Miten te naiset kestätte miehenne firman pikkujoulu käynnit? Mua ainakin ahdistaa aika paljon.
Mies menossa ensi vk loppuna pikkujouluihin. Luotan kyllä mieheeni hänen ollessaan selvinpäin, mutta mielestäni kuka tahansa ihminen saattaa päissään tehdä mitä vaan ja käyttäytyä miten vaan. Mistä sitä koskaan tietää?!
Aihetta ei epäilykseen ole koskaan ollut, mutta jostain syystä tämä on joka hemmetin vuotuinen ongelma meillä, minun mustasukkaisuuteni ja stressaaminen tästä asiasta :(
Kerrankin kun miehen kanssa oltiin baarissa, menin itse tiskille tilaamaan juomaa. Mies jäi kauemmas istumaan pöydälle. Näin ns. sivusilmällä kun joku nainen tuli miehen viereen istumaan. Kuulin kun mies sanoi aika isoon ääneen jonkun ajan kuluttua "Sori, mutta oon varattu". Nainen lähti sitten pois.
Tuo asia hymyilytti ja loi entistä enemmän vain luottamusta mieheeni. Mutta joo, eihän se tuokaan kaikkea kerro. Vaikka toimi silloin noin, voikin joskus toimia eri lailla.
Miehen työpaikalla onneksi on enemmän miehiä kun naisia. Jos olisi naisvaltaisella alalla, en kestäisi..
Olen itse sitä mieltä, että jokainen ihminen voi olla potentiaalinen pettäjä. Ihan kuka tahansa voi tehdä niin, vaikka itsestä sanoisikin että "Minä en koskaan tekisi niin!".
Onko täällä muita naisia (no miksei miehiäkin), jotka kamppailevat samanlaisen ongelman kanssa kumppaninsa suhteen? Miksi se 100% luottaminen on mulla niin vaikeaa? Vaikka aihetta epäilykseen ei tosiaan ole koko 5vuoden aikana koskaan edes ollutkaan.
Tiedän, että tulen saamaan haukkuja ja alapeukkuja. Antaa tulla vaan.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
No onko sinulle ok että miehesi ehdottelee naipuolisille työkavereilleen huumorihengessä pikkujouluissa ? Kyllä vai ei?
Ei. Ennemmin tuntisin kyllä myötähäpeää siitä että minulla on mies joka ehdottelee naispuolisille työkavereille mitään kuin tuntisin mustasukkaisuutta.
Mä olin tosi mustasukkainen ilman mitään aihetta siis mies teki kaiken "oikein" mut mielessäni en vaan saanut rauhaa. Kunnes tulin päätelmään et ihmiset on vaan niin sikoja että 99% pettää joskus ja se yks prosentti pettäis muttei oo mahista. Eli kyynistyin ja aattelin et kyllä se joskus tapahtuu joten ihan sama. Olisin tuon miekkosen kaa silti jos se vielä haluis. Sama vois olla toistepäinkin. Onhan se ikävää et toinen menee pilaan jotain mikä on vain kahdenkeskistä mutta elämä on. Se on kuiteki vaan seksiä. Sitten olis paha jos mut vaihdettas uuteen eukkoon täysin.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko sun miettiä miksi olet niin lukkiutunut siihen että se on maailman kauhein asia jos niin tapahtuu?
Todennäköisesti niin ei tapahdu, mutta jos niin mitä sitten? Pelkäätkö yksin jäämistä, miksi? Miksi ripustaudut toiseen? Pihalle vaan koko paska jos niin käy jollet pysty antamaan anteeksi ja jatkamaan/luottamaan. En minä ainakaan katselisi enää sellaista äijjää. Mutta en pelkää yksinkään jäämistä/järjestämistä elämää uudelleen. Sen olen sanonut myös miehelle että jos ikinä pettää ja jää siitä kiinni niin ovesta lentää ja tulen imemään niin kuiviin kuin mahdollista eikä lapsia näe ikinä. Tähän on myös keinonsa kun on ne niin varalta järjestänyt.Siis sinä mainostat, kuinka itsenäinen ja terve, vahva nainen olet. Ja samaan kappaleeseen kerrot kuinka viet lapsiltasi oikeuden isään, jos mies tekee virheen :O?
Mies itse menettää oikeutensa jos tekee virheen. Vastuu on sillä virheen tekijällä. Kun se pettäminen on täysin oma valinta.
ohis
Mutta kun se ei ole miehen oikeus, vaan oikeus molempiin vanhempiin on lasten oikeus. Pettäminen ei ole heidän valintansa, mutta samalla tavalla kuin pettäminen on toisen vanhemman valinta, on lasten oikeuksien vieminen toisen valinta - ei se ole yhtään enempää oikein.
En ihmettele muuten enää pikkujoulupettämisiä sen jälkeen kun olen nähnyt muutamia videoita sellaisten firmojen pikkujouluista, joissa ns. work hard, play harder. Siellä koristeltiin kuusia $600 solmioilla ja pelattiin räsypokkaa :O En tosin tiedä varmaksi kuin yhden pettäneen (joka pikkujoulu), mutta voisin kuvitella niitä löytyvän kun firma maksaa viinat.
En ole koskaan itse ollut minkään firman pikkujouluissa, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Suomessa kuulin, että joitakin vuosia takaperin monessa paikassa peruttiin pikkujoulujuhlat tai siirryttiin lounaaseen? Omien läheisten pikkujoulujuhlat ovat kuulemma olleet aika rauhallisia. Olisikohan alakohtaista kuinka rankasti pikkujouluja juhlitaan?
Ei mua mitkään pikkujoulut sen enempää stressaa kun muutkaan baari-illat mitä mies viettää. Menevät melkein joka vuosi syömään, katsomaan esim. jotain koomikkoa ja sitten baariin, kyyti kotiin lähtee 12 aikaan, joskus mies jää kavereidensa kanssa vielä sen jälkeen viettämään iltaa, tänä vuonna kuulemma ei jaksa. Olen kerran itsekin ollut noissa pikkujouluissa mukana kun yhtenä vuonna oli niin suunniteltu, että puolisot saa tulla myös.
Jos luottaa mieheensä niin ei noissa pikkujouluissa oo mitään ihmeellistä. Samalla tavallahan minäkin saan lähteä omiin juhliini ja kavereiden kanssa iltaa viettämään. En tiedä mitä mies niistä ajattelee, mutta ei ole ainakaan koskaan ilmaissut olevansa huolissaan että pettäisin tai tekisin muuta idioottimaista.
Vierailija kirjoitti:
Mies menossa ensi vk loppuna pikkujouluihin. Luotan kyllä mieheeni hänen ollessaan selvinpäin, mutta mielestäni kuka tahansa ihminen saattaa päissään tehdä mitä vaan ja käyttäytyä miten vaan. Mistä sitä koskaan tietää?!
Aihetta ei epäilykseen ole koskaan ollut, mutta jostain syystä tämä on joka hemmetin vuotuinen ongelma meillä, minun mustasukkaisuuteni ja stressaaminen tästä asiasta :(
Kerrankin kun miehen kanssa oltiin baarissa, menin itse tiskille tilaamaan juomaa. Mies jäi kauemmas istumaan pöydälle. Näin ns. sivusilmällä kun joku nainen tuli miehen viereen istumaan. Kuulin kun mies sanoi aika isoon ääneen jonkun ajan kuluttua "Sori, mutta oon varattu". Nainen lähti sitten pois.
Tuo asia hymyilytti ja loi entistä enemmän vain luottamusta mieheeni. Mutta joo, eihän se tuokaan kaikkea kerro. Vaikka toimi silloin noin, voikin joskus toimia eri lailla.
Miehen työpaikalla onneksi on enemmän miehiä kun naisia. Jos olisi naisvaltaisella alalla, en kestäisi..
Olen itse sitä mieltä, että jokainen ihminen voi olla potentiaalinen pettäjä. Ihan kuka tahansa voi tehdä niin, vaikka itsestä sanoisikin että "Minä en koskaan tekisi niin!".
Onko täällä muita naisia (no miksei miehiäkin), jotka kamppailevat samanlaisen ongelman kanssa kumppaninsa suhteen? Miksi se 100% luottaminen on mulla niin vaikeaa? Vaikka aihetta epäilykseen ei tosiaan ole koko 5vuoden aikana koskaan edes ollutkaan.
Tiedän, että tulen saamaan haukkuja ja alapeukkuja. Antaa tulla vaan.
Taitaa tuo sun mustasukkaisuutesi johtua pääasiassa siitä, että itse haluaisit pettää koska oman logiikkasi mukaan ihan helposti voisit joskus tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko sinulle ok että miehesi ehdottelee naipuolisille työkavereilleen huumorihengessä pikkujouluissa ? Kyllä vai ei?
Ei. Ennemmin tuntisin kyllä myötähäpeää siitä että minulla on mies joka ehdottelee naispuolisille työkavereille mitään kuin tuntisin mustasukkaisuutta.
Totta. Aloin ihan miettimään miestäni höpöttämään humalassa jollekin naispuoliselle työkaverilleen, joka tietää mieheni oikein hyvin perheelliseksi. Tai vaikka ei tietäisikään, niin myötähäpeä nousi ensin mieleeni, sitten ärsytys ja epäuskoinen huvitus samaan aikaan. Eipä siinä mitään, onhan DI mieheni oikein kivan näköinen, mutta olisi se hänelle hiivatin noloa lähteä jostakin pikkujouluista vonkaamaan humalassa naista! :D Juu ei, mustasukkaisuus on kaukana näistä tuntemuksistani. N42
Firman pikkujoulut on aina epäilyttäviä. En tiedä onko mulle sattunut tosi urpoja työkavereita, mutta pari kertaa olen todistanut sitä, miten varatuista, perheellisistä miehistä kuoriutuu yllättävän tuttavallisia kyseisissä juhlissa. Aina käy mielessä, että toivottavasti oma mieheni ei toimisi noin...