Yksityisautoilua halutaan vähentää - Itse en aio!
Syy on se että autoilu on parantanut omaa elämän laatua.
Aiemmin asuimme keskustassa ja töihin tuli kuljettua julkisilla. Se jos mikä oli karmeeta. Haisevat deekut ratikoissa, täydet bussit itkevine lapsineen, junien perumiset jnejne. Never again.
Nyt muuton jälkeen hyppään omaan lämpöiseen autoon, laitan hyvää musiikkia ja ajelen nautiskellen työpaikan autohalliin. Ei haittaa sateet eikä lumentulo eik ärsyttävät kanssamatkustajat.
Jos vaan itse pystyn vaikuttamaan, en aio enää palata julkisen liikenteen käyttäjäksi. Metrokin tulossa joskus mikä ehkä vähentää autojen määrää, mikä jälleen kerran pelkkää plussaa minulle :)
Kommentit (48)
Ympäristö ei vissiin AP:lle ole kovin tärkeä...
Vierailija kirjoitti:
Ympäristö ei vissiin AP:lle ole kovin tärkeä...
Nykyaikaisen katalysaattoriauton päästöt ovat niin pienet että tuollainen syyllistäminen ei toimi...
Ei kykene vähentämään koska julkisilla ei ehdi röipaikalle ajoissa. Lisäksi julkisilla menisi odotusaikoineen yms niin monta tuntia päivässä että jopa TE-toimiston mukaan ei tarvitsisi ottaa sellaista paikkaa vastaan.
Sama täällä. Julkisiin minua ei enää saa. Valoissa kun pysähtyy bussin viereen niin kaikilla matkustajilla niin apeat ilmeet että vähän sääliksi käy. Mutta samalla olen kyllä julkisen liikenteen kannattaja. Ruuhkat vähenee niin autoilukin helpottuu.
Olen vähän kade. Matkat julkisilla kestävät vähintään 2 kertaa kauemmin kuin omalla autolla. Noh, itsepä olen osani valinnut.
Ap täällä. Ympäristö asiat ei kylläkään ole lähimpänä sydäntä, joten tuo syyllistäminen ei olisi mitenkään voinut onnistua. En siis tarkoituksellisesti ympäristöä saastuta, mutta en ahdistu omasta kulutuksesta, lentomatkustuksesta tai energian kulutuksesta.
Eipä töihin oikein pääsisi julkisilla, mutta kimppakyyti toimii.
Minä vähensin sekä yksityisautoilua että julkisilla liikkumista ryhtymällä tekemään etätöitä. Tunnen myötätuntoa kaikkia kohtaan, jotka joutuvat aamuisin lähtemään kotoa työpaikalle.
En voi tehdä etätöitä, en voi mennä julkisilla, eikä kimppakyytikään ole mahdollinen. Vähentäkööt he, ketkä voivat, minä en voi. Sen verran olen kyllä jo karsinut, että pyrin käymään asioinnit yhdellä ajokerralla, ettei tartte joka postipakettia ja maitopurkkia erikseen lähteä autolla hakemaan. Teen listan hoidettavista asioista, ajan autolla keskeiselle paikalle ja siitä jalat käyn asioinnit vuoron perään ja palaan autolle. Tää ihan vaan siks, että diesel on nykyään ihan älyttömän hintaista.
Olen liikkunut 99% polkupyörällä jo noin viisi vuotta. Ympäristö on hyvin lähellä koska kalastan Helsingissä ruuaksi. Ap haluaa paskantaa muiden ruokaan eikä ota siitä itseensä ole hyvä vaan. Pakkas aamuina huomaa kun autot on risteyksissä jonoissa tyhjäkäynnillä mikä se pakokaasun määrä ilmassa on ei ehkä yhden auton päästöt mitään vaikuta mutta muutaman sadan auton pakokaasut alkavat jo ahdistaa keuhkoissa.
Helsinki on ainoita alueita Suomessa, jossa julkiset voivat olla nopeampi tapa matkustaa. Miljoonakaupingit, joissa oikeasti on kunnon ruuhkat ja julkisille omat kaistansa, niin homma toimiikin.
Lapset haluaisivat matkustaa junalla, mutta koska hinta on ihan tolkuton ja matka-aika tulaantuu, joten aika harvoin esimerkiksi junaa käytetään.
Minusta yksityisautoilu pitäisi kieltää sillä se eriarvoistaa ihmiset ja saastuttaa maailman pilalle. Jos yhteiskunta antaa kaikille kansalaisille vähäpäästöisen auton, niin sitten yksityisautoilu on hyväksyttävä.
Hommaa sähköauto. Muuten annat hiljaisen tukesi kaiken nykyisen elämän tuhoamiselle maapallolla. Polttomoottorilla annan luvan vielä ajella lomille Lappiin, koska sähköautojen latausasemia ei ole tarpeeksi.
T: Ympäristöhitler
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Julkisiin minua ei enää saa. Valoissa kun pysähtyy bussin viereen niin kaikilla matkustajilla niin apeat ilmeet että vähän sääliksi käy. Mutta samalla olen kyllä julkisen liikenteen kannattaja. Ruuhkat vähenee niin autoilukin helpottuu.
Joskus kesällä pysähdyin avoautollani katto alhaalla bussin viereen valoihin. Nautin helteestä ja auringonpaisteesta autossani musiikin soidessa ja ilmastoinnin puhaltaessa viileää kasvoilleni kun taas täpötäydessä ruuhkabussissa hiki valui ja tuskaisia ilmeitä oli useampia.
Ah, autoilu on todellakin joskus ihan muuta kun vaan liikkumista paikasta a paikkaan b... :)
Rasmus kirjoitti:
Minusta yksityisautoilu pitäisi kieltää sillä se eriarvoistaa ihmiset ja saastuttaa maailman pilalle. Jos yhteiskunta antaa kaikille kansalaisille vähäpäästöisen auton, niin sitten yksityisautoilu on hyväksyttävä.
Eriarvoistaa miten? Ja ympäristöhitlerille tieodksi en tarvitse sinun lupaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen liikkunut 99% polkupyörällä jo noin viisi vuotta. Ympäristö on hyvin lähellä koska kalastan Helsingissä ruuaksi. Ap haluaa paskantaa muiden ruokaan eikä ota siitä itseensä ole hyvä vaan. Pakkas aamuina huomaa kun autot on risteyksissä jonoissa tyhjäkäynnillä mikä se pakokaasun määrä ilmassa on ei ehkä yhden auton päästöt mitään vaikuta mutta muutaman sadan auton pakokaasut alkavat jo ahdistaa keuhkoissa.
Muuta muualle onkimaan. Palaa kotikylääsi.
Eipä ole paljoa vähennettävää, kun ajan ehkä jotain 30km vuodessa.
Asuukohan kaikki vihreät kaupungissa hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella?
En minäkään.
Juuri kuulin että paikkakunnaltani aiotaan vain entisestään heikentää bussiyhteyksiä. Käytännössä jos työt olisi Helsingissä niin voisin julkisilla kulkea, mutta oman kuntani pienempiin kyliin täältä keskusta-alueelta ilman autoa ei pian ole juuri muualle asiaa. Pk-seudun kehyskunta kyseessä siis.
Plus bussilippujen hinnat on niin pilvissä ihan ympäri suomea ettei oma auto tule juurikaan kalliimmaksi ja on ainakin luotettava kyyti...
Täysin samaa mieltä. Lastenkin kanssa niin helppoa verrattuna aiempaan bussirumbaan.