Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mies ei halua viettää joulua ja itse on jouluihminen?

Vierailija
30.11.2016 |

Olemme lapseton pariskunta, kummankaan puolelta sukua ei juurikaan ole. Eli ei ole mahdollisuutta mennä ns vanhempien luo joulusyömään tms, tosin ei painettakaan siihen. Joulu voidaan siis viettää juuri niin kuin itse haluamme siellä missä haluamme. Mutta kun miestä ei kiinnosta joulu yhtään, hän ei kuulemma halua jouluruokia, joululahjoja eikä joulunviettoa, ei joulukoristeita. Minä taas rakastan joulua, kynttilätunnelmaa, joulukuusta, joulun viettoa, lahjojen paketoimista, joulun odottamista jne.. Miten sovittaa nämä yhteen? Tuntuu tylsältä järjestää yksin itselleni joulu kotiin ruokineen kaikkineen kun toinen tuhahtelee vieressä että ei voisi yhtään kiinnostaa ja miksi näitä jouluruokia, en halua niitä, tilaan pitsan. Surettaa. Vinkkejä?

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa miehestä ja ole yksin tai etsi parempi, sellainen, jonka kanssa voit viettää elämää, jonka haluat.

Vierailija
2/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa miehestä ja ole yksin tai etsi parempi, sellainen, jonka kanssa voit viettää elämää, jonka haluat.

Jep jep, tulikin sieltä heti av:n vakiovastaus: eroa. News flash: kaikki ei halua erota, jos ihan joka ikinen asia ei ole suhteessa aivan juuri täydellisesti. Jotkut jopa yrittää etsiä ratkaisuja ja kompromisseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet itse itsellesi sellaisen joulun kuin haluat. Ja mihen pizzalaatikkoon saat laittaa rusetin päälle.

Vierailija
4/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet itse itsellesi sellaisen joulun kuin haluat. Ja mihen pizzalaatikkoon saat laittaa rusetin päälle.

Tätäkin mietin. Mutta ei kai minulla ole oikeutta raahata joulukuusta olohuoneen nurkkaan, jos mies vihaa joulua. Ihan sama kuin mies raahaisi likaisen auton moottorinsa olohuoneemme nurkkaan kahdeksi viikoksi, vaikka minä vihaan auton osia muualla kuin autossa. ap.

Vierailija
5/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? Voisitteko neuvotella, että joka toinen vuosi vietetään joulua sinun tavallasi ja joka toinen vuosi miehen toiveiden mukaisesti?

Voisitteko matkustaa jouluksi jonnekin yhdessä? Tai voisitteko viettää joulun erillään, esim. samanhenkisten ystävien kanssa?

Vierailija
6/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketään ystävää/ystäväpariskuntaa, jonka kanssa voisit viettää jouluaaton? Jos sun miehelle kerran joulu on ihan sama tai oikeastaan ärsyttävä, niin häntä ei varmaan haittaa viettää peli-leffailtaa itsekseen pizzaa syöden aattona. Sä voisit sitten tunnelmoida jonkun kanssa, joka myös tykkää joulusta. Ja jos sovit, että viet/kokkaat osan ateriasta, niin pääset myös tekemisen kautta tunnelmaan.

Samoin voit pitää glögi ja jouluherkku kortti- ja paketointi-illan jonkun ystäväsi kanssa. Miehesi voi mennä sinä iltana muihin juttuihin.

Näin toimin itse , kun seurustelin useamman vuoden joulua inhonneen miehen kanssa. Musta on ihan ok, että joku ei tykkää joulusta, mutta koska itse myös tykkään tunnelmoida joulun ympärillä, niin en suostunut luopumaan siitä vaan siksi, että toinen ei siitä piittaa.

Ja joo, oishan se toki ihanaa ja kivaa, jos voisi "yhdessä" tunnelmoida sen rakkaansa kanssa, mutta kaikessa ei aina maut ja halut mene yksiin. Tää nyt on kuitenkin sellainen juttu, jossa on aika helppo tehdä kompromissi. Eri asia tietysti, jos ap:n poikaystävä on alistava tyranni, joka rupeaa sitten märisemään siitä, "etten halua olla aattoiltaa yksin" tms. Ystäväpiirissä on nimittäin on nähty noitakin pariskuntia, joissa mies päsmättää kaiken ja nainen sitten vikisee ystävilleen sen sijaan, että reippaasti toimisi.

Vierailija
7/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olette olleet yhdessä? Voisitteko neuvotella, että joka toinen vuosi vietetään joulua sinun tavallasi ja joka toinen vuosi miehen toiveiden mukaisesti?

Voisitteko matkustaa jouluksi jonnekin yhdessä? Tai voisitteko viettää joulun erillään, esim. samanhenkisten ystävien kanssa?

Voisimme me matkustaa toki, mutta haluaisin yhdistää joulun viettoa siihen matkaankin. Mikään pakko minulle ei tosiaankaan ole olla kotona jouluna. Samanhenkisiä ystäviä joulukavereiksi ei kummallakaan ole, sillä kaikki ystävät on pienten lasten vanhempia, ja viettää joulua sillä omalla pienellä perheellään, ymmärrettävästi, tai omien vanhempiensa luona. Eli erillään joulu ei onnistuisi kuin että toinen lähtisi yksin matkalle, toinen olisi yksin kotona, ja se tuntuu vähän hassulta ja rahan hukkaamiselta, varsinkin kun kumpaakaan ei niin innosta yksin matkustelu.

Vierailija
8/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin mietin. Mutta ei kai minulla ole oikeutta raahata joulukuusta olohuoneen nurkkaan, jos mies vihaa joulua. Ihan sama kuin mies raahaisi likaisen auton moottorinsa olohuoneemme nurkkaan kahdeksi viikoksi, vaikka minä vihaan auton osia muualla kuin autossa. ap.

Meillä mies ei vastusta joulua muttei jaksa sitä laittaakaan. Toin viime vuonna joulukuusen kotiin kun mies ei ollut kotona. Kyllä sinun täytyy omassa kodissasi saada laittaa joulua. Ja joulu on vain kerran vuodessa.

Vierailija
9/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sun miestä ärsyttää joulukuusi tai muut selkeästi "jouluisat" koristeet, niin älä sitten niitä tuo teille kotiin. Saatko edes kynttilöitä poltella - vai onko nekin teillä pannassa? Entäs valosarjat? Saatko tuoda jonkun kauniin kukan, vaikkapa jouluruusun tai valkoisen amarylliksen?

Vierailija
10/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu salaa raskaaksi, niin ainakin tulevina vuosina pitää juhlia joulua kun on lapsi tullut tehtyä.

Vierailija
11/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi sellainenkin kompromissi, että saisin järjestää joulun, ja miehen ei tarvitsisi tehdä mitään joulun eteen eikä innostua siitä, mutta hän ei saisi valittaa joulusta eikä osoittaa jouluärtymystään. Mutta menneenä kolmena jouluna se ei ole onnistunut :( . ap.

Vierailija
12/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ettei sitä miestä suunnattomasti ahdistaisi esim nähdä joulukuusta tai koristeita, jos ja kun ei kuitenkaan itse joudu osallistumaan valmisteluihin? Vai onko miehellä jotain traumoja?

Vierailija
13/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tohon teidän tilanteeseen sitten mitään ratkaisua ole, jos teillä ei ole sukulaisia eikä ystäviäkään ja muutenkin erillään ole jouluna tuntuu "hassulta". Tämän varmaan toki tajusti itsekin jo ennen kuin kirjoitit tänne, jos kerran tuo on tilanteesi.

Sitten teidän on vaan mentävä sen pään mukaan, joka teillä päättää asioista.

Vierailija
14/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei tohon teidän tilanteeseen sitten mitään ratkaisua ole, jos teillä ei ole sukulaisia eikä ystäviäkään ja muutenkin erillään ole jouluna tuntuu "hassulta". Tämän varmaan toki tajusti itsekin jo ennen kuin kirjoitit tänne, jos kerran tuo on tilanteesi.

Sitten teidän on vaan mentävä sen pään mukaan, joka teillä päättää asioista.

Joo tiedän että tähän ei ole mitään suoraa konkreettista ratkaisua. Enemmän yritän miettiä tässä, että miten erilaiset näkemykset saisi lähentymään, tai miten voisi vaikuttaa toisen ajatuksiin niin että ne olisi positiivisemmat. ap.

Vierailija
15/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten miehesi noin hankala ihminen kaikissa muissakin asioissa?

Vierailija
16/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat paksua läpinäkymätöntä verhokangasta ja vedät sen joulukuusen eteen aina, kun mies on paikalla. Pyydät miestä lähtemään yksin lenkille tai kävelylle, vedät verhot auki kuusen edesta ja laitat joululaulut soimaan. Kun mies palaa: tadaa verhot kiinni ja joulumusat pois. Joululauluja voi kuunnella myös kuulokkeilla.

Jouluruuat voi piilottaa foliolla vuorattuihin laatikoihin joiden päälle kirjoittaa vain "Vaimon ruokaa" ja syö niitä eri aikaan, kuin mies syö omia ruokiaan: näin miehen ei tarvitse vaivautua toisen mieltymyksistä. Vai vaivautuuko hän pelkästä tietoisuudesta, että toinen tykkää joulusta? Silloin asiaa on aika vaikea parantaa. Oikeastaan aika erikoinen ongelma. Onko puolisosi kenties muslimi tai venäläinen?

Vierailija
17/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asiaa pitää varmistaa etukäteen ennen seukkaamista ettei  tule yllätyksenä. Olen itse paatunut joulunvihaaja joten musta on kiva ettei  kumppanini ole mikään jouluhullu.

Vierailija
18/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestät itsellesi sellaisen joulun kuin haluat. Ei se mies siihen romahda jos näkee joulukuusen. Ja jos nyt pitää olla niin tasavertaisesti niin anna rassata moottoriaan kerran vuodessa 2 viikkoa. Kompromisseja. Jos sinä haluat jouluruokia niin teet niitä. Mies tekee muuta ruokaa sitten jos haluaa.

Vierailija
19/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, tulikin sieltä heti av:n vakiovastaus: eroa. News flash: kaikki ei halua erota, jos ihan joka ikinen asia ei ole suhteessa aivan juuri täydellisesti. Jotkut jopa yrittää etsiä ratkaisuja ja kompromisseja.

No aika kaukana toisistaan ovat ap ja hänen mies. 

Mutta kompromissinä voisin ehdottaa, että mies saa vetää koko jouluviikon jouluoluita ja kinkkupitsaa. AP voi sitten syödä rosollia ja laatikoita joulumuorin asu yllään. 

Vierailija
20/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lähtökohta tossa viimeisessä kysymyksessä on täysin väärä. "miten voisi vaikuttaa toisen ajatuksiin". Unohda toi. Useimmiten et voi toisen ajatuksiin vaikuttaa mitenkään. Keskity vaan niihin omiin ajatuksiisi ja tunteisiisi.

Tässä tapauksessa voisit fiilistellä sitä joulua ennen joulua esim. menemällä kauneimpiin joululauluhin, järkkäämällä ystäviesi kanssa jonkun kivan glögi-illan heidän luona (kai edes jonkun sun ystävän lapset menee joskus nukkumaan tms. että jos viet mennessäs glögin ja kivaa joulunaposteltavaa, joku ehtis sun kanssa sen juoda...), käymällä joulutunnelmaa imemässä kivoilla joulumarkkinoilla - sinne voi myös tehdä kaverin kanssa treffit jne. ja sitten kotonanne meet miehesi mielihalujen mukaan tässä asiassa.

Ja siis miten sun miestä häiritsee, jos sinä paketoit lahjoja?