En tajua miksi jotkut asuu kerrostalossa, ei siellä voi edes
kesästä nauttia ja muutenkin kaamee asumismuoto. Vanhana voi sit mennä asuun ja käydä mökillä kesät.
Kommentit (56)
Helsingissä on muuten paljon vanhoja umpikortteleita, joiden ihanuutta ei tajua, jos pihoilla ei ole koskaan käynyt. Esimerkiksi Töölössä on isoja sisäpihoja, jotka eivät näy ollenkaan ulkopuolelle.
on kerrostaloja ja kerrostaloja!! meillä on uusi täysin varusteltu moderni koti ja koko asunnon levyinen lasitettu iso parveke etelään. muutostöitä teetetty runsaasti, eipä harmita yhtään!!! :))
Ajattelipa miten tukalat oltavat olisis, jos kaikilla suomalaisilla olisi omakotitalo. Olisko yhtään metsää jäljellä :)
en asu kerrostalossa, mutta ei se niin mahdotonta ole, kotinsa kullakin.
Ihmisiä on erilaisia, osa haluaa mökkeytyä omaan pihaan perheen kanssa, joku toinen taas nauttii siitä että ympärillä on elämää --> asumismuodosta riippumatta ei se oma piha riitä vaan joka tapauksessa lähtisi kauemmas.
Lisäksi tuon joka hakee kasteisia omenoita oman pihan puusta, olisi hyvä muistaa että kyllä se omenapuukin kaipaa hoitamista, muuten ei satoa enää tule. On hauska romantisoida vain ne hyvät puolet, homma voi jopa 10 vuotta pelittää hyvin, mutta sitten alkaa olla joka paikka vinksin vonksin ja puutarhan sato kutistunut jos ei mitään ole tehnyt. Toki moni pitää puuhastelusta, mutta osaa ei vähempää voisi kiinnostaa omakotitalon työt.
Kerrostalossa asuminen on vaivatonta, ja jos on paikan oikein osannut valita niin kaikki on lähellä. Meilläkin on uimaranta, koulut, kaupat ym. ihan vieressä. Mies harrastaa kalastamista, kerran pari vuodessa vuokraamme mökin viikoksi, muutoin käy omalla veneellä kalassa, venerantaan n. kilometrin verran matkaa. Kerrostaloasunto on helppo jättää tyhjilleen myös lomamatkojen ajaksi, en itse mielelläni jättäisi omakotitaloa pakkasissa 2-3 viikoksi yksikseen.
Hyvin voi nauttia kesästä, kun on 50 neliön terassi esteettömällä ja hienolla nälöalalla. Täällä vielä kesäkin on kunnon mittainen - ja lämmin.
Terveiset Keski-Euroopasta.
Me asutaan ok-talossa ja yksinkertaisesti rakastan tätä taloa,pihaa ja omaa rauhaa, mutta tosiaan nyt kun ollaan asuttu täällä joitakin vuosia, ymmärrän että ollaan myös luovuttu paljosta. Lähinnä lasten vapaudesta liikkua itse mm.kavereille ja harrastuksiin. Ja kuinka mukavaa oli kävellen kipasta se puuttuva maitotölkki tai iltalenkillä käydä juomassa yks siideri.
Täällä kaikki pitää suunnitella ja sopia etukäteen, mutta se on hinta siitä, että saadaan asua niin kun parhaalta tuntuu. Jollain toisin.
Ap, kerrostaloasuntomme hinnalla saa omakotitalon vain sellaisista paikoista, joissa ei ole koulutustamme vastaavaa työtä tarjolla. Toinen vaihtoehto olisi asua kaukana työpaikoista ja ajella autolla motarien ruuhkissa. Ei kovin kivaa eikä ekologista.
Omakotitalo on kiva 4kk vuodesta. Loput 8kk kerrostalo on ihan paras juttu. Palvelut lähellä ja hyvät kulkuyhteydet joka paikkaan.
Kerrostalossa parasta on se, että ei tarvitse kärsiä hyttysistä. Ne ei lentele näin korkealla. Iso parveke ajaa pihan virkaa.
Mutta ei sillä, kyllä mä joskus voisin rivariin muuttaa (omakotitaloon en ikinä). Rivariin ihan sen pihan takia ja hyttysistä huolimatta. Mutta tässä epävarmassa taloustilanteessa tykkään, kun on minimaalinen asuntolaina. Että lesoile vaan, ap, rauhassa. Vaikutat aika yksinkertaiselta, ja eikös se niin ole, että nimenomaan yksinkertaiset ja sivistymättömät ihmiset joutuvat ylentämään itseään lesoilemalla.
Eipähän tarvitse tehdä facebookkiin tilapäivityksiä missä valitetaan lumitöistä, haravoimisesta, ruohonleikkuusta, muista pihatöistä, talon lämmityksestä, miljoonien ikkunoiden pesemisen vaikeudesta ,ei tuu vettä, sähköt on poikki ym...;)
Kerrostalossa asuminen on ihanaa ja helppoa! Ja kyllä me täältä uloskin päästään:)
Minä ainakin olen helkkarin laiska, iso parveke riittää. Olen myös paljon työmatkoilla, kuten mieskin, joten kerrostalon on turvallisempi ja vaivattomampi vaihtoehto. Kauppaan ja keskustaan on lyhyt matka. Itse voisin kyllä muuttaa omakotitaloon, jos olisi enemmän aikaa puuhailla pihalla, mutta en ikimaailmassa mihinkään sellaiseen, että iso talo muutaman sadan neliön tontilla ja naapurit ihan vieressä. Jos omakotitaloon päädyn, sitten sen pitää olla sellainen, että on tilaa.
Asun Helsingissä kerrostalossa ja viihdyn hyvin. Lähden aina n kuukaudeksi maaseudun rauhaan.
Monilla on mökkejä maaseudulla , oli ne sitten saatu perinnöksi, velaksi tai jo velattomia.
Kerrostaloasunto kahdessa tasossa lofttyyliin ja iso terassiparveke lounaaseen, siinä mulle ihan riittävästi. Tunnelma kuin rivarissa, mutta puuttuu kaikki haitat. Palvelu pelaa, lumesta, syksyn lehdistä ym ei huolta. Kellarikerroksessa autopaikat, josta hissillä asuntoon. En vaihtaisi tätä mihinkään.
Meillä rivari ja myönnän, että hommaa on sairaasti koska kummatkin pihat täynnä kukkia. Tänään raatanut koko päivän ja huomenna jatkuu. Tuskin jaksan liikkua, kun kaikki paikat on kipeinä.
Meillä ihana, tilava, valoisa, kauniisti sisustettu kerrostalo asunto Helsingin keskustan parhaalla alueella ja täältä en muuttaisi mihinkään, en ainakaan teidän korvessa olevaan rapaiseen omakotitaloon. Kesästä nautitaan keskustan terasseilla ja tietenkin mökillä ja rannoilla ja saaristossa. :)