Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?
Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia
Kommentit (835)
Mummoni naapurissa asuu mies joka aina minut nähdessään alkoi "juttelemaan" eli huuteli jotain ihan outoja asioita joista minulla ei ollut mitään käsitystä. Tämä alkoi jo kun lapsena vierailin mummon luona enkä osannut muuta kuin seisoa ihan hiljaa suu auki miksi joku puhuu niin ilkeäsri. Naapurin ukon jutut on kutenkin vain paheni vuosien varrella ja aloin olla ihan kypsä.
Nykyään aikuisena en enää jää kuuntelemaan, kävelen vain ohi ja ukko on näköjään vihdoin oppinut pitämään suunsa kiinni.
Verotoimiston täti ei osannut laskea veroprosenttiani, joten käski minun menemään kotiin, nostamaan jalat ylös ja laskemaan veroprosentin itse.
Jäi kerran ku meni leukaluu sijoiltaan.
Kaksi yli kuuskymppistä naista hihittelee työpaikalla eväsbanaanille. Ovat kyllä muutenkin yksinkertaisen maineessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että sen kaarnavene-videon olen katsonut 5 kertaa ja joka kerta se lyö ällikällä. Aivot eivät yksinkertaisesti hyväksy sitä, että se on aito ja oikeasti tapahtui. Jonkinlainen joukkopsykoosi on siinä taustalla, että studiossa istuu kolme ihan vakavasti otettavaa ihmistä ja mukana on kameramiestä ja äänityyppiä ja kaikki ilmeisesti ovat niin kuin kaikki olisi ihan normaalia. Ei tuollaista voi tapahtua!
Mikä tää juttu on?
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun anoppi totesi äkäisenä katseltuani kälyni hääsuunnitelmaa, että miehen siskon häät nyt tulevat vaan enemmän maksamaan, kuin teidän, koska hänellä on kalliimpi maku! (viittasi siis minun miehen eli poikansa häihin, mitkä oli pari vuotta aikaisemmin). Kyllähän siinä leuka loksahti auki. Ja kyllä, tämä todella näkyi viime kesän prinsessahäissä. Kotona katsoin meidän hääkirjaa ja tunsin vähän alemmuuden tunnetta, vaikka juhlat olivat ihanat. Ehkä eniten hämmennnyin siitä, miten eriarvoisesti miestäni ja hänen pikkusiskoaan edelleen kohdellaan.
Eikös perinteisesti morsiamen vanhemmat järjestä häät?
Olin sokkotreffeillä miehen kanssa jota en siis ollut ikinä ennen nähnyt. Käytiin kahvilla, menin itse kassalle ensin oikein merkkinä etten odota hänen maksavan minun kahviani. Paitsi että kassa sitten päätti että minä maksan molemmat ja löi meidän jutut samaan. Tuijotin varmaan tosiaan suu auki, kun kassatyttö rupesi nauramaan ja sanoi"näkisitpä sun ilmeen". Niin, no ei tainnut tajuta mikä ilmeen aiheutti. Sekä minä että mies oltiin liian nolona että oltaisiin iletty sanoa hänelle mitään.
Pieni juttu sinällään, mutta tuntui sillä hetkellä järkyttävältä taustani takia. Ekat treffini ikinä eron jälkeen. Olin aiemmin eronnut suhteesta missä parempituloisena maksoin 2/3 kiinteistä kuluista ja kaikki juoksevat ulkona ja kaupassa käynnit. Oikeasti tuossa vaiheessa jo mietin onko mulla tatuoituna otsaan "hän maksaa miehenkin kulut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun anoppi totesi äkäisenä katseltuani kälyni hääsuunnitelmaa, että miehen siskon häät nyt tulevat vaan enemmän maksamaan, kuin teidän, koska hänellä on kalliimpi maku! (viittasi siis minun miehen eli poikansa häihin, mitkä oli pari vuotta aikaisemmin). Kyllähän siinä leuka loksahti auki. Ja kyllä, tämä todella näkyi viime kesän prinsessahäissä. Kotona katsoin meidän hääkirjaa ja tunsin vähän alemmuuden tunnetta, vaikka juhlat olivat ihanat. Ehkä eniten hämmennnyin siitä, miten eriarvoisesti miestäni ja hänen pikkusiskoaan edelleen kohdellaan.
Eikös perinteisesti morsiamen vanhemmat järjestä häät?
Eikös aikuiset ihmiset maksa itse juhlansa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntematon muksu iski omaa lastani nyrkillä leikkipaikalla. Äitinsä näpytteli kännykkää eikä reagoinut mihinkään, ei edes siihen kun sanoin itse sille lapselle ettei toisia saa lyödä ja kielsin lapsiani menemästä samaan kohtaan leikkimään. Oli kyllä niin lässykkä mamma muutenkin (siellä seuranneena ainakin), että tulee ongelmia "kasvatuksen" kanssa myöhemminkin.
Tulee mieleen miten itse istuin neuvolan odotustilassa äitini sylissä ja viereisen äidin sylissä oleva saman ikäinen pamautti minua äkillisesti nyrkillä naamaan. En vieläkään ymmärrä miksi, sillä en edes katsellut hänen suuntaansa. Olin juuri oppinut puhumaan muutaman sanan ja yritin kysyä äidiltäni, että eikö tuohon tuhmuuteen puututa millään tavalla, mutta äitini hyssytteli minua, että annetaan olla. Silloin oli vielä talvi, eli olin noin 2v 4kk.
Tuo kokemus on muokannut asennettani ihmisiin yllättävän paljon ja pidän satunnaisia vastaantulijoita sen takia aluksi varottavina, mikä onkin pelastanut minut monilta ongelmatilanteilta.
Näin,tai huomasin erittäin komean kundin kaupassa😮
En ollut tavannut lapsuusaikojen parasta kaveriani Heikkiä varmaan 15 vuoteen. Kun sitten pitkän ajan jälkeen kahvilassa tavattiin niin hänestä olikin tullut Heidi. Aika äkkiä tuli juotua kahvit ja lähdettyä "kiireellistä työjuttua hoitamaan".
O tempora, o mores kirjoitti:
En ollut tavannut lapsuusaikojen parasta kaveriani Heikkiä varmaan 15 vuoteen. Kun sitten pitkän ajan jälkeen kahvilassa tavattiin niin hänestä olikin tullut Heidi. Aika äkkiä tuli juotua kahvit ja lähdettyä "kiireellistä työjuttua hoitamaan".
Miksi tuli "kiire"? Pelkäsitkö että tarttuu?
Otahan pää puskasta pois ja tervetuloa nykyelämään.
Mun mielestä Heidi voisi tulla tähän ketjuun kertomaan miten hänellä suu loksahti auki sinun kanssasi kahvitellessaan..
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Heidi voisi tulla tähän ketjuun kertomaan miten hänellä suu loksahti auki sinun kanssasi kahvitellessaan..
Oli varman vaan niin shokki että meni ihan lukkoon. No ei siinä mitään, jokaisen oma valinta.
Onneksi itsellä ainakin vielä pelkkiä ihan normaaleita heteromiehiä ystävinä, joiden kanssa olo ei tunnu vaivaantuneelta. Pysyttelen mieluummin siinä perinteisessä vanhanaikaisessa jos tämä on jonkun mielestä normalia nykyelämää.
Kun anoppiin sanoi että syövät ym vakavat sairaudet ovat seurausta kyseisen sairastavan henkilön pahuudesta. Että sairaus on oikein niille, ketkä sen saavat.
Toinen saman henkilön tokaisu, jossa kertoi että likaa opiskelleet (tarkoitti yliopistossa opiskelevista täss yhteydessä, että se on liikaa siis) tulevat hulluiksi.
Edelleenkin ahdistun erityisesti tuosta ensimmäisestä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kun anoppiin sanoi että syövät ym vakavat sairaudet ovat seurausta kyseisen sairastavan henkilön pahuudesta. Että sairaus on oikein niille, ketkä sen saavat.
Toinen saman henkilön tokaisu, jossa kertoi että likaa opiskelleet (tarkoitti yliopistossa opiskelevista täss yhteydessä, että se on liikaa siis) tulevat hulluiksi.
Edelleenkin ahdistun erityisesti tuosta ensimmäisestä asiasta.
Koska minulla on kieroutunut huumorintaju, niin vedän itse nuo jutut aina yli ja tuossa olisin väittänyt, että kyllä ne ihan kaikki muutkin sairaudet johtuvat synneistä. Sitten olisin ryhtynyt tenttaamaan viime flunssista ja että mikä synti niihin mahtoi olla syynä. Sitten se että jos ei olekaan ollut sairaana, niin sehän johtuu ihan paholaisesta, että vaikka tekee syntiä, niin sitten ei sairastukaan Herramme lähettämään vaivaan ja sehän on vielä hirveämpi tilanne omalle sielulle.
Sitten vain hymyilisin hiukan tyhmän näköisenä ja odottaisin reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounasruokalassa aikuiset miehet ottaa järjestään kaksi lasia vettä (tms). Kaksi samanlaista lasia tarjottimelle. Vaikka ruokaa on vain yhdelle.
Sulla siis leuka loksahtaa auki, jos joku näyttää toden totta aikovan juoda kokonaista kaksi lasillista vettä! Ja vielä aikuisiällä! Sulla on varmaan hajusuola aina rintataskussa tällaisten hämillisten tilanteiden varalta.
Kirjoittajaa taisi järkyttää vesilasihommassa se, että joku ei toimi kuten hän itse, eli kesken ruokailun mene kuolatun lasin kanssa täyttämään sitä uudelleen vesipisteelle. Tuhlata nyt kaksi lasia, kun sen basillilasin kanssa voi hyvin käydä kähmimässä koko vesipisteen. Tulee samalla hyötyliikuntaakin, kun kesken ruokailun tyylikkäästi hiihtelee siellä salissa.
niinpä. Seisovassa pöydässä otetaan ruuat ja juomat aina uuteen astiaan pöpöjen takia. Jotkut hölmöt ei osaa peruskäytöstapoja.
Olin ollut tradenomiopiskeluihin liittyvässä ilmaisharjoittelussa ja sain harjoittelun jälkeen osa-aikaisen tuntisopimuksen. Mielestäni palkkatarjous oli matala, joten kysyin lovettavalta kauppiksessa opiskelevalta tuntilaiselta mikä oli ollut hänen palkkansa. Hänelle oli tarjottu alusta lähtien 1.35e/h enemmän.
Kun kävin esimieheni luona, hän sanoi erittäin väheksyvästi "siihen on syynsä minkä takia sinä olet tradenomiopiskelija, kaikki eivät pääse yliopistoon".
Mä en voinut uskoa korviani. Ymmärrän kyllä, että toinen oli kolmannen vuoden kauppislainen ja itse yhtämonen vuoden tradenomi, mutta työssä olisi voinut olla myös ilman koulutusta, ja työtehtävät oli täysin samat.
"Siihen on syynsä minkä takia sinä olet tradenomi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnärin käytävällä 2 ihan vierasta kätilöä meni ohi ja toinen tokaisi minulle ettei olisi tarvinnut 2 edestä syödä ja jatkoivat matkaa nauraen. Harvoin jää sanattomaksi mutta silloin harmi kyllä jäin kun se tuli niin puskista.
Siis 4kg vauva oli vielä masussa ja painoin hurjat 67kg.....
Mä ajattelisin, että olivat tulossa lounaalta ja puhui itsestään. Syystä tai toisesta sinulle jäi vaikutelma, että tarkoitti tokaisunsa sinulle.
Tämä minullekin tuli mieleen. Raskaanaolevat tuntuvat kuvittelevan olevansa maailman keskipisteitä.
Valtiotieteilijä -86 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Heidi voisi tulla tähän ketjuun kertomaan miten hänellä suu loksahti auki sinun kanssasi kahvitellessaan..Oli varman vaan niin shokki että meni ihan lukkoon. No ei siinä mitään, jokaisen oma valinta.
Onneksi itsellä ainakin vielä pelkkiä ihan normaaleita heteromiehiä ystävinä, joiden kanssa olo ei tunnu vaivaantuneelta. Pysyttelen mieluummin siinä perinteisessä vanhanaikaisessa jos tämä on jonkun mielestä normalia nykyelämää.
Sukupuolisuus ei ole valinta vaan ihan synnynnäinen piirre, aivan kuin seksuaalinen suuntautuminenkin ( joka ei ole missään yhteydessä sukupuoleen ). Joskus vain tapahtuu niin, että syntymäsukupuoli ei vastaa tunnettua sukupuolta. Transihmiset eivät ole valtaväestöä, mutta eivät kyllä missään nimessä epänormaalejakaan. Myös vanhana aikana oli transihmisiä, mutta heille ei ollut erillistä nimeä tai sellaista ei käytetty. Olen iloinen, että maailma muuttuu ja erilaisuuden tunnistaminen ja hyväksyminen valtaa enemmän alaa. Meillä kaikilla on helpompaa elää, niin valtavirran kulkijoilla kuin vähemmistöjen edustajillakin.
Pete Parkkosen musavideo....ei tartte varmaan selventää :D