Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi helvetin helvetti. sosku on sitä mieltä, ettei minun tarvitse asua neliössä

Vierailija
30.11.2016 |

että kolmion pitäisi riittää. mutta kun 11v poika ja 8v tyttö tarvitsevat omat huoneet ! en jaksa sitä ainaista tappelua tyyliin "äitii Viivi pisti seinälle jonkun tyhmän hevosjulisteen!" saatikka sitä sotaa, kun kaverit ovat yhtä aikaa kylässä ja kaikkien pitäisi päästä sinne lastenhuoneeseen...

ainoa vaihtoehto lienee, että nukun sohvalla :(

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan koko perhe asui samassa huoneessa.

Ennen vanhaan oli myös ulkohuussi ja vesi kannettiin kaivosta.

Vierailija
162/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 8,5 ja 3 vuotiaat. Leikkivät paljon yhdessä.

Luultavasti ensi vuonna kaikki 4 tulevat olemaan samassa huoneessa.

On myös mahdollista, että seuraavakin kotimme on kolmio. Jos siis ostamme asunto-suosikkimme. Neliöitä siinä on reilu 110 ja olohuone sen verran iso, että sinne mahtuu parisänky. Tällöin lapsilla on kaksi isoa makuuhuonetta.

Ystäväperheellä taas se tilanne, että heillä kyllä olisi tilaa, sillä neliöitä on 150, mutta kaikki 4 lasta haluavat nukkua samassa huoneessa.

Keskusta-asuminen on oma juttunsa. Kaikille se ei sovi. Etenkin wanhassa kerrostalossa asuminen vaatii hieman enemmän improvisointikykyä ja joustavuutta, koska alkuperäiset huonejaot ja layout sadan vuoden takaa eivät aina vastaa nykyajan toivomuksia. :)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta samassa huoneessa ja ensi vuonna taaperokin muuttaa sinne. Huone on todella tilava. Ahdasta siellä ei ole.

Jossain vaiheessa me vanhemmat muutamme olohuoneeseen ja lapset saavat molemmat makuuhuoneet.

Elämän realiteetit on nyt nämä, eikä harmita. Sopu (ja järkevä määrä tavaraa) sijaa antaa. :)

Voi kun söpöä.  Ja voitko vielä paljastaa minkä ikäisiä ovat nämä sopuisat lapsukaiset jotka niin mutkattomasti jakavat huoneen neljään pekkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kyllä sossu ole koskaan puuttunut asumiseen. Nytkin on pari ylimääräistä makkaria. Kumna juttu. Johtunee siitä, että maksamme itse ja siksi myös päätämme itse?

Jos sossun rahoilla elät, niin tottakai se maksaja päättää, ei kai tämä nyt voi yllätys olla?

Koko tämä ketju on suurimmaksi osaksi paskaa koska tuo ap:n provosoima idea että sossu puuttuu asumiseen ei ole totta muuta kun siinä määrin että jos on toimeentulotuasiakas ja jos on ylisuuri vuokra niin voi olla niin että sitä ylisuurta vuokraa ei oteta huomioon vaan sen ylimenevän osan mikä menee kohtuullisten asuiskulujen yli pitää maksaa itse siitä perustoimeentulosta, joka on pääasiassa tarkoitettu esim. ruokaan ja vaatteisiin. Tämän takia nuo kaikki viestit " ei sossu puutu meidän asumiseen kun maksamme itse" ovat vähän turhia ei se sossu kiellä ketään muuttamasta isompaan, eikä sitä lupaa tarvitse keltään kysyä edes sossun asiakkaan.

Ei sitä sossulta pidä mitään lupaa tai edes mielipiteitä kysyä voiko muuttaa isompaan, mutta jos muuttaa kalliimpaan, kannattaa vain muistaa että se voi tulla turhan kalliiksi kun kaikkea ei enää ehkä makseta niinkuin ennen. Mutta, tässäkin on unohtunut pointti, nimittäin se että sossun soveltamissa maksuissa on vuokrarajat, jotka hyväksytään ja ne menee henkilömäärän mukaan, ei sen mukaan asutaanko kolmiossa tai neliössä tai viisiössä. Joten voin sanoa että takuulla ei sossu sano kenellekään että et voi muuttaa isompaan varsinkaan silloin, jos isommalle asunnolle on selvästi tarvetta tyyliin 5 henkilöä asuu kolmiossa ja vuokra on kohtuuden rajoissa.

Tuon ap:n tapaus on siinä ja siinä, koska niin selkeää tarvetta isommalle ei ole, niin voivathan he ehkä Uusimmatoman mielipiteensä sanoa, mutta siinä kaikki. Jos kolmihenkinen perhe löytää ja saa neliön jonka vuokra on hyväksyttävissä rajoissa niin ei sossulla ole siihen mitään sanomista. Maksettava on se vuokra ihan samoin kun siihen kolmioonkin.

Vierailija
164/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko pakko hankkiutua eroon siitä toisesta aikuisesta?

no kuule oli!  koeta itse olla naimisissa henkisesti teinin kanssa..

Ap

Miten se taantui teiniksi lasten tekemisen jälkee? Ei mitenkään, itse heitit pois jonkun hottis nyksän takia joka sitten ei jäänytkään. Eikös niin?

Vierailija
165/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule monet vanhemmat nukkuu olkkarissa. Ei muuta kuin laitat sängyn olkkarin nurkkaan ja rajaat oman tilan verhoilla tai lipastolla. Googlettamalla löytyy ihan kivoja ideoita siihen.

Vierailija
166/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetin helvetti! Pyysin sossusta uutta bemaria ja ne antoi mulle käytetyn tojotan!! Mikä kehitysmaa tää suami oikeen on!!?1 Köyhät kyykkyyn ja kansanedustajat vaan ajelee takseilla!!

Vierailija
167/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä miehenikin yritti tarjota puolustukseksi, kun lapset halusivat omat huoneet. Siihen toinen lapsista totesi, että kun tarpeeksi kauas taaksepäin mennään, koko suku asui samassa luolassa. 

Vierailija
168/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetin helvetti! Pyysin sossusta uutta bemaria ja ne antoi mulle käytetyn tojotan!! Mikä kehitysmaa tää suami oikeen on!!?1 Köyhät kyykkyyn ja kansanedustajat vaan ajelee takseilla!!

No sossusta ei kannata oikein pyytää mitään muuta kun rahaa joka tulee sitten toimeentulotuen muodossa jos siihen on oikeus. Ei niitä asuntojakaan sossulta pyydetä vaan niitä jakaa ihan muut tahot kuten kaupungin asuntotoimistot, vvo:t, satot jne...  Sitä on jokainen vapaa kirjoittamaan vuokrasopimuksen ihan kenen kanssa tahansa ihan mistä asunnosta tahansa. Sossun siunausta ei tarvita mihinkään.

Vierailija
169/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Onneksi oon pelannu korttini jo ennakkoon, mullon vuodesohva jossa koisaan sittekku pojat on teinejä ja haluavat omat huoneet. Hyvin pärjää.

Tosin, toivottavasti olen silloin ollut töissä jo pitkään ettei tarttis enää sossun rahoilla mököttää.

Vierailija
170/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen kanssa kaksiossa, eikä sossusta mitään. Aika minimeillä mennään. Usein on kieltämättä mielessä isomman asunnon haku, mutta ne ovat niin julmetun kalliita täällä päin, enkä uskalla laittaa mitään sossun varaan.

Vierailija
171/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun oltiin lapsia, asuttiin 63-neliöisessä kolmiossa. Meillä kolmella lapsella oli yhteinen makkari eikä se meistä pieneltä tuntunut, kun oltiin koululaisia. Sitten äiti sai päähänsä ostaa omistusasunnon ja me muutettiin 95-neliöiseen neliöön. Se tuntui ihan valtavan isolta ja minä sain oman huoneen. Olin silloin 9-vuotias. 8- ja 11-vuotiaat veljet saivat yhteisen huoneen ja jakoivat sen, kunnes minä muutin 19-vuotiaana pois kotoa. 

Se on jännä, miten jo yhden sukupolven aikana kaikki unohtuu ja vaatimukset on ihan älyttömiä!

Vierailija
172/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä suomalaiset rahoittavat nigerialaisen sinkkumiehen asumista kolmiossa. Vaimo otti ja lähti lapsen kanssa väkivaltaisesta suhteesta. Mutta toki tämä on ok, koska kyse on maahanmuuttajasta. Mies on siis työtön ja naapurustossa hyvin tunnettu häirikkö.

Aloitus on tietysti provo, sossu ei puutu neliöihisi, itsehän ne maksat niistä tuista ja kenties palkastasi.

Kyllä sossu puuttuu asuinneliöihin. Ystävääni kehotettiin sossun taholta etsimään pienempi asunto. Ystävälle tehtiin vaikea selkäleikkaus, tulot romahti.

Vieläpä lupasivat auttaa asunnon hankinnassa Vantaalta. . Ystävä asuu Helsingissä. Eli vielä seutulippua makselemaan sairaalakäynneille.

Onneksi hän sai asiat järjestymään ( pankkilaina), ja on nyt jo palannut työelämään Mutta kyllä, sossu voi todellakin vaatia ihan mitä hulluuksia tahansa. Terveisiä Helsingistä.

Suomessa ihminen saa kyllä valita asuinpaikkansa. Helsingin sossulle tietysti olisi ollut hyvä juttu, jos asiakas olisi muuttanut Vantaalle pois Helsingin rahoja nostamasta.

Itse tosin asun Vantaalla, ihan vapaaehtoisesti, omakotitalossa. 

Ei tarkoitukseni ollut haukkua Vantaata jos niin ymmärsit? Oli vain outoa että helsinkiläistä henkilöä yritetään kyörätä sossun toimesta Vantaalle. Hän oli pari vuotta tt- tuen piirissä, ei siis mikään elämäntapatyötön. Asuu edelleen 42 neliöisessä asunnossa, joka oli siis sossun mielestä liian suuri ja kallis hänelle. Kohtuuvuokrakin vieläpä mielestäni, 750e/kk.

Sossussa tehdään oikeasti mielivaltaisia päätöksiä. Ei läheskään aina perustuu järkevään toimimiseen.

Vierailija
173/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ja kuusi lasta tuvassa, appivanhemmat kamarissa.

Vierailija
174/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan neliössä (tosin maksamme itse)... mä ja vauva makkarissa, isoveljet omissa huoneissaan, isäntä sohvalla...

puolen vuoden sisällä mä muutan pieninpää huoneeseen, keskimmäinen ja taapero saa yhteisen isoimman  makuuhuoneen.. isäntä on edelleekin sohvalla =D! vanhin pitää oman huoneensa.

Vierailija
175/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

me asutaan neliössä (tosin maksamme itse)... mä ja vauva makkarissa, isoveljet omissa huoneissaan, isäntä sohvalla...

puolen vuoden sisällä mä muutan pieninpää huoneeseen, keskimmäinen ja taapero saa yhteisen isoimman  makuuhuoneen.. isäntä on edelleekin sohvalla =D! vanhin pitää oman huoneensa.

Ostakaa isännälle sänky sinne olohuoneeseen. Ei kenenkään pitäisi joutua nukkumaan sohvalla vain siksi, että perheessä on lapsia.

Vierailija
176/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, meitä on 5 ihmistä perheessä ja sossun mielestä elämme liian leveästi. Yritä kestää.

Vierailija
177/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei maksa kenellekään mitään asuntoa. Ensin tietenkin ynnätään asumistuki ja muut tulot. Jos jää miinukselle, se erotus  tulee tt-tukena. n. 500e lasketaan henkilölle kuukauden rahaksi, josta pitää maksaa itse esim. netti ja puhelin, matkakortti, ruoka, hygienia jne. Näin yksinäisen kohdalla. Lapsiperheet kai saavat  korotetusti lapsiluvun mukaan. Tästä en tiedä paljoakaan, ei ole lapsia.

Se on totta että nämä tuet maksaa veronmaksaja.

Tämä köyhien haukkuminen täällä alkaa saada jo joukkolynkkaamisen piirteitä.

Olette oksettavia.

Vierailija
178/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

... 176 jatkaa: siis neliössä.

Vierailija
179/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sossu saa vihiä, jos joku asuu liian leveästi? Alkoi nimittäin pelottaa tuo ap:n kertomus. Nyt meitä on kolme, mutta parin vuoden päästä enää kaksi, kun lapsi muuttaa pois. Jos naapuri tekee sossuun ilmoituksen, että me asutaan kahdestaan 97-neliöisessä kämpässä, niin voiko sossu pakottaa meidät muuttamaan pienempään?

Vierailija
180/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, 7 h+k, ihan kiva kun on tilaa ja työhuoneet. Tosin maksetaan ihan itse, eikä saada mitään tukia. Ja ihan keskituloisia ollaan, ei tosin asuta pääkaupunkiseudulla.