ilmeetkin joskus jos juttu koskettaa jotain ikävää tapahtumaa.
Samalla " katsotaan" niitä jotka istuvat vastakkain näissä lähijunissa.
Joku sivullinen voisi luulla että happamat ilmeet johtuvat noista vastapäätä istuvista ihmisistä esim kauniista nuorista naisista jos sellaisia sattuu siinä olemaan.
Vaan ei johdu.
Miksi luulet että keski-ikäiset naiset noin yleensä ottaen kadehtisi teini -ikäisiä?
Teini poikien huomion takia?
Ei.
Niiden vanhempien miesten huomion takia jotka ovat kiinnostuneet teineistä?
Ei.
Se ikä ei ollut erikoisen mukavaa , en mitenkään haluaisi olla sen ikäinen enää, usko tai ole uskomatta.
Minä olen keski-ikäinen nainen ja tässä eräänä päivänä oli pakko kadulla keskellä päivää laittaa naama tällaiselle yrmy-ilmeelle, koska muuten olisin alkanut nauramaan ihan hulluna n. 18-20-vuotiaalle tytölle, joka oli meikannut naamansa oranssin väriseksi, vähän niin kuin appelsiini ja "keskellä" otsaa oli sellaiset leveät mustat kulmakarvan virkaa pitävät pötköt .
Oli kyllä hulvaton näky, mutta taas samalla vähän säälitti ja en pysty ymmärtämään, että oliko tyttö omasta mielestään kovinkin onnistunut meikkaamisessa ja oliko myös omasta mielestään nätti... (siis toki saattoi olla nätti sen 3 cm paksun meikkikerroksen alla, ei voi tietää, mutta nyt ei)
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun pettämätön logiikkasi paljastui tässä.
Mistä me täällä voitaisiin tietää miksi juuri nuo kaksi keski - ikäistä naista olivat happamia. Tietenkin he saattoivat olla kateellisia.
Mutta kai tämän aloituksen tarkoitus oli osoittaa että keski- ikäiset naiset ovat yleensä kateellisia teini-ikäisille, ei tässä muuten mitään järkeä ole.
Se on vaan joidenkin nuorten naisten ylimielinen kuvitelma että vanhemmat naiset olisivat keskimäärin kateellisia.
Ei olla. Toki sitä voisi ottaa sen nuoren ulkonäön mutta toisaalta ei millään haluaisi muuten sitä nuoruutta enää takaisin.
Kyllä se tehokkaasti vie kateuden tunteet pois.
Niinpä. Tuo repsahtaneiden naisten kateus muita (nuorempia, raikkaampia, iloisempia, paremmin pukeutuneita jne) kohtaan on todella hävettävä ilmiö. Minäkään en koskaan ole ymmärtänyt miten jotkut naiset voivat olla noin...kummallisia - en oikein löydä oikeeta sanaa ilmiölle.
Olen monen monta kertaa pystynyt toteamaan ilmiön, mutta en todellakaan ymmärrä miten se on mahdollista että jotkut naiset voivat olla noin epäsuopia ja epäkypsiä. Vinksahtanut ajatusmaailma?
Siis ap on itse 30v siis 30v mummo.
T.16v
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun keski-ikäiselle naamalleni maan vetovoima on tehnyt tehtävänsä. Silmät ovat puoliksi yläluomien peitossa, silmien välissä Sibelius-ryppy ja suupielet roikkuvat alaspäin. Jouduin hankkimaan hiljattain uuden henkilöllisyystodistuksen ja aika totinen ja vihaisen näköinen tätihän siinä kuvassa on vaikka yritin näyttää kuvassa virkeältä mutten tietenkään hymyillyt koska se on kielletty.
Ilman kotimaisen kirurgin suorittamaa perusteellista faceliftingiä tämä ilme ei miksikään muutu. En ole ainoa kaltaiseni.
Hahhahhaaha. No et ole ainoa, täällä yksi lisää. :))
Vierailija kirjoitti:
Koska te helvetin urpot tajuatte että tänne EI AINA kirjoita sama henkilö näit aloituksia!?? Minä esim tein pari viikkoa sitten keski-ikäisistä naisista aloituksen ja itse olen myös naishenkilö. Jos on noin harhainen että kuvittelee että aina sama hlö kirjoittaa ja mukamas joka viikko, niin sillon kannattas miettiä että meneekö se kaikki aika vauva.fillä..
Kyllä teitä katkeria setiä on täällä palstalla pilvin pimein, on huomattu. Naisiksi tekeytyen haukutte naisia, projisoitte oman katkeruutenne naisiin. Surullista, mutta emme osaa auttaa. Hakeutukaa johonkin miestenpiiriin, yrittäkää etsiä vertaistukea.
Sä olet ap nyt vetänyt ihan hirveän pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisen vieraiden ihmisten rauhallisista kasvon ilmeistä. x)
En tämmöisenä keski-ikäisenä tätinä ymmärrä ollenkaan mistä teini-ikäisille pitäisi olla kateellinen. Ihania teinit voivat tottakai olla, ihan samalla tavalla kuin kaiken ikäiset lapset, ja heissä on haasteensa ihan niinkuin muissakin lapsen kasvuvaiheissa. Olen mäkin sen ajan elänyt - ei ollut herkkua mulle ainakaan, se on monelle myrskyisää kasvukipujen aikaa vaikka olisi kuinka nätti. Jokaisen elämänvaiheen olen ottanut ilolla vastaan mutta mitään en varsinaisesti kaipaa, vähiten varmaan sitä teini-ikää. Uudet elämänvaiheet tuovat aina jotain uutta ja kiinnostavaa eteen ja on kiva huomata miten elämän myötä oppii.