Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityisautoilua halutaan vähentää - Itse en aio!

Vierailija
01.12.2016 |

Syy on se että autoilu on parantanut omaa elämän laatua.

Aiemmin asuimme keskustassa ja töihin tuli kuljettua julkisilla. Se jos mikä oli karmeeta. Haisevat deekut ratikoissa, täydet bussit itkevine lapsineen, junien perumiset jnejne. Never again.

Nyt muuton jälkeen hyppään omaan lämpöiseen autoon, laitan hyvää musiikkia ja ajelen nautiskellen työpaikan autohalliin. Ei haittaa sateet eikä lumentulo eik ärsyttävät kanssamatkustajat.

Jos vaan itse pystyn vaikuttamaan, en aio enää palata julkisen liikenteen käyttäjäksi. Metrokin tulossa joskus mikä ehkä vähentää autojen määrää, mikä jälleen kerran pelkkää plussaa minulle :)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kykene vähentämään koska julkisilla ei  ehdi röipaikalle ajoissa. Lisäksi julkisilla menisi odotusaikoineen yms niin monta tuntia päivässä että jopa TE-toimiston mukaan ei tarvitsisi ottaa sellaista paikkaa vastaan.

Lisään vielä  että käytän autoa 100 % vain työmatkoihin, en ajele edes huviajelua viikonloppuisin. Kauppakäynnit yms. tapahtuvat arkena kotimatkalla ja mieluummin niin ettei tarvitse niiden takia kierrellä missään.

Vierailija
22/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuukohan kaikki vihreät kaupungissa hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella?

Asuu ne ja sitten ne kuvittelee että sähkö tulee töpselistä, raha taikaseinästä ja että maataloutta ei tarvita koska parvekelaatikossa voi kasvattaa yrttejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsisi julkisilla oikein mihinkään vaikka haluaisinkin. Vaikka asun 15min ajomatkan päässä vajaan 70 000 tuhannen ihmisen kaupungista... 

Vierailija
24/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristö ei vissiin AP:lle ole kovin tärkeä...

Jos ne yksityisautoilusta säästyneet rahat käyttäisi muiden kulutushyödykkeiden tai vaikka lomamatkojen ostamiseen niin ympäristön kannalta lopputulos on aika sama.

Vierailija
25/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasmus kirjoitti:

Minusta yksityisautoilu pitäisi kieltää sillä se eriarvoistaa ihmiset ja saastuttaa maailman pilalle. Jos yhteiskunta antaa kaikille kansalaisille vähäpäästöisen auton, niin sitten yksityisautoilu on hyväksyttävä.

Eriarvoistaa miten? Ja ympäristöhitlerille tieodksi en tarvitse sinun lupaa mihinkään. 

Kuuluuko työttömien, maahanmuuttajien ja muiden köyhien mielestäsi matkustaa vain julkisilla ja itsensä kapitalismille myyneet matkustavat yksityisautoilla? 

Vierailija
26/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei voida koska asutaa nii mettässä ja busseja kulkee tosi huonosti täällä. Miehenki on pakko mennä töihin autolla, koska hänen työpaikalle on 30km lähimmältä bussipysäkiltä.

Vierailija
27/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kykene vähentämään koska julkisilla ei  ehdi röipaikalle ajoissa. Lisäksi julkisilla menisi odotusaikoineen yms niin monta tuntia päivässä että jopa TE-toimiston mukaan ei tarvitsisi ottaa sellaista paikkaa vastaan.

Lisään vielä  että käytän autoa 100 % vain työmatkoihin, en ajele edes huviajelua viikonloppuisin. Kauppakäynnit yms. tapahtuvat arkena kotimatkalla ja mieluummin niin ettei tarvitse niiden takia kierrellä missään.

Miksei autolla saisi ajaa huviajoa?

Vierailija
28/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasmus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasmus kirjoitti:

Minusta yksityisautoilu pitäisi kieltää sillä se eriarvoistaa ihmiset ja saastuttaa maailman pilalle. Jos yhteiskunta antaa kaikille kansalaisille vähäpäästöisen auton, niin sitten yksityisautoilu on hyväksyttävä.

Eriarvoistaa miten? Ja ympäristöhitlerille tieodksi en tarvitse sinun lupaa mihinkään. 

Kuuluuko työttömien, maahanmuuttajien ja muiden köyhien mielestäsi matkustaa vain julkisilla ja itsensä kapitalismille myyneet matkustavat yksityisautoilla? 

Noinhan sen kuuluu mennäkin!

Jos et hoida asioitasi niin joudut ruuhkabussiin matujen ja vittua hokevien pissisten sekaan.

Autolla ajaminen on luksusta tuohon verrattuna.

Kapitalismi ON hieno asia -bussilla olen kulkenut viimeksi 20v sitten.

Vierailija
29/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se isossa maailmassa toimisikin. Mä käyttäisin mielellään julkista liikennettä enemmän, koska inhoan ajamista. Mutta tässä pienehkössä kaupungissakin ensin kävelen 10min pysäkille, maksan 3,70e ja pääsen sitten tuon n. 4km matkan kaupungille. Kahvilareissulle tulee siis melkoisesti hintaa. Toistaiseksi siis autoilu on sekä helpompaa että halvempaa -vaikka ajamista inhoankin. Muut vuodenajat tulee toki mentyä pyörällä, mutta ei talvella. Mukana siis jo ratasiän (4v) ylittänyt lapsi. Kyllä mä noille vihreille sanoisin että muistaa yrittää kehittää myös tämän kehä kolmosen ulkopuolella tapahtuvaa joukkoliikennettä... saastuttaa ne autot täälläkin.

Vierailija
30/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei autolla saisi ajaa huviajoa?

Kunnon autolla tulee huviajeluakin harrastettua.

Vierailija
31/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, autoilija maksaa myös sen julkisen liikenteen kulut. Kun yksityisautoilu tapetaan, niin julkinen liikenne kallistuu ihan hervottoman hintaiseksi. Onnea siitä.

Vierailija
32/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liikkunut 99% polkupyörällä jo noin viisi vuotta. Ympäristö on hyvin lähellä koska kalastan Helsingissä ruuaksi. Ap haluaa paskantaa muiden ruokaan eikä ota siitä itseensä ole hyvä vaan. Pakkas aamuina huomaa kun autot on risteyksissä jonoissa tyhjäkäynnillä mikä se pakokaasun määrä ilmassa on ei ehkä yhden auton päästöt mitään vaikuta mutta muutaman sadan auton pakokaasut alkavat jo ahdistaa keuhkoissa.

Muuta muualle onkimaan. Palaa kotikylääsi.

Olen jo kotikylässäni. Terveisin aito stadilainen uudenmaankadulta. Missäpäin olet itse syntynyt?  Stadi on perustettu paikalle syystä että täältä saa hyvin kalaa spede, joten kunnioitusta hieman kaupungille ja ympäristölle ja muille ihmisille. 

Vierailija
33/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelen, että realistinen ratkaisu liikenteen päästöjen vähentämiseksi on autojen kehittäminen vähäpäästöisemmiksi, ei sellainen harhakuvitelma, että ihmiset luopuisivat suurina massoina jo saavutetuista eduista (joukkoliikenteellä kulkeminenhan on aika paskaa, itseäni on esim. ratikalla kulkiessa häiritty verbaalisesti monellakin tapaa, mutta myös KOURITTU tavallisena arkiaamuna).  Autot ovat kehittyneet hirveästi viimeisen kymmenen vuoden aikana, enkä näe mitään syytä, miksi kehitys ei jatkuisi. Mielestäni on suorastaan keinotekoista Suomen kaltaisessa harvaan asutussa maassa ajaa tätä joukkoliikenneuskontoa vain sen takia, että olisi kiva ja hienoa saada tänne suurkaupunkimaista pöhinää. Kannatan ehdottomasti autokannan uudistamista ja vähäpäästöisempien autojen kehittämistä. En ymmärrä, miksi yksityisautoilua pitää keinotekoisesti koittaa kurittaa ja tehdä epämukavammaksi hankaloittamalla pysäköintiä ja synnyttämällä tietoisesti ruuhkia. Kaikesta tuosta kiusanteosta huolimatta yksityisautoilu on kuitenkin säilyttänyt suosionsa. 

Vierailija
34/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen vain omalla autolla, koska a) julkinen liikenne täällä on surkea  ja b) olen liikuntarajoitteinen . Pelkkä julkisen liikenteen käyttö rajaisi mun elämää aivan liiaksi - esim. lähisairaalaan meno kestäisi nykyisen 30 minuutin ajon sijaan yli 2 tuntia. Taksi on kallis, yhden taksimatkan hinnalla saa lähes tankillisen bensaa, jolla ajaa melkein kuukauden ajot

Vierailija
35/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, säästän vuodessa aaaaiiika monta euroa sillä, että käydään pyörällä töissä/koulussa/kaupassa kesät talvet. Ja bussilla muutama kymppi edestakaiseen matkaan kotipaikkakunnille noin joka toinen kuukausi. :)

Vierailija
36/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa vaan vielä kun voitte. Kehitys menee vääjäämättä siihen suuntaan että jonkin ajan päästä syntyy se sukupolvi joka ei tule koskaan ajamaan itse autoa muuten kuin korkeintaan suljetulla radalla. Ja hyvä niin.

Vierailija
37/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa vaan vielä kun voitte. Kehitys menee vääjäämättä siihen suuntaan että jonkin ajan päästä syntyy se sukupolvi joka ei tule koskaan ajamaan itse autoa muuten kuin korkeintaan suljetulla radalla. Ja hyvä niin.

Enää pitäisi tietää mikä tässä on nyt sitten hyvää?

Ja individualistinen liikkuminen tavalla tai toisella ei katoa ikinä.

Vierailija
38/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajelet vaikkapa kymmenen kilometriä bensamoottori 'ekoautolla' on jo kilon verran hiilidioksidi päästöjä ja sadan kilometrin matkalla on jo vähintään 10 kg, sitten kun on vähänkin isompi vekotin nuo luvut ovatkin jo kolminkertaiset . Uusiutumattomilla polttoaineilla käyvät autot lisäksi kuluttavat luontoa.

Vierailija
39/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liikkunut 99% polkupyörällä jo noin viisi vuotta. Ympäristö on hyvin lähellä koska kalastan Helsingissä ruuaksi. Ap haluaa paskantaa muiden ruokaan eikä ota siitä itseensä ole hyvä vaan. Pakkas aamuina huomaa kun autot on risteyksissä jonoissa tyhjäkäynnillä mikä se pakokaasun määrä ilmassa on ei ehkä yhden auton päästöt mitään vaikuta mutta muutaman sadan auton pakokaasut alkavat jo ahdistaa keuhkoissa.

Muuta muualle onkimaan. Palaa kotikylääsi.

Olen jo kotikylässäni. Terveisin aito stadilainen uudenmaankadulta. Missäpäin olet itse syntynyt?  Stadi on perustettu paikalle syystä että täältä saa hyvin kalaa spede, joten kunnioitusta hieman kaupungille ja ympäristölle ja muille ihmisille. 

Heh, miksi häpeät juuriasi? Kiellät silloin myös vanhempiesi elämän? Olet maalta tatiin muuttanut janari-opiskelija joka heikkona persoonana löytänyt viherkomukoista itselleen roolin.  Menepäs nyt reppuinesi ja kaulaliinoisesi kokemaan hiukan "tatia".

Vierailija
40/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää pitäisi tietää mikä tässä on nyt sitten hyvää?

Ja individualistinen liikkuminen tavalla tai toisella ei katoa ikinä.

Hyvää on mm. alentuneet teiden kunnossapitokustannukset, moninkertaistunut tieverkon kapasiteetti, onnettomuuksien vähentyminen, päästöjen ja energiankulutuksen vähentyminen, ruuhkattomuus ja matka-aikojen lyhentyminen. Ja henkilökohtaisella tasolla tietysti se, että matka-ajan voi käyttää johonkin hyödyllisempään kuin ratinvääntämiseen.

Jokainen voi liikkua individualistisesti vaikka fillarilla jos siltä tuntuu ja toki varakkaammat varmaan istuksivat edelleen yksin omassa autossaan, mutta ajamisen hoitaa tekoäly eikä ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä