Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miksi jotkut asuu kerrostalossa, ei siellä voi edes

Vierailija
04.07.2008 |

kesästä nauttia ja muutenkin kaamee asumismuoto. Vanhana voi sit mennä asuun ja käydä mökillä kesät.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi kastella kukkia ja hoitaa pihaa, kun huoltoyhtiö tekee sen. Samoin kun pitää pihan leikkitelineet hyvässä kunnossa. Kilometrin säteellä kodista on 4 leikkipuistoa, joten ei tarvi aina omalla pihalla viihtyä (ja leikkipuistoissa on seuraa lapsille ja itselleni).

Ei voi valittaa :)

T: Köyhä

PS: Nykyajan omakotitaloissa on niin pienet tontit ja naapurit parin metrin päässä, eli ei sielläkään voi yläosattomissa ottaa aurinkoa.

Vierailija
22/56 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kerrostalossa ja asuntomme on todella mukava. Omakotitalon haluaisin sen vuoksi, että olisi omat ulkoseinät ja voisi vaikka laulaa täysillä keskellä yötä jos haluaisi. Olisi myös ihana aidata oma piha lapsille turvalliseksi paikaksi ja grillailla pihalla alasti. Niin paljon en kuitenkaan omakotitaloa halua, että muuttaisin pois keskustasta ja keskustan omakotitalojen hinnat eivät sovi minun kukkarolleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään omakotitaloa korvessa, kiitos.

Vierailija
24/56 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo liia iso piha, mutta kuitenkin jonkin kokoinen läntti löytyy. Omakotitalossa liikaa tekemistä minun makuuni. Kukin kuitenki tavallansa :)

Vierailija
25/56 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en nyt sentään olisi valmis muuttamaan minnekään laitakaupungille omakotitalon perässä, hyi olkoon.

Kesästä nautin joko puistoissa tai tämän kerrostalon sisäpihalla.

Vierailija
26/56 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm...

Jos kaikki olisi rikkaita, niin toimisiko tämä yhteiskunta?

T: keskituloinen kerrostaloasuja

mut kaikki köyhät asuukin sellasissa :D

onneks meil on iiiiiiihana oma, ikioma talo ja piha.

sääliks käy kerrostaloasujia.

Vierailija
27/56 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kunnolla rakennettu niin eipä siinä juuri sen kummempaa hommaa ole kuin sisustaminen. Sitä kai kerrostaloasujatkin harrastaa? Minä en voisi asua kerrostalossa, koska ulko-ovesta on päästävä ulos pihalle ei mihinkään tunkkaiseen kolkkoon rappukäytävään.

Pihahommista toiset tykkää ja toiset ei. Minua ei vaivaa villinä kukkiva piha. Päinvastoin inhoan steriilejä istutuksia ja liiallista suunnitelmallisuutta. Pääasia kuitenkin on, että kesäaamuna voi tassutella paljainvarpain kasteisella nurmikolla ja syysaamuna käydä noutamassa kasteenraikkaan ja kirpeän omenan. Omalla pihalla voi vaan olla. Ei tarvitse matkustaa minnekään kököttämään jonnekin yleiselle paikalle, jotta saa nauttia luonnosta.

Vierailija
28/56 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä, että miksi jotkut ihmiset eivät ymmärrä että ihmisiä on erilaisia.

Olen itse täydellinen kerrostalofani. Mikäli minun pitäisi muuttaa omakotitaloon, niin luultavasti muuttuisin kuution muotoiseksi. Nautin kyllä Suomen kesästä ja sillä ei taas mielestäni ole mitään tekemistä sen kanssa missä kohdassa tai millä korkeudella sattuu asumaan. Se samainen kesäilma tulee kodin ikkunoista sisään ja jos ulos haluaa, niin ovesta pitää ulos mennä.

Ja tuommoisille edellisen kaltaisille, jotka ovat sitä mieltä, että omakotitalossa ei ole mitään remontoitavaa/huollettavaa, on ihan oma nimensäkin nykyään eli pilalleasujat. Nykykäsitysten mukaan tämmöiset perheet voivat asua talon pilalle jopa 5-10 vuodessa.

Vierailija
29/56 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisyys. Omakotitalo, jonka naapuritalo on kyljessä kiinni, on kaamea paikka asua. Siinähän on kuin tarjottimella koko ajan. Tällaisia kylkikylkeen taloja näkee ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
30/56 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt hänen ollessaan 5-vuotias olen ruvennut nauttimaan meidän asunnostamme, joka on uusi, jossa on oma sauna ja iso lasitettu parveke ja on palvelujen lähellä. Mökkeilimme lomalla viikon ja totesimme, että haluamme kaupunkiin lomalle tekemään asioita ja meillä olikin tosi ihana loma kaupungissa. Kun ei tarvitse hoitaa pihaa ja taloa voi nauttia kaikista mahdollisista harrastuksista täysillä. Tärkeintä kuitenkin on olla onnellinen omassa tilanteessaan ja asumismuodossaan. Toisille sopii okt ja toisille kt.

Vierailija
31/56 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on koti missä on sydän.

Vierailija
32/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalot on nuorille ja köyhille. Ei kukaan normaalituloinen 30+ perhe asu kerrostalossa, ellei sit ole jotain kummallista kerrostalofetissiä.

Vierailija
33/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäiltana ja -yönä on miellyttävää istuskella parvekkeella ja nauttia olostaan.

Vierailija
34/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollappa kerrostaloasunto jonka ikkunoista näkyy vanhoja puita ja pensaita ja jossa lasitettu iso parveke. toivoo rivitalossa asuva

Vierailija
35/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan. Itse olen kyllä henkeen ja vereen omakotiasuja, kamala ajatus että lapsia ei voisikaan tuosta noin vaan päästää pihalle ja nyt kesällä esim. antaa pulikoida omassa uima-altaassa ja pomppia trampalla sillä aikaa kun itse teen lähistöllä pihatöitä. Vaan joutuisi asiakseen lähteä lasten kanssa rantaan uimaan ja johonkin puistoon kökkimään, ei kiitos!

Tuota en myöskään ymmärrä, kun nykyajan ok-talot rakennetaan niin vieri viereen, että hyvä kun pääsee ympäri kävelemään! Muun muassa siksi meillä onkin vanha talo reilulla 3000m2 tontilla, ja vain yksi naapuri näköpiirin säteellä.

Vierailija
36/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan omakotitaloasujat jotenkin keskivertoa tyhmempiä? Normiälyllä varustettu yleensä ymmärtää erilaiset tarpeet ja halut. No, meitä on joka tönöön ja torppaan..

Vierailija
37/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kaikki luulee että helsinki on ainut oikea paikka asua....ihmistä ei ole luotu alunperin kerrostaloon.vaan paratiisiin.luonto ja eläimet lähellä.mutta nykyäänhän mennäänkin korkeasaareen niitä näkemään. Ja kun ollaan vieraannuttu luonnosta niin otetaan sitten koira,kissa,hamsteri tai joku.....mutta ei välttämättä sitäkään. Kodit ovat liian steriilejä ja vaatteet haisee pulverille.suomalaisten pesupulveri on niiden hajuvesi. Muut osaa käyttää hajuvettä,eivätkä kadulla kävellessään lehahda pulverille....voi voi....meillä on taajamassa omakotitalo,liiankin hieno minulle....haaveilen maalle muutosta niinkuin olemme tässä suunnitelleetkin. Kyllä on normaalimpaa että ulko ovesta pääsee ulos suoraan ja on oma tontti.ei ole ihan vieressä kylläkään naapuria.kauppaan 200 metriä. Eikä me mitään rikkaita olla..missä se rikkaan raja sitten menee? kyllä meillä tämän kylän hienoimpia taloja on myönnän.mieheni käden jälkeä....mutta kun myydään tämä niin muutetaan vaatimattomampaan ja otetaan hevosia.

...

Vierailija
38/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 17:30"]

kerrostalot on nuorille ja köyhille. Ei kukaan normaalituloinen 30+ perhe asu kerrostalossa, ellei sit ole jotain kummallista kerrostalofetissiä.

[/quote]

Kellä nuorella ja köyhällä on varaa miljoonan kerrostaloasuntoon?

Vierailija
39/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä inttämistä. Jotkut tykkää ja jotkut ei.

Vierailija
40/56 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset etu-Töölöstä - tulin juuri ulkoa kerrostalon pihasta, jonne olen istuttanut humalaa, pelargoneja ja murattia koristeeksi. PIhalla kasvaa isoja puita ja siellä on istumapaikat, jonne voi kattaa halutessaan vaikka pöydän ateriaa varten. Tilaa on yhtä lailla lapsille ja aikuisille. Kivasti tapaa naapureita, kun on yhteinen oleskelupiha. Jos alkaa tuntua liian sosiaaliselta, voi painua takaisin sisälle. Talvella vastuu palautuu huoltoyhtiölle :D