Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvitti taas tänään metrossa, kun kaksi keski-ikäistä naista katsoi katkera ilme kasvoillaan kahta nättiä teinityttöä

Vierailija
03.12.2016 |

Kun nämä tytöt tulivat heidän eteensä istumaan alkoivat nämä naiset tuijottaa näitä kahta hyvinkin nättiä teinityttöä happomurhaajan katse naamallaan.

En minä vaan käsitä, miten vanhat naiset ovat niin kateellisia kauneudesta ja nuoruudesta. Luulisi heidän jo kasvaneen henkisesti sen verran, että ymmärtäisivät elämän syvimmän olemuksen.

Kateus ja katkeruus rumentaa ja saa aikaan kadehtijalle loputtoman pahan olon. Miksi ei voitaisi kunnioittaa toisiamme ja nähdä omakin elämämme arvokkaana juuri sellaisena kuin se on?

Tätä metromatkaa kuitenkin piristi hyvinkin poikkeuksellinen tapahtuma Helsingin metrossa - Keski-ikäinen nainen alkoi yhtäkkiä yskiä selvittääkseen kurkkuaan ja sanoi edessä istuvalleen miehelleen jotain, mitä en kuullut, mutta näin hänen osoittavan kurkkuaan. Vieressään istuva japanilaisen tai vaikkapa korealaisen näköinen poika käänsi useamman kerran päänsä naista kohti, jonka jälkeen hän kysyi naiselta, haluaisiko tämä vettä, jota hänellä oli mukanaan. Nainen kieltäytyi, mutta minusta tuo oli todella hieno ja sivistynyt ele.

Tässä näki jälleen kerran kulttuurieron suomalaisten ja japanilaisten/korealaisten(tms) välillä.

Ei minulla muuta kuin että suomalaisten tulisi ottaa oppia elämänasenteessaan niiltä kulttuureilta, joissa muita ihmisiä kunnioitetaan, jolloin omakin elämä ja peiliin katsominen tuntuu huomattavasti mukavammalta!

Hyvää lauantai-iltaa kaikille :)

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska te helvetin urpot tajuatte että tänne EI AINA kirjoita sama henkilö näit aloituksia!?? Minä esim tein pari viikkoa sitten keski-ikäisistä naisista aloituksen ja itse olen myös naishenkilö.  Jos on noin harhainen että kuvittelee että aina sama hlö kirjoittaa ja mukamas joka viikko, niin sillon kannattas miettiä että meneekö se kaikki aika vauva.fillä..

Kyllä teitä katkeria setiä on täällä palstalla pilvin pimein, on huomattu. Naisiksi tekeytyen haukutte naisia, projisoitte oman katkeruutenne naisiin. Surullista, mutta emme osaa auttaa. Hakeutukaa johonkin miestenpiiriin, yrittäkää etsiä vertaistukea.

Huhhu. Tämähän on aivan pöyristyttävää. Eikö täällä palstalla ole vainoharhaisuudella mitään rajoja *?* Eihän täällä voi keskustella sitten mistään kun porukalla täällä on noin skitso suhtautuminen. 

(en ole tuo jolle vastasit)

Vierailija
62/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska te helvetin urpot tajuatte että tänne EI AINA kirjoita sama henkilö näit aloituksia!?? Minä esim tein pari viikkoa sitten keski-ikäisistä naisista aloituksen ja itse olen myös naishenkilö.  Jos on noin harhainen että kuvittelee että aina sama hlö kirjoittaa ja mukamas joka viikko, niin sillon kannattas miettiä että meneekö se kaikki aika vauva.fillä..

Kyllä teitä katkeria setiä on täällä palstalla pilvin pimein, on huomattu. Naisiksi tekeytyen haukutte naisia, projisoitte oman katkeruutenne naisiin. Surullista, mutta emme osaa auttaa. Hakeutukaa johonkin miestenpiiriin, yrittäkää etsiä vertaistukea.

Joo joo, niin niin. Olen edelleenkin nainen. Älä sinä projisoi katkeruuttasi ja harhaluulojasi muihin. ET sinä tiedä vitustakaan mitään. Surullinen tapaus olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ap, sähän kerroit heti aloitusviestissä miten näit kun kaks teiniä tuli niiden naisten eteen, toisessa viestissä sanot, että huomasit tytöt vasta kun oikein katsoit, miksi vanhemmilla naisilla oli niin happamat ilmeet. Miten sä siis edes näit kaikkien kasvot ja pakkohan sun on ollut töllätä, että näit kaikkien naamat ja ilmeet. Varmaan ne vanhat naiset oli happaman näkösiä sun toljotuksesta johtuen ja ne teinit taas naureskeli sulle, sillä sähän oot niiden kategoriassa jo melkein mummo.

Keksi nyt vähän parempi provo keski-ikäisistä naisista, kyllä sä siihen pystyt. Oot ennenkin pystynyt.

No tilannehan oli siis tämä: Istuin metrossa ja minua vastapäätä eri penkkipaikalla istui nämä kaksi keski-ikäistä naista. Heidän edessään ei ensin istunut ketään. Katselin ikkunasta ulos, kun jossain vaiheessa käänsin katseeni pois ikkunasta ja katselin ympärilleni, jolloin huomasin näiden keski-ikäisten naisten yhtäkkiä hapantuneet ilmeet ja koska tytöt juttelivat puoliksi sivuttain keskenään, näin heidät hyvin ja tajusin, mistä nuo muuttuneet ilmeet keski-ikäisten kasvoilla johtuivat.

Valitettavasti tämä ei ole provo, vastaavaa olen nähnyt useita kertoja ennenkin.

Ap

Aivan kuin nämä naiset eivät olisi kyenneet ennen tyttöjen tuloa keskustelemaan tai viittomaan tai kommunikoimaan vaikka puhelimella keskenään ja pohtimasta heidän elämäänsä vaikuttavaa negatiivista asiaa? Jestas, kuinka teet itseriittoisesti olettamuksia tuntemattomista ihmisistä!

Vierailija
64/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää naisena katkerana kun parasta ennen päivämäärä on mennyt kymmeniä vuosia stten.

Vierailija
65/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen nainen kirjoitti:

Niinpä. Tuo repsahtaneiden naisten kateus muita (nuorempia, raikkaampia, iloisempia, paremmin pukeutuneita jne) kohtaan on todella hävettävä ilmiö. Minäkään en koskaan ole ymmärtänyt miten jotkut naiset voivat olla noin...kummallisia - en oikein löydä oikeeta sanaa ilmiölle. 

Olen monen monta kertaa pystynyt toteamaan ilmiön, mutta en todellakaan ymmärrä miten se on mahdollista että jotkut naiset voivat olla noin epäsuopia ja epäkypsiä. Vinksahtanut ajatusmaailma? 

Sää taidat nyt nähdä ympärilläsi ihan vaan sitä mitä haluat nähdä. :) Eikä sun muiden puolesta tarvitse hävetä, höpsö. 

Vierailija
66/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuo repsahtaneiden naisten kateus muita (nuorempia, raikkaampia, iloisempia, paremmin pukeutuneita jne) kohtaan on todella hävettävä ilmiö. Minäkään en koskaan ole ymmärtänyt miten jotkut naiset voivat olla noin...kummallisia - en oikein löydä oikeeta sanaa ilmiölle. 

Olen monen monta kertaa pystynyt toteamaan ilmiön, mutta en todellakaan ymmärrä miten se on mahdollista että jotkut naiset voivat olla noin epäsuopia ja epäkypsiä. Vinksahtanut ajatusmaailma? 

Sää taidat nyt nähdä ympärilläsi ihan vaan sitä mitä haluat nähdä. :) Eikä sun muiden puolesta tarvitse hävetä, höpsö. 

Siis...jos joku ilmiö on mielestäni hävettävää niin ei se tarkoita että minä itse häpeäisin heidän puolesta. Ne ovat niin kuin kaksi eri asiaa. Ymmärrätkö eron? 

"Sää taidat nyt nähdä ympärilläsi ihan vaan sitä mitä haluat nähdä."  Niin juu, ja sä luet ja tulkkaat prikulleen mitä haluat lukea ja tulkata. Aika jännää, eikö? 

Vierailija
67/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jepjoo kirjoitti:

Mää naisena katkerana kun parasta ennen päivämäärä on mennyt kymmeniä vuosia stten.

No mää taas en oo naisena katkerana kun en ymmärrä mistä parasta ennen -päivämäärästä puhut. Parasta ennen - mihin? Mulla on perhe, työtä, kavereita, opiskeluja, kumppani, seksiä, harrastuksia jne. Ihan onnellista elämää. 

Vierailija
68/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis...jos joku ilmiö on mielestäni hävettävää niin ei se tarkoita että minä itse häpeäisin heidän puolesta. Ne ovat niin kuin kaksi eri asiaa. Ymmärrätkö eron? 

"Sää taidat nyt nähdä ympärilläsi ihan vaan sitä mitä haluat nähdä."  Niin juu, ja sä luet ja tulkkaat prikulleen mitä haluat lukea ja tulkata. Aika jännää, eikö? 

Etsi netistä joku joogavideo, hengittele syvään ja keskittyneesti, anna itsesi rauhoittua. Kuuntele kehoasi, ei tarvitse suorittaa mitään. Hyväksy itsesi. Siitä se lähtee. 

Vierailija
69/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi netistä joku joogavideo, hengittele syvään ja keskittyneesti, anna itsesi rauhoittua. Kuuntele kehoasi, ei tarvitse suorittaa mitään. Hyväksy itsesi. Siitä se lähtee. 

*makee tirsk*

Kiitos vinkeistä.

Vierailija
70/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, onneksi mun tuttavapiriin keski-ikäiset on fiksumpia. :/ Ja tiedätkö, en osaa ajatella keski-ikäisiä repsahtanina. Musta he ovat ihan vaan ikäisensä näköisiä. Ei liity nyt keski-ikään mutta mun miehen mummo on kohta satavuotias ja musta tosi kaunis ryppyineen. Mummo itse kyllä valittelee joslus käsivarsiensa löysää nahkaa. x)

Vierailija
71/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättikö ap kertomatta jotakin? Pitivätkö tyttöset ehkä kovaa älämölöä, hokivat v*ttua ja h*orittelivat toisiaan? 

Vierailija
72/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaus: teinarit pitivät kovaa meteliä, puhuivat rivoudessaan salakuuntelun arvoisia paneskelujuttuja, kiljuivat ja kikattivat tai soittivat musiikkia puhelimestaan.

Mulkoilisin minäkin.

Aloituksesta päätellen AP tuijotti niitä kahta keski-ikäistä naista aika tiiviisti. Taitaa olla kateellinen elämän tuomasta viisaudesta ja naisellisista kurveista tai jotain.

Vierailija
73/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ja ilkeitä ihmisiä on ihan kaikissa ikäluokissa. Tälleen nättinä ja nuorena naisena mukavat tuntemattomat keski-ikäiset naiset harvemmin erottuvat joukosta kun joutuu keski-ikäisen kääkän haukkumisen kohteeksi:) esim. Viime viikolla istuin bussipysäkillä kännykkää selaillen ihan peittävissä vaatteissa niin tämmöinen rouvashenkilö tuli päin naamaa selittämään miten kaikki nuoret naiset on kauheita huoria jotka ei tiedä elämästä mitään ja käski pysyä erossa hänen miehestään (jota en ensin edes huomannut) 😅

Vierailija
74/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, minkä ikäinen sinä ap. olet? Mietin mistä tuo vihapuheesi keski-ikäisiin naisiin kumpuaa?

Miten tulet toimeen oman äitisi kanssa?

Olen 30-vuotias. En tarkoittanut, että kaikki keski-ikäiset naiset olisivat katkeria ja kateellisia nuorille ja kauniille, mutta nämä naiset olivat keski-ikäisiä, joten mielessäni vain heräsi kysymys, miten vanhempi ihminen voi vielä olla niin henkisesti kehittymätön. Ymmärrän paremmin, että teini-ikäinen tyttö voisi tuoda noin naiivilla tavalla kateutensa esille. Se kuuluu ikään. Vanhemmalta ihmiseltä odottaisin jo ihan toisenlaista suhtautumista ympäristöönsä.

Äitini on kuusikymppinen ja tulen hänen kanssaan ihan kohtuullisen hyvin juttuun. Vaikka joistain asioista olemmekin hyvin eri mieltä, on myös paljon asioita, joista olemme samaa mieltä.

Ap

Sä olet ainakin 30-vuotiaaksi hyvin lapsellinen. Teet oletuksia ihmisten ajatuksista pelkästään heidän perusilmeensä perusteella ja mielestäsi se, että ajattelee asioista samalla tavoin, on jotenkin merkki siitä että tulee hyvin toimeen.

Vierailija
75/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten naisten jutut voi olla todella typeriä. Aikuisilla voi olla oikeita murheita, mutta tytöt kelaa jotain meikkisiveltimiä.

Vierailija
76/121 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhu. Tämähän on aivan pöyristyttävää. Eikö täällä palstalla ole vainoharhaisuudella mitään rajoja *?* Eihän täällä voi keskustella sitten mistään kun porukalla täällä on noin skitso suhtautuminen. 

(en ole tuo jolle vastasit)

Selkeesti mies joka teeskentelee naismaista kirjoitustapaa! :D

77/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa elää yhteikunnassa, jossa nuoruutta ihaillaan niin paljon. Aiemmin vanhuksia pidettiin viisaina ja heitä arvostettiin eri tavalla kuin nykyään. On tietysti totta, ettei vanhuus yksinään tuo viisautta, vaan eletty elämä. Naiselle vanheneminen voi olla todella kova paikka. Miltä tuntuu nähdä oma peilikuva, jos aviomies on jättänyt sinut nuoren naisen takia? Tai vaikka ei olisikaan jättänyt, mutta katselee heitä mielellään? Viisas aviomies tietysti saa vaimonsa tuntemaan itsensä kauniiksi aina, mutta aina näin ei ole.

En siis naureskelisi naisille, joissa nuoruus herättää katkeruutta. Heillä vain on hyväksynnän prosessi vielä kesken. Ja kyllä ne miehetkin saattavat iän myötä tehdä typeriä asioita, jos keski-iän kriisi iskee...

Vierailija
78/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä nuoria nättejä tyttöjä. Ei heitä tarvitse katsoa paheksuen sen takia, että olisivat nättejä. Mutta osa heistä kirkuu, metelöi ja huutaa. Katson näitä yhtä paheksuen kuin puhelimeensa kailottavia liikemiehiä, meuhkaavia känniäälöitöitä tai huutonaurua ravintolassa huutavia naisia. En siis katso katkerana, vaan älämölö ärsyttää, eikä sillä ole väliä, millaisesta tyypistä se älämölö lähtee. Itkeviä vauvoja en paheksu, enkä kiukuttelevia lapsia, sekin ärsyttää, mutta tiedän, että sille ei aina vaan voi mitään. 

Vierailija
79/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei laitettaisi sanoja toisten suuhun?

Itse olen 32v mies, ja katselen naisia julkisissa kehuen heitä mielessäni vaikka näytänkin happamalta.

Näytän pelottavalta enkä sille mitään voi, hymyilyn kanssa varmaan hullulta.

Vierailija
80/121 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis yli 30v nainen, ap...? Tajuatko, että olet miesten, keski-ikäistenkin, mielestä jo ihan samaa turn off-porukkaa, kuin ne sinun metrossa teinejä mulkoilleet viiskybäset rouvat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän